Le Guess Who? 2021

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zo, eerste namen zijn bekend. Een aantal dikke uitschieters maar nog niet echt wauw (omdat ik te weinig wereld muziek ken zeg maar). Ik overweeg het wel alleen, hoe is dat te doen vanuit pakweg Antwerpen met het OV? Verhalen, ervaringen en tips zijn altijd welkom. Zijn er nog mensen met plannen om misschien te gaan?

Voor mij is het er nog nooit van gekomen. Ook nu ik dit eerste rijtje zie mis ik bekende 'middelgrote' namen om mij over te halen de reis te maken.
Merk dat ik minder in de 'alternatieve' en wereldmuziek zit dan twee jaar geleden. Misschien komt het er wel niet meer van. Binnenkort eens wat checken.

Zover ik weet is het handig om een fiets en overnachting in Utrecht te hebben aangezien veel interessante act pas laat spelen... De fiets is omdat er vaak interessante artiesten 15-20min fietsen verderop spelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Toevallig mensen die in de buurt van Utrecht wonen, vooraleer ik veel te dure Airbnbs begin af te gaan of mensen die nog willen gaan en een plek zoeken? Pm ff :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ben je al overtuigd door dit pakketje?
Valt genoeg te ontdekken voor mij dat is zeker, maar ik ben ervan overtuigd dat LGW? er wel weer door komt met een zeer unieke line up. En 4 dagen voor 117/137 euro muziek is vrij goedkoop voor wat LGW? presenteert. Ik ga wel binnenkort wel nog is naar hun playlist moeten luisteren want nu ben ik telkens nog maar een aantal namen individueel beluisterd.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ze hebben in elk geval flink wat Japanse namen die de moeite zijn:
- Chihei Hatakeyama
- Kikagaku Moyo
- Bo Ningen
- Takuro Kikuchi

Ook wat betreft de rest kun je er wel vanuit gaan dat LGW kwaliteit op de planken zet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ze hebben in elk geval flink wat Japanse namen die de moeite zijn:
– Chihei Hatakeyama
– Kikagaku Moyo
– Bo Ningen
– Takuro Kikuchi

Ook wat betreft de rest kun je er wel vanuit gaan dat LGW kwaliteit op de planken zet.
Die middelste twee ken ik in ieder geval al haha. Nee, maar vind het ontdekken van muziek uit andere culturen best fijn. Heb laatst ook een aantal Turkse albums opgehad en klonken eigenlijk ook zeker niet slecht. Combineer dat met een aantal indie darlings, een aantal vrij unieke acts en een goed divers nachtprogramma en je hebt denk ik het programma van LGW? in een notendop.

Ken je Minami Deutsch? Die vond ik best fijn eigenlijk.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Daar moet ik jullie helemaal gelijk in geven.
Genoeg tofs te ontdekken voor dat geld!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ook maar ff voor de editie van komend najaar: eerste namen bekend!

https://www.leguesswho.nl/lineup

Staat niet zo gek veel bij wat ik ken, maar het staat wel verdeeld over alle dagen: Godflesh, Deerhunter, Jenny Hval, Moon Duo, Föllakzoid en Negativland.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Ik moet nog veel checken, maar hoop aankomend jaar eindelijk een keer te gaan. Namen (min of meer op volgorde) waar ik tot nu toe heel erg enthousiast van word, naast nog een lijst van tien/vijftien andere namen die ik best zou willen zien:

- Träd, Gräs och Stenar (vr)
- Oiseaux Tempête (vr)
- Ustad Saami (zo)
- The Raincoats (vr)
- Godflesh (do)
- Nivhek (zo)
- Deerhunter (vr)
- Mythic Sunship (vr)
- Caspar Brötzmann Massaker (do)
- Acid Mothers Temple (za)

Vooralsnog lijkt mij de vrijdag het sterkst. Als er op de andere dagen nog goede namen bijkomen, of als ik pareltjes ontdek, zou ik graag een weekend gaan. Anders wil ik zeker de vrijdag gaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
LGW? blijft zo'n festival dat ik echt eens zou moeten bezoeken, enkel het hele logistieke houdt me wat tegen. Hm.

Highlights van deze eerste reeks namen imo:
Idris Ackamoor & The Pyramids
Mary Lattimore
Nivhek
Godflesh
King Midas Sound
ZONAL feat. Moor Mother
Felicia Atkinson
Jenny Hval's The Practice Of Love
Sarah Davachi
Angel Bat Dawid
Deerhunter
Föllakzoid
Oiseaux-Tempête & Friends
Surfbort
The Raincoats
Ustad Saami
Visible Cloaks, Yoshio Ojima & Satsuki Shibano
YĪN YĪN
Yves Jarvis
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
LGW? blijft zo’n festival dat ik echt eens zou moeten bezoeken, enkel het hele logistieke houdt me wat tegen. Hm.

Het logistieke is ook wat mij tegenhoudt. Ik kan dan nog op de vrijdag en zaterdag tegen 1u te trein pakken, maar op donderdag en zondag gaat de laatste trein al anderhalf uur eerder. In beide gevallen mis je de laatste twee/drie artiesten, waar voor mij afgelopen jaar nog aardig wat must-sees bij zaten. Ik heb nog een adresje in Utrecht waar ik eventueel zou kunnen slapen, maar ik vind het ook weer zo lullig om een weekend lang iedere nacht om 3u binnen te komen vallen. Een hotel oid behoort dan weer budgettair niet tot de mogelijkheden.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
De Line up voor 2019 is bekend. Een paar repeats van 2017 in Jenny Hval, Moon Duo en Nivhek/Grouper maar die hebben weer veel relevants uitgebracht. Erg veel moois; van bekendere indie namen als Aldous, Cate LeBon, Deerhunter en Deerhoof tot pianist Vicky Chow en natuurlijk bakken vol met toffe experimentele en wereld- muziek om te ontdekken. Ik ga denk toch weer voor een passe partout.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
De zaterdag is sterk bezet met ook nog Makaya McCraven, twijfel om alleen deze of toch een passe-partout te nemen. Is me vorig jaar goed bevallen, toen overgehaald door curator Shabaka Hutchings met Sons of Kemet XL en Comet is Coming (profielfoto). Fijn festival, leuke stad & goede sfeer.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Le Guess Who? 2020 wordt uitgesteld naar 11-14 november 2021

Het najaar gaat er nu dus ook aan...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken