The Opposites trok in 2013 meer publiek dan Nine Inch Nails, Nick Cave, Disclosure, Editors, Slayer, Tame Impala, Twenty One Pilots, Kendrick Lamar, Biffy Clyro, Imagine Dragons, James Blake, Foals, The 1975, Moderat, Franz Ferdinand etc.Het headlinen van Lowlands gaat wat mij betreft niet om een "feestje"
Een feestje kan je op Lowlands overdag en 's nachts in principe in elke tent hebben. En ook op allerlei andere festivals door het hele land.
Maar Lowlands is echt meer dan een feestje. Het is ook gewoon een van de twee grootste muziekfestivals van Nederland waar elke soort muziek aan bod komt. Tuurlijk is het leuk als een headliner het publiek ook los kan laten gaan, maar een festival van het kaliber van Lowlands zou wat mij betreft gewoon altijd internationaal grote acts als headliner moeten boeken. Er zijn namelijk maar een beperkt aantal plekken in Nederland waar dit soort headline-waardige acts terecht kunnen, en als the Opposites een van die plekken inneemt is dat dus gewoon jammer. Niet dat ze niet Lowlands-waardig zijn, maar ze kunnen prima 's middags spelen net als ze overal doen. Een buitenlandse headliner doet dat niet en die loop je dan dus mis. Dat is gewoon jammer, zeker als je ze gewoon allebei had kunnen hebben. Nu maar hopen dat ze in ieder geval het bespaarde geld wel geïnvesteerd hebben in een extra sub.
maar een headliner zou toch eens een dijk van een show weg geven zeg, het zou maar een “feestje” worden, wat eng. Nee van mij hoeft ook niet alles een feestje te zijn, maar destijd hebben ze vriend en vijand en ook azijnzijkers zoals ik overtuigd met een heel dikke show. Dat zegt ook wel wat, het word hier nu wel iets te makkelijk als een “feestje” neer gezet terwijl ze destijds daar echt ver bovenuit stegen.
Er zijn eigenlijk weinig argumenten waarom ze het niet verdienen om eerlijk te zijn.