Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Tja dat blijft lastig te voorspellen, die voorverkoop. De afgelopen jaren viel het mee, dus normaal gesproken verwacht ik niet dat het zaterdag al uitverkocht raakt. Maar er hangt wel hype rond het festival.
Ik gok ook niet "meteen". Maar er hangt weer plots een positief sfeertje rond het festival, wat erg netjes is. Ik denk dat ze wel een goede start maken. Maar nog even de grote headliners missen om nu al per direct uit te verkopen.

Ik zie net dat Pendulum ook weer "Live" gaat touren. Die zou ik ook graag nog langs zien komen. Lekker in de middag Bravo of Heineken ofzo.

Ik zie net dat Pendulum ook weer “Live” gaat touren. Die zou ik ook graag nog langs zien komen. Lekker in de middag Bravo of Heineken ofzo.

Alleen als het echt live live is. Niet zo'n flauwe DJ set.

Indiaantje89 wrote:
Ik zie net dat Pendulum ook weer “Live” gaat touren. Die zou ik ook graag nog langs zien komen. Lekker in de middag Bravo of Heineken ofzo.

Alleen als het echt live live is. Niet zo’n flauwe DJ set.
Doen ze toch ook redelijk? Heb ze helaas alleen maar als DJ set gezien (ook leuk, maar live brengt veel meer). Zojuist bekend gemaakt op Novarock, dus dat is nog wel eventjes van Lowlands vandaan.

EddieVerder wrote:

Indiaantje89 wrote:

Alleen als het echt live live is. Niet zo’n flauwe DJ set.

Doen ze toch ook redelijk? Heb ze helaas alleen maar als DJ set gezien (ook leuk, maar live brengt veel meer). Zojuist bekend gemaakt op Novarock, dus dat is nog wel eventjes van Lowlands vandaan.

Op Rock Werchter 2009 was het live echt super vet. Gewoon als volwaardige band. DJ Set is toch beetje nep, wat mij betreft. Maar er zullen vast nog genoeg mensen op los gaan.

roluf wrote:
Ik heb nog eens door verschillende festival poster zitten snuffelen. Maar wat mij betreft gaat lowlands, als ze deze lijn doorzetten, een goede worp doen naar beste line up major festival.

Kloopt ja, ik ga altijd naar Werchter voor de grote namen en naar Lowlands voor, tja, voor Lowlands. Maar sinds vorig jaar zie ik de programma’s naar elkaar toe kruipen. Het bovenste deel dan he.

Dat doe ik ook inderdaad. RW voor de grote namen en Lowlands voor de ervaring met vrienden. Perfecte festival zomer voor mij.

roluf wrote:
Waarom zouden we klagen?

Techno is saai :P

Ik wacht nog steeds tot ze de oude Electro weer een plek geven, of een goede trance nacht nog steeds. Techno is opzich niet saai hoor, maar van mij mag er iets meer variatie in de nachten zitten (zoals die in het dag programma ook zit).

Van mij mag er ook wel meer variatie. Al is die er best wel. Fiesta Macumba bijvoorbeeld 2 jaar geleden was echt een leuk feest voor de nacht. Is toch meer Latin. Of Gomes in 2011(12?) dat ging er hard op. Heerlijk. Major lazer is ook leuk. Al heb ik hem liever als Diplo op de poster staan. Dan gaat het wat harder dan alleen de ML hitmachine.

roluf wrote:
Weet je hoeveel kaarten ze met die techno line up verkopen. Er is een enorme groep die komt alleen voor de headliner en het nachtprogramma. Daar ken ik er echt een heleboel van. Die liggen 70% van het dagprogramma gewoon op hun nest.

Er zijn meer tenten op Lowlands ;). Het zou voor mij de nacht “nog interessanter” maken. Al kan er soms in de Desperados tent wel wat leuks staan (Johan Gielen 2 jaar geleden).

Vorig jaar de hele vrijdag avond van begin tot eind in de Desperados gestaan. Super avond gehad. Zeer verrassend.

Kesselman wrote:
Electro?
Ja graag
Miss kitten. dr. Lektromuv.
2 many dj,s tiga. Zulk soort.

Dettmann staat er om de zoveel jaar, idem geld voor Paul Kalkbrenner (kan ze beide prima hebben hoor). Maar gaat me met name om de variatie in de nachten wat meer namen.

Idd een nachtje met dat soort namen wat je noemt zou voor mij best “verfrissend” zijn (ook al zijn die genres uit de mode).

Niet vreemd dat Dettmann er om de zoveel jaar staat, aangezien Lowlands veel techno programmeert in de nachten. 'Iets anders is ook een keer leuk' ben ik het in dit kader ook niet perse mee eens, techno nachten horen gewoon bij de Lowlands vibe en ontzettend veel mensen zullen dit met mij eens zijn.

In het genre is Dettmann een absolute legende, draait enorm goede live sets & de poel techno namen is nou eenmaal beperkt.
Prima boeking!

Ik vind techno/house ruk. Staat er in de nacht ook ergens een dj die rockplaatjes draait?

Das ff afwachten, maar je hebt altijd verschillende smaakjes in de verschillende tenten. En dat verschilt ook enigszins per dag. Maar alleen maar pure rock verwacht ik niet in één tent de hele nacht. Vorig jaar mijn nachten voor bij Amradillo doorgebracht (24 uurs tent), daar draaiden ze voor mij de beste muziek en dat was vooral Indie. Er is ook tijd wel een hiphopthema ergens.

Afgelopen jaar waren er in de nacht een indie disco, een reggae night, een piratenfeest en nog een x aantal andere feestjes zonder house/techno. Het was in ieder geval goed mogelijk elke nacht de snoeiharde techno te ontlopen.

Ik kan toch ook altijd wel genieten van de compleet ontspoorde feestjes bij de Lima. Het Pirate Fest was erg mooi afgelopen jaar!:))

Het grootste probleem van de nacht vind ik vooral dat het veel te druk is. In de armadillow kan je prima hangen maar elke andere tent staat nokkie vol. Daarom zou het ook echt prima zijn dat de alpha tot 1 uur openblijft. Dat zorgt voor veel meer spreiding.

Indiaantje89 wrote:

Kesselman wrote:
Electro?
Ja graag
Miss kitten. dr. Lektromuv.
2 many dj,s tiga. Zulk soort.

Dettmann staat er om de zoveel jaar, idem geld voor Paul Kalkbrenner (kan ze beide prima hebben hoor). Maar gaat me met name om de variatie in de nachten wat meer namen.

Idd een nachtje met dat soort namen wat je noemt zou voor mij best “verfrissend” zijn (ook al zijn die genres uit de mode).

Niet vreemd dat Dettmann er om de zoveel jaar staat, aangezien Lowlands veel techno programmeert in de nachten. ‘Iets anders is ook een keer leuk’ ben ik het in dit kader ook niet perse mee eens, techno nachten horen gewoon bij de Lowlands vibe en ontzettend veel mensen zullen dit met mij eens zijn.

In het genre is Dettmann een absolute legende, draait enorm goede live sets & de poel techno namen is nou eenmaal beperkt.
Prima boeking!
Ik zeg niet dat techno/house moet verdwijnen. Maar 3 dagen en soms in 2 en soms 3 tenten tegelijk vind ik teveel van het goede. Ik zie het net als de dag line-up, hoe meer variatie hoe beter. Wat betreft Detmann ben ik het niet helemaal met je eens. De wisseling tussen Hawtin, Kraviz, Dettmann en Klock (of het kliekje van Schwarz, Dixon en Âme) vind ik iets te vaak terug komen. Er zijn in techno opzicht wel meer dikke namen te vinden. Carl Cox, Adam Beyer, Rush, Joseph Capriati, Pan-Pot, Oscar Mulero, Sven Väth, Len Faki, Jeff MIlls, Dubfire, The Advent & Industrialyzer, Ricardo Villalobos etc. zijn allen een poosje iet meer geweest.

En ik wacht nog steeds een keer op Infected Mushroom. En ja Dettmann is mogelijk best een legende, maar als die er om de 3 jaar staat dan gaat de "legende" er ook een beetje af ;).

Weet nog wel dat ik vorig jaar op de vrijdag redelijk vroeg terug was gegaan naar de tent, omdat alles in het gedeelte rondom Bravo, India, X-ray etc. echt helemaaaaal niks voor mij was. Misschien een kwestie van net op het verkeerde moment op de verkeerde plek, maar alles was een soort techno/house iets. Zelfs Mr. Carmack, die omschreven stond als een mix tussen dance en hiphop, draaide voornamelijk house/techno of zelfs een soort half drum & bass iets.

De hiphop avond in de Heineken is wel echt m'n jam, love dat. Daarnaast vermaak ik me normaal gesproken altijd wel 's nachts op Lowlands hoor, maar ik kan het veel house/techno in tenten iig op de vrijdag wel beamen :')

Het Pirate Fest was erg mooi afgelopen jaar!:))

Ik kan me weinig herinneren van dat feest, behalve dat ik liggend op een zitzak aan het crowdsurfen was. Geweldig genoten, zulke feestjes mogen vaker!

Reading & Leeds Festival hebben ook weer wat nieuwe namen in de molen gebracht voor de augustus festivals.. o.a. CHVRCHES, Charlie XCX, Enter Shikari, A Day To Remember, etc.
Kanshebbers uit dat rijtje zijn denk ik The 1975, CHVRCHES, Enter Shikari, Yungblud....en nog wat aan de onderkant zoals Slowthai..
die zouden allemaal wel nog passen qua grote en genre...

Users who are viewing this thread