Dirk wrote:
Goedemorgen! Ik ben gisteren naar Ghost geweest in AFAS Live (HMH). Het was boven alle verwachtingen!
Sinds 2015 probeer ik de band al live te zien, vorig jaar op Pinkpop en Lowlands heb ik ze niet kunnen zien omdat ze afgezegd hadden. Maar gisteren was dan eindelijk de dag dat ik deze mysterieuze band mocht aanschouwen. (Nu lopen er blijkbaar wel een aantal rechtszaken waardoor de identiteiten min of meer bekend zijn, maar dat mag de pret niet drukken).
Na ongeveer een twintig minuten achter in de zaal (in een walm van wierook) te staan, ging om 21:15 het concert van start. In het begin was het voor de zanger (Tobias Forge, blijkbaar) nog al zoeken leek het. Het geluid binnen de AFAS droeg dan ook niet echt bij aan een geweldige kwaliteit. Maar na een nummer of 2 / 3 was dit prima opgelost.
Ongeveer halverwege de show ben ik achter in de zaal op de tribune gaan zitten. Iets wat me gelijk op viel was dat het geluid daar een stuk beter was dan beneden op de vloer.
Conclusie: een geweldig concert, geniale show, zeker aan te raden. Wanneer deze band weer in de buurt komt zal ik zeker weer gaan kijken!
Kan dit alleen maar bevestigen. Wat een show was t zeg! Ik hoopte ze ook eerst op pinkpop te zien en was toen ook erg teleurgesteld dat ze niet kwamen. Had als voordeel dat ik de show van gister wel moest gaan om t dan toch te mogen aanschouwen. En wat heb ik genoten. De nummers cirice en Year zero achter elkaar vond ik heeeeeel goed uitpakken, voor mij t hoogtepunt van de show. Ook het onheilspellende spelen met t publiek zoals papa dat deed paste perfect bij de sfeer. Toch wel knap dat een band die er op t eerste gezicht heel apart uit ziet met 3 albums gewoon een zaal als de afas live (wat een strontnaam blijft dat) plat kan spelen. Kan iedereen aanraden die band te gaan zien als ze volgende keer weer in de buurt zijn.