Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Even wat anders...de nieuwe plaat van Weval - The Weight is werkelijk waanzinnig. Super melodieus meeslepend en dansbaar. Nog beter dan hun eerste die al jaren in mijn afspeellijsten staat. Dat wordt een must see voor mij op LL (en eerst naar Paradiso).
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er nog steeds een radiostilte omtrent Groningen is. Het is inmiddels bijna half maart en we weten, afgezien van de datum en de organisator, helemaal niets van het festival.

Er werd gezegd dat Foo Fighters en The Cure daar zouden spelen toch? Als ik dan zo naar de lineups van andere festivals kijk, die al behoorlijk vol staan, wat blijft er dan in hemelsnaam nog over voor de verdere programmering van dit festival? Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat dit festival er dit jaar überhaupt nog gaat komen. Of wachten ze de perspresentatie van Pinkpop af om daarna met een betere lineup te komen en zo mensen weg te trekken bij Pinkpop?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
mgbss wrote:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er nog steeds een radiostilte omtrent Groningen is. Het is inmiddels bijna half maart en we weten, afgezien van de datum en de organisator, helemaal niets van het festival.

Er werd gezegd dat Foo Fighters en The Cure daar zouden spelen toch? Als ik dan zo naar de lineups van andere festivals kijk, die al behoorlijk vol staan, wat blijft er dan in hemelsnaam nog over voor de verdere programmering van dit festival? Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat dit festival er dit jaar überhaupt nog gaat komen. Of wachten ze de perspresentatie van Pinkpop af om daarna met een betere lineup te komen en zo mensen weg te trekken bij Pinkpop?
Foo Fighters is genoemd, The Cure is altijd een aanname geweest volgens mij.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
813
504
Er werd gezegd dat Foo Fighters en The Cure daar zouden spelen toch? Als ik dan zo naar de lineups van andere festivals kijk, die al behoorlijk vol staan, wat blijft er dan in hemelsnaam nog over voor de verdere programmering van dit festival? Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat dit festival er dit jaar überhaupt nog gaat komen. Of wachten ze de perspresentatie van Pinkpop af om daarna met een betere lineup te komen en zo mensen weg te trekken bij Pinkpop?

In de podcast van Festileaks werd, terecht, gezegd dat ze zich het best kunnen focussen als echt popfestival. Wellicht word je daarmee onbetaalbaar, maar daar zit natuurlijk nog een gat. Een meerdaagsfestival waar je puur de Nicki Minaj's van deze wereld boekt met een undercard bestaande uit acts als Maan, Ronnie Flex enzo. Maar op fora en interviews zijn de namen van de FF's wel eens gevallen. Blijf het een gek verhaal vinden. Geen voorverkoop, geen eens een naam of branding. Hoe gaat dit verlopen?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.394
1.465
Hoi!

Last but not least;
Hopen dat ze nog wat lekkers er bij gooien in de nacht; Job Jobse en Palms Trax bijvoorbeeld.

Zoals ik eerder ook al heb gemeld, denk ik toch dat Lowlands niet meer wegkomt een zoutloze boeking als Job Jobse, laat hem maar lekker op de Awakenings, Pleinvrees festivals etc staan. :)
 

Stef

Nieuw lid
16 feb 2017
3
0
The national heeft zojuist hun hele tour aangekondigd, maar hier staat volgens mij dat ze zowel op 16e als op de 18e optreden. Dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk toch? Want ze staan die dag ook op Pukkelpop.

https://www.instagram.com/p/BuwbHLyj2oF/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=bw17ev8cwk70
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
The national heeft zojuist hun hele tour aangekondigd, maar hier staat volgens mij dat ze zowel op 16e als op de 18e optreden. Dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk toch? Want ze staan die dag ook op Pukkelpop.

<iframe class="instagram-media instagram-media-rendered" id="instagram-embed-0" src="https://www.instagram.com/p/BuwbHLyj2oF/embed/captioned/?cr=1&v=12&wp=822&rd=https%3A%2F%2Fforum.festileaks.com&rp=%2Fforums%2Ftopic%2Flowlands-2019-nieuws-en-geruchten%2Fpage%2F66%2F#%7B%22ci%22%3A0%2C%22os%22%3A4825%7D" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" data-instgrm-payload-id="instagram-media-payload-0" scrolling="no" style="background: white none repeat scroll 0% 0%; max-width: 658px; width: calc(100% - 2px); border-radius: 3px; border: 1px solid rgb(219, 219, 219); box-shadow: none; display: block; margin: 0px 0px 12px; min-width: 326px; padding: 0px;" height="1151" frameborder="0"></iframe>
<script async="" src="//www.instagram.com/embed.js"></script>
Er staat 16-18, oftewel 16 t/m 18. Dat betekent dus een nog niet bekend gemaakte dag in dat weekend. Maar aangezien ze de 16e en 18e in België staan, weten we dus dat ze de 17e op Lowlands staan. Beetje vreemd dat ze dus niet gewoon de 17e neerzetten.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.129
376
Er staat (een beetje verwarrend) dat ze spelen op Lowlands en dat het evenement van 16-08 tot 18-08 duurt. En gezien de data op Pukkelpop op 16-08 en 18-08 voor en na Lowlands staan zullen ze op zaterdag 17 augustus in Biddinghuizen spelen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zoals ik eerder ook al heb gemeld, denk ik toch dat Lowlands niet meer wegkomt een zoutloze boeking als Job Jobse, laat hem maar lekker op de Awakenings, Pleinvrees festivals etc staan.

Was echt een tegenvallende set.

Ik denk trouwens dat we te ver gaan met het zoeken voor een 'vervanger' van The Prodigy. Deze act is geboekt om de oudere Lowlands bezoeker te pleasen maar dat betekent niet dat ze op zoek zijn naar een elektronische beuker ui de 90s/zeroes. Ik snap dat ze proberen iets in dat hoekje te vinden maar veel opties zijn bezet of malen kleiner dan The Prodigy.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
mdekens wrote:
Zoals ik eerder ook al heb gemeld, denk ik toch dat Lowlands niet meer wegkomt een zoutloze boeking als Job Jobse, laat hem maar lekker op de Awakenings, Pleinvrees festivals etc staan.

Was echt een tegenvallende set.

Ik denk trouwens dat we te ver gaan met het zoeken voor een ‘vervanger’ van The Prodigy. Deze act is geboekt om de oudere Lowlands bezoeker te pleasen maar dat betekent niet dat ze op zoek zijn naar een elektronische beuker ui de 90s/zeroes. Ik snap dat ze proberen iets in dat hoekje te vinden maar veel opties zijn bezet of malen kleiner dan The Prodigy.
Lowlands is niet het festival dat ze bepaalde acts boeken uit een oogpunt. Juist Lowlands is niet van de ho(e)kjes imo.

Het kan echt iets totaal anders worden. En voor een divers festival als Lowlands moet dat makkelijk kunnen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
Rapid_Razor_Bob als antwoord op de vraag wanneer er weer namen komen:
Hoi Anouk, stay tuned ? Je leest het uiteraard op onze socials en https://t.co/Jn3HPejVIt als we nieuws hebben ? reageer

Hier kunnen we dus niet veel mee :). Maar lijkt er op dat het niet heel lang gaat duren.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Maar ik verwacht deze week echt geen nieuwe namen. Mojo heeft er natuurlijk helemaal niets aan om pinkpop dwars te zitten aangezien ze al zijn uitverkocht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
Maar ik verwacht deze week echt geen nieuwe namen. Mojo heeft er natuurlijk helemaal niets aan om pinkpop dwars te zitten aangezien ze al zijn uitverkocht.
Klopt, en alle boekers zitten nu in de VS waarschijnlijk voor SXSW. Dus ik blijf volgende week zeggen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken