Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89 wrote:
Maar James Blake – Lil Uzi Vert en The Vaccines zijn (mogelijke) Alpha namen, al kunnen die ook in de Bravo/Heineken. Maar daarna zijn er weinig grote namen bijgekomen vooralsnog? Al zal Bear’s Den ook wel in de Heineken staan.

Vaccines is toch ook maar een klein ‘opvul’bandje, of heb ik iets gemist? Hun hoogtepunt(je) ligt alweer even achter hen.

Vaccines is voor mij wel iets meer dan opvulling. Maar ik ben ook wel een soort van fan.

Onze Lowlands groep is in de jaren ook best uitgebreid. En daar zitten ook veel types in onze whatsapp groep die echt letterlijk geen act kennen… vreselijk :P..

Wat doen zon mensen dan op het grootste alternatieve muziekfestival van Nederland vraag ik me af. Komen die voor de comedy? Het theater? De sfeer wat opsnuiven?

Bij het inluisteren erg fan van Tamino geworden. Wat denken jullie? Goede spot in de Lima of zelfs al India?

Indiaantje89 wrote:
Onze Lowlands groep is in de jaren ook best uitgebreid. En daar zitten ook veel types in onze whatsapp groep die echt letterlijk geen act kennen… vreselijk :P..

Wat doen zon mensen dan op het grootste alternatieve muziekfestival van Nederland vraag ik me af. Komen die voor de comedy? Het theater? De sfeer wat opsnuiven?
Tsja.. dat vraag ik me ook af. Maar meer voor de beleving, het "feestje" en inderdaad sfeer "opsnuiven" (al zijn het vaak andere hulpmiddelen, not my cup of tea). Het zijn ondertussen kennissen van kennissen geworden, ik trek lekker mijn eigen plan.

Wij hebben er letterlijk een paar die de hele dag bij de Alpha hangen (want die acts kennen ze), afgewisseld met comedy, randprogrammering en Bravo-nachten.

Dat is ook nou net t mooie van Lowlands.
Op pinkpop heeft iedereen toch meer of minder het zelfde "programma" terwijl je op LL 10 mensen kan hebben die 10 volledig verschillende programmas hebben.
De ene gaat voor de bekende alpha acts. Een ander ko.t pas rond 22u tot leven. Nr 3 spenfeert menig uur in de juliet. Sommigen zweren bij de lima/charlie.
Iedere route is verschillend.

Op pinkpop heeft iedereen toch meer of minder het zelfde “programma” terwijl je op LL 10 mensen kan hebben die 10 volledig verschillende programmas hebben.
De ene gaat voor de bekende alpha acts. Een ander ko.t pas rond 22u tot leven. Nr 3 spenfeert menig uur in de juliet. Sommigen zweren bij de lima/charlie.
Amen. Ik vind dit echt dé charme van Lowlands. Ik was vorig jaar met een groep van negen man ongeveer en letterlijk niemand heeft hetzelfde weekend gehad qua acts/feestjes. Komend jaar zijn we met nog een veelvoud hiervan en verwacht ik weer precies hetzelfde.

Wel grappig dat sommige van mijn vrienden ook niet bekend zijn met alles en dan vaak met mij meegaan in de hoop dat het iets tofs is. Als ik dan merk dat ze het naar hun zin hebben, voelt dat toch als een soort overwinninkje als 'told ya so.' BROCKHAMPTON vorig jaar is hier misschien wel het grootste voorbeeld van.

mgbss wrote:
Bij het inluisteren erg fan van Tamino geworden. Wat denken jullie? Goede spot in de Lima of zelfs al India?

Ik gok op een plekje in de India!

Minimaal denk ik toch wel. De Lima zou in ieder geval veel te klein zijn. Op zijn afgelopen tour verkocht hij de Annabel uit, speelde hij in een redelijk oké gevulde Ronda en de Oosterpoort. Hij stond vorig jaar in de grote zaal van Paradiso. Persoonlijk was ik (nog) geen enorm fan toen ik hem in de Ronda zag maar hij kon die zaal met gemak aan. Ik zou zeggen een begin avond spot in de India of een middag spot in de Heineken.

Maar het is ook vervelend als ze er geen kut aan vinden terwijl jij het super geweldig vind :D. Gebeurt mij ook regelmatig. Vooral bij de "softe geniet acts" maak ik dat regelmatig mee. Dat vinden ze het saai en te weinig pit hebben.

Kesselman wrote:
Op pinkpop heeft iedereen toch meer of minder het zelfde “programma” terwijl je op LL 10 mensen kan hebben die 10 volledig verschillende programmas hebben.

Amen. Ik vind dit echt dé charme van Lowlands. Ik was vorig jaar met een groep van negen man ongeveer en letterlijk niemand heeft hetzelfde weekend gehad qua acts/feestjes. Komend jaar zijn we met nog een veelvoud hiervan en verwacht ik weer precies hetzelfde.

Wel grappig dat sommige van mijn vrienden ook niet bekend zijn met alles en dan vaak met mij meegaan in de hoop dat het iets tofs is. Als ik dan merk dat ze het naar hun zin hebben, voelt dat toch als een soort overwinninkje als ‘told ya so.’ BROCKHAMPTON vorig jaar is hier misschien wel het grootste voorbeeld van.

Precies. Af en toe kan ik me een beetje ergeren aan mensen die compleet onvoorbereid gaan, aan de andere kant zou ik af en toe willen dat ik meer zoals hen was, en niet het hele blokkenschema van boven tot onder en van links naar rechts bestudeerd had. Van onze groep vorig jaar hadden sommigen alleen DJVTW, Dropkick Murphys en Kendrick gearceerd op het blokkenschema. Ach, als die mensen er niet zouden zijn, zou het veel te druk worden op de andere plekken. En als je dan toch iemand zover krijgt om mee te gaan naar Amyl & The Sniffers in de X-Ray op vrijdagmiddag en diegene vond dat de show van het festival, dan voelt dat inderdaad als een kleine overwinning.

Maar het is ook vervelend als ze er geen kut aan vinden terwijl jij het super geweldig vind :D. Gebeurt mij ook regelmatig. Vooral bij de “softe geniet acts” maak ik dat regelmatig mee. Dat vinden ze het saai en te weinig pit hebben.
Ja daar heb je ook een punt. Was bij mij het geval bij A Blaze Of Feather. Terwijl ik stond te genieten waren mijn vrienden een beetje melig en shit. Dat kon ik op dat moment niet zo goed hebben weet ik nog haha, maargoed, dat hadden zij ook al gauw door.

Ik vind het niet erg om voorbereid te zijn, maar ik ben dan ook best een control freak in het dagelijks leven. Ik ken ook echt het blokkenschema wel uit mijn hoofd, en ik maak vele KM's op een weekend om de acts te willen zien. En nog steeds kan je soms live verrast worden hoe iets live uit kan pakken of niet.

Ben weer benieuwd wat er uit de hoed komt. Zou het niet gek vinden als ze vandaag Hot Chip aankondigen.

Als ik dan merk dat ze het naar hun zin hebben, voelt dat toch als een soort overwinninkje als ‘told ya so.’ BROCKHAMPTON vorig jaar is hier misschien wel het grootste voorbeeld van.

Precies dit. Afgelopen jaar riep ik binnen m'n vriendengroep al ruim van te voren dat dit het vetst zou worden van Lowlands 2018. Iedereen was een beetje skeptisch, maar na afloop van het optreden (+ de nummer 1 review van 3voor12) was iedereen heel blij dat ze er bij waren :')

roluf wrote:
Tot nu toe 11 hip hop namen. Dat valt toch wel mee?

Nee, dat valt niet mee
1f609.svg

Nee, dat valt niet mee.. het valt tegen ?

Users who are viewing this thread