emmers met glijmiddel wrote:
Benjamin wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
WhatTheF… wrote:
Jammer. Al genoeg van dit soort. Tijd voor wat anders. Het lijkt zo langzamerhand steeds meer een dance festival te worden. Of ben ik aan het doorslaan.? Komt ook misschien omdat je nu elke dag wat voor je kiezen krijgt. En dan zet ik dit soort werk gelijk uit. Sorry niet mijn ding.
Lowlands is al JAREN steeds meer een dance festival.
Daar ben ik het totaal niet mee eens, in de nacht is er veel elektronische muziek, maar wel heel divers in de X-Ray , Bravo en soms India. Voor de rest zijn er echt veel andere feestjes in de nacht.
En ook voor de rest valt het echt wel mee, ik zit nu even te kijken in het programma maar er zijn maar een klein handje Elektronische acts die wellicht voor 24 uur staan (Jon Hopkins, Paul Kalkbrenner, Colin benders , Modeselektor, en Jarreau Vandal Live.
roluf wrote:
Natuurlijk is dat onzin. Elke dag pak ik het eerste optreden van de dag mee en kijk dan de hele dag bandjes tot het nachtprogramma begint. En dan Zie ik de hele dag geen enkele electronisch act. Uitzonderingen daargelaten. 5 jaar geleden heb ik een keer diplo meegepakt en twee jaar geleden een keer bij Tiga en Disclosure staan kijken. Maar het is de rest van de dag gewoon gitaar muziek.
Misschien dat wij andere definities van dance festivals hebben. Feit is wel dat er in de afgelopen tien jaar veel meer “feestpubliek” rondloopt dan vroeger, waarbij het nachtprogramma een hele grote aantrekkingskracht heeft (want uniek in Nederland en zeldzaam elders in Europa). Wat op een gegeven moment een effect had op het dagprogramma: zie bijvoorbeeld 2013 waarbij headliners NIN en Nick Cave naar verluidt een matige opkomst hadden.
Nou is dit immiddels wel weer bijgesteld en er is inderdaad nog genoeg gitaarmuziek en andere genres te zien overdag (zie ook de opkomst van hiphop). Maar dat er overdag elektronische/dance namen te zien zijn, is al heel lang het geval.
Hoe vaak het voorbeeld NIN en Nick Cave wel niet aangehaald is. Daarna volgens mij nooit meer in die mate voorgekomen. Diversiteit = Lowlands. Gelukkig maar. Ging vroeger altijd naar metal festivals. Kan me nu niet meer voorstellen dit 24/7 op een festival te moeten aanhoren.