Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Vind dit voor de X-Ray eigenlijk best wel fijne namen :-) Echt wel de talenten van Nederlandse bodem in dit genre. Waarschijnlijk is dit 1 nachtprogramma van de 3 dagen.

Voor de liefhebbers: Loyle Carner heeft vandaag een nieuw album uitgebracht

Heel fijn album inderdaad. Was het eerste wat ik vanmorgen aangezet heb.

Timmetje wrote:
Kan ik me niet in vinden. Ze wijkt af van de huidige norm binnen de popmuziek op het gebied van songteksten, muziek, clips en live performances en daarmee voor mij wel degelijk een alternatieve act. Ze is anders dan al het andere binnen haar genre. Dat is voor mij iig de definitie van alternatief.

Laat me toch niet lachen.. prima dat je het goede muziek vind, vind ik ook.

Maar je hebt echt geen flauw idee wat alternatief is zo te zien. Billie Eillish is een op en top pop product puur sang. Gemaakt en gehyped als de pest. Doet ze goed… daar niet van, maar dat is de discussie niet. Het zit vol met clichés, leunt op rete plat geproduceerde aanstekelijk beats, en heeft songteksten over depressies wat ook zo lekker in is bij de Amerikaanse jeugd.

Hier ben ik het 100% mee eens. Die Billie Eillish wordt overal vreselijk gehyped. Met name bij 3FM. Ik dacht, laat ik me er ook eens in verdiepen. Het komt op mij zo niet authentiek over. Gemaakt en volledig dicht geproduceerde muziek. Die zachte fluisterzang kan mij persoonlijk ook niet bekoren. Maar dat is smaak. Alternatief was bijvoorbeeld de grunge uit de jaren '90. Gasten die in garages demo's maakten en voor anderhalve paardenkop in zweterige kroegjes stonden te spelen. Rauw en voor een subcultuur. Dat werd vervolgens populair. Billie Eillish wordt op alle mogelijke manieren via marketing en knappe labelbazen aan de man gebracht. Een groot verschil lijkt me.

Vind dit voor de X-Ray eigenlijk best wel fijne namen
1f642.svg
Echt wel de talenten van Nederlandse bodem in dit genre. Waarschijnlijk is dit 1 nachtprogramma van de 3 dagen.

mgbss wrote:
Voor de liefhebbers: Loyle Carner heeft vandaag een nieuw album uitgebracht

Heel fijn album inderdaad. Was het eerste wat ik vanmorgen aangezet heb.

Nope, niet 1 programma. Ki/ki sluit de vrijdag af, en Madmiran staat er op zaterdag, aldus hun Instagram.

Een sfeerimpressie van Ki/ki, voor de geïnteresseerden:

https://www.instagram.com/p/BvcNFRclE9r/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=o1m84ga148ok

Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Kan ik me niet in vinden. Ze wijkt af van de huidige norm binnen de popmuziek op het gebied van songteksten, muziek, clips en live performances en daarmee voor mij wel degelijk een alternatieve act. Ze is anders dan al het andere binnen haar genre. Dat is voor mij iig de definitie van alternatief.

Maar je hebt echt geen flauw idee wat alternatief is zo te zien. Billie Eillish is een op en top pop product puur sang. Gemaakt en gehyped als de pest. Doet ze goed… daar niet van, maar dat is de discussie niet. Het zit vol met clichés, leunt op rete plat geproduceerde aanstekelijk beats, en heeft songteksten over depressies wat ook zo lekker in is bij de Amerikaanse jeugd.

Hier ben ik het 100% mee eens. Die Billie Eillish wordt overal vreselijk gehyped. Met name bij 3FM. Ik dacht, laat ik me er ook eens in verdiepen. Het komt op mij zo niet authentiek over. Gemaakt en volledig dicht geproduceerde muziek. Die zachte fluisterzang kan mij persoonlijk ook niet bekoren. Maar dat is smaak. Alternatief was bijvoorbeeld de grunge uit de jaren ’90. Gasten die in garages demo’s maakten en voor anderhalve paardenkop in zweterige kroegjes stonden te spelen. Rauw en voor een subcultuur. Dat werd vervolgens populair. Billie Eillish wordt op alle mogelijke manieren via marketing en knappe labelbazen aan de man gebracht. Een groot verschil lijkt me.

Het enige alternatieve aan Eilish is haar gekleurde kapsel. Verder is dit pure pop.

Wel toffe muziek, daar niet van. :-)

Identified Patient.. nice!
Vind het opvallend dat jij zo positief reageert, aangezien je het eerder over inspiratieloze dancenamen had. Vind IP wel goed, daar niet van, maar zie zijn naam inmiddels vaker langskomen in de line ups dan David Vunk.

