Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Leuk om te lezen allemaal. Sinds een aantal jaren slaap ik niet meer op de LL camping. Dus dat scheelt nogal in de rust. Niet meer te vroeg je tent uit branden zeg maar ?
Donderdag is toch meestal te laat. Ik ga vaak rond 23:00
/ 00:00 toch nog even het terrein op. Even sfeer proeven en mensen kijken. Vaak vooraf op de camping al een BBQ gedaan, met de nodige whisky. Dus daarna lekker doorgaan op het terrein. Meestal wordt het dan wel te laat, maar vooral met teveel drank. Dat nekt me op vrijdag meestal. Ik ben er redelijk op tijd, maar later dan
01:00 hou ik dan niet meer vol. Qua drank gebruik is het veelal biertjes drinken de hele dag door in een gezellig tempo. Zaterdag ook weer vroeg present. Dan hou ik het meestal wat langer vol tot een uurtje of 02:00. Zondag vaak ook weer vroeg aanwezig en meestal na de laatste act in de Alpha (afgelopen jaar combi Kendrick en Zeal & Ardor) hou ik het meestal voor gezien. Och man als ik het zo opschrijf, wat heb ik al weer zin aan die donderdag om heen te gaan ???

Ik zat net met wat vrienden een biertje te drinken en toen zeiden we ook al tegen elkaar, was het maar weer lowlands!!

Grappig dat verschil in lowlandservaring en beleving. Dat is natuurlijk ook de kracht van dit festival: wat voor soort festivalganger je ook bent: er is voor iedereen veel te halen.

Mijn zwaartepunt ligt echt overduidelijk overdag. Doorgaans gaat tussen 1 en 2 uur uiterlijk ergens het licht uit bij mij. Dat komt door veel te veel bier overdag, maar ook door het gevoel van drukte dat er 's nachts veel meer is dan overdag. Bovendien ben je met drie jonge kinderen natuurlijk ook gewoon structureel moe ;-)

Maar oh wat heb ik er weer zin in! Ik baal wel gruwelijk van de afzegging van Denezel Curry, was paar jaar geleden waanzinnig tof optreden.

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik ben inmiddels wel wat braver geworden. Eerste edities was het altijd tot 5.00/6.00 en dan om 9.00 weer op. Maar nu de Bravo en India echt te druk zijn, taai ik om 2.00/3.00 af (beetje afdansen bij de ArmadiLLow en dan naar bed. Vorig jaar voor het eerst slaappillen genomen en toen kwam ik voor het eerst aan 6 uur slaap per nacht. Dat was wel chill qua fitheid.

Overdag sprint ik vanaf 11.00 van Lowlands dagopening naar die lezingen in de X-Ray en van band naar band. Soms alleen, soms haakt de hele groep aan, soms alleen mijn vriendin of een paar vrienden. Heerlijk. Iedereen weet ook van mij dat ik hyper ben qua programma en dat ik niet altijd wacht om daardoor op de helft bij een act binnen te lopen.

6 uur per nacht.. Er zijn voor mij edities geweest dat ik 6 uur slaap over 3 nachten heb verdeeld. Ik kijk er altijd weer een beetje semi-tegenop om weer helemaal naar de tering te gaan, vol goede voornemens daarheen om vervolgens de eerste avond al lam ben. Dit jaar probeer ik het écht.

6 uur per nacht.. Er zijn voor mij edities geweest dat ik 6 uur slaap over 3 nachten heb verdeeld. Ik kijk er altijd weer een beetje semi-tegenop om weer helemaal naar de tering te gaan, vol goede voornemens daarheen om vervolgens de eerste avond al lam ben. Dit jaar probeer ik het écht.

Dit had ik dus ieder jaar :-), maar het ging op een gegeven moment echt niet meer. Liep de zondag er als een zombie bij. Het nachtprogramma vind ik heel vet, maar daar heb ik eerlijk gezegd een aantal andere festivals voor (Dekmantel, Draaimolen etc.). Nu wat bewuster kiezen voor nachtrust en dat is echt een aanrader.

mdekens wrote:

Dit had ik dus ieder jaar :-), maar het ging op een gegeven moment echt niet meer. Liep de zondag er als een zombie bij. Het nachtprogramma vind ik heel vet, maar daar heb ik eerlijk gezegd een aantal andere festivals voor (Dekmantel, Draaimolen etc.). Nu wat bewuster kiezen voor nachtrust en dat is echt een aanrader.

Dat heb ik dus ook precies. Op maandag ben ik echt half dood, zelfs met redelijk genoeg slaap per nacht. Al zou ik het willen, ik zou echt niet meer de hele nacht kunnen doorgaan. Ik vind het ook gewoon prima zo; ik zie nu ook gewoon overdag lekker veel. En dansen doe ik toch niet aan. Hooguit meebewegen met mijn hoofd haha.

Ik krijg heimwee van deze verhalen. Vorig jaar ben ik met de auto gegaan en zelfs de file op de heenweg was een feestje. Auto op de handrem, ramen en deuren open en volle bak deathmetal blazen. Even langs de auto achter je een praatje maken, alles was mooi!

Bij ons klapt die vrijdag er ook altijd hard op. Normaal gesproken hebben we dan al een werkweek achter de rug, en in ons enthousiasme gaat het vanaf de vroege ochtend al heel hard met bier. Soort van gevoel van ontlading en we mogen weer. Dat gaat dan ook meestal meteen te hard, waardoor er vrijdag in de namiddag een man met de hamer langskomt. Maar dat is gelukkig goed op te lossen met een goede maaltijd, wat gintonic en dan weer gaan ;-)

Dit jaar ben ik vrij in de week voor Lowlands, misschien ben ik er deze keer beter tegen bestand ;-)

Nouja Lowlands mag ook voor mij best hardcore zijn. Ik gun me zelf geen rust... ik rust na Lowlands wel uit. Met slapen brakheid heb ik niet zoveel moeite (ik heb normaal al weinig slaap nodig). Het zijn vaak mijn benen/voeten die gaan tegenstribbelen op het einde van het festivals. Maarja fuck it, het is maar 1 weekend Lowlands in het jaar.

Mojito's hier. Die dingen zijn alleen veel te duur. Maargoed, wel lekker. Misschien moet ik Lowlands munten ook niet vergelijken met euro's. 1munt = 1 euro

Ik moet zeggen dat ik op Lowlands zelf gewoon echt door kan gaan op adrenaline :-)
Donderdagochtend vroeg verzamelen bij mij thuis met ze allen, dan als we compleet zijn rijden we met een auto of 6 vanuit Utrecht naar Biddinghuizen.
Daar lekker biertjes op de dijk opentrekken, de rij trotseren, plekje zoeken en dan naar de getver. of je nou wil of niet, de donderdag is gewoon de dag dat je naar de klote gaat, of je nou wil of niet ;-)
Dan vrijdag vroeg het terrein op, goed eten , biertje pakken en dan drink ik eigenlijk de rest van de dag vrij weinig alcohol, omdat ik continu van alles wil zien. Ik merk wel dat als ik ergens ben waar het minder druk is, ik veel meer drink want dan kan ik (of iemand van mijn vrienden) gewoon heen en weer lopen. Als vervolgens de "dag" bijna om is en het nachtprogramma begint gaat de vaart er weer in, en haal ik alle gemiste biertjes van de dag weer in :-) Dit hou ik wel vol tot een uur of 05:00 en dan terug naar de camping, ook al wil ik dan slapen, meestal zit ik zo vol met adrenaline dat ik niet in slaap kan komen :-( Dus ben dan blij als ik nog 2 a 3 uurtjes pak en om 09:00 weer naast me tent sta....

Grote bier... ik moet even kijken wat ik dit jaar ga doen. Vanaf dit jaar drink ik vrijwel geen alcohol meer (dochter heeft nier afwijking, dus ja goede voorbeeld geven natuurlijk). Maar misschien dat ik Lowlands het er toch van neem.

Desperados is m’n go-to drankje. Heeeeerlijk in het zonnetje
2764.svg

Oeh, dit kan ik ook elk moment wel drinken. Wanneer het bier eventjes niet smaakt, overstappen op Desperado's.

ZIN IN!!

Wie zal er vandaag weer eens aangekondigd worden? Ik vermoed in ieder geval geen rap, nachtprogramma of urban.

Users who are viewing this thread