Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

En waarom gaan we een gigantisch feest bouwen als iets negatiefs neerzetten juist op een festival zoals Lowlands.
Omdat het een gigantisch feest is van een act die perfect in de namiddag had kunnen staan. Of op een zijpodium. Hebben de Jeugd Van Tegenwoordig ook gedaan toch? Beetje zonde van de dure Alpha plek. Ook omdat deze mannen niets meer te bieden hebben dan de vorige keer dat ze er stonden.

Laat ik het dan zo zeggen: Als Stromae of de Artic Monkeys op Paaspop onder Chainsmokers en Paul Kalkbrenner had gestaan had ik er, hoe tof ik hun muziek ook vind, net zo hard over gezeurd als ze 1 van beide op Lowlands als headliner hadden weggezet. Vind dat gewoon een wat maf contrast. :)

Ja je hebt iets gemist. Er is me letterlijk gevraagd om naar te kijken. En nee niemand heeft er knikkers afgepikt. Maar ik snap die geweldige hypocriete insteek van sommige users hier gewoon niet.
Oke dan heb ik dat gemist. Maar volgens mij is dat niet de kern van deze discussie

• Leuk
Waarderingen: mattman
Laat ik het dan zo zeggen: Als Stromae of de Artic Monkeys op Paaspop onder Chainsmokers en Paul Kalkbrenner had gestaan had ik er, hoe tof ik hun muziek ook vind, net zo hard over gezeurd als ze 1 van beide op Lowlands als headliner hadden weggezet.
Stromae staat op Sziget op formaat Bastille - Lewis Capaldi. Wat is je punt? En nogmaals dit was 3 jaar terug niet het geval, dus is het nu niet makkelijk en goedkoop om daar over te vallen?

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
In welke zin dan?
Opposites worden het feestje van het weekend. Waarom verkoopt Lowlands in 1 seconde altijd uit en BKS en DTRH niet? Ander publiek. En voor het standaard Lowlands publiek is The Opposites dé act. Deze headliners zijn sowieso alles behalve spannend. En het feit dat je The Opposites zo kut vindt en Stromae niet zegt meer over jou denk ik dan over Lowlands. Dat jij niks met 'feestjeuhs' hebt, wil niet zeggen dat de 60.000 man op LL dat niet hebben. Integendeel...
Dus het meest succesvol staat gelijk aan het grootste "feestjeuhhh".
Makkelijk gezegd: Ja.
Iets genuanceerder gezegd: In een tijd waarin vooral jongeren het eerste mega feest gaan beleven na een pandemie in combinatie met de band die The Opposites hebben met LL (door dat legendarische optreden): JA!.

Omdat het een gigantisch feest is van een act die perfect in de namiddag had kunnen staan. Of op een zijpodium. Hebben de Jeugd Van Tegenwoordig ook gedaan toch? Beetje zonde van de dure Alpha plek. Ook omdat deze mannen niets meer te bieden hebben dan de vorige keer dat ze er stonden.
Dat is toch geen punt? Iedere Stromae “kan” ook gewoon overdag staan. Waarom maak je die opheft niet?

Stromae staat op Sziget op formaat Bastille - Lewis Capaldi. Wat is je punt? En nogmaals dit was 3 jaar terug niet het geval, dus is het nu niet makkelijk en goedkoop om daar over te vallen?
Hij subt op een festival als Sziget (of NOS Alive), wat toch wel wat zegt. Ook op Coachella in de VS staat hij op de tweede lijn. En op vele andere plekken pakt hij gewoon de headlinespots. Dat vind ik sowieso een referentie voor een festival in de Benelux, waar hij al huge was.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat is toch geen punt? Iedere Stromae “kan” ook gewoon overdag staan. Waarom maak je die opheft niet?
Arctic Monkeys "kunnen" het ook natuurlijk. En technisch gezien "kan" een Tame Impala, Gorillaz of Tenty One Pilots ook gewoon om 3u spelen.

Hij subt op een festival als Sziget (of NOS Alive), wat toch wel wat zegt. Ook op Coachella in de VS staat hij op de tweede lijn. En op vele andere plekken pakt hij gewoon de headlinespots. Dat vind ik sowieso een referentie voor een festival in de Benelux, waar hij al huge was.
Aha dat maakt The Opposites nog exclusiever dus!

• Haha
Waarderingen: StevieU2
Ja die show in Coachella maakt die Stromae toch pak minder aantrekkelijk he. Je kan hem zelfs in Portugal en Frankrijk enzo zien als je wil!
Precies een commercieel pop product dus. En wow Coachella onder Disclosure die staan hier op DTRH, en Billie Eilish haha die stond op klaarlichte dag op de Alpha op Lowlands vorige editie. Flume staat daar ook nog boven.

joh kijk eens wat minder na wat andere doen, het gaat hier om Lowlands.

Opposites worden het feestje van het weekend. Waarom verkoopt Lowlands in 1 seconde altijd uit en BKS en DTRH niet? Ander publiek. En voor het standaard Lowlands publiek is The Opposites dé act. Deze headliners zijn sowieso alles behalve spannend. En het feit dat je The Opposites zo kut vindt en Stromae niet zegt meer over jou denk ik dan over Lowlands. Dat jij niks met 'feestjeuhs' hebt, wil niet zeggen dat de 60.000 man op LL dat niet hebben. Integendeel...

Makkelijk gezegd: Ja.
Iets genuanceerder gezegd: In een tijd waarin vooral jongeren het eerste mega feest gaan beleven na een pandemie in combinatie met de band die The Opposites hebben met LL (door dat legendarische optreden): JA!.
Oke, helder. Dan op dat punt agree to disagree ;)

Stromae verkoopt 3 x de Ziggo en 1 x de AFAS uit. Dat maakt hem een geschikte LL headliner gezien de overlap in doelgroep.

Ik neem aan dat hij dit niet kan in Oost Europa, dus waarom boeit het dat hij op Sziget niet als headliner staat.

• Leuk
Waarderingen: bardt
Ben ik gelukkig dat ik blij ben met alledrie de headliners. Feestje bij de Opposites, lekkere rockshow bij AM en Stromae, één van de populairste artiesten van het moment in Europa en hopelijk allemaal succesvol op hun eigen manier. Voor mij is het niet echt een “wedstrijdje”, ga hopelijk van alle acts lekker genieten.

• Leuk
Waarderingen: daily
Stromae zou ik nooit zien in 1 van zijn tour shows, op een festival wil ik dat wel eens live zien en horen (voor zover het live is;)
The Opposites zou ik ook nooit opzoeken en net als met de Staat weet ik dat ik op dat moment zeker niet in of bij de Alpha ben.
Waar ik bij de Staat een aantal nummers echt kan waarderen staat de hype er omheen me heel erg tegen. 2019 waren ze overal te zien en te horen. En ja Opposites reunie, geinig maar dat moment is geweest, ik snap dat degenen die het wel waarderen smachten naar een Opposites feeustju en ik gun een ieder dat ook van harte. Alleen dan wel liever wat eerder op de dag ?

Het headlinen van Lowlands gaat wat mij betreft niet om een "feestje"

Een feestje kan je op Lowlands overdag en 's nachts in principe in elke tent hebben. En ook op allerlei andere festivals door het hele land.
Maar Lowlands is echt meer dan een feestje. Het is ook gewoon een van de twee grootste muziekfestivals van Nederland waar elke soort muziek aan bod komt. Tuurlijk is het leuk als een headliner het publiek ook los kan laten gaan, maar een festival van het kaliber van Lowlands zou wat mij betreft gewoon altijd internationaal grote acts als headliner moeten boeken. Er zijn namelijk maar een beperkt aantal plekken in Nederland waar dit soort headline-waardige acts terecht kunnen, en als the Opposites een van die plekken inneemt is dat dus gewoon jammer. Niet dat ze niet Lowlands-waardig zijn, maar ze kunnen prima 's middags spelen net als ze overal doen. Een buitenlandse headliner doet dat niet en die loop je dan dus mis. Dat is gewoon jammer, zeker als je ze gewoon allebei had kunnen hebben. Nu maar hopen dat ze in ieder geval het bespaarde geld wel geïnvesteerd hebben in een extra sub.

Users who are viewing this thread