Onibaba wrote:

Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:

Hier ben ik het 100% mee eens. Die Billie Eillish wordt overal vreselijk gehyped. Met name bij 3FM. Ik dacht, laat ik me er ook eens in verdiepen. Het komt op mij zo niet authentiek over. Gemaakt en volledig dicht geproduceerde muziek. Die zachte fluisterzang kan mij persoonlijk ook niet bekoren. Maar dat is smaak. Alternatief was bijvoorbeeld de grunge uit de jaren ’90. Gasten die in garages demo’s maakten en voor anderhalve paardenkop in zweterige kroegjes stonden te spelen. Rauw en voor een subcultuur. Dat werd vervolgens populair. Billie Eillish wordt op alle mogelijke manieren via marketing en knappe labelbazen aan de man gebracht. Een groot verschil lijkt me.

Het enige alternatieve aan Eilish is haar gekleurde kapsel. Verder is dit pure pop.

Wel toffe muziek, daar niet van.
1f642.svg

Ze doet wat anders dan anderen binnen haar genre. Dat is de definitie van alternatief imo.
Maar goed die discussie hebben we eergisteren al gevoerd. :-P

Iig geen Boef op Lowlands tot zover. :-P

mattman wrote:

Onibaba wrote:

Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:

Wel toffe muziek, daar niet van.
1f642.svg

Ze doet wat anders dan anderen binnen haar genre. Dat is de definitie van alternatief imo.

Wat doet ze dan wat zo afwijkt van de rest dan? Gekke kleren aandoen? Een kek mutsje? Al fluisterend zingen?

Bilie Eilish is pop muziek hoor. Pure popmuziek. Maar daar is toch helemaal niets mis mee toch?

De lyrics, de muziek, de clips en de performances zijn allemaal anders dan wat anderen doen binnen de popmuziek. Kan haar met geen andere act vergelijken.
Velen met mij trouwens, getuige haar nummer 1 hit in de alternative hitlijsten. Ze is uniek in wat ze doet. Dat is voor mij de definitie van alternatief.

Maar denk dat we het nooit eens gaan worden op dit punt.

De lyrics, de muziek, de clips en de performances zijn allemaal anders dan wat anderen doen binnen de popmuziek. Kan haar met geen andere act vergelijken.
Velen met mij trouwens, getuige haar nummer 1 hit in de alternative hitlijsten. Ze is uniek in wat ze doet. Dat is voor mij de definitie van alternatief.

Maar denk dat we het nooit eens gaan worden op dit punt.
Grimes, Charli XCX, Lorde, Melanie Martinez, SOPHIE stop de klok. Ze doet echt niets nieuws, Timmetje en verdrinkt wat mij betreft in de invloeden van haar idolen (Kanye West bv. op 'bury a friend') enerzijds en bovengenoemde tijdsgenoten anderzijds (logisch met die leeftijd). Lady Gaga werd eind jaren 2000 toch ook niet bestempeld als alternatief toen ze met The Fame/The Fame Monster uitkwam ofwel?

Indiaantje89 wrote:
Identified Patient.. nice!

Vind het opvallend dat jij zo positief reageert, aangezien je het eerder over inspiratieloze dancenamen had. Vind IP wel goed, daar niet van, maar zie zijn naam inmiddels vaker langskomen in de line ups dan David Vunk.
O maar daar blijf ik bij hoor, maar dit kan ik prima hebben. Zeker gezien de Lowlands history vind ik sommige namen erg cliché. IP heeft verder nog niet op LL gestaan geloof ik.

Iemand bekend met Perfume Genius? Past goed bij Lowlands vind ik (hoog LBGHTIQA-gehalte, beetje zoals BORNS).

Iemand bekend met Perfume Genius? Past goed bij Lowlands vind ik (hoog LBGHTIQA-gehalte, beetje zoals BORNS).

Ik zou echt een gat in de lucht springen als hij komt! Is dat realistisch denk je?
Verder zou ik Danny Brown nog wel een goeie vervanger vinden voor Denzel trouwens, hij is iig in Europa bezig op dat moment ?

chiem wrote:

Ik zou echt een gat in de lucht springen als hij komt! Is dat realistisch denk je?
Verder zou ik Danny Brown nog wel een goeie vervanger vinden voor Denzel trouwens, hij is iig in Europa bezig op dat moment
1f61c.svg

Echt geen idee. Kans natuurlijk klein dat hij daadwerkelijk komt, gewoon omdat het statistisch zo is. Maar BORNS stond vorig jaar op Lowlands in India en dacht toen dat dat ook een behoorlijke boeking was. Die viel uiteindelijk wel vies tegen, maar wel vergelijkbaar qua type vind ik. Dus waarom niet? Heb z'n naam trouwens nog niet op festivallijsten voorbij zien komen. Zie wel dat hij in het voorprogramma van Florence and the Machine staat (!). Verder weinig bekend van zijn tourdata.

Users who are viewing this thread