Ik ben naar … geweest en het was …

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het laatste beeld van dit filmpje geeft weer hoe het er aan toe ging na het bisnummer, jankend voor nog ene, en die dan ook krijgen.
Prachtig!
Cool als een artiest een extra onvoorzien bisnummer doet!

Hoe heet dit nummer?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Francis + The Lights - Cheb Sew / Botanique - Witloofbar
De titel voor de meest enthousiaste hyperkineet met bijbehorende danspasjes gaat naar Mr Starlite. Nee, serieus. Geweldige show gezien gisteren, de autotune die vaak de revue passeert op de plaat werd maar 2x gebruikt denk ik en kan dus wel degelijk een stukje zingen. Wanneer hij niet moest zingen danste hij als een gek het podium rond, en omgekeerd. Ging zowat de zaal rond bij 'Like A Dream' en bij 'Friends' danste hij met ons het welbekende dansje uit de videoclip na, middenin het publiek. Voor wie Bon Iver's meest recente plaat kon waarderen, check Farwell Starlite! Ik hoop hem allezins terug te zien op een Belgisch festival deze zomer (en met Chance, Cashmere Cat op PKP zal Francis wel niet ontbreken denk ik)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Cloud Nothings! Was tof! Tweede concertje van het jaar pas, en het bevalt wel om minder naar concerten te gaan. Wordt weer iets specialer op deze manier en minder een sleur, zeker als het aan de andere kant van Nederland (Amsterdam) is.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Cloud Nothings! Was tof! Tweede concertje van het jaar pas, en het bevalt wel om minder naar concerten te gaan. Wordt weer iets specialer op deze manier en minder een sleur, zeker als het aan de andere kant van Nederland (Amsterdam) is.

Ik heb u niet gezien. Was zeker een tof optreden!

Surfer Blood vond ik ook verrassend goed als voorprogramma. Kende ze niet en weinig van verwacht maar wat een leuk bandje is dat live. Rauwe combinatie van French Films en Circa Waves.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Echt kut dat Botanique uitverkocht was, anders had ik zeker willen gaan. Wat een geweldig album hebben ze gemaakt seg !
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Aha tof! Het is dat de datum niet goed uitkwam, anders was ik waarschijnlijk ook wel gaan.
Is de witloofbar dat zaaltje dat een beetje op een kerkje lijkt of dat ronde zaaltje?
Nouja, het kerkje dan :p Lijkt meer op een wijnkelder met die stenen bogen in het plafond maar ja :p
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Besloten toch maar eens een account aan te maken na lang te hebben meegelezen, zodat ik in het Werchter forum en hier lekker mee kan lullen.


Gisteren naar Gojira geweest in Tivoli. Dat was me toch een verdomd strak concert zeg. Vond dat de nummers van het nieuwe album erg goed aansloegen. Had ook een heerlijk plekje vooraan kunnen claimen. VOnd de 2 voorprogramma acts echter 3x niks. Dat ging mijn geluidsbarrière te boven.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Besloten toch maar eens een account aan te maken na lang te hebben meegelezen, zodat ik in het Werchter forum en hier lekker mee kan lullen.

Gisteren naar Gojira geweest in Tivoli. Dat was me toch een verdomd strak concert zeg. Vond dat de nummers van het nieuwe album erg goed aansloegen. Had ook een heerlijk plekje vooraan kunnen claimen. VOnd de 2 voorprogramma acts echter 3x niks. Dat ging mijn geluidsbarrière te boven.

Jammer! Ik vind Code Orange geniaal, was bijna voor die groep ook naar de show in TivoliVredenburg gegaan. Gelukkig stelde Gojira niet teleur.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ze zijn inderdaad het voorprogramma voor Soad op sommige shows. Grootste probleem wat ik met Code Orange had (had Car Bomb eigenlijk niet volledig gezien moet ik namelijk toegeven) is dat ik het idee had dat ze er als idioten herrie stonden te maken en kon niet echt een lijn erin ontdekken. Maarja, ieder zijn eigen ding.

Wat ik nog vergeten was toe te voegen was, was dat het me opviel hoe overdreven van vreugde (kom niet echt op een toepasbaarder woord) de mannen van Gojira het publiek bedankten ,alsof ze het echt een speciale show vonden. Heb ze eerder gezien en toen was dat totaal niet zo, merkte ook dat het publiek echt flink tekeer ging. Het gin van een gewedli grote moshpit(waar ik zelf nooit aan meedoe overigens) tot heel wat fans die overenthousiast mee brulden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Gister naar You Me At Six geweest in Paradiso. Allereerst over het voorprogramma The Amazons. Gister moest ik een artikeltje schrijven over de aankondiging van Pukkelpop en daar zat een promofilmpje bij met een nummer van The Amazons. Zonder te weten dat ik ze die avond ging zien, die ochtend en middag naar geluisterd omdat het beste wel lekkere rock-n-roll muziek is. Dus was een vrij rare maar zeker leuke errassing toen ik er in Amsterdam achterkwam dat dat het voorprogramma was. Qua geluid was het niet heel best, maar echt een bandje om in de gaten te houden. Want ze maken heerlijke rock liedjes met vette gitaarriffs, check hieronder ;)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SEBkSFvxNOM[/video]

Dan You Me At Six. Ben niet de grootste fan van deze band maar het album Cavalier Youth is zeker een favorietje van mij(want waarschijnlijk andermaal laat zien dat ik niet de grootste fan ben) en ook het album wat begin dit jaar uitkwam is geen slecht album. Dan over het optreden. Wat You Me At Six ook goed deed is om lekker energiek ouder werk heel vroeg in de set te spelen wat dus bijdroeg aan de sfeer. Wat er dus uiteindelijk voor zorgde dat het publiek bij elk nummer te keer ging en waardoor de sfeer er gelijk goed in zat wat zeker zorgde voor extra enthousiasme bij de band en zeker ook bij mijzelf. De zanger was goed bij stem, heb wel een keer andere fragmentjes gehoord, en de band speelde ook lekker strak. Bij zo'n goede avond hoort natuurlijk een huwelijksverzoek, heel schattig maar al de tweede keer in korte tijd dat ik zoiets op het podium zie en dan zakt zoiets wel in waardering bij mij. Maargoed, tof aandenken voor het verloofde koppeltje ;) Aan het eind van de avond een hele toff avond gehad van een act waarvan ik dat niet heel erg had verwacht. Aanradertje voor de volgende keer als je ze dus een beetje kent ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Allereerst over het voorprogramma The Amazons. Gister moest ik een artikeltje schrijven over de aankondiging van Pukkelpop en daar zat een promofilmpje bij met een nummer van The Amazons. Zonder te weten dat ik ze die avond ging zien, die ochtend en middag naar geluisterd omdat het beste wel lekkere rock-n-roll muziek is. Dus was een vrij rare maar zeker leuke errassing toen ik er in Amsterdam achterkwam dat dat het voorprogramma was. Qua geluid was het niet heel best, maar echt een bandje om in de gaten te houden. Want ze maken heerlijke rock liedjes met vette gitaarriffs, check hieronder

Goed om te horen. Typisch zo'n bandje dat live wat tegen kan vallen maar ze hebben al zeker 5+ fijne nummers.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Gister naar You Me At Six geweest in Paradiso. Allereerst over het voorprogramma The Amazons. Gister moest ik een artikeltje schrijven over de aankondiging van Pukkelpop en daar zat een promofilmpje bij met een nummer van The Amazons. Zonder te weten dat ik ze die avond ging zien, die ochtend en middag naar geluisterd omdat het beste wel lekkere rock-n-roll muziek is. Dus was een vrij rare maar zeker leuke errassing toen ik er in Amsterdam achterkwam dat dat het voorprogramma was. Qua geluid was het niet heel best, maar echt een bandje om in de gaten te houden. Want ze maken heerlijke rock liedjes met vette gitaarriffs, check hieronder
1f609.svg


Dan You Me At Six. Ben niet de grootste fan van deze band maar het album Cavalier Youth is zeker een favorietje van mij(want waarschijnlijk andermaal laat zien dat ik niet de grootste fan ben) en ook het album wat begin dit jaar uitkwam is geen slecht album. Dan over het optreden. Wat You Me At Six ook goed deed is om lekker energiek ouder werk heel vroeg in de set te spelen wat dus bijdroeg aan de sfeer. Wat er dus uiteindelijk voor zorgde dat het publiek bij elk nummer te keer ging en waardoor de sfeer er gelijk goed in zat wat zeker zorgde voor extra enthousiasme bij de band en zeker ook bij mijzelf. De zanger was goed bij stem, heb wel een keer andere fragmentjes gehoord, en de band speelde ook lekker strak. Bij zo’n goede avond hoort natuurlijk een huwelijksverzoek, heel schattig maar al de tweede keer in korte tijd dat ik zoiets op het podium zie en dan zakt zoiets wel in waardering bij mij. Maargoed, tof aandenken voor het verloofde koppeltje
1f609.svg
Aan het eind van de avond een hele toff avond gehad van een act waarvan ik dat niet heel erg had verwacht. Aanradertje voor de volgende keer als je ze dus een beetje kent
1f609.svg
\
Sluit me eigenlijk volledig bij deze woorden aan, prima concert van beide!
 

Spdrlnd

Playlistbediener
4 apr 2017
16
1
Rewire - 31-03-2017

Wegens kosten alleen de vrijdag mee kunnen pakken.
De avond begonnen met S.T. Cordell wat gelijk misschien ook wel een van de hoogtepunten was. Heerlijk experimenteel in een mooie setting, het publiek stond om de band heen, die in een cirkel naar binnen waren gericht. Het was ook aardig druk in de kleine ruimte. Vervolgens doorgelopen naar Slowdive, eerst even in de rij staan om vervolgens het zwaarbeveiligde Paard van Troje binnen te komen (metaaldetector en al). Heb zelf van een afstandje zitten luisteren naar een band die naar mijn idee niet helemaal uit de verf kwam, licht/visuals waren soms ietwat chaotisch maar al met al kon het er mee door. Hierna staan wachten op Blanck Mass. Behoorlijk genoten van dit optreden, in de geluidsmuur die op het eerste gezicht rommel bleek was duidelijk een heerlijke vibe te ontdekken. Evenals dat hier de visuals aardig chaotisch waren viel dit veel meer in lijn met het optreden en het kwam hierdoor al met al goed uit de verf. Na Blanck Mass eventjes gespiekt bij Lorenzo, wat niet helemaal m'n ding was. Na weer hervuld te zijn met drank en eten genoten van het beste optreden van de avond, namelijk Arca & Jesse Kanda. Moet bekennen dat ik van te voren weinig van de beste mannen wist te verzinnen, maar werd compleet weggeblazen. Ordelijke chaos met gruwelijk (soms echt vieze) visuals. Behoorlijk lekker en een waardige afsluiter. Al met al een prima dag gehad en met de line-up mij aanspreekt volgend jaar echt het hele weekend mee gaan pakken.
 

Dirk1617899583

Playlistbediener
14 feb 2017
17
0
Goedemorgen! Ik ben gisteren naar Ghost geweest in AFAS Live (HMH). Het was boven alle verwachtingen!

Sinds 2015 probeer ik de band al live te zien, vorig jaar op Pinkpop en Lowlands heb ik ze niet kunnen zien omdat ze afgezegd hadden. Maar gisteren was dan eindelijk de dag dat ik deze mysterieuze band mocht aanschouwen. (Nu lopen er blijkbaar wel een aantal rechtszaken waardoor de identiteiten min of meer bekend zijn, maar dat mag de pret niet drukken).

Na ongeveer een twintig minuten achter in de zaal (in een walm van wierook) te staan, ging om 21:15 het concert van start. In het begin was het voor de zanger (Tobias Forge, blijkbaar) nog al zoeken leek het. Het geluid binnen de AFAS droeg dan ook niet echt bij aan een geweldige kwaliteit. Maar na een nummer of 2 / 3 was dit prima opgelost.

Ongeveer halverwege de show ben ik achter in de zaal op de tribune gaan zitten. Iets wat me gelijk op viel was dat het geluid daar een stuk beter was dan beneden op de vloer.

Conclusie: een geweldig concert, geniale show, zeker aan te raden. Wanneer deze band weer in de buurt komt zal ik zeker weer gaan kijken!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Goedemorgen! Ik ben gisteren naar Ghost geweest in AFAS Live (HMH). Het was boven alle verwachtingen!

Sinds 2015 probeer ik de band al live te zien, vorig jaar op Pinkpop en Lowlands heb ik ze niet kunnen zien omdat ze afgezegd hadden. Maar gisteren was dan eindelijk de dag dat ik deze mysterieuze band mocht aanschouwen. (Nu lopen er blijkbaar wel een aantal rechtszaken waardoor de identiteiten min of meer bekend zijn, maar dat mag de pret niet drukken).

Na ongeveer een twintig minuten achter in de zaal (in een walm van wierook) te staan, ging om 21:15 het concert van start. In het begin was het voor de zanger (Tobias Forge, blijkbaar) nog al zoeken leek het. Het geluid binnen de AFAS droeg dan ook niet echt bij aan een geweldige kwaliteit. Maar na een nummer of 2 / 3 was dit prima opgelost.

Ongeveer halverwege de show ben ik achter in de zaal op de tribune gaan zitten. Iets wat me gelijk op viel was dat het geluid daar een stuk beter was dan beneden op de vloer.

Conclusie: een geweldig concert, geniale show, zeker aan te raden. Wanneer deze band weer in de buurt komt zal ik zeker weer gaan kijken!

Kan dit alleen maar bevestigen. Wat een show was t zeg! Ik hoopte ze ook eerst op pinkpop te zien en was toen ook erg teleurgesteld dat ze niet kwamen. Had als voordeel dat ik de show van gister wel moest gaan om t dan toch te mogen aanschouwen. En wat heb ik genoten. De nummers cirice en Year zero achter elkaar vond ik heeeeeel goed uitpakken, voor mij t hoogtepunt van de show. Ook het onheilspellende spelen met t publiek zoals papa dat deed paste perfect bij de sfeer. Toch wel knap dat een band die er op t eerste gezicht heel apart uit ziet met 3 albums gewoon een zaal als de afas live (wat een strontnaam blijft dat) plat kan spelen. Kan iedereen aanraden die band te gaan zien als ze volgende keer weer in de buurt zijn.
 

Dirk1617899583

Playlistbediener
14 feb 2017
17
0
Dirk wrote:
Goedemorgen! Ik ben gisteren naar Ghost geweest in AFAS Live (HMH). Het was boven alle verwachtingen!

Sinds 2015 probeer ik de band al live te zien, vorig jaar op Pinkpop en Lowlands heb ik ze niet kunnen zien omdat ze afgezegd hadden. Maar gisteren was dan eindelijk de dag dat ik deze mysterieuze band mocht aanschouwen. (Nu lopen er blijkbaar wel een aantal rechtszaken waardoor de identiteiten min of meer bekend zijn, maar dat mag de pret niet drukken).

Na ongeveer een twintig minuten achter in de zaal (in een walm van wierook) te staan, ging om 21:15 het concert van start. In het begin was het voor de zanger (Tobias Forge, blijkbaar) nog al zoeken leek het. Het geluid binnen de AFAS droeg dan ook niet echt bij aan een geweldige kwaliteit. Maar na een nummer of 2 / 3 was dit prima opgelost.

Ongeveer halverwege de show ben ik achter in de zaal op de tribune gaan zitten. Iets wat me gelijk op viel was dat het geluid daar een stuk beter was dan beneden op de vloer.

Conclusie: een geweldig concert, geniale show, zeker aan te raden. Wanneer deze band weer in de buurt komt zal ik zeker weer gaan kijken!


Kan dit alleen maar bevestigen. Wat een show was t zeg! Ik hoopte ze ook eerst op pinkpop te zien en was toen ook erg teleurgesteld dat ze niet kwamen. Had als voordeel dat ik de show van gister wel moest gaan om t dan toch te mogen aanschouwen. En wat heb ik genoten. De nummers cirice en Year zero achter elkaar vond ik heeeeeel goed uitpakken, voor mij t hoogtepunt van de show. Ook het onheilspellende spelen met t publiek zoals papa dat deed paste perfect bij de sfeer. Toch wel knap dat een band die er op t eerste gezicht heel apart uit ziet met 3 albums gewoon een zaal als de afas live (wat een strontnaam blijft dat) plat kan spelen. Kan iedereen aanraden die band te gaan zien als ze volgende keer weer in de buurt zijn.

Inderdaad! Ik vroeg me ook echt af wat voor show het zou worden met 6 mannen in een masker, maar het pakte inderdaad geweldig uit. Ook leuke interactie met het publiek inderdaad!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Goedendag,

Nummero 3 hiero die naar GHost is geweest, dus zal ook maar eens vertellen wat ik ervan vond.

Had het idee dat de mannen er in het begin een beetje in moesten komen, wat ik persoonlijk jammer vond. Toch wel wat hele vette nummers die ze in t begin speelde(Vooral Pinnacle To the Pit). Inderdaad na een minuutje of 20 leek het wat strakker te gaan.

Uiteindelijk vond ik het een zeer vette show, maar moet ik wel zeggen dat ik juist niet het idee had dat de zaal werd plat gespeeld. Wat ik van concerten gewend ben, vond ik het vanuit het publiek gisteren soms een beetje tam(moet zeggen dat ik minder ver vooraan stond dan ik normaal doe bij concerten). Een maat van mij was al een keer geweest naar Ghost toen ze in Tivoli moesten spelen en bevestigde die indruk wel een beetje(dus dat daar een lekkerdere sfeer hing).
Hoogtepunt was inderdaad de combo Cirice & Year Zero en daarna ook de overlap naar He Is wat echt heerlijk er achter aan kwam.
Was trouwens blij dat ze weinig van de Popestar EP deden, want op Square Hammer na vind ik die nummers niet veel aan.

Papa Emeritus is een held en deze show is zeker voor herhaling vatbaar!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Goedendag,

Nummero 3 hiero die naar GHost is geweest, dus zal ook maar eens vertellen wat ik ervan vond.

Had het idee dat de mannen er in het begin een beetje in moesten komen, wat ik persoonlijk jammer vond. Toch wel wat hele vette nummers die ze in t begin speelde(Vooral Pinnacle To the Pit). Inderdaad na een minuutje of 20 leek het wat strakker te gaan.

Uiteindelijk vond ik het een zeer vette show, maar moet ik wel zeggen dat ik juist niet het idee had dat de zaal werd plat gespeeld. Wat ik van concerten gewend ben, vond ik het vanuit het publiek gisteren soms een beetje tam(moet zeggen dat ik minder ver vooraan stond dan ik normaal doe bij concerten). Een maat van mij was al een keer geweest naar Ghost toen ze in Tivoli moesten spelen en bevestigde die indruk wel een beetje(dus dat daar een lekkerdere sfeer hing).
Hoogtepunt was inderdaad de combo Cirice & Year Zero en daarna ook de overlap naar He Is wat echt heerlijk er achter aan kwam.
Was trouwens blij dat ze weinig van de Popestar EP deden, want op Square Hammer na vind ik die nummers niet veel aan.

Papa Emeritus is een held en deze show is zeker voor herhaling vatbaar!
Ik stond aardig vooraan en iedereen om me heen was erg enthousiast voor mijn gevoel, miss dat dat achterin dan wat anders was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken