Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.392
1.077
Ik moet eerlijk toegeven dat dit voor mij het grootste probleem is.....
Wat als......
ik had gewoon veel liever een slipknot op deze headliner plaats gezien en aangezien alle headliner plekken vergeven zijn nu mis je de kans om iets anders moois neer te zetten.Daarnaast speelt voor mij mee dat we in Nederland jarenlang dood gegooid zijn met The Opposites. Ondanks dat ze nu dan een "comeback'' maken weet je gewoon dat dit geen exclusieve show gaat zijn want komend jaar gaan ze nog wel spelen in NL
Mijn eigen voorkeur echt 100 x Slipknot. Alleen valt of staat LL voor mij niet vanwege de headliners of dat de opposites een keer headlinen. Laat die jongens lekker. En misschien gaat het geld wat ze daarmee “uitsparen” naar hele mooie subs.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Raskolnikov

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Mijn eigen voorkeur echt 100 x Slipknot. Alleen valt of staat LL voor mij niet vanwege de headliners of dat de opposites een keer headlinen. Laat die jongens lekker. En misschien gaat het geld wat ze daarmee “uitsparen” naar hele mooie subs.
Voor mij zit daar meer de crux dan in The Opposites om eerlijk te zijn. Die mooie subs zie ik ook nog niet echt.
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Weet iemand wanneer PKP nou een keer met namen komt? Ik zag op insta wel een vraag naar wishlists, maar voor de tourschema's enzo ben ik wel heel nieuwsgierig naar die eerste drop
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ideale optie had geweest om Stromae en The Opposites op een dag te zetten in welke volgorde dan ook.

Wat is de gemiste headliner? Is RATM heel graag gezien, maar is dat realistisch? Sziget heeft Dua Lipa en KoL daar worden we toch ook niet heel warm van?

Frequency nog geen grote internationale headliners? Nog wachten waarmee Pukkelpop komt.

Ik zie buiten RATM daar ook weinig musthaves tussen zitten om eerlijk te zijn.
Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt.

Gezien wat er op de festivals in Europa en UK deze zomer staat is er niet veel meer/groter, tenzij je op Pinkpop acts als Metallica uitkomt. Mad Cool heeft nog The Killers en Muse maar die gaan niet naast AM qua stijl. Dua Lipa past m.i. niet naast Stromae als headliner en heeft er al vaak gestaan. Verder heeft Mad Cool Florence & The Machine, London Grammar en Jack White die zijn wel opties als gemiste HL

Verder kan ik er wel een paar bedenken maar als die niet touren of de plas over steken houd het voor LL ook op natuurlijk.
En dan denk ik aan The XX, Elbow, Massive Attack of Sofi Tucker (ja headline waardig :cool:)

En kijkend naar de undercard van Mad Cool doet Mojo het met Lowlands/DTRH het gewoon heel goed

Ter relativering:

2016: Muse – Disclosure – LCD Soundsystem
2015: The Chemical Brothers – Ben Howard – Major Lazer
2014: Disclosure – Stromae – Queens Of The Stone Age
2013: Editors – Nine Inch Nails – Nick Cave & The Bad Seeds
2012: Foo Fighters – Skrillex – The Black Keys
2011: Arctic Monkeys – Elbow – The Offspring
2010: Blink 182 – Mumford & Sons – Queens of the Stone Age
2009: The Prodigy – Arctic Monkeys – Kaiser Chiefs
2008: Anouk – Underworld – Editors
2007: The Killers – Kaiser Chiefs – Kings of Leon
2006: Placebo – Massive Attack – Muse
2005: The Prodigy – Marilyn Manson – Foo Fighters
2004: Faithless – Bloodhound Gang – Danko Jones
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Deze volg ik ff niet, omdat Liam de Ziggo uitverkoopt is de boeking van The Opposites gerechtvaardigd?
Ik vind Liam zelf niet interessant maar snap zijn plek wel als helft van 1 van de grootste bands uit de 90's wereldwijd maar mischien onderschat ik de The Opposites wel ;-)

Omdat je het kan zien als een duo headliner. Je zet qua Sub een flinke naam neer, dan kan er een kleinere headliner boven.
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Ach joh. Zullen we allemaal gewoon maar blij zijn dat de kans inmiddels mega groot is dat het door mag gaan? Eigenlijk boeit het dus weinig wat er dan op t podium staat, right? ?We mogen weer! Nogmaals: WE MOGEN WEER! YES!

en nu hoop ik alleen nog op een tweetal heerlijke DJ setjes op die Alpha nachtslot. Ik noemde eerder al Purple Disco Machine. Zou me geweldig lijken man, lekker dansen met dertig duuzend anderen. Daar heb ik pas echt zin in.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik moet eerlijk toegeven dat dit voor mij het grootste probleem is.....
Wat als......
ik had gewoon veel liever een slipknot op deze headliner plaats gezien en aangezien alle headliner plekken vergeven zijn nu mis je de kans om iets anders moois neer te zetten.Daarnaast speelt voor mij mee dat we in Nederland jarenlang dood gegooid zijn met The Opposites. Ondanks dat ze nu dan een "comeback'' maken weet je gewoon dat dit geen exclusieve show gaat zijn want komend jaar gaan ze nog wel spelen in NL

Ik kan me niet voorstellen dat Slipknot ooit alpha headliner gaat zijn in de huidige tijd. Dan staan ze echt voor een half lege tent.

