Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Black Midi is een zeer interessante naam. Zal ongetwijfeld de X-Ray ( of de Charlie?) uitknallen. En tof dat Lowlands (weer) een podium biedt aan dergelijke acts. Vond ik er persoonlijk de laatste jaren wat teveel aan ontbreken, die wat dwarsere spannende gitaaracts.

Nummertje op spotify klinkt interessant en smaakt naar meer. Leuke naam er bij ??

Ik hoop toch elke dag weer op een grote vis, maar komt die eigenlijk nog wel? Ik vraag het me langzamerhand af.
Als je de line-up met vorig jaar gaat vergelijken missen we zeker nog wel wat A+ namen. Of moet ik gewoon geduld hebben en de kleinere namen voor nu accepteren en me geduld zien te bewaren voor de andere dagen.

Kwestie van geduld. Ik ben ook ongeduldig hoor. Vind die kleinere naampjes ook leuk, is er in ieder geval ruimte om nieuwe dingen te ontdekken.

The National dan in de Heineken (was toch ergens gezegd dat zij in de ‘beertent’ zouden staan?)

Ik denk dat dit een misopvatting was van iemand op Graz. Iemand die dacht dat de Heineken het 'tweede podium' is, maar eigenlijk de Bravo bedoelde. Lijkt me afgaande op de vorige Heineken afsluiters ook niet echt mogelijk om The National daarin te proppen, toch? Op een plek waar vorig jaar nog Blaudzun, Miles Kane en Kiasmos de grootste tent'headliners' van hun dag waren ga je geen National in passen. Die sluiten hoogst waarschijnlijk een Bravo af. Of ze spelen als voorlaatste op de Alpha.

Als je er ff vanuitgaat dat er nog zo'n 50 namen bekend worden gemaakt, dan is de kans dat er een grote naam bekend wordt gemaakt ook gewoon niet zo groot. Kwestie van geduld. Als je tijd te veel hebt, kan je wellicht het lijstje van vorig jaar naast die van dit jaar leggen en beetje matchen hier en daar. Dan kan je een beetje inschatten van welke categorie (qua grootte/type) je nog wat kan verwachten. Beginnetje (volgens 2018 poster die ik als eerste via Google vind):

Afsluiters:
2018: Gorillaz, NERD, Kendrick Lamar (3x)
2019: Tame Impala, TOP,... (2x?)

Serieuze subs:
2018: War on Drugs, Dua Lipa, James Bay, Jeugd, etc...?
2019: The National, Anderson Paak, Royal Blood, James Blake, Franz Ferdinand, Jungle,... etc

Als ik snel kijk vind ik dat er sowieso al winst geboekt wordt op de serieuze subs. Kijkende naar de lijst van 2018, vind ik veel namen als snel in de categorie ''gewone subliners'' vallen. Qua namen ook veel aantrekkelijker, maar das persoonlijke smaak.

Iemand zin om er een serieuze analyse van te maken? :D

Maar vorig jaar was de indeling een beetje vreemd. Toen werden The War Ond Drugs en Dua Lipa toch ook onder de headliners gerekend?

En je moet natuurlijk rekening houden met het feit dat de Alpha vanaf dit jaar langer door mag gaan. Benieuwd wat ze effectief met die extra tijd gaan doen.

Afsluiters:
2019: Tame Impala, TOP,… (2x?)

Serieuze subs:
2018: War on Drugs, Dua Lipa, James Bay, Jeugd, etc…?
2019: The National, Anderson Paak, Royal Blood, James Blake, Franz Ferdinand, Jungle,… etc

Als ik snel kijk vind ik dat er sowieso al winst geboekt wordt op de serieuze subs. Kijkende naar de lijst van 2018, vind ik veel namen als snel in de categorie ”gewone subliners” vallen. Qua namen ook veel aantrekkelijker, maar das persoonlijke smaak.

Iemand zin om er een serieuze analyse van te maken? ?

Jungle & Franz Ferdinand zijn écht geen subs.

chiem wrote:
Afsluiters:

Serieuze subs:
2019: The National, Anderson Paak, Royal Blood, James Blake, Franz Ferdinand, Jungle,… etc

Als ik snel kijk vind ik dat er sowieso al winst geboekt wordt op de serieuze subs. Kijkende naar de lijst van 2018, vind ik veel namen als snel in de categorie ”gewone subliners” vallen. Qua namen ook veel aantrekkelijker, maar das persoonlijke smaak.

Iemand zin om er een serieuze analyse van te maken?
1f600.svg

Wat is voor jou wel een sub dan?

The National, Anderson Paak, A$AP Rocky, New Order, Royal Blood.

Franz Ferdinand is ook niet meer zo groot als ze geweest zijn. En hoe je bij Jungle komt is mij helemaal een raadsel.

Ik verwacht dat er geen headliner meer bij komt hoor.

Hoezo? Er moet er in ieder geval nog eentje bij komen natuurlijk, nu één van de 3 headliners weggevallen is.

Hoezo? Er moet er in ieder geval nog eentje bij komen natuurlijk, nu één van de 3 headliners weggevallen is.

Kan nog steeds dat ze Billie Eilish of Anderson .Paak doorschuiven en dat er een sub bij komt. Lijkt me nog steeds lastig als je headliner paar maanden van te voren wegvalt.

Voordeel is wel dat andere festivals er ook mee kampen, maar de headlinervijver waar je uit kan vissen is niet zo supergroot.

mattman wrote:

Kan nog steeds dat ze Billie Eilish of Anderson .Paak doorschuiven en dat er een sub bij komt. Lijkt me nog steeds lastig als je headliner paar maanden van te voren wegvalt.

Voordeel is wel dat andere festivals er ook mee kampen, maar de headlinervijver waar je uit kan vissen is niet zo supergroot.
Billie Eilish zouden ze niet kunnen maken ondanks haar groei.

Paak zou kunnen.. maar ik denk dat ze nog best tijden hebben om samen met de andere festivals iets nieuws te vinden. Volgens mij hebben geen van die festivals een vervanger aangekondigd vooralsnog.

James wrote:

chiem wrote:
Afsluiters:

Serieuze subs:

Iemand zin om er een serieuze analyse van te maken?
1f600.svg

Wat is voor jou wel een sub dan?

Verwacht dat New Order, Anderson.Paak, en Royal Blood subs zijn.

Jungle, The National en James Blake zouden misschien ook nog als Bravo afsluiters kunnen?

Ik ben iedere dag wel weer een klein beetje gespannen voor de act van die dag. Nu ook weer supernieuwsgierig.

mdekens wrote:
Ik verwacht dat er geen headliner meer bij komt hoor.

Ik denk dat Paak headliner gaat worden. Er zijn zo veel subs, alle gaten kunnen nu al prima ingevuld worden. Ik hoop het niet natuurlijk, maar ik denk het wel.

Users who are viewing this thread