Ik ben naar … geweest en het was …

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Zojuist bij Volbeat in de Ziggo Dome geweest.
Wat een concert en wat een goeie sfeer in de zaal!
In een week tijd heb ik ze 2x gezien ( in Köln en in Amsterdam ) deze keer in Amsterdam was het vele malen beter.
Al mochten ze van mij toch wat meer oudere nummers spelen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Ben ook bij Volbeat in de Ziggo Dome geweest.

Vond het een tof optreden, maar om een of andere reden werd ik ook niet weggeblazen. Vond, ondanks dat ze veel nieuwe nummers speelden, dat ze setlist goed gemengd hadden. Echter ben ik het met bram eens dat er meer oudere nummers gespeeld hadden mogen worden.
Jammer dat ze de mondharmonica achter wegen hadden gelaten bij Heaven nor Hell. Toch blijven Sad Man's Tongue, Pool of Booze, Booze, Booza, BOA en Still Counting toch lekker live knallers.
Snap alleen niet helemaal wat met het koortje op het podium van plan waren, volgens mij hadden ze die zo van straat geplukt, leek nergens op. Vond het overigens wel een tof idee wat betreft dat eerste stage diver die op het podium kwam een gitaar kreeg. Maar ze hadden er wel meer mee kunnen doen dan die vent even snel die gitaar te geven en dan te zeggen van 'wegwezen'. Daar tegenover staat dan weer dat ze bij Still Counting zoveel mogelijk kinderen en 'jeugd' op het podium laten komen, waar ze dan juist wel weer veel interactie mee hebben.

Vermakelijke avond!
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ook ik was Zondag bij Bring Me The Horizon,

Jeetje dit is wel een pak minder dan vorig jaar in Tilburg.. Schrok er haast van!

Boze 3FM meisjes omdat we gingen moshen werden al snel verdrongen uit de eerste rijen (als je er niet van houd, ga dan op de tribune zitten ipv staplekken nemen). Verder schrok ik wat van Oh No, wat is dit voor popmuziekmeuk. Verder kwamen nummers als Shadow Moses, Sleepwalking, Antivist, Go To Hell For Heavens Sake heel vet uit de verf.

Nee, ik vind het een toffe band maar als ze doorgaan op de tour van Oh No en Follow You dan is dit mijn laatste concert geweest (overgens veelgehoord na het concert door verschillende bezoekers).

Met andere woorden, snel weer terug naar de Sempiternal periode, heb me overgens wel prima vermaakt! Was een prima sfeer onder alles wat niet bij het 3FM publiek hoort..

Note: Er zaten de hele dag al meisjes in tentjes voor de HMH voor 21 pilots dat Dinsdag daar zou optreden, wat een idioten zeg XD
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ook ik was Zondag bij Bring Me The Horizon,

Jeetje dit is wel een pak minder dan vorig jaar in Tilburg.. Schrok er haast van!

Boze 3FM meisjes omdat we gingen moshen werden al snel verdrongen uit de eerste rijen (als je er niet van houd, ga dan op de tribune zitten ipv staplekken nemen). Verder schrok ik wat van Oh No, wat is dit voor popmuziekmeuk. Verder kwamen nummers als Shadow Moses, Sleepwalking, Antivist, Go To Hell For Heavens Sake heel vet uit de verf.

Nee, ik vind het een toffe band maar als ze doorgaan op de tour van Oh No en Follow You dan is dit mijn laatste concert geweest (overgens veelgehoord na het concert door verschillende bezoekers).


Note: Er zaten de hele dag al meisjes in tentjes voor de HMH voor 21 pilots dat Dinsdag daar zou optreden, wat een idioten zeg XD

Eens, en probs voor het moshen. Achteraan stonden er wat oudere gasten die er wel een feestje van maakten. Was er al bang voor dat die tienermeisjes dat soort praktijken niet konden waarderen.

Oh No en Follow You vind ik trouwens prima nummers. Om te gaan pissen.

Na de show nog even bij die meiden gezeten, die zijn toch wel officieel verloren denk ik. 3 dagen en nachten in de stervende kou, ongezond. De dag na BMTH zouden ze naar Panic! At The Febo gaan en de dag daarna Twenty One Pilots. Helemaal trots vertellen dat ze zich hadden ziekgemeld voor school, mooi man.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Eens, en probs voor het moshen. Achteraan stonden er wat oudere gasten die er wel een feestje van maakten. Was er al bang voor dat die tienermeisjes dat soort praktijken niet konden waarderen.

Oh No en Follow You vind ik trouwens prima nummers. Om te gaan pissen.

Na de show nog even bij die meiden gezeten, die zijn toch wel officieel verloren denk ik. 3 dagen en nachten in de stervende kou, ongezond. De dag na BMTH zouden ze naar Panic! At The Febo gaan en de dag daarna Twenty One Pilots. Helemaal trots vertellen dat ze zich hadden ziekgemeld voor school, mooi man.

Oh No en Follow You zijn ook prima nummertjes om biertjes te halen trouwens,

Maar jeetje wat stoer, spijbelen voor school voor 21 piloten, mijn vader had me in een gesticht gestopt en nooit meer vrijgelaten, en dan niet om het spijbelen maar om 3 dagen in de vrieskou te zitten. Had het overgens grappig gevonden als ze weggestuurd werden omdat je niet mag overnachten daar haha.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Gisteren naar Chance the Rapper geweest. In het voorprogramma stonden Samm Henshaw (best vermakelijk) en Jay Prince (mwah) en daarna liet Chance heel lang op zich wachten. Toen hij dan eindelijk verscheen besloot een mensfiguur hem meteen een biertje te laten koppen. Het doek ging dus na 20 seconden weer meteen dicht. Na 1 minuutje kwam hij weer terug, en hoe. In het begin moest ik er nog even inkomen, maar op gegeven moment kwam hit na hit na hit en was het een groot feest. Het aanwezige publiek was ook mega enthousiast wat zorgde voor een geweldige sfeer. Chance is zo'n energieke gast en live ijzersterk. Tegen het einde kakte het (in mijn beleving) echter een beetje in, maar goed. Al met al een topavondje in 013 gehad!
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Ik ontdek dit topic net.
Ben 13 november naar The Cure geweest.
Super concert en ik ben eigenlijk ook niet anders van deze groep gewend.
Fijn om minder bekende nummers te horen, de hits doen me niet zo veel, de alternatieve nummers vind ikzelf vele male beter.
Robert was voor zijn doen erg spraakzaam en het blijft een beetje een verlegen type wat pulkt aan zijn shirt en ik zelf vind dat wel aandoenlijk.

Ik weet dat ze de optredend echt voor hun fans doen en spelen daarom vaak lang, heerlijk!
Jammer dat we weer lang moeten wachten voor we ze weer in Nederland zien.


 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Was net bij opeth in 013

Godsjezus
Dat was echt heel dik. 2e keer dat ik ze zag (vorige keer was vorig jaar in Utrecht) maar miss wel beter dan de vorige keer, vooral de grunts van zanger mikael akerfeldt leken sterker dit keer.
De setlist was goed gevarieerd met zowel het oude death gebulder als de nieuwe