mattman wrote:
Onibaba wrote:
Indiaantje89 wrote:
Timmetje wrote:
Kan ik me niet in vinden. Ze wijkt af van de huidige norm binnen de popmuziek op het gebied van songteksten, muziek, clips en live performances en daarmee voor mij wel degelijk een alternatieve act. Ze is anders dan al het andere binnen haar genre. Dat is voor mij iig de definitie van alternatief.
Laat me toch niet lachen.. prima dat je het goede muziek vind, vind ik ook.
Maar je hebt echt geen flauw idee wat alternatief is zo te zien. Billie Eillish is een op en top pop product puur sang. Gemaakt en gehyped als de pest. Doet ze goed… daar niet van, maar dat is de discussie niet. Het zit vol met clichés, leunt op rete plat geproduceerde aanstekelijk beats, en heeft songteksten over depressies wat ook zo lekker in is bij de Amerikaanse jeugd.
Hier ben ik het 100% mee eens. Die Billie Eillish wordt overal vreselijk gehyped. Met name bij 3FM. Ik dacht, laat ik me er ook eens in verdiepen. Het komt op mij zo niet authentiek over. Gemaakt en volledig dicht geproduceerde muziek. Die zachte fluisterzang kan mij persoonlijk ook niet bekoren. Maar dat is smaak. Alternatief was bijvoorbeeld de grunge uit de jaren ’90. Gasten die in garages demo’s maakten en voor anderhalve paardenkop in zweterige kroegjes stonden te spelen. Rauw en voor een subcultuur. Dat werd vervolgens populair. Billie Eillish wordt op alle mogelijke manieren via marketing en knappe labelbazen aan de man gebracht. Een groot verschil lijkt me.
Het enige alternatieve aan Eilish is haar gekleurde kapsel. Verder is dit pure pop.
Wel toffe muziek, daar niet van.
Ze doet wat anders dan anderen binnen haar genre. Dat is de definitie van alternatief imo.