Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik vin het wel lachen dat soort acts op zijn tijd. Nile Rodgers is ook niet relevant meer, was wel bijzonder leuk om bij te zijn vorig jaar.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Kylie Minoque vind ik ook totaal niet passen bij Lowlands. Ten eerste, ze is een vrouw. Ten tweede, is veel meer een Pinkpop-boeking. Met haar als boeking zouden ze wat mij betreft de plank volledig misslaan.
Je kan op dezelfde manier twijfels hebben bij een Sean Paul, of misschien een Dua Lipa. Dat had ik ook wel een beetje, maar die hebben dan de laatste tijd inderdaad wat meer hits en die kunnen nieuw en jong publiek nog wat meer aantrekken. De vergelijking met Nile Rodgers vind ik een beetje raar, dan kijk je puur naar hoelang het geleden was dat ze hun grootste successen hadden. Tja, dan past De La Soul ook in dezelfde categorie bij wijze van.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Om de hele man/vrouw discussie te omzeilen zouden ze acts als Suzan en Freek kunnen boeken. Mind. Blown.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Maar de “verhoudingen” zijn juist, dat is het hele probleem van dit verhaal. Steeds maar mensen die uit een onderbuik gevoel gaan plaatsen en totaal niet naar de cijfers en realiteit in de wereld kijken. Je mag best posten dat je meer vrouwen wil zien op het podium, maar verwacht dan ook een tegengeluid als je enkel met losse aannames komt.

Dus de verhoudingen zijn juist omdat de populairste streams in de Verenigde Staten tussen Mei en September 2016 vooral van mannelijke artiesten waren?

Sorry hoor, maar die vlieger gaat bij mij niet op.

Je kunt de streamingcijfers van een ander land van enkele jaren terug toch niet één op één projecteren op de line-up van Lowlands?

Als je dan toch wilt vergelijken zul je de cijfers van Lowlandsbezoekers moeten hebben, en die kunnen (of zullen) er anders uitzien.

Daarnaast denk ik dat je als Lowlands zijnde juist niet alleen maar moet programmeren wat populair is en wat de massa luistert. En dus niet moet afgaan op wat de streamingcijfers zeggen.

Juist het (ook) buiten de gebaande paden treden en scherp en divers programmeren is waarin een festival als Lowlands zich onderscheidt van andere festivals.

En ja, daar horen mijn inziens meer vrouwen bij.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Ah, ik vroeg me al af hoe laat het bashen-op-iemand-die-de-vrouwen-discussie-aanzwengelt zou beginnen.

Je kan het er niet mee eens zijn en dat is prima. Ik ben zelf wel voorstander van diversiteit op Lowlands (en dat is niet zozeer alleen maar meer vrouwen boeken).

Ik krijg hier helaas ook erg veel jeuk van. Doet me verlangen naar de tijd dat festivals vooral werden bezocht door langharig tuig met zwarte kistjes aan. Dat je moest uitkijken waar je stond want voor je het wist stond je in een pit of kreeg je een schoen in je nek door een crowdsurfer. Je werd altijd vies, dat was een feit. Als je wegliep met een bloedneus dan werd je als held onthaald.

Nu spelen er discussies als verhouding man-vrouw en of je wel biologische links gedraaide yoghurt kan halen met guinoa. De volgende discussie is of er wel genoeg dixies zijn voor transgenders.

Ik overdrijf natuurlijk maar tegenwoordig maakt iedereen overal een punt van. Het wordt allemaal zo soft en knuffelig. Ik zeg vuist omhoog en gaaaannnn !!!!
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Even een ander discussiepuntje, waar het al een tijd niet over is gegaan: Hoe zit het met dat festival in Groningen?

Kreeg in december/januari het gevoel dat ze grote vissen aan het wegkapen waren voor de neus van Lowlands, maar ik heb het idee dat van uitstel afstel komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Even een ander discussiepuntje, waar het al een tijd niet over is gegaan: Hoe zit het met dat festival in Groningen?

Kreeg in december/januari het gevoel dat ze grote vissen aan het wegkapen waren voor de neus van Lowlands, maar ik heb het idee dat van uitstel afstel komt.
Is een langzaam stille dood aan het genieten lijkt het.

Ze zouden in februari met nieuws komen. Inmiddels is maart alweer bijna voorbij.

Ik geloof er niet meer in, en anders zijn ze behoorlijk laat.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik krijg hier helaas ook erg veel jeuk van. Doet me verlangen naar de tijd dat festivals vooral werden bezocht door langharig tuig met zwarte kistjes aan. Dat je moest uitkijken waar je stond want voor je het wist stond je in een pit of kreeg je een schoen in je nek door een crowdsurfer. Je werd altijd vies, dat was een feit. Als je wegliep met een bloedneus dan werd je als held onthaald.

Nu spelen er discussies als verhouding man-vrouw en of je wel biologische links gedraaide yoghurt kan halen met guinoa. De volgende discussie is of er wel genoeg dixies zijn voor transgenders.

Ik overdrijf natuurlijk maar tegenwoordig maakt iedereen overal een punt van. Het wordt allemaal zo soft en knuffelig. Ik zeg vuist omhoog en gaaaannnn !!!!

Ik maak alleen op Lowlands en DTRH beide gevallen die je beschrijft mee en vind dat helemaal prima. Ik haal op Lowlands graag een bloedlip, maar ook de progressieve kant spreekt mij erg aan.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik hoop dat EvE deze man vrouw discussie leest een heel snel Lana Del Rey boekt!
 

Daan

Playlistbediener
28 mrt 2017
13
0
De verhouding is momenteel echt te genant voor woorden in vergelijking tot andere festivals. Hopen dat er flink nog wat vrouwen bijkomen.

Ik krijg daar zo een jeuk van, dat sjw gelul. het gaat toch om de muziek……dan kun je ook klagen over de hoeveelheid minderheden die op festivals afkomen. Dan kun je overal wel een punt van maken.

lieverd toch
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
wat dachten we van Rammstein als vervanger van The Prodigy. Om waar eens iets anders te noemen dan de doorgedraaide discusie over wat wel en niet vriendelijk is. Gaat om de Muziek toch en de beleving.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
wat dachten we van Rammstein als vervanger van The Prodigy. Om waar eens iets anders te noemen dan de doorgedraaide discusie over wat wel en niet vriendelijk is. Gaat om de Muziek toch en de beleving.
Onhaalbaar, doen geen festivals deze zomer en ook niet onder de vlag van LiveNation/Mojo. Daarnaast is de productie van Rammstein denk ik nog steeds te groot, zelfs voor de huidige Alpha.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Precies wat Indiaantje zegt. Bovendien: aan Rammstein hangt wel een iets ander prijskaartje dan aan the Prodigy, lijkt me.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Probleem met Rammstein is volgens mij ook dat ze per definitie niet in een tent willen spelen, tenminste dat dacht ik ergens gelezen te hebben.
Ben ik even blij met me kaartje voor in de kuip ;-)

11 uur Florence ?
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Album Billie Eilish vandaag uitgekomen. Heel vet! Als ze boven al het gegil van haar fans kan komen, dan ga ik wel even kijken, denk ik.

Ik zet mijn geld op Pan-Pot vandaag.

Ja, vandaag of morgen zal er wel een act voor de Bravo-nacht bijkomen. Pan-pot lijkt me leuk, hebben ook nog niet eerder op LL gestaan volgens mij. Heb ook wel zin in een goede Nederlandse act (behalve rappers dan, daar hebben we met Donnie net iemand van gehad).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Voor mij nu al de beste lineup van dit festivalseizoen en die aankondigingen om 11u zijn fantastisch.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Album Billie Eilish vandaag uitgekomen. Heel vet! Als ze boven al het gegil van haar fans kan komen, dan ga ik wel even kijken, denk ik.


mdekens wrote:
Ik zet mijn geld op Pan-Pot vandaag.

Ja, vandaag of morgen zal er wel een act voor de Bravo-nacht bijkomen. Pan-pot lijkt me leuk, hebben ook nog niet eerder op LL gestaan volgens mij. Heb ook wel zin in een goede Nederlandse act (behalve rappers dan, daar hebben we met Donnie net iemand van gehad).
Ja opvallend weinig typische Nederlandse Alpha acts vooralsnog.

Ik hoop nog steeds een klein beetje op Within Temptation wat dat betreft, laatste album was ook weer prima. Een Graspop headliner zelfs, zou toch beetje raar zijn dat ze in NL dan enkel op B en C-festivalletjes staan (sorry Paaspop, maar ook een B-festival)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken