Le Guess Who? 2021

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Locatie: Utrecht (In en rondom Tivoli)
Wanneer: 7 t/m 10 November
Genre: Alternatief / Kwaliteitsmuziek (van Indie en Dance tot Jazz en World)
Website: http://www.leguesswho.com/
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Jajaja, een boel goede namen bij de eerste lichting. Ik ben er weer minimaal 1 dag bij.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Woah, deze line-up is wel echt verschrikkelijk goed al. Verkoopt Le Guess Who vaak snel uit? Ik overweeg om een weekendticket te kopen, en dan vanuit mijn vriendin's kamer in Wageningen elke dag heen en weer te rijden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Nee, verkoopt nooit uit. Zou wel eerst de treintijden opzoeken als je met de trein wil gaan!

Ik twijfel ook. Wil eerst de dagindeling afwachten om te beslissen of ik 1 / 2 / 4 dagen wil gaan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gewoon vier dagen gaan, dit is uniek. De helft van het publiek reist hier honderden tot duizenden kilometers voor, dus prijs jezelf gelukkig dat je er in 1-2 uur met de trein bent.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Na het een en het ander beluisterd te hebben ben ik wel echt onder de indruk. Ik was nog niet heel bekend met namen als Pharoah Sanders of Shabazz Palaces, maar het lijkt me echt een speciale ervaring om dit live te kunnen zien allemaal. Heeft hier iemand ervaring met live shows van Ambient muziek? Dat is eigenlijk het enige van de line-up wat me namelijk niet heel veel kan boeien tot dusver. In wat voor context luister je naar ambient? Terwijl je de was doet ofzo? Of terwijl je op je bed ligt met alle lichten uit?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik zie dat ze de dagindeling bekend hebben gemaakt. Poeh, lastig... Op de donderdag, vrijdag en zaterdag staat allemaal veel wat ik graag zou zien. Zaterdag vooral Ben Frost, dat lijkt me geweldig live, terwijl ook Shabazz Palaces en James Holden zeker de moeite zijn op die dag. Vrijdag natuurlijk Mount Eerie dus die ga ik sowieso zien, met ook nog Prurient, Jenny Hval, GAS, Protomartyr, Pissed Jeans... De donderdag komt Sun Kil Moon weer eens langs en staan ook Thurston Moore en Grouper geprogrammeerd.

Shit.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
No way, wat een kutschema voor de vrijdag. Kan bijna niks van m'n mustsees zien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Potverdorie, Mount Eerie in Brussel is al uitverkocht (en niks op Ticketswap). En Jenny Hval heeft geen andere data behalve Le Guess Who... Wordt dan toch echt Jenny missen :'(
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Thuston Moore / Jenny Hval / Mount Eerie clash is wel zuur ja... Ben benieuwd wat er op die vrijdag gaat afsluiten in Ronda. Volgend jaar ook maar eens overwegen, LGW.
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
Nog geen ideetjes ivm de vraagtekens?

Ik zie net dat Future Islands op 11 en 12 november vrij heeft (en dan tussen Brussel en Amsterdam pendelt)...

https://www.songkick.com/artists/508989-future-islands/calendar
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Zin in hoor. Zo beginnen met halfuur Bulgaars koor in de dom, Sun Kil Moon, Thurston&Bennink, ???, Essaie pas en indien energie afsluiten met de samples van Den Sorte Skole.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Wat een uitgestorven bedoeling hier? Nou goed, ik ben er op de vrijdag en zaterdag geweest. Echt alleen maar toffe dingen gezien!

Protomartyr
Thurston Moore
Jenny Hval
GAS
Kevin Morby
Shabazz Palaces
James Holden and the Animal Spirits
Moon Duo
Ben Frost

Jammer om de ??-residents gemist te hebben, en Mount Eerie bewaar ik voor het los concert volgend weekend!
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Mount Eerie bewaar ik voor het los concert volgend weekend!

Zeker doen! Dit was voor mij toch wel het intieme hoogtepunt van een verder toch al fantastisch muziek weekend. Echt genoten van alle variatie en bijzondere optredens. In aanraking gekomen met o.a. World muziek en Avant-Garde waar ik anders nooit heen zou gaan. Na Mount Eerie vond ik de volgende acts het best/leukst:

Kevin Morby
Thurstin Moore & Han Bennink
John Maus
Princess Nokia
Sun Kil Moon
Julie Byrne
Coby Sey
Blood Waves
Sun Ra Akestra
Julana Molina
Ben Frost
Protomatyr
Ahmed ft. Altin Gün


 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Als ik die line up of affiche bekijk kan ik er nooit wat uit opkomen maar als ik nu die lijstjes zo zien dan denk ik van "ach shit seg, eigenlijk staat daar nog vette shit tussen dat ik wél ken" haha.. Misschien volgend jaar, wie weet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zo, eerste namen zijn bekend. Een aantal dikke uitschieters maar nog niet echt wauw (omdat ik te weinig wereld muziek ken zeg maar). Ik overweeg het wel alleen, hoe is dat te doen vanuit pakweg Antwerpen met het OV? Verhalen, ervaringen en tips zijn altijd welkom. Zijn er nog mensen met plannen om misschien te gaan?
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik ga dit jaar voor de eerste keer. Kom uit Noord-Limburg dus qua vervoer moet het wel goed komen. Heb met mijn verjaardag in november een early-bird ticket gekregen en ga samen met mijn vriendin. We hebben ook al een hotel geboekt in Utrecht op 20 minuten wandelen van TivoliVredenburg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken