Live is Live 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
kreeg ik inderdaad ook binnen.
Ben benieuwd of ze daar echt op checken, heb ik nog nooit ergens meegemaakt.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.176
982
jep hier gewoon op naam gezet.
komt vast wel goed.
zeker als ik er zelf ook rond loop. desnoods kom ik even naar buiten indien nodig :)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
Die gaan echt geen 9000 tickets gaan controleren op naam hoor vriendjes, de wachtrij aan de ingang was vorig jaar al lang genoeg zonder dat soort geintjes.

Het op naam zetten van je ticket is gewoon een formaliteit omdat het nu eenmaal de gang van zaken is bij concerttickets in ons land en je deze bij de gewonnen tickets cadeau kon doen etc. Niet elk gewonnen ticket is bedoeld voor de winnaar.

In elk geval, bij ons zijn de tickets op naam gezet, de parkeertickets besteld ( Want het is basicly goedkoper dan parkeren op Melsele en je bent zeker van een plek.) en het inluisteren van minder gekende acts begonnen.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
jep hier gewoon op naam gezet.
komt vast wel goed.
zeker als ik er zelf ook rond loop. desnoods kom ik even naar buiten indien nodig :)

Das een vraag die ik nog had. Kun je gewoon op en af van het terrein om snel even de stad in te gaan in de namiddag?
 

Berninger220

Randprogramma
19 aug 2022
147
176
Perongeluk het ticket van een vriend op mijn naam gezet, wil dit nu veranderen en dat kost blijkbaar 10 euro?!? Wat een afzetterij.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
Smashing Pumpkins heeft gisterenavond de eerste show van hun tour gespeeld, als dit de setlist blijft wordt het voor mij persoonlijk alvast een topavond!

Yup. De Pumpkins houden nogal vast aan hun setlist, dus deze gaat het hoogstwaarschijnlijk worden.

Meest opvallende is dat ze Tonight,Tonight niet meer akoestisch spelen zoals bij de vorige tour, maar full band.
 
  • Geweldig
Waarderingen: prettyvisitor

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
Net even de setlists van Interpol bekeken. Staat heel hun huidige tour echt in het teken van Turn on the bright lights en Antics?

Want dan krijgen we een verdomd fijn uur nostalgie daar in Antwerpen met PDA, Evil, Slow Hands, Obstacle 1, Leif Ericson, Narc, C'mere en meer van dat soort nostalgische dopamine. Enkel all the rage back home gaat een gemis zijn.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
611
457
Over een ruime 2 weken is het zover!
Ik weet dat de hype rond live is live niet zo groot is als voor andere festivals, maar het is mijn eerste festival sinds ik vader ben geworden, dus ik ben excited!

Laatste keer dat ik op liveislive was, was niet toevallig in Zeebrugge met the national. De sfeer was prima, al zijn er ook veel dagjes mensen die zomaar gaan en lekker staan te babbelen te hele dag. Dus er was zeker een verschil tussen de sfeer savonds bij the national en bij de rest van de dag.
Maar goed, dat komt nu natuurlijk helemaal goed met al die gratis kaarten die verdeeld zijn onder alle festileakers

Ik ga zelf vrijdag en zaterdag.
Er zijn in principe geen clashes met twee podia, maar hierbij mijn spoorboekje (must sees, eten, relaxen of op de achtergrond mee luisteren):

Vrijdag

Intergalactic lovers:
leuk om een keer te zien, categorie ik zou er nooit kaartjes voor kopen, maar stiekem wel hele fijne muziek.
Alvvays: het weet me nog niet echt te pakken op plaat, maar ik laat me live graag verrassen
Bess atwell: kan ik precies niets mee eigenlijk
Passenger: Nooit gezien, ik vind het leuke zoetsappige liedjes en het is volgens mij ook nog een leuke kerel
Jacob Alon: Jacob wie? Ik hoor het graag als iemand me hier meer over kan vertellen, want zn muziek is niet te vinden op Spotify.
Tamino: Misschien nog wel het meest benieuwd naar! Ik weet nog niet zo goed of ik dit live geweldig of slaapverwekkend ga vinden
Ruti:klinkt best aardig, maar goed, een mens moet ook rust inbouwen op een dag
Ben Howard: Helaas zal hij waarschijnlijk veel nieuwer werk spelen, maar ik laat me graag verrassen
Arooj Aftab: Enige naam waar ik van Baal dat ik het mis, want ik ga tegen de golden circle aan staan wachten voor...
The national!!: tsjaa, lijkt me duidelijk. Ik kan een heel epistel typen, maar het is mijn favoriete band en in mijn bescheiden en compleet subjectieve mening ook de beste liveband die tourt op het moment en wat touren ze gelukkig veel!

Zaterdag

Absynthe minded:
Weer een leuke band zo aan het begin van de dag
Trombone shorty & Orleans Avenue: Wat klinkt dit vet! Feest in de middag!
Lord huron: In de categorie: zou er nooit kaarten voor kopen, maar wel heel nieuwsgierig
Charlotte&Reinhard: tijd voor een biertje en een snack zullen we maar zeggen
Sheryl Crow: Alles wat ik wil, is plezier maken. Ik heb het gevoel dat ik niet de enige ben😉
Iskander Moon, warhaus,loverman: beetje ronddwalen over het terrein, eten, warhaus is het voor mij niet echt
Paolo Nutini: Zin in! De recensies vanuit bks zijn niet geweldig, maar desondanks heel veel zin in de eerste keer Paolo!
Magnus: heel misschien, lijkt me wel tof, ook al is het maar een dj set, maar waarschijnlijk blijven wachten voor:
Editors: Dat laatste album blijft toch echt matig, maar ik heb ze toch al weer 3/4 jaar niet gezien! Altijd een fijne band! Hopelijk blijft er meer publiek staan dan bij de tent op Paaspop 😜 En editors in België is altijd nog iets beter dan in Nederland toch?😉

En een zonnetje er bij en we zijn helemaal bij!
 

coolstom

Playlistbediener
8 jan 2019
36
15
Ikzelf ben ook al steil aan het aftellen naar Live is Live !!
Wij gaan vrijdag (tickets gekocht via Cera) en zaterdag (gewonnen). Is onze 1e keer op dit festival.

Vrijdag hopen nog een upgrade naar front stage te kunnen kopen want ik zal en moet ook vooraan staan bij The National (en Tamino).
Zaterdag gaan we de extra centen niet investeren maar gezellig kijken/luisteren/dansen van op een afstandje.
Hopelijk zit de sfeer (en het weer) goed !!

De gehele dag-indeling van beide dagen ziet er voor ons zeer goed uit, lekker gevarieerd en (bijna) allemaal bands die in mijn spotify op regelmaat passeren.

Mijn must-sees : The National, Editors, Paulo Nutini, Tamino, Warhaus, Ben Howard,...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Vrijdag hopen nog een upgrade naar front stage te kunnen kopen want ik zal en moet ook vooraan staan bij The National (en Tamino).
Wat ik me afvraag: is dat voorvak heel groot? Als in: met een gewoon ticket kan je toch ook vrij vooraan staan of niet?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.518
1.708
Voor mij wordt het echt de combi van de stad ontdekken en in de avond meerdere optredens zien. Wil vooral Arooj, the National, Editors, Mogwai, Interpol en Smashing Pumpkins zien.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
868
781
Wat ik me afvraag: is dat voorvak heel groot? Als in: met een gewoon ticket kan je toch ook vrij vooraan staan of niet?
Vorig jaar viel dat zeer goed mee qua grootte. Wij hadden wel frontview erbij genomen, omdat ge dan echt vree op uw gemak staat. Maar het is geen giga terrein he, dus zelfs op afstand sta je nog redelijk dichtbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Plef