Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Het is niet alleen een hype, er staat gewoon een ijzersterk programma. Als voorbeeld kan je die Billie Eilisch noemen. Er werden op swap 12000 kaarten gezocht. Hoeveel van die 12000 zullen dit jaar hun eerste festival gaan meemaken?
'
Ik ben bewust niet naar Eilish in Tivoli gegaan (met pijn in het hart, twee topshows van haar gezien voor die enorme hype) juist omdat ik die fanbase echt verschrikkelijk vindt. Allemaal van die 'edgy' tienermeisjes die in plaats van genieten 1,5 uur lang staan te filmen en te gillen, en als ze wat bier over zich heen krijgen beginnen te schelden. Ontzettend ongenuanceerd beeld dit, dat weet ik ook wel, maar man wat hoop ik dat we die hordes bakvissen op Lowlands kunnen voorkomen. En nee, ik ben geen zuur oud rock mannetje, maar dat soort kuddes bezoekers kan ik me dus echt aan storen en is meer iets voor Pinkpop.
 

maradominique

Nieuw lid
1 mrt 2019
1
0
First timer Lowlands aankomende zomer (überhaupt eerste festival ooit) en ben mega excited!!! Hoop stiekem nog steeds een heel klein beetje dat the Cure een headliners wordt haha.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.552
838
Ticketswap is ook al weer leeg. En er worden al weer 900 kaarten gezocht. Eens kijken hoever dat oploopt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.417
1.091
Wel weer bizar dit. Bye, bye volgend jaar relaxte voorverkoop.... ?

Wel wederom terecht dat het mooiste festival van NL uitverkocht is. Heb er weer zin in!
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Wel weer bizar dit. Bye, bye volgend jaar relaxte voorverkoop….
1f62c.svg


Wel wederom terecht dat het mooiste festival van NL uitverkocht is. Heb er weer zin in!

Hier zat ik ook aan te denken ja.. De hype is weer enigszins terug and I love it.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
@Marc wrote:
Wel weer bizar dit. Bye, bye volgend jaar relaxte voorverkoop….
1f62c.svg


Wel wederom terecht dat het mooiste festival van NL uitverkocht is. Heb er weer zin in!

Hier zat ik ook aan te denken ja.. De hype is weer enigszins terug and I love it.

Ik vind het jammer. De late beslisser die het meer volledige programma even wil afwachten vist de komende jaren achter het net.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hier zat ik ook aan te denken ja.. De hype is weer enigszins terug and I love it.

Toch mooi?

Een festival beseft zich dat het allemaal te makkelijk gaat, doet een stapje terug en heeft 'mindere jaren' maar komt geheel verdient weer terug op zijn oude plekje.
Lowlands is een prachtig festival maar ik had echt niet verwacht dat ze met deze eerste drop zouden uitverkopen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
nitotheno wrote:
Hier zat ik ook aan te denken ja.. De hype is weer enigszins terug and I love it.

Toch mooi?

Een festival beseft zich dat het allemaal te makkelijk gaat, doet een stapje terug en heeft ‘mindere jaren’ maar komt geheel verdient weer terug op zijn oude plekje.
Lowlands is een prachtig festival maar ik had echt niet verwacht dat ze met deze eerste drop zouden uitverkopen.

Maar was Lowlands nu echt op zijn lauweren aan het rusten in de mindere jaren? De line-ups zijn toch gewoon vergelijkbaar? Ik zie het meer als een ongrijpbaar fenomeen wat samenhangt met de wispelturigheid van festivalgangers. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze, in die jaren, wat ouder publiek (zoal ikzelf) kwijt zijn geraakt aan BKS en DTRH en dat het even een paar jaar duurde voordat dat werd opgevuld met een nieuw, jonger publiek. Dat ze die aan zich hebben weten te binden vind ik erg knap.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.552
838
nitotheno wrote:

https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2019-nieuws-en-geruchten/page/61/#post-190352@marc wrote:
Wel weer bizar dit. Bye, bye volgend jaar relaxte voorverkoop….
1f62c.svg


Wel wederom terecht dat het mooiste festival van NL uitverkocht is. Heb er weer zin in!


Hier zat ik ook aan te denken ja.. De hype is weer enigszins terug and I love it.

Ik vind het jammer. De late beslisser die het meer volledige programma even wil afwachten vist de komende jaren achter het net.

Ik vind dat niet jammer. Ik vind het heel fijn dat mensen voor de vibe naar lowlands komen. En als de eerste worp is als deze koop ik zonder twijfel een kaartje. Er staan nu al 20 acts die ik graag zie. In combinatie met de heerlijke lowlands sfeer is dat ruim voldoende!

Stel nou je krijgt het volledige pinkpop publiek omdat er een sterk programma staat. Dan word het toch even een heel ander festival.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Het is natuurlijk ook super mooi festival weer geweest vorig jaar. Ik denk dat er best wat mensen afgehaakt zijn met die zeiknatte zomers van de laatste tijd.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Wat is overigens jullie favoriete tent op Lowlands? Ikzelf vind de India altijd een hele fijne vibe hebben, maar ben wel benieuwd wat jullie vinden :')
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.145
Wat is overigens jullie favoriete tent op Lowlands? Ikzelf vind de India altijd een hele fijne vibe hebben, maar ben wel benieuwd wat jullie vinden :’)
India idd, de Lima vond ik ook altijd tof toen ze nog het buitenpodium hadden.

Saaiste tent is de Heineken (ook met die nieuwe design).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.337
1.355
Hacienda vind ik altijd een zeergoede vibe hebben. Qua artiesten over het algemeen is Bravo wel mijn tent. Hacienda - Bravo - 24uur tent is wel de route in de nacht. Overdag maakt het écht niet uit, ben dan toch brak
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Wat is overigens jullie favoriete tent op Lowlands? Ikzelf vind de India altijd een hele fijne vibe hebben, maar ben wel benieuwd wat jullie vinden :’)

Voor mij ook de India! Daar ben ik het vaakst te vinden en die hebben de beste optredens! Er mag ook gezegd worden dat de nieuwe Bravo werkelijk prachtig is, zeker met de lichtinstallatie die door heel de tent loopt!
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
nitotheno wrote:
Wat is overigens jullie favoriete tent op Lowlands? Ikzelf vind de India altijd een hele fijne vibe hebben, maar ben wel benieuwd wat jullie vinden :’)

India idd, de Lima vond ik ook altijd tof toen ze nog het buitenpodium hadden.

Saaiste tent is de Heineken (ook met die nieuwe design).

Ik vind juist de Heineken ook altijd wel fijn ofzo. Weet alleen niet zo goed waarom haha. Vind de nieuwe van binnen wel echttttt heel top zonder die palen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken