Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

roluf wrote:
Tot nu toe 11 hip hop namen. Dat valt toch wel mee?

Nee, dat valt niet mee
1f609.svg
Daar blijven er uiteindelijk toch maar 6 van over joh...

Ares, wel prima naar voor NL Hiphop, persoonlijk had ik liever Winne, Zwart licht of Hef gezien , Deze hebben alle 3 een veel sterker album uitgebracht eind vorig jaar als Ares.
Of word ik dan gewoon een oude lul ?

Ook hiphop kan je natuurlijk weer onderverdelen in Subgenres, maar ik denk dat ze met A$ap Rocky, Anderson Paak, Lil Uzi vert 3 hele grote en relevante namen hebben.
Ik zeg express niet goed, want dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. (Ik vind het in ieder geval heel tof)
The streets vind ik echt een hele mooie en vette boeking.

Dan met Ronnie flex, Ares , Donnie & Willem is de Nederlandse scene ook wel redelijk vertegenwoordigd, persoonlijk had ik liever de namen gezien die ik eerder genoemd heb.

Ik vind Dub Inc & Ziggy niet onder hiphop vallen, maar zijn in de Reggae wel echt grote namen en ik vind ze persoonlijk echt heel erg tof ! (Vooral Dub Inc, heb ik al een paar x gezien en is echt een aanrader)

Is er denken jullie nog kans op Ben Howard, Ry X, Tom Misch?

Tom Misch zou ik echt heel erg tof vinden !

persoonlijk had ik liever Winne, Zwart licht of Hef gezien
Absoluut. Ik mis een beetje de inhoudelijke Nederlandstalige hiphop. Of ik moet er zelf overheen kijken, maar ik vind alleen Willem tekstueel interessant. De rest (Ronnie, Donnie etc) vind ik zelf niet interessant, maar snap de boekingen wel.

Of word ik dan gewoon een oude lul ?
Ja :-), want Donnie en Ares waren op Insta de meest populaire aankondigingen de laatste weken.

The streets vind ik echt een hele mooie en vette boeking.
Dit blijf ik eerlijk gezegd de beste boeking van het hele affiche vinden, maar ik heb dan ook een zwak voor Mike Skinner.

De eerste paar nummers die ik een paar maanden luisterde van The Streets vond ik ik niet heel geweldig. Ik ga het nog een poging geven, als jullie zo enthousiast zijn.

The Streets heeft een paar uitschieters gehad, maar kan zomaar in de breedte tegenvallen.

Ik heb ze nog nooit live gezien, en heb er nog mijn FIFA sentiment bij.

The Streets heeft een paar uitschieters gehad, maar kan zomaar in de breedte tegenvallen.

Waar kijk jij het meeste naar uit?

Indiaantje89 wrote:

The National, New Order en The Good. The Bad & The Queen als absolute toppers ;)

mdekens wrote:

Indiaantje89 wrote:

The National, New Order en The Good. The Bad & The Queen als absolute toppers
1f609.svg

Ik ga niet naar Lowlands, maar mocht ik gaan dan zou dit ook mijn top 3 ongeveer zijn. :-)

(Voor The National alleen al overweeg ik een Pukkelpop ticket, die andere 2 staan al op RW.)

National, New Order, TGTBATQ, Anderson Paak, Hopkins en IDLES springen ze wat uit voor mij. Al ben ik benieuwd naar Billie Eilish en nieuw werk van Tame Impala.

mdekens wrote:

Indiaantje89 wrote:

The National, New Order en The Good. The Bad & The Queen als absolute toppers
1f609.svg

Frank Turner is trouwens live ook echt enorm sterk, met de nodige bakkes energie. Echt een aanrader.

Niet alle albums en nummers zijn even perfect, maar zijn Britse accent, sterke lines en arrangementen zijn perfect om liters bier op leeg te drinken. Live gewoon een waanzinnig sterke band.

Frank Turner heb ik al een paar keer gezien, wel ok.. maar denk dat ik ergens anders heen ga. The National heb ik nog meer gezien maar ik ben The National fanboy.

James Blake vind ik ook zeer tof, Jon Hopkins is ook altijd erg dik. The Streets staat ook nog op mijn "to see" list. Verder vind ik ook dat Giorgo Moroder "moet" meepakken ivm de exclusiviteit en de legacy van de naam. Maar kan ook een tegenvaller worden. Anderson Paak vind ik een van de sterkste hip hop namen op dit moment.

IDLES wil ik ook zien, maar ga ik ook al meepakken op Paaspop, dus die kan afwijken. Black Midi heeft mijn interesse, Tamino lijkt me ook leuk. En naar Billie Eilish en Lil Uzi Vert heb ik een bepaalde vorm van interesse (meer uit nieuwsgierigheid wat die precies gaan doen op een podium).

Ik ga dit jaar ook een proberen om iets meer overdag van het festival te genieten. Ik stap vaak om 6á7 uur sochtends pas mn tent in, en kom er om 10 uur sochtends weer uit. Dat hou je 2 dagen vol...

O dat is bij mij dagelijks het geval... Rond uurtje of 9 uit de tent.. en dan ben ik het liefst z.s.m. weer naar het festival terrein. En daar strompel ik savonds rond 5en weer af. De donderdag is meestal wat vroeger

Dat houd ik nog wel voor 3 dagen vol. Maar die maandag als ik thuis ben dan ben ik ook echt kapot. En heb ik een soort jetlag gevoel.

True, geldt voor mij hetzelfde. Afgelopen Lowlands op zaterdag zo enorm gaar, heb van 16:00 uur tot 02:00 uur in de tent gelegen. Alles wat ik wou zien heb ik gemist.

Dat laatste is trouwens altijd wel het geval haha. Vaak heb je 2 á 3 dingen die je écht heel graag wil zien; en voor de rest laat je het po je af komen + mood.

Ja een inkak moment heb ik ook hoor.. Vaak inderdaad de zaterdag middag.. maar met gezonde voeding (Surinamer) en goed drinken (bier en redbull) komt alles in orde. Gaan liggen is niet wat je moet doen.. dan is idd zo heel je dag weg. Door blijven gaan tijdens een dip is de kunst. Of ga ergens rustig zitten en zie het vanaf een afstandje aan.

Dat laatste is trouwens altijd wel het geval haha. Vaak heb je 2 á 3 dingen die je écht heel graag wil zien; en voor de rest laat je het po je af komen + mood.

Zo mis ik dus op zondag altijd een groot deel van het programma. Vind sowieso de programmering van de zondag (voor mijn smaak) de afgelopen twee jaar tegenvallen en dan in combinatie met moeheid werkt het niet mee om echt nog mwoah-bandjes te checken.

Bij mij is het om 8 uur 's ochtends wakker worden, de eerste blikken pils open trekken en zodra de eerste band begint het terrein op. Vaak heb ik zo'n druk schema dat ik om twee uur 's nachts ook echt kapot ben. Om drie uur slapen en hopen op vijf uur slaap pakken. Echter lukt dit meestal niet (zie: Armadillo). Na Lowlands heb ik altijd het gevoel alsof ik weer zo'n terug-in-de-maatschappij-traject moet volgen.

Users who are viewing this thread