Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ze zijn de laatste jaren niet direct met 50 namen begonnen. Dus dat zal moeilijk te peilen zijn. Normaal dropt lowlands on de maand wel wat namen. Maar we hebben nu al 1/3 van het programma.
 

isa-k

Playlistbediener
31 jan 2018
22
3
Ze zijn de laatste jaren niet direct met 50 namen begonnen. Dus dat zal moeilijk te peilen zijn. Normaal dropt lowlands on de maand wel wat namen. Maar we hebben nu al 1/3 van het programma.

Dat is idd wel waar, mag ook niet klagen hahah. De podcasts zouden ook onregelmatig verschijnen, afwachten dan maar
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Wanneer is meestal de tweede worp namen? Rond maart of april?

Zou eerder kunnen, maar dit jaar bij de eerste bekendmaking al heel veel namen, dus weet niet of dat betekent dat het langer duurt of dat dst bekent dat we rond de zomer gewoon geen meer krijgen
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
585
Ik vind het helemaal niet erg om alle namen ver van te voren al te weten. Hoop dat ze ons snel blij maken met meer.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zo he wat een lading namen. Ga eens nadenken wat ik wil, vooral omdat voor het eerst sinds jaren Werchter minder goed uit komt qua vakantie en lowlands wel.

Must See zijn er in ieder geval genoeg in deze worp:
Tame Impala, Twenty One Pilots (niet mijn genre maar erg benieuwd), The Prodigy (nog nooit gezien), The National, New Order, Franz Fernidand, TTGTB&TQ en Frank Turner. Laat staan met alle namen die ik ook zou willen meepikken (Anderson paak, Royal Blood, Billie Eilish, Parcels, the Streets, Thomas Azier, IDLES, Pond en Slaves). Dat zijn al 17 namen die ik zeer kan waarderen.

Kijken of ik vrienden kan overhalen
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
chiem wrote:
Denk dat The Prodigy niet 1 van de 3 headliners is (Alpha-afsluiters).

Dat zou dan betekenen dat we nog een headliner moeten krijgen, zou toch echt machtig mooi zijn.
Prodigy de Heineken laten afsluiten lijkt mij prima
1f642.svg

Die komt er ook he! Zie mijn eerdere post onderaan pagina 37. EvE heeft gezegd dat in deze worp BIJNA alle headliners zitten. Wat dus zou suggereren dat er nog één of twee (sub)headliners komen. Vorig jaar werd The War On Drugs ook in de eerste worp bovenaan gezet. Uiteindelijk waren zij ook sub. Er zit dus nog wel wat lekkers in het vat voor bovenaan het affiche. Ik denk geen absolute knaller meer zoals Foo Fighters of The Cure, maar eerder in categorie daaronder alla Florence + the Machine, Post Malone, etc.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dikke vette line-up tot dusver. Heel happy met The Streets, 21 Pilots, ASAP Rocky, Prodigy, Anderson Paak, Franz Ferdinand en New Order. Fantastisch.
Kaarten scoren van't weekend.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Must see voor mij: Tame Impala, The National, Royal Blood, Jungle,
Very nice to see: Twente One Pilots, The Prodigy (al wel gezien op LL, toen helemaal los), Anderson Paak, The Streets
Nice to see: Paul KalkBrenner, Franz Ferdinand, MY BABY, Thomas Azier

Daarmee al 12 namen die ik sowieso wel wil zien.

Ga mij eerst verder verdiepen in Twenty One Pilots, New Order, ASAP Rocky. Die ken ik allen nog nauwelijks en heb het idee dat het beste de moeite waard kan zijn.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Mooie worp van LL hoor. Ze weten misschien minder te verrassen maar komen wel met 10-20 vrij grote en aansprekende namen. Tame Impala is een van dé namen van dit festivalseizoen. .Paak en The National plaatsen zonder headlinespot is indrukwekkend en ook New Order, Giorgio en TGTBATQ staan erg mooi op het affiche. The Prodigy als headliner is dan weer minder logisch, maar niet anders dan Paaspop of DTRH wil de orfanisatie natuurlijk ook het 'feestpubliek' voldoende blijven aanspreken.

Na een mindere periode nu toch al het 3e jaar op rij dat LL best een keurige poster levert imo. De concullega's van BKS en DTRH hebben ze blijkbaar toch weer wat meer op scherp gezet. En daar komen nog steeds events bij. Nederland, Festivalland!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik heb nog eens door verschillende festival poster zitten snuffelen. Maar wat mij betreft gaat lowlands, als ze deze lijn doorzetten, een goede worp doen naar beste line up major festival.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Ik heb nog eens door verschillende festival poster zitten snuffelen. Maar wat mij betreft gaat lowlands, als ze deze lijn doorzetten, een goede worp doen naar beste line up major festival.

Kloopt ja, ik ga altijd naar Werchter voor de grote namen en naar Lowlands voor, tja, voor Lowlands. Maar sinds vorig jaar zie ik de programma's naar elkaar toe kruipen. Het bovenste deel dan he.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
De prijzen omhoog is wel een dingetje ja. Maar daartegenover krijgen we in principe 5-6 acts die headliner zouden kunnen zijn. Mogelijk is dat ook een reden dat het een stukje duurder is.

Ahhjoh ik kan niet meer ophouden over Lowlands, de kriebels zijn weer intens aanwezig. Ik ga sowieso zaterdag mijn kaartje halen :')
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
We klagen wel over The Prodigy... maar vind het ook beetje jammer dat we "weer" Marcel Dettmann en Paul Kalkbrenner hebben. Had van mij iets anders mogen staan.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Ik had ook wat innovatievere EDM namen gezien maar het is nog vroeg dag. Swedish House Mafia is ook terug van weggeweest en volgens mij nog nergens in Nederland aangekondigd, hoewel ik ze ook graag op WAE zou willen zien en het toch wel headliner materiaal is denk ik zo. Een Don Diablo, Brooks of Macky Gee zou leuk zijn. En ik hoop stiekem toch naast een Florence of iets dergelijks ook nog op wat mid-tier alternatieve hiphop namen a la Earl Sweatshirt, Run the Jewels of van Nederlandse bodem Ares of De Likt. Maar we gaan het zien. Ik ga het in ieder geval goed in de gaten houden, en veel hebben we inderdaad niet te klagen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Waarom zouden we klagen?
Techno is saai :p...

Ik wacht nog steeds tot ze de oude Electro weer een plek geven, of een goede trance nacht nog steeds. Techno is opzich niet saai hoor, maar van mij mag er iets meer variatie in de nachten zitten (zoals die in het dag programma ook zit).

 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
Klagen over n act op lowlands is belachelijk.
Eant je kunt iedere act met gemak omzeilen.
Sterker nog; ik ben blij metiedere e act die ik niet hoef te zien. Want in n weekend kun je (met moeite) 30 acts zien.
Dus je mist er altijd 200
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Electro?
Ja graag
Miss kitten. dr. Lektromuv.
2 many dj,s tiga. Zulk soort.
Dettmann staat er om de zoveel jaar, idem geld voor Paul Kalkbrenner (kan ze beide prima hebben hoor). Maar gaat me met name om de variatie in de nachten wat meer namen.

Idd een nachtje met dat soort namen wat je noemt zou voor mij best "verfrissend" zijn (ook al zijn die genres uit de mode).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken