Van mij hoeft het allemaal niet in nummers of percentages gegoten te worden, zoals ik al aangaf in de post die je nota bene zelf quotet.
Een ‘juiste’ verhouding voor een festival lijkt me als er weinig mensen spreken over een tekort aan vrouwen en weinig mensen spreken over een teveel aan vrouwen. Dat is nu vrij duidelijk niet het geval, afgaande op sociale media en enkele posts hier.
Zeker gezien er nogal wat vrouwen succesvolle albums uitgebracht hebben in 2018/2019 en op tour zijn valt het gebrek aan vrouwen des te meer op. Een gebrek aan kwaliteit of beschikbaarheid is dit jaar namelijk geen argument.
Wat is trouwens je punt met het geven van een grafieken van populaire streams en het totale aanbod aan muziek?
De populairste streams in Nederland zijn vrijwel alleen Nederlandse hiphoppers, die zie je toch ook niet allemaal op Lowlands?
Mannen maken meer en vaker muziek dan vrouwen, ja. Maar het gaat op een festival als Lowlands toch juist om een mix van verschillende stijlen en culturen, een frisse mix van opkomende en gevestigde namen. Daar horen mijn inziens meer vrouwenstemmen bij dan de hoeveelheid die nu op de line-up staan, en blijkbaar ben ik niet de enige die dat vindt.
Ik snap dan ook niet als iemand vraagt om meer vrouwen er gelijk die 50/50 discussie en andere non-argumenten en drogredenen over dieren en seksuele voorkeur bij wordt gehaald. Je kunt ook voorstander van meer vrouwen zijn, zonder naar een 50/50 verhouding te willen of een uitgesproken standpunt in die discussie te hebben.
PS: het is trouwens niet zo sterk om de opmerking van iemand anders over witte mannen erbij te halen, die mening is niet van mij en onderschrijf ik niet.