Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Bear's Den is wel weer eens een iets grotere naam. Ik ben niet zo bekend met hun werk, volgens mij ook niet helemaal mijn ding maargoed.

Indiaantje89 wrote:
Maar James Blake – Lil Uzi Vert en The Vaccines zijn (mogelijke) Alpha namen, al kunnen die ook in de Bravo/Heineken. Maar daarna zijn er weinig grote namen bijgekomen vooralsnog? Al zal Bear’s Den ook wel in de Heineken staan.

Vaccines is toch ook maar een klein ‘opvul’bandje, of heb ik iets gemist? Hun hoogtepunt(je) ligt alweer even achter hen.
Zie ze wel vroeg op de dag in de Alpha staan ala Wombats? Misschien dat ik ze nu ook weer overschat hoor.

Ah, het is ook gewoon een beetje wat de band bij iemand heeft losgemaakt, denk ik. Ik zie de Wombats juist wel weer laat in de Alpha staan; maar dat komt ook omdat ze een shitload aan hits op 3FM hebben gehad. Inmiddels wel weer wat minder relevant geworden, trouwens. Waar zouden jullie Bear's Den neer zetten ? Spot als Grizzly Bear vorig jaar?

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Maar James Blake – Lil Uzi Vert en The Vaccines zijn (mogelijke) Alpha namen, al kunnen die ook in de Bravo/Heineken. Maar daarna zijn er weinig grote namen bijgekomen vooralsnog? Al zal Bear’s Den ook wel in de Heineken staan.

Vaccines is toch ook maar een klein ‘opvul’bandje, of heb ik iets gemist? Hun hoogtepunt(je) ligt alweer even achter hen.

Zie ze wel vroeg op de dag in de Alpha staan ala Wombats? Misschien dat ik ze nu ook weer overschat hoor.

Nee, vroeg in de Alpha zou wel kunnen. Was even in een warrige bui. mea culpla!

Ah, het is ook gewoon een beetje wat de band bij iemand heeft losgemaakt, denk ik. Ik zie de Wombats juist wel weer laat in de Alpha staan; maar dat komt ook omdat ze een shitload aan hits op 3FM hebben gehad. Inmiddels wel weer wat minder relevant geworden, trouwens. Waar zouden jullie Bear’s Den neer zetten ? Spot als Grizzly Bear vorig jaar?
The Wombats stonden er vorig jaar nog hè, Toen waren ze tweede Alpha act. Toegeven, The Vaccines hebben minder impact gehad, maar die zie ik dus ook wat oude hitjes spelen vroeg overdag.

En de vergelijking met Grizzly Bear en Bear's Den vind ik echt niet opgaan, ondanks het beide Bearen zijn. Ook die zouden mogelijk de overstap vroeg op de dag naar de Alpha kunnen maken misschien.

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Nee, vroeg in de Alpha zou wel kunnen. Was even in een warrige bui. mea culpla!
Laatste single werd ook flink geplugd door KINK, dus misschien dat die weer wat hernieuwde populariteit genieten. Eerste album was top, daarna zelf ook wel een beetje uit het oog verloren.

mdekens wrote:
Ah, het is ook gewoon een beetje wat de band bij iemand heeft losgemaakt, denk ik. Ik zie de Wombats juist wel weer laat in de Alpha staan; maar dat komt ook omdat ze een shitload aan hits op 3FM hebben gehad. Inmiddels wel weer wat minder relevant geworden, trouwens. Waar zouden jullie Bear’s Den neer zetten ? Spot als Grizzly Bear vorig jaar?

The Wombats stonden er vorig jaar nog hè, Toen waren ze tweede Alpha act. Toegeven, The Vaccines hebben minder impact gehad, maar die zie ik dus ook wat oude hitjes spelen vroeg overdag.

En de vergelijking met Grizzly Bear en Bear’s Den vind ik echt niet opgaan, ondanks het beide Bearen zijn. Ook die zouden mogelijk de overstap vroeg op de dag naar de Alpha kunnen maken misschien.

Oh, hebben ze er echt gestaan? Helemaal gemist. Nouja, dat zegt ook genoeg over mij haha. Heb ze in 2010 vrij laat in Duitsland op Hurricane gezien. Dat was echt te gek, ik denk de glorie-dagen van de band. Ik vind het sowieso erg moeilijk om bands in te schatten die een aantal jaar vrij groot waren, en nu iets minder. Denk aan Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand, Kasabian, The Hives, Maximo Park, The Pigeon Detectives. Muziek is in dit genre wel vooruit gegaan, vind ik.

Indiaantje89 wrote:

mdekens wrote:

En de vergelijking met Grizzly Bear en Bear’s Den vind ik echt niet opgaan, ondanks het beide Bearen zijn. Ook die zouden mogelijk de overstap vroeg op de dag naar de Alpha kunnen maken misschien.

Oh, hebben ze er echt gestaan? Helemaal gemist. Nouja, dat zegt ook genoeg over mij haha. Heb ze in 2010 vrij laat in Duitsland op Hurricane gezien. Dat was echt te gek, ik denk de glorie-dagen van de band. Ik vind het sowieso erg moeilijk om bands in te schatten die een aantal jaar vrij groot waren, en nu iets minder. Denk aan Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand, Kasabian, The Hives, Maximo Park, The Pigeon Detectives. Muziek is in dit genre wel vooruit gegaan, vind ik.
Ja ik denk dat Franz Ferdinand ook een beetje vroeg in de avond zal staan. Blijft een leuke band, maar heb ze wel een beetje gezien. Maar goed, wie weet waar het blokkenschema me brengt.

Had heel stiekem gehoopt dat ze om 11 uur nog een naam zouden bekend maken, maar helaas ;-)
Bears Dan is een leuke band , mooie toevoeging maar niet echt mijn ding.

Intussen zitten 21P en Billie Eilish op ongeveer hetzelfde aantal "favorites" op de site. Zegt natuurlijk nog helemaal niets, maar wel grappig en bevestigt toch wel het idee dat Billie misschien wel kan gaan subben op de Alpha.

Had heel stiekem gehoopt dat ze om 11 uur nog een naam zouden bekend maken, maar helaas

Same, same. Legowelt had er iig prima bij gekund.

Intussen zitten 21P en Billie Eilish op ongeveer hetzelfde aantal “favorites” op de site. Zegt natuurlijk nog helemaal niets, maar wel grappig en bevestigt toch wel het idee dat Billie misschien wel kan gaan subben op de Alpha.

Wauw, dit is best bijzonder en tegelijk heb ik mijn bedenkingen erbij. Ik ben echt heel benieuwd waar het festival over 5 jaar staat wat betreft het publiek wat ik een klein beetje zie veranderen.

Ik heb even een kleine voorspelling gedaan:
Even een voorspelling gedaan:

Alpha:
- Anderson .Paak &The Freet Nationals
- Anne-Marie
- Billie Eilish
- Franz Ferdinand
- James Blake
- Jungle
- Paul Kalkbrenner
- Ronnie Flex & Deuxperience
- Royal Blood
- Tame Impala
- The Good, The Bad & The Queen
- The National
- The Vaccines
- Twenty One Pilots

Bravo:
- A$AP Rocky
- Antal
- Colin Benders
- De Sluwe Vos
- Denis Sulta
- FKJ
- Giorgo Moroder
- Hunnee
- IAMDDB
- Jorja Smith
- Lil Uzi Vert
- Marcel Dettmann
- New Order
- Thomas Azier

Heineken:
- Bear's Den
- Donnie
- Dub Inc.
- Frank Turner & The Sleeping Souls
- Jon Hopkins
- Jungle By Night
- My Baby
- Pond
- Ziggy Marley

India:
- Boy Pablo
- Camo & Krooked
- Dimension
- IDLES
- Loyle Carner
- Parcels
- Tamino
- The Streets
- Whitney

Lima:
- BODEGA
- I Don't How But They Found Me
- Eskorzo
- Moonlight Benjamin
- Slaves
- This Is Lovski

X-Ray:
- Agoria (Live)
- Bamba Pana & Makaveli
- Black Midi
- Code Orange
- Courtesy
- Helena Hauff
- Honey Dijon
- Mall Grab
- Marc Rebillet
- The Chats
- Two Feet
- Willem

mgbss wrote:
Intussen zitten 21P en Billie Eilish op ongeveer hetzelfde aantal “favorites” op de site. Zegt natuurlijk nog helemaal niets, maar wel grappig en bevestigt toch wel het idee dat Billie misschien wel kan gaan subben op de Alpha.

Wauw, dit is best bijzonder en tegelijk heb ik mijn bedenkingen erbij. Ik ben echt heel benieuwd waar het festival over 5 jaar staat wat betreft het publiek wat ik een klein beetje zie veranderen.
ja dat heb ik ook een beetje.. ook de wil om dingen te leren kennen mis ik bij de jongere generatie. Moet je voor de grap eens die Facebook comments eens lezen. Gisteren zag ik ook bij de afzeggingen enkel "wie?" voorbij komen.

Ik ben echt heel benieuwd waar het festival over 5 jaar staat wat betreft het publiek wat ik een klein beetje zie veranderen.

Ik blijf de mix van jong en oud op Lowlands heerlijk vinden. Alleen het moet niet doorslaan. Ik heb soms wel eens het idee dat de verstokte Lowlander langzamerhand naar BKS of DTRH wordt gestuwd en dat Lowlands langzamerhand een instapfestival wordt. (als het dat al was)

Ach, wat zeur ik eigenlijk? Sta toch ieder jaar wel weer aan de poort te rammelen.

Gisteren zag ik ook bij de afzeggingen enkel “wie?” voorbij komen.
Dit soort reacties worden er al gegeven zolang ik mij kan herinneren, was volgens mij ook deels afkomstig van oudere generatie.

mdekens wrote:

mgbss wrote:

ja dat heb ik ook een beetje.. ook de wil om dingen te leren kennen mis ik bij de jongere generatie. Moet je voor de grap eens die Facebook comments eens lezen. Gisteren zag ik ook bij de afzeggingen enkel “wie?” voorbij komen.

Dat is precies waar ik op doelde inderdaad. Bij James Blake (toch een vrij grote festivalnaam) ook al talloze reacties wie dat is. Ik denk ook dat de verstokte Lowlander iets meer naar DTRH trekt, zoals @mgbss ook zegt. Het is gewoon een nieuwe generatie. 8 jaar geleden was lowlands ook dan dat het nu is; toen had je de discussie dat meerendeel van het publiek voor de bravo-nacht kwam.

Onze Lowlands groep is in de jaren ook best uitgebreid. En daar zitten ook veel types in onze whatsapp groep die echt letterlijk geen act kennen... vreselijk :P. Ik zie niet dat ik alles ken, maar ga er wel mijn tijd instoppen dat ik op het einde van de rit wel alle acts weet wat het is en wat ze ongeveer gaan doen.

Hier hetzelfde verhaal, waar we ooit begonnen met 3 vrienden, zitten we nu in een groep van 16 á 20 man. En voor veel 'het eerste festival ooit'. Natuurlijk; je moet ergens beginnen maar het er wordt ook niet ingeluisterd.

Ach, als ik het maar leuk heb...

The Vaccines stond laatst nog in de Melkweg. Dan ben je naar mijn idee best een redelijke act.

Users who are viewing this thread