Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

4vr-dancing

Nieuw lid
7 mrt 2019
2
0
4vr-dancing wrote:
Is Pendulum niet eventueel een goede vervanger voor The Prodigy? Ik vraag me af (en hoop) of ze met een goede dance act op de proppen kunnen komen als vervanger. Pukkelpop heeft Post Malone als headliner en ik ben bang dat ze misschien voor hem gaan. I hope not.

Pendulum is veel kleiner dan The Prodigy, en ze doen geen live shows vooralsnog (enkel DJ set).

True, is ook. Skrillex (niet mijn voorkeur, maar ik zou de boeking begrijpen)?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
Is ook welkom, maar ondertussen ook niet echt meer headliner toch? Die hype is wel weer weg.

Ik blijf er bij, het hoeft niet per definitie een dance headliner nu te zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Of gewoon af en toe 1 losse naam.. Net als Modeselektor na zijn show van gister ofzoiets.

Ben je geweest gister? Was het goed?

Vind het nieuwe album heel teleurstellend eigenlijk. Had daar hoge verwachtingen van.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
Indiaantje89 wrote:
Of gewoon af en toe 1 losse naam.. Net als Modeselektor na zijn show van gister ofzoiets.

Ben je geweest gister? Was het goed?

Vind het nieuwe album heel teleurstellend eigenlijk. Had daar hoge verwachtingen van.
Nee, maar mensen in dit topic wel. Het was maar een voorbeeld.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
Reading/Leeds heeft een flinke lading gedropt.. en er zit bijna niks noemenswaardig bij voor Lowlands. Ook knap.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
934
102
Pendulum is inderdaad alleen echt heel tof als ze live met beide drummers komen, maar ook dan zijn ze nog niet headliner waardig. En zoals eerder aangegeven zijn de laatste tijd alle shows een DJ-set van hun. Daarnaast staan ze ook al op Paaspop.

Gisteravond was er idd nog een ode aan Keith in Paradiso door Modeselector op de projecties als een break remix van No Good! (hoorde ik van een collega)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.144
2.086
Gisteravond was er idd nog een ode aan Keith in Paradiso door Modeselector op de projecties als een break remix van No Good! (hoorde ik van een collega)

Dat zag er ongeveer zo uit:



 

mgbss

Support act
15 feb 2019
813
504
Reading/Leeds heeft een flinke lading gedropt.. en er zit bijna niks noemenswaardig bij voor Lowlands. Ook knap.

Ik vind het wel enorm stoer dat Pip Blom daar tussen staat, nog zonder debuutalbum. Overigens mag van die drop King Princess doorkomen. Denk dat ik daar wel naar toe zou gaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
Indiaantje89 wrote:
Reading/Leeds heeft een flinke lading gedropt.. en er zit bijna niks noemenswaardig bij voor Lowlands. Ook knap.

Ik vind het wel enorm stoer dat Pip Blom daar tussen staat, nog zonder debuutalbum. Overigens mag van die drop King Princess doorkomen. Denk dat ik daar wel naar toe zou gaan.
Pip Blom is ok ja.. leuk dat ze internationaal ook behoorlijk doorbreken. Maar het maakt het affiche niet echt minder slecht.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
934
102
Reading/Leeds heeft een flinke lading gedropt.. en er zit bijna niks noemenswaardig bij voor Lowlands. Ook knap.

Fidlar vind ik ook wel tof ! Mag best ergens in de middag even staan :)
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Gesaffelstein zou idd ook n mooie boeking zijn. Morgen zn nieuwe album; reden genoeg om m langs te laten komen, zeker na zn vorige memorabele show (check de 3voor12 site maar s voor n verslag)
 

lexisgeheim2

Playlistbediener
10 dec 2017
16
0
Hoi!

Ik kom me er ook mee bemoeien, omdat ik een kaartje heb en een uitgesproken mening :)

Wat eventuele vervangers van Prodigy betreft;
Pendulum heeft 2 jaar geleden een live show op WAE gedaan. Maar zij kunnen never het slot van The Prodigy vullen, zowel qua grootte als show niet (hoewel ik hele slechte ervaringen heb met the prodigy)

Fatboy slim ook niet. Absoluut geen headliner, zeker niet op Lowlands.

Ik denk dat de kaarten het beste liggen voor Underworld, het is een geweldige live dance act, ligt goed bij het oudere publiek en LL en zij hebben goede banden.
En het is waarschijnlijk niet zo dat DTRH veel kaarten misloopt als ze komen, want alles is natuurlijk op ;)
(Hooguit lowlanders die zeggen "dan ga ik niet -meer- naar DTRH)

Chemical Brothers zou ook een prima plan zijn en niet geheel ondenkbaar.

Hoewel we weinig te kiezen hebben als publiek hoop ik wel dat LL iets in het verlengde van The Prodigy laat komen, dus een sterke electro act waar je lekker bij kan knallen, danwelniet als Sub headliner.

Overigens mogen ze ook gewoon LCD Soundsytem laten komen of 2manyDJ's een Live(visual)/tribute set laten doen.

Marc Rebillet is een absolute held en gaat hét "had je bij moeten zijn" dingetje worden. 14:00 in de X-Ray, met je brakke kop tussen de doorhalers.
Overigens ook een mooie opzet voor meer "gimmick acts" als Merol en Karel.

Last but not least;
Hopen dat ze nog wat lekkers er bij gooien in de nacht; Job Jobse en Palms Trax bijvoorbeeld.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
427
274
Faithless is ook in de buurt rond die periode. Wellicht ook een optie voor een late spot in de Alpha i.c.m. een mooie aub.
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
https://www.facebook.com/1798768193681912/posts/2814667462091975/

Frank Carter & the rattlesnakes (o.a.) supports Foo Fighters in Europa. Dit is rondom Lowlands, geen optreden gepland in Nederland.
Toch nog een optie, zowel FF als Frank Carter?
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
<!-- Embedded with WP Embed Facebook - http://wpembedfb.com -->


<span style="vertical-align: bottom; width: 450px; height: 371px;"><iframe name="f3c7d15a056b4fc" width="450px" height="1000px" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrolling="no" allow="encrypted-media" title="fb:post Facebook Social Plugin" src="https://www.facebook.com/v2.11/plugins/post.php?app_id=&channel=https%3A%2F%2Fstaticxx.facebook.com%2Fconnect%2Fxd_arbiter%2Fr%2Fvy-MhgbfL4v.js%3Fversion%3D44%23cb%3Df2a4521a0c1e82c%26domain%3Dforum.festileaks.com%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Fforum.festileaks.com%252Ff239cf94a16e944%26relation%3Dparent.parent&container_width=956&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F1798768193681912%2Fposts%2F2814667462091975%2F&locale=nl_NL&sdk=joey&show_text=true&width=450" style="border: none; visibility: visible; width: 450px; height: 371px;" class=""></iframe></span>
Frank Carter & the rattlesnakes (o.a.) supports Foo Fighters in Europa. Dit is rondom Lowlands, geen optreden gepland in Nederland.
Toch nog een optie, zowel FF als Frank Carter?

Frank Carter staat 16/08 op Pukkelpop (voorlopig nog zonder Foo's), 17/08 in Glasgow en 19/08 in Belfast. Denk niet dat ze tussenin even terug naar Nederland gaan komen..
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.144
2.086
Frank Carter staat op Down the Rabbit Hole. Ik vermoed dat ze dit jaar dus geen Lowlands doen (al gebeurt dat natuurlijk vaak wel bij LL/DTRH acts)
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
813
504
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er nog steeds een radiostilte omtrent Groningen is. Het is inmiddels bijna half maart en we weten, afgezien van de datum en de organisator, helemaal niets van het festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken