Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Lewis Capeldi staat wel op Down The Rabbit Hole, al zijn er altijd wel wat namen die op beide festivals staan. Ronnie Flex is tot nu de enige die op beide festivals speelt.

Met dit soort namen vind ik d’r eigenlijk niet veel aan. Samen in een pakket lijkt het nog wat, omdat je je dan richt op de paar namen die je wel boeien. Nu is het bijna iedere dag een teleurstelling.

Dit heb ik dus totaal niet. Misschien is dit juist een mooi moment om je muzikale horizon te verbreden.
Voor mij heeft vrijwel elke naam wel iets namelijk.
Oogjes dicht bij Blake, meezingen bij The Vaccines, springen bij Uzi, dansen bij Colin, dom doen bij Donnie en dat nog hele leuke nieuwe namen met Clairo, Loyle Carner, Black midi en Bodega. Ik vind helemaal mooi!

Ik verwacht dat er geen headliner meer bij komt hoor.

EvE had met de eerste aankondiging aangegeven dat bijna alle headliners in het eerste pakket zitten. Bijna alle headliners. Dus zelfs met The Prodigy zou er nog een grote act bijkomen. Nu The Prodigy wegvalt zal er nog wel een tweede grote naam bijkomen. Het feit dat het al uitverkocht is, helpt in die zin niet mee. Ik denk dat ze ook niet met een mega act komen ter vervanging van The Prodigy, want de verkoop heeft geen grote act meer nodig. Ik verwacht nog twee redelijk grote subheadliners, Paak schuift door naar headliner en de rest wat nog aangekondigd gaat worden opvul voor de dag en vroege avond (naast de 2 ontbrekende grotere acts).

Sundara Karma is ook wel een lekker indie bandje en hebben net een nieuw album uit. Of is dat geen optie.

ik vind het wel leuk, iedere dag een naam, maar da hadden ze vanaf het begin moeten doen.

Mijn ultieme droom is dat Lowlands in januari een leeg blokkenschema op de site zet en dat dan iedere dag met 1 act vult

ik vind het wel leuk, iedere dag een naam, maar da hadden ze vanaf het begin moeten doen.

Mijn ultieme droom is dat Lowlands in januari een leeg blokkenschema op de site zet en dat dan iedere dag met 1 act vult

Haha dit zou ik heel tof vinden. Kan het plannen vanaf moment 1 al beginnen!

Indiaantje89 wrote:

throwaway wrote:
+ RIMON
+ Jarreau Vandal

Uit betrouwbare bron

Jarreau staat er ieder jaar, al dan nief in Hacienda.

Volgens mijn bron is het dit jaar een live band show.
Zou ik ongeïnspireerd boekingen vinden.

Boeker: We gaan dit jaar Jarreau Vandal boeken:
Rest van LL team: Alweer, die stonden er afgelopen jaren ook al
Boeker: Ja maar nu met "live band"
Rest van LL Team: OMG, wow, super, briljant, geniaal, plausibel!

mdekens wrote:

EvE had met de eerste aankondiging aangegeven dat bijna alle headliners in het eerste pakket zitten. Bijna alle headliners. Dus zelfs met The Prodigy zou er nog een grote act bijkomen. Nu The Prodigy wegvalt zal er nog wel een tweede grote naam bijkomen. Het feit dat het al uitverkocht is, helpt in die zin niet mee. Ik denk dat ze ook niet met een mega act komen ter vervanging van The Prodigy, want de verkoop heeft geen grote act meer nodig. Ik verwacht nog twee redelijk grote subheadliners, Paak schuift door naar headliner en de rest wat nog aangekondigd gaat worden opvul voor de dag en vroege avond (naast de 2 ontbrekende grotere acts).
Als of een uitverkochte editie de enige reden is om geen headliner te boeken...

Je hebt ook een achterban die je tevreden moet houden, ze hebben de laatste jaren veel aangegeven dat ze geleerd hebben van de bizar snel uitverkochte edities rond 2011. 2012, en 2013. En dat ze op de hoede moeten zijn om niet "lui" te worden. Want daarna ging het even minder met Lowlands en verkocht het zelfs niet uit. Daar zullen ze hun lesje wel uitgeleerd hebben toch?

Als ze Rimon hadden gemist, dan had ik mijn spreekwoordelijke hoed opgegeten.

+ Jarreau Vandal
Met live band en gastartiesten? Album is namelijk erg sterk, maar vooral door collabs met Luna Mae en Ashnikko.

Edit: nvm ik zie met live-band. Nu nog hopen op de gastartiesten. Ik sta iig vooraan.

Sundara Karma is ook wel een lekker indie bandje en hebben net een nieuw album uit. Of is dat geen optie.

Zeker een prima bandje :-) Zou het ook toejuichen als ze komen.

Rimon is natuurlijk wel een beetje een inkopper.
Jarreau is inderdaad tof, maar net als bij Donnie een beetje een overkill aan het worden, elk festival vind je hem wel terug en die man word overal geplugt (3v12 , Oor, etc)

Wat mij betreft hoeft er niks meer door te komen via Bronnen want dat verpest het meteen als 1 van die namen bekend gemaakt worden haha....

mdekens wrote:

Ik zou het van de organisatie een slechte keuze vinden om geen grote naam meer te boeken omdat de verkoop dat niet meer nodig heeft. Zoveel mogelijk winst maken zou niet het doel moeten zijn, maar een zo'n tevreden mogelijke festivalganger moet het doel zijn. Hier kan je dan weer van profiteren in de jaren erna. Mensen die voor het eerst komen wil je een geweldige eerste indruk geven, ipv een beetje teleurgesteld.

Hoop vandaag weer even op een wat grotere naam.
Ze begonnen heel hard, maar de namen werden gauw kleiner na de eerste drop. Niet dat dat heel verkeerd is, want er zit genoeg leuks tussen, maar voor de verandering :')
Behoefte aan weer een (middel)grote naam.

Hoop vandaag weer even op een wat grotere naam.
Ze begonnen heel hard, maar de namen werden gauw kleiner na de eerste drop. Niet dat dat heel verkeerd is, want er zit genoeg leuks tussen, maar voor de verandering :’)
Behoefte aan weer een (middel)grote naam.
Ja eens.. al zullen er soms kleine namen bij moeten zitten gezien die spots ook gevuld moeten worden.

Ik gok vandaag op Bullet For My Valentine of Modeselektor.

Ja eens.. al zullen er soms kleine namen bij moeten zitten gezien die spots ook gevuld moeten worden.

Ik gok vandaag op Bullet For My Valentine of Modeselektor.

Ja zeker! Kleine namen zijn vaak ook heel leuk. Zo werd ik bijvoorbeeld heel erg blij van Loyle Carner, maar ik hou ook wel van afwisseling :')

Bullet of Modeselektor zijn niet echt mijn ding, maar zouden wel idd vette middelgrote boekingen zijn.

Je vraagt om groter, krijgen we volgens mij een van de kleinste namen die dit jaar op Lowlands staat haha. Bamba Pana. Ik ken het niet, kan uit de omschrijving ook niet opmaken wat het is, dus ben benieuwd.

Users who are viewing this thread