Als je Slipknot als headliner wilt moet je echt naar een ander festival.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Leuke discussie om door te lezen. Mooie is dat een aantal mensen gelijk willen krijgen in een discussie als deze. Maar het zijn allemaal meningen. Dus iedereen heeft gelijk.

Ik ben het er Mee eens dat het ten koste gaat van een eventuele internationale headliner.

Voordeel van een NL headliner is dat er meer geld overblijft voor de rest van de poster. Ik vind bijvoorbeeld de tweede rij heerlijk momenteel. Daar staan echt een dikke rij namen. Ik ben echt blij met namen als Kiwanuka, Sam Fender, Mahalia, Glass Animals, Bring me the Horizon en James Blake. Dat wordt echt een enorme berg keuze stress. En Indiaan, ik weet dat jij het allemaal al gezien hebt. En daaronder staat ook nog is
Een heleboel moois!

Maar als die buitenlandse headliner niet jou smaakt is, is het net zo jammer. Alleen op Lowlands is er dan altijd nog genoeg ander leuks. Zo weet ik zeker dat er hier meer mensen zijn die tijdens de staat bij die Russische beer uit hun dak zijn gegaan! Dat was echt tof!
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Ik kan me niet voorstellen dat Slipknot ooit alpha headliner gaat zijn in de huidige tijd. Dan staan ze echt voor een half lege tent.

Als je Slipknot als headliner wilt moet je echt naar een ander festival.
Ik snap je punt over Slipknot. Gaat me meer over de exclusiviteit en grootte van de artiest
 
12 nov 2016
655
392
Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt.

Gezien wat er op de festivals in Europa en UK deze zomer staat is er niet veel meer/groter, tenzij je op Pinkpop acts als Metallica uitkomt. Mad Cool heeft nog The Killers en Muse maar die gaan niet naast AM qua stijl. Dua Lipa past m.i. niet naast Stromae als headliner en heeft er al vaak gestaan. Verder heeft Mad Cool Florence & The Machine, London Grammar en Jack White die zijn wel opties als gemiste HL

Verder kan ik er wel een paar bedenken maar als die niet touren of de plas over steken houd het voor LL ook op natuurlijk.
En dan denk ik aan The XX, Elbow, Massive Attack of Sofi Tucker (ja headline waardig :cool:)

En kijkend naar de undercard van Mad Cool doet Mojo het met Lowlands/DTRH het gewoon heel goed

Ter relativering:

2016: Muse – Disclosure – LCD Soundsystem
2015: The Chemical Brothers – Ben Howard – Major Lazer
2014: Disclosure – Stromae – Queens Of The Stone Age
2013: Editors – Nine Inch Nails – Nick Cave & The Bad Seeds
2012: Foo Fighters – Skrillex – The Black Keys
2011: Arctic Monkeys – Elbow – The Offspring
2010: Blink 182 – Mumford & Sons – Queens of the Stone Age
2009: The Prodigy – Arctic Monkeys – Kaiser Chiefs
2008: Anouk – Underworld – Editors
2007: The Killers – Kaiser Chiefs – Kings of Leon
2006: Placebo – Massive Attack – Muse
2005: The Prodigy – Marilyn Manson – Foo Fighters
2004: Faithless – Bloodhound Gang – Danko Jones
Bloodhound Gang was de Alpha afsluiter in 2004? lolwut

En Tool was headliner in 2007, niet KOL.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Bloodhound Gang was de Alpha afsluiter in 2004? lolwut

En Tool was headliner in 2007, niet KOL.
Kijk in dat geval maar niet naar de headliners van 2002 en 2003 ?.

Altijd mooi om acts vanaf een klein podium te zien doorgroeien naar headliner, maar toch ook bijzonder hoe sommige acts, zeker als je naar de headliners van de jaren 90 kijkt, juist afdalen naar de kleinere podiums (als ze nog bestaan/optreden).
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Kijk in dat geval maar niet naar de headliners van 2002 en 2003 ?.

Altijd mooi om acts vanaf een klein podium te zien doorgroeien naar headliner, maar toch ook bijzonder hoe sommige acts, zeker als je naar de headliners van de jaren 90 kijkt, juist afdalen naar de kleinere podiums (als ze nog bestaan/optreden).
Zo heeft Coldplay ooit in de Charlie gestaan, net als 21 pilots..beide legendarische momenten toen en achteraf...
#The return of Charlie
 
  • Leuk
Waarderingen: hendrik1 en @Marc

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
591
548
Zo heeft Coldplay ooit in de Charlie gestaan, net als 21 pilots..beide legendarische momenten toen en achteraf...
#The return of Charlie
Volgens mij ben ik nog eens wakker geworden met Coldplay's Yellow live op de achtergrond vanaf het open Dommelsch podium, dat er toen nog was, in 2000?
Dat zijn idd van die legendarische, mooie herinneringen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken