Le Guess Who? 2021

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Le Guess Who? 2020 wordt uitgesteld naar 11-14 november 2021

Het najaar gaat er nu dus ook aan…

Zag het ook. Tragisch... We gaan het echt nog tot de donkere wintermaanden moeten doen met Spotify, Youtube en onze vinylcollectie.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Processierups wrote:
Le Guess Who? 2020 wordt uitgesteld naar 11-14 november 2021

Het najaar gaat er nu dus ook aan…

Zag het ook. Tragisch… We gaan het echt nog tot de donkere wintermaanden moeten doen met Spotify, Youtube en onze vinylcollectie.

Ja, heftig dat een festival in november nu al wordt verschoven.
Erg jammer, maar LGW? is zo internationaal dat het eigenlijk niet anders kan.
Voor mij gaan ook voor LGW? de kaarten gewoon mee naar 2021.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Shit! Well, ziet ernaar uit dat dit mijn eerste concertloze jaar wordt in een lange tijd...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Shit! Well, ziet ernaar uit dat dit mijn eerste concertloze jaar wordt in een lange tijd…

Begin dit jaar nog Efterklang gezien in Amsterdam, maar dat is het wel ja.

LGW? meldt overigens ook dat voorbereiding al flink onderweg waren en dat er komende maanden al eerste mededelingen over het programma komen.
Betekent dat we nog bijna 1,5 jaar hebben om in te luisteren!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Black Lies wrote:
Shit! Well, ziet ernaar uit dat dit mijn eerste concertloze jaar wordt in een lange tijd…

Begin dit jaar nog Efterklang gezien in Amsterdam, maar dat is het wel ja.

LGW? meldt overigens ook dat voorbereiding al flink onderweg waren en dat er komende maanden al eerste mededelingen over het programma komen.
Betekent dat we nog bijna 1,5 jaar hebben om in te luisteren!

Hoe was Efterklang? Ik was die hele show vergeten. Zeker achteraf natuurlijk superstom. was één van de laatste kansen om naar een concert te gaan.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Processierups wrote:

Black Lies wrote:
Shit! Well, ziet ernaar uit dat dit mijn eerste concertloze jaar wordt in een lange tijd…


Begin dit jaar nog Efterklang gezien in Amsterdam, maar dat is het wel ja.

LGW? meldt overigens ook dat voorbereiding al flink onderweg waren en dat er komende maanden al eerste mededelingen over het programma komen.
Betekent dat we nog bijna 1,5 jaar hebben om in te luisteren!

Hoe was Efterklang? Ik was die hele show vergeten. Zeker achteraf natuurlijk superstom. was één van de laatste kansen om naar een concert te gaan.

Was een mooi concert. Setlist was afwisselder dan op LGW?, waar de nadruk wel erg lag op Altid Sammen. Daardoor ook een stuk toegankelijker dan de LGW?-set. Ze eindigden onversterkt midden in de zaal; mooi slot van het concert. Kan me verder herinneren dat het die avond behoorlijk prutweer was... Door Corona lijkt het allemaal wel heel ver weg.

Zou dit jaar wel mooi gepast hebben op BKS. Misschien een tip voor BKS21?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Ah ja deze zag ik al aankomen. LGW is natuurlijk een vrij internationaal (qua bezoekers en artiesten) festival en het was gewoon een te groot risico om proberen door te gaan. Heel jammer want dit jaar zou het eerste jaar zijn dat ik aanwezig zou zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
https://twitter.com/leguesswho/status/1313132800225218560?s=21
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Dit jaar toch nog een soort Le Guess Who?, met een online programma en losse optredens in de stad:

https://3voor12.vpro.nl/update~3e1b0858-b2b6-4c2b-8df9-15a86d64a6a4~le-guess-who--organiseert-fysiek-en-online-evenement~.html

Line-up is nog niet bekend, en de early birds zijn uitverkocht. Maar mooi dat ook LGW? dit jaar nog iets doet. Het is te hopen voor ze dat die kleinschalige optredens over een maand nog steeds mogelijk zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Wat ik me afvroeg (ben nog nooit naar LGW geweest): hoe doen jullie dat om van venue naar venue te reizen? Gaan jullie lopen, fietsen of pakken jullie het OV (om naar bijvoorbeeld De Helling te gaan) of blijven jullie gewoon rond de binnenstad zitten?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Line-up is nog niet bekend, en de early birds zijn uitverkocht. Maar mooi dat ook LGW? dit jaar nog iets doet. Het is te hopen voor ze dat die kleinschalige optredens over een maand nog steeds mogelijk zijn.

Klinkt interessant, ga kijken of ik nog kaartjes kan kopen voor een paar optreden. Net de notificaties van sociale mediakanaal maar aangezet.

Wat ik me afvroeg (ben nog nooit naar LGW geweest): hoe doen jullie dat om van venue naar venue te reizen? Gaan jullie lopen, fietsen of pakken jullie het OV (om naar bijvoorbeeld De Helling te gaan) of blijven jullie gewoon rond de binnenstad zitten?

Ben twee jaar terug een weekend geweest, maar hetzelfde gaat eigenlijk op voor showcasefestival Eurosonic. Vooraf keuzes maken en een realistisch tijdschema plannen rekening houdend met afstand en eventueel volle venue's bij populaire acts. In de praktijk is dat dan op tijd arriveren en een back-up plan hebben. In en rond Tivoli is het lopend goed te doen, de Helling op (OV-)fiets. Op die manier pak ik niet zoveel mogelijk shows mee, maar wel de optredens die ik graag wil zien.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Le Guess Who? OFF gaat voorlopig door. Soort van...
Met naast een online gedeelte (LGW? ON) veel optredens op verschillende locaties in Utrecht;. allemaal op basis van maximaal 30 bezoekers per zaal (en het voorbehoud van een strengere lockdown).

Maar wel met een echt blokkenschema!
https://off.leguesswho.com/timeschedule
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ken niet heel veel namen, maar de namen die worden geprogrammeerd door Roadburn in De Helling zijn wel vet. Doodswens, Turia en Plague Organ. Hang Youth lijkt me ook wel lachen om te zien en dan misschien De Ambassade nog (allen op 14 november). Op 15 november presenteert Vrije Geluiden Sun-Mi Hong met Alistair Payne, mocht er iemand gaan, ga dat zien! Sun-Mi Hong is de Nederlandse jazzsensatie van het moment, naar mijn mening en i.c.m. Alistair Payne al helemaal de moeite waard. Heb Hong met haar Quintet gezien en dat was uitmuntend.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Op 15 november presenteert Vrije Geluiden Sun-Mi Hong met Alistair Payne, mocht er iemand gaan, ga dat zien!

Voor deze kaartjes kunnen kopen, bij andere geselecteerde concerten waren de kaarten uitverkocht toen ik naar afrekenen wilde gaan. Verkoop ging snel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
wenteldave wrote:
Op 15 november presenteert Vrije Geluiden Sun-Mi Hong met Alistair Payne, mocht er iemand gaan, ga dat zien!

Voor deze kaartjes kunnen kopen, bij andere geselecteerde concerten waren de kaarten uitverkocht toen ik naar afrekenen wilde gaan. Verkoop ging snel.
Vet! Ben benieuwd naar je mening (of kende je ze al?). Zie nu ook dat de drummer van Kikagaku Moyo er speelt (Go Kurasawa) samen met Kohhei Matsuda (van Bo Ningen), wat ook enorm tof is. Jammer genoeg ook al uitverkocht.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
De curatoren en eerste namen voor Le Guess Who? 2021 zijn bekend:

Fijne start zo.
Ben heel benieuwd waar Phil Elverum mee aan komt zetten.

Le Guess Who? 2021 – curators:
John Dwyer (Thee Oh Sees) / Lucrecia Dalt / Matana Roberts / Midori Takada / Phil Elverum (Mount Eerie/The Microphones)

General program:
Alabaster dePlume - Artist in Residence / Black Country, New Road / BOHREN & DER CLUB OF GORE/ official / Conjunto Papa Upa / Damon Locks' Black Monument Ensemble / DLycox / Etran de L'Aïr / Kiko Dinucci / Low / Mazaher / Model Home / Pink Siifu / Ronald Langestraat & Tim Koh / Sessa / SPAZA / The Necks / Y-Bayani & Baby Naa And The Band of Enlightenment, Reason & Love + more artists to be announced
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Het onlinefestival van Le Guess Who is begonnen met het hele weekend non-stop streaming. Tip: straks om 19:30 Sons Of Kemet XL, een van de hoogtepunten van 2018.

Volledige gids met optredens en documentaires: https://on.leguesswho.com/guide
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken