Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.286
Na 3 uur maakt het mij ook eigenlijk niet meer uit wat voor muziek er wordt gespeeld. Ik ben in ieder geval voor David Vunk in de 24/h
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik ben in ieder geval voor David Vunk in de 24/h

Duizend maal ja. Vorig jaar op zondag enorm brak wakker geworden, naar de Armadillo gegaan, staat David Vunk 'Dolce Vita' te draaien. De koffie smaakte zelden zo goed.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
roluf wrote:
Waarom zouden we klagen?

Techno is saai :p

Ik wacht nog steeds tot ze de oude Electro weer een plek geven, of een goede trance nacht nog steeds. Techno is opzich niet saai hoor, maar van mij mag er iets meer variatie in de nachten zitten (zoals die in het dag programma ook zit).

Ah joh, gewoon een keer Rotterdam Terror Corps neerzetten voor een klein uurtje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Indiaantje89 wrote:

roluf wrote:
Waarom zouden we klagen?


Techno is saai :p

Ik wacht nog steeds tot ze de oude Electro weer een plek geven, of een goede trance nacht nog steeds. Techno is opzich niet saai hoor, maar van mij mag er iets meer variatie in de nachten zitten (zoals die in het dag programma ook zit).

Ah joh, gewoon een keer Rotterdam Terror Corps neerzetten voor een klein uurtje.
Hoe raar het ook klinkt, ik zou het nog waarderen ook. Ik zou een LIVE act van Angerfist ook een puik idee vinden, zou zelfs op het dag programma kunnen als je het mij vraagt. Maar na Dj Dano zijn ze daar denk ik wat huiverig voor.

inb4 "dat hoort niet op Lowlands"
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.286
mdekens wrote:
Ik ben in ieder geval voor David Vunk in de 24/h

Duizend maal ja. Vorig jaar op zondag enorm brak wakker geworden, naar de Armadillo gegaan, staat David Vunk ‘Dolce Vita’ te draaien. De koffie smaakte zelden zo goed.

For president!

De tijdslot van 3 tot 5 met Carl Cox in de Bravo zou ook te gek zijn. Hij staat een dag later op Creamfields dus waarom niet. :)
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik had ook wat innovatievere EDM namen gezien maar het is nog vroeg dag. Swedish House Mafia is ook terug van weggeweest en volgens mij nog nergens in Nederland aangekondigd, hoewel ik ze ook graag op WAE zou willen zien en het toch wel headliner materiaal is denk ik zo. Een Don Diablo, Brooks of Macky Gee zou leuk zijn. En ik hoop stiekem toch naast een Florence of iets dergelijks ook nog op wat mid-tier alternatieve hiphop namen a la Earl Sweatshirt, Run the Jewels of van Nederlandse bodem Ares of De Likt. Maar we gaan het zien. Ik ga het in ieder geval goed in de gaten houden, en veel hebben we inderdaad niet te klagen.

Laat ik voorop stellen dat ik best wel fan ven van EDM hoor, maar Swedish house maffia Don Diablo of Brooks op LL is nog nooit gebeurd en gaat ook nooit gebeuren denk ik. Echt EDM zie je eigenlijk nooit op lowlands, vind ik er ook echt niet passen en daarnaast zijn er zoveel festivals waar je deze muziek kan zien. Dan kom je al snel uit bij acts als Bloody beetroots, Prodigy, Skrillex Flume etc. ( Al weet je nooit wat er in de Desperado staat, daar willen nog weleens verassende acts staan)

Ik ben het wel met indiaan & kesselman eens dat er wat meer variatie in mag zitten kwa genre. Zou dan eerder een Armin zien komen met bijv een ouderwetse trance set.
Tiga, Lektroluv etc zijn inderdaad namen die er meer zouden passen en die ik wel zou willen zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
djessnl wrote:
Ik had ook wat innovatievere EDM namen gezien maar het is nog vroeg dag. Swedish House Mafia is ook terug van weggeweest en volgens mij nog nergens in Nederland aangekondigd, hoewel ik ze ook graag op WAE zou willen zien en het toch wel headliner materiaal is denk ik zo. Een Don Diablo, Brooks of Macky Gee zou leuk zijn. En ik hoop stiekem toch naast een Florence of iets dergelijks ook nog op wat mid-tier alternatieve hiphop namen a la Earl Sweatshirt, Run the Jewels of van Nederlandse bodem Ares of De Likt. Maar we gaan het zien. Ik ga het in ieder geval goed in de gaten houden, en veel hebben we inderdaad niet te klagen.

Laat ik voorop stellen dat ik best wel fan ven van EDM hoor, maar Swedish house maffia Don Diablo of Brooks op LL is nog nooit gebeurd en gaat ook nooit gebeuren denk ik. Echt EDM zie je eigenlijk nooit op lowlands, vind ik er ook echt niet passen en daarnaast zijn er zoveel festivals waar je deze muziek kan zien. Dan kom je al snel uit bij acts als Bloody beetroots, Prodigy, Skrillex Flume etc. ( Al weet je nooit wat er in de Desperado staat, daar willen nog weleens verassende acts staan)

Ik ben het wel met indiaan & kesselman eens dat er wat meer variatie in mag zitten kwa genre. Zou dan eerder een Armin zien komen met bijv een ouderwetse trance set.
Tiga, Lektroluv etc zijn inderdaad namen die er meer zouden passen en die ik wel zou willen zien.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=O1CAir-74-Q[/video]

 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Ja ik hoor wat je zegt Benjamin, en je hebt ergens ook gelijk, maar het is inderdaad wel erg veel techno in het nachtprogramma. Soms heb je nog n uurtje drum n bass per avond, over het hele weekend 2 uurtjes house, maar dat is het ook wel. Echter zou Flume of Skrilex zeker wel sieren, ik denk dat beide ook echt niet meer kosten wat ze 3 jaar terug deden. Maargoed, miss heb ik dat mis.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Weet je hoeveel kaarten ze met die techno line up verkopen. Er is een enorme groep die komt alleen voor de headliner en het nachtprogramma. Daar ken ik er echt een heleboel van. Die liggen 70% van het dagprogramma gewoon op hun nest.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ja ik hoor wat je zegt Benjamin, en je hebt ergens ook gelijk, maar het is inderdaad wel erg veel techno in het nachtprogramma. Soms heb je nog n uurtje drum n bass per avond, over het hele weekend 2 uurtjes house, maar dat is het ook wel. Echter zou Flume of Skrilex zeker wel sieren, ik denk dat beide ook echt niet meer kosten wat ze 3 jaar terug deden. Maargoed, miss heb ik dat mis.

FLUME 2014 IN DE BRAVO!!!
Pure magie die set!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.561
563
Reading & Leeds Festival hebben ook weer wat nieuwe namen in de molen gebracht voor de augustus festivals.. o.a. CHVRCHES, Charlie XCX, Enter Shikari, A Day To Remember, etc.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Weet je hoeveel kaarten ze met die techno line up verkopen. Er is een enorme groep die komt alleen voor de headliner en het nachtprogramma. Daar ken ik er echt een heleboel van. Die liggen 70% van het dagprogramma gewoon op hun nest.
Er zijn meer tenten op Lowlands ;). Het zou voor mij de nacht "nog interessanter" maken. Al kan er soms in de Desperados tent wel wat leuks staan (Johan Gielen 2 jaar geleden).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Er word toch ook alleen maar in een tent techno gedraaid l, heel soms 2
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Er word toch ook alleen maar in een tent techno gedraaid l, heel soms 2
En soms 3 (India, Bravo, X-Ray).. en ook iedere dag. En soms is het niet helemaal techno, waar zit het vaak wel met touwtjes aan de techno vast.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Zijn er nog onbekende pareltjes ontdekt in de onbekende namen? Zal morgen pas de tijd hebben om te luisteren helaas.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.561
563
Kende zelf I DON'T KNOW HOW BUT THEY FOUND ME nog niet, maar klinkt wel goed. Net zo onbekend voor mij als vorig jaar RBCF.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Hoi! Ik ben ook erg enthousiast geworden over de line-up en ik vraag me af: denken jullie dat Lowlands in één klap uitverkocht gaat zijn? Ik weet dat ik in 2017 pas kaartjes heb gekocht in maart ofzo. Lowlands zat niet in de planning maar vind deze line-up wel echt gaaf en dan heb ik toch nog even tijd om te sparen, haha.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.316
1.747
Tja dat blijft lastig te voorspellen, die voorverkoop. De afgelopen jaren viel het mee, dus normaal gesproken verwacht ik niet dat het zaterdag al uitverkocht raakt. Maar er hangt wel hype rond het festival.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Luister Parcels (laatste album) net voor het eerst, wat klinkt dat heerlijk. Eerste ontdekking dus al. Met name het nummer Everyroad.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken