Le Guess Who? 2021

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.680
Tja, ze hadden natuurlijk eigenlijk Low geboekt.
Dat zou nu zeker met Hey What een erg mooie boeking geweest zijn.
Hadden ze Low? Fuck. Waarom komen die niet meer dan?

Zit zelf op Black Country, New Road, Etrain de L'Aïr, Faust, Irreversible Entanglements, Arooj Aftob, Maarten Vos & Maotik, Plague Organ en University Challenged qua must-sees. De rest ken ik gewoon nog niet ;)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Hadden ze Low? Fuck. Waarom komen die niet meer dan?

Zit zelf op Black Country, New Road, Etrain de L'Aïr, Faust, Irreversible Entanglements, Arooj Aftob, Maarten Vos & Maotik, Plague Organ en University Challenged qua must-sees. De rest ken ik gewoon nog niet ;)
Low heeft een paar maanden geleden afgezegd vanwege corona. The Necks ook. Zeker Low is erg jammer, want dat was een geweldige boeking.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.680
Donderdagtickets zitten op 61% verkocht, vrijdag 97%, zaterdag 68% en de zondag is al helemaal uitverkocht! Sla nog je slag.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Wanneer komt eigenlijk het tijdschema?
Begin november. Ze wilden nog afwachten of 24:00 als verplichte eindtijd of de 75% bezetting ervan af zou gaan. Maar daar lijkt nu geen sprake van te zijn. Neem wel aan dat LGW? nu gewoon door kan gaan, ook met verscherping.

Heb daar wel veel zin in. Sinds maart vorig jaar geen concertzaal meer bezocht, en mijn laatste festival was LGW? 2019. Laat dat blokkenschema maar komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.680
Black Country, New Road staat er in ieder geval niet meer. Die hebben hun tour helaas geannuleerd.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Blokkenschema staat online. Ennuh: kan het kloppen dat Sons of Kemet (met Angel Bat David als gast) nieuw is toegevoegd? Dat is nog een nette boeking!

Na twee jaar eindelijk weer eens rommelen met blokkenschema's. Goed hoor!

EDIT: nog een hele reeks toevoegingen. Netjes hoor!
Among the additions are former LGW curator Shabaka Hutchings’ British jazz superforce Sons of Kemet with Special Guests Joshua Idehen and Angel Bat Dawid; English electronic musician James Holden and Polish clarinetist Wacław Zimpel, who worked together for their 2020 collaborative EP ‘Long Weekend’; FlySiifu, the project of Pink Siifu and Fly Anakin, two prolific rappers with infectious chemistry; Bosnian-born and Swiss-based composer and accordionist Mario Batkovic; the improvisational music of Ukranian pianist Lubomyr Melnyk; and Elephant with Alabaster dePlume, where LGW artist in residence Alabaster dePlume will create a show together with visitors of the festival, through singing, movement and poetry.

Other artists added to the festival line-up are Ale Hop, Bendik Giske, Camille Mandoki, The Chisel, Cucina Povera, Derwish Osman, Funkamente, King Hannah, Ilsha, Neptunian Maximalism, Pan•American, De Schuurman, Sunwatchers, Trio SonCe, and YUNIS.
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.704
2.271
Blokkenschema staat online. Ennuh: kan het kloppen dat Sons of Kemet (met Angel Bat David als gast) nieuw is toegevoegd? Dat is nog een nette boeking!

Na twee jaar eindelijk weer eens rommelen met blokkenschema's. Goed hoor!

EDIT: nog een hele reeks toevoegingen. Netjes hoor!
Among the additions are former LGW curator Shabaka Hutchings’ British jazz superforce Sons of Kemet with Special Guests Joshua Idehen and Angel Bat Dawid; English electronic musician James Holden and Polish clarinetist Wacław Zimpel, who worked together for their 2020 collaborative EP ‘Long Weekend’; FlySiifu, the project of Pink Siifu and Fly Anakin, two prolific rappers with infectious chemistry; Bosnian-born and Swiss-based composer and accordionist Mario Batkovic; the improvisational music of Ukranian pianist Lubomyr Melnyk; and Elephant with Alabaster dePlume, where LGW artist in residence Alabaster dePlume will create a show together with visitors of the festival, through singing, movement and poetry.

Other artists added to the festival line-up are Ale Hop, Bendik Giske, Camille Mandoki, The Chisel, Cucina Povera, Derwish Osman, Funkamente, King Hannah, Ilsha, Neptunian Maximalism, Pan•American, De Schuurman, Sunwatchers, Trio SonCe, and YUNIS.
Hele chique toevoegingen in ieder geval. Vooral Neptunian Maximalism, FlySiifu, Sons of Kemet, Holden/Zimpel, Batkovic, Melnyk en de extra Sunwatchers show. Compenseert zelfs ruim voor de afzeggingen tot nu toe, waarvan vooral BCNR en Jesu balen zijn.

Al wel weer gigantische tijdschema-stress voor de zaterdag die ik ga. Vooral het simultane bestaan van een briljante Helling lineup en must-sees als Pink Siifu en Duma maakt het onmogelijk.
Verder enorm jammer dat Taqbir in dB's staat. Betwijfel sterk of ik zin heb om de OV-fiets te pakken om daar nog naartoe te gaan, terwijl er tegelijkertijd allerlei spannends in Tivoli staat.

De vrijdag ziet er ook verdomde aantrekkelijk uit, maar voor die dag heb ik inmiddels al Sons of Kemet in Den Bosch staan. De zondag is wellicht de sterkste dag, maar de clashes tussen Osees, Sons of Kemet, FlySiifu en Taqbir zijn killing.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Vanaf vanavond eindelijk na 2 jaar weer een festival!
Wel een vreemd idee met alle corona-ontwikkelingen, maar toch wel zin in.
Vanavond staan King Hannah, Arooj Aftap, Irreversible Entanglements en the Microphones hoog op het lijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en wenteldave

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.992
Vanaf vanavond eindelijk na 2 jaar weer een festival!
Wel een vreemd idee met alle corona-ontwikkelingen, maar toch wel zin in.
Vanavond staan King Hannah, Arooj Aftap, Irreversible Entanglements en the Microphones hoog op het lijstje.
Veel plezier... ik hoop voor je dat het festival de zondag nog haalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.704
2.271
Ik begin hem wel echt te knijpen voor de zaterdag. Ongelooflijk veel zin in maar ook ongelooflijk angstig voor mogelijke maatregelen die roet in het eten gooien.

Vanavond inderdaad prachtige namen zoals Microphones en Irreversible Entanglements.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Geniet ervan mensen! Vooral van vandaag en morgen. Ik denk zelf niet dat ze er een streep door zitten maar wie weet.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.680
Hele chique toevoegingen in ieder geval. Vooral Neptunian Maximalism, FlySiifu, Sons of Kemet, Holden/Zimpel, Batkovic, Melnyk en de extra Sunwatchers show. Compenseert zelfs ruim voor de afzeggingen tot nu toe, waarvan vooral BCNR en Jesu balen zijn.

Al wel weer gigantische tijdschema-stress voor de zaterdag die ik ga. Vooral het simultane bestaan van een briljante Helling lineup en must-sees als Pink Siifu en Duma maakt het onmogelijk.
Verder enorm jammer dat Taqbir in dB's staat. Betwijfel sterk of ik zin heb om de OV-fiets te pakken om daar nog naartoe te gaan, terwijl er tegelijkertijd allerlei spannends in Tivoli staat.

De vrijdag ziet er ook verdomde aantrekkelijk uit, maar voor die dag heb ik inmiddels al Sons of Kemet in Den Bosch staan. De zondag is wellicht de sterkste dag, maar de clashes tussen Osees, Sons of Kemet, FlySiifu en Taqbir zijn killing.
Taqbir staat en in Db's en nog iets dichterbij. Die treedt twee keer op.

Voor de rest eens met de namen die jullie allemaal neerzetten. Zin in en hopen op het beste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.508
Vanaf vanavond eindelijk na 2 jaar weer een festival!
Wel een vreemd idee met alle corona-ontwikkelingen, maar toch wel zin in.
Vanavond staan King Hannah, Arooj Aftap, Irreversible Entanglements en the Microphones hoog op het lijstje.
King Hannah is zo’n naam die ik zeker zou willen meepikken. En The Microphones natuurlijk. Toch een fomootje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Daar gaan we al.... OMT adviseert een korte lockdown van 2 weken, waarin evenementen geschrapt moeten worden en bioscopen en theaters dicht. Is het weer de cultuursector die als eerste eraan moet geloven....
 
  • Grrr
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken