Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
Ik ben benieuwd naar welke acts jullie het meesten uitkijken?
Lastig aangezien er zoveel moois is, maar Royal Blood, FKJ, Jon Hopkins, Tame Impala en (sinds een paar dagen) Turnstile staan toch wel bovenaan mijn lijstje
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Gewoon lekker druk nog met werk, dus niet echt last van. Gisteravond al mijn spullen gepakt!

Tame Impala, Parcels en Anderson Paak.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wat vinden jullie eigenlijk de grootste gemiste kans van deze editie?

Ik had Kaytranada graag gezien...!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Post Malone en Eels wat betreft grote namen. Ik denk altijd dat elke relatief kleine naam wel te halen is, maar dat het een afweging van de bookers is om iets niet te boeken. (Big Thief, Mura Masa etc, Kaytranada, al weet ik niet hoe groot die inmiddels is)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Post Malone en Eels wat betreft grote namen. Ik denk altijd dat elke relatief kleine naam wel te halen is, maar dat het een afweging van de bookers is om iets niet te boeken. (Big Thief, Mura Masa etc, Kaytranada, al weet ik niet hoe groot die inmiddels is)

Ik zou persoonlijk Kaytranada wel tot de middelgrote namen rekenen, gaf op Melt! (als afsluiter van het festival - als je de Sleepless even niet meetelt) een fantastische set weg, 5 kwartier lang knallen!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Heel tof, dat is ook wel echt een naam die heel erg werkt op Melt!, lijkt mij. Waar zouden ze op Lowlands staan? Afsluiter Bravo dan?
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Blijkt maar weer dat Buienradar onbetrouwbaar is. Had net in Drachten in een dikke plensbui, terwijl het volgens Buienradar nu droog zou moeten zijn. :cool:
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Wat vinden jullie eigenlijk de grootste gemiste kans van deze editie?

Ik had Kaytranada graag gezien…!

Ik had Comet is Coming, Ezra Collective en/of Yves Tumor & it's band nog wel verwacht. Deze staan wel op Pukkelpop en hadden perfect op Lowlands gepast.

Zelfde geldt - in een ander genre - voor Hot Chip.

En vast nog wel wat andere, maar had persoonlijk graag wat meer jazzy acts op de line-up gezien.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Wat vinden jullie eigenlijk de grootste gemiste kans van deze editie?

Ik had Kaytranada graag gezien…!

Ik had Comet is Coming, Ezra Collective en/of Yves Tumor & it’s band nog wel verwacht. Deze staan wel op Pukkelpop en hadden perfect op Lowlands gepast.

Zelfde geldt – in een ander genre – voor Hot Chip.

En vast nog wel wat andere, maar had persoonlijk graag wat meer jazzy acts op de line-up gezien.

Zal bij die drie komen omdat ze allemaal al op een ander Nederlands festival gestaan hebben, wel hele toffe namen inderdaad!
 

GraagGedaniel

Playlistbediener
23 feb 2015
11
0
Rico & Sticks treden samen met de Staat op vrijdag, laat Sticks net weten op z'n Instagram. Weet niet of dit al helemaal bekend was, maar heb daar persoonlijk echt onwijs veel zin in. Ben heel erg benieuwd naar die combinatie.

Strik je veter..
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
Wat vinden jullie eigenlijk de grootste gemiste kans van deze editie?
Het grootste gemis zit hem voor mij toch wel in de elektronische hoek. Vond de afterparties vorig jaar toch een sterkere lineup hebben, en overdag stonden er mijns inziens veel meer interessante artiesten. Nu zijn er met Jon Hopkins, Weval, Modeselektor en Ross From Friends 4 (misschien 4.5 als je FKJ onder elektronisch schaart) namen in dat segment die ik graag zou willen zien, maar vorig jaar waren dat er met George Fitzgerald, Bonobo, Kiasmos, Richie Hawtin, David August, Maribou State, Nick Murphy, Floating Points, Zhu en Bicep toch een heel stuk meer. Kan misschien ook komen doordat ik gewoon niets geef om een naam als Paul Kalkbrenner, maar ik heb echt het idee dat er dit jaar aanzienlijk minder keuze is en de opties die er wel zijn het gewoon niet (allemaal) halen bij de namen van vorig jaar.
Kleinere puntjes: Iets als Bob Moses, Monolink of Rufus Du Sol zou graag hebben gezien. Daarnaast had Joey Bada$$ had me oneindig veel vetter geleken dan Asap Rocky (ben niet zo van de rap, maar die zijn wat betreft grootte wel redelijk vergelijkbaar toch?).
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
gesp wrote:

James wrote:
Wat vinden jullie eigenlijk de grootste gemiste kans van deze editie?

Ik had Kaytranada graag gezien…!


Ik had Comet is Coming, Ezra Collective en/of Yves Tumor & it’s band nog wel verwacht. Deze staan wel op Pukkelpop en hadden perfect op Lowlands gepast.

Zelfde geldt – in een ander genre – voor Hot Chip.

En vast nog wel wat andere, maar had persoonlijk graag wat meer jazzy acts op de line-up gezien.

Zal bij die drie komen omdat ze allemaal al op een ander Nederlands festival gestaan hebben, wel hele toffe namen inderdaad!

Zelfs op meerdere festivals in NL dit jaar, snap de overwegingen om ze niet te boeken daarom wel. Dit jaar weinig overlap in namen met de andere grote festivals.

Maar had wel gehoopt op deze of soortgelijke namen. Iets als Nubya Garcia, Kokoroko, Nérija, Makaya Mccraven, Theon Cross, Alfa Mist, Yussef Dayes en/of Mammal Hands zou ik toch wel graag zien op Lowlands.

Vorig jaar waren Portico Quartet, Kamaal Williams & vooral Sons of Kemet in de X-Ray echt top.

FKJ trouwens wel een hele vette boeking :)
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Wat vinden jullie eigenlijk de grootste gemiste kans van deze editie?

Ik had Kaytranada graag gezien…!

White Lies, Bullet for my Valentine, Frank Carter, Chase and Status en het missen van een timeslot na de afsluiter in de Alpha
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Was inderdaad al eerder bekendgemaakt, waarschijnlijk om De Staat als headliner wat acceptabeler te maken ;) Luwten ook geloof ik.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Wel leuk om te zien he. Vroeger stonden The Opposites standaard op ieder festival en boeie het niemand als ze ze zouden missen, maar nu met de ‘reunie’ zou het opeens een onwijs gemis zijn als ze ze niet boeken.

Stukje nostalgie daar zijn mensen gek op volgens mij
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken