Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Ik denk dat ze de plank met deze aankondigingstrategie volledig misslaan. Voor mij is tot nu toe elke dag een kleine deceptie geweest. Als ze al deze namen in 1x hadden gedropt was de deceptie net zo groot en slechts eenmalig ;)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
JAAAAAAAAAAAAAA Wiwalien is op scheeeeeeeve dingen

Hier konden ze ook niet om heen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
@Marc wrote:

James wrote:

chiem wrote:
Afsluiters:
2018: Gorillaz, NERD, Kendrick Lamar (3x)
2019: Tame Impala, TOP,… (2x?)

Serieuze subs:
2018: War on Drugs, Dua Lipa, James Bay, Jeugd, etc…?
2019: The National, Anderson Paak, Royal Blood, James Blake, Franz Ferdinand, Jungle,… etc

Als ik snel kijk vind ik dat er sowieso al winst geboekt wordt op de serieuze subs. Kijkende naar de lijst van 2018, vind ik veel namen als snel in de categorie ”gewone subliners” vallen. Qua namen ook veel aantrekkelijker, maar das persoonlijke smaak.

Iemand zin om er een serieuze analyse van te maken?
1f600.svg



Jungle & Franz Ferdinand zijn écht geen subs.


Wat is voor jou wel een sub dan?

Verwacht dat New Order, Anderson.Paak, en Royal Blood subs zijn.

Jungle, The National en James Blake zouden misschien ook nog als Bravo afsluiters kunnen?
Jungle is echt een plain overdag Alpha actje.. als ze de Alpha al halen. Toch totaal niet bijzonder?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik denk dat ze de plank met deze aankondigingstrategie volledig misslaan. Voor mij is tot nu toe elke dag een kleine deceptie geweest. Als ze al deze namen in 1x hadden gedropt was de deceptie net zo groot en slechts eenmalig
1f609.svg
Het is al vaker gezegd, maar: het is al uitverkocht, dus welke strategie je ook toepast, het maakt geen moer meer uit. Daarnaast vind ik het wel wat hebben omdat je je nu elke dag even kunt inluisteren. Als ik een pakket namen krijg, check ik nooit alles.

En tja, De Fenomeen. Kon niet ontbreken natuurlijk. Misschien niet de meest hoogstaande artiest, maar wel een fantastisch mens.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
mgbss wrote:
Donnie..

Hahaha, wat een deceptie

Weer zo'n k*t rapper

Ik hoop oprecht dat ze eerst de onderkant van de affiche doen en dat het langzaam steeds groter/intressanter wordt met de aankondigingen.
Tot nu is het een soort ja of nee spelletje voor mij. En meestal is het nee...bij een grote worp luister ik toch meer onbevangen naar iedere act op Spotify ;-)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Donnie is een typische Lowlands-boeking imo. Lekker bamibricks smijten in de moshpits, kijk er al naar uit.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
44
0
Marina nog een kanshebber voor Lowlands? Doet o.a. Roskilde.
Is van mij meer dan welkom vooral voor het versterken van de vrouwen op Lowlands.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Heb de laatste tijd altijd het idee een beetje overladen te worden met Donnie. Kan ook aan z'n toto reclame liggen. Wel een geinige boeking.

Wat betreft een nieuwe headliner: ben bang dat ze die niet gaan regelen, omdat ze al uitverkocht zijn. Hadden ze nog 20-30k kaarten moeten verkopen, had het heel anders geweest. Denk zelf dat anderson .paak wordt doorgeschoven.

De subs van dit jaar vind ik overigens wel echt van een sick niveau. Drie headliners van de middelgrote festivals in nederland van vorig jaar (Asap, anderson, the national), een headliner van woohah dit jaar (lil uzi vert) en dan nog namen als James blake en Royal blood als kers op de taart.

Mag misschien biased zijn, maar ik vind de line up dit jaar in general van echt een ziek niveau. Veel relevante & grote namen. In de undercard ook namen die gewoon miljoenen plays op hun nummers genereren.

Lowlands 2019 wordt een intens dilemma jaar voor mij, met heel veel clashes.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Met dit soort namen vind ik d’r eigenlijk niet veel aan. Samen in een pakket lijkt het nog wat, omdat je je dan richt op de paar namen die je wel boeien. Nu is het bijna iedere dag een teleurstelling. En heb je het er binnen 5 minuten niet meer over. 20 namen checken en er bijv 5 leuke namen uit kunnen pikken is veel beter dan 20 dagen 1 naam en 15 keer teleurgesteld worden. Wanneer ze tegelijk komen, valt het veel minder op wat niet boeit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
De eerste lichting is zeer mooi. Vanaf de losse namen heb ik een paar hits, en de meeste is "gaat wel". Ik mis vooral nog redelijke overdag Alpha namen en een typische Heineken indie band (zoals Grizzly Bear, Feist, The Shins afgelopen jaren).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Hier ben ik het dus volledig mee eens. En daar komt nog eens bij. Voor mij is lowlands het toppunt van positiviteit. En dat mis ik hier nu een beetje. Je weet toch allemaal ook wel dat als er 10 dagen achter elkaar een naam word aangekondigd dat je ze niet allemaal leuk vind. Maar fentileer dat hier eens iets minder. Het kan je smaak niet zijn maar er is tot nu toe voor elke act een goede reden te noemen om het te boeken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ach het heeft ook weer wat om iedere ochtend voor je scherm te hangen om te kijken wat er bij komt. Zelfs in het weekend gewoon. Heerlijk.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Hier ben ik het dus volledig mee eens. En daar komt nog eens bij. Voor mij is lowlands het toppunt van positiviteit. En dat mis ik hier nu een beetje. Je weet toch allemaal ook wel dat als er 10 dagen achter elkaar een naam word aangekondigd dat je ze niet allemaal leuk vind. Maar fentileer dat hier eens iets minder. Het kan je smaak niet zijn maar er is tot nu toe voor elke act een goede reden te noemen om het te boeken.

Als je een artiest niet leuk vindt, mag dat best gezegd worden toch? Iedereen z'n smaak en volgens mij wordt iedereen in dit topic heel erg in zijn waarde gelaten, heel positief :) Ik kan goed begrijpen dat iemand Donnie helemaal niks vindt en dat is helemaal prima.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Iedereen word hier zeker in zijn waarde gelaten. Maar ik heb al 20 keer gelezen kut rappers. Niemand heeft iets aan de informatie dat jij rap kut vind... Het is natuurlijk heel fijn dat je dat dan even kwijt bent.

Lowlands is een feestje en er is voor iedereen genoeg te doen!! Laten we er hier ook een feestje van maken!
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
787
473
Laten we alsjeblieft lekker eerlijk posten over aankondigingen. Hoeft wat mij betreft niet altijd happyhappyjoyjoy te zijn .

Edit: de hele tijd afgeven met kutrappers hoeft van mij ook niet :lol: .
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Maandag: James Blake
Dinsdag: The Vaccines
Woensdag: Lil Uzi Vert
Donderdag: BODEGA
Vrijdag: Eskorzo
Zaterdag: Colin Benders
Zondag: Clairo

Maandag: Loyle Carner
Dinsdag: Black Midi
Woensdag: Donnie

Zouden ze een soort roller coater effect doen?

Grote namen - Middel Namen - Kleine Namen - Kleine Namen - Middel Namen - Grote Namen? Donnie is categorie midden namen lijkt me?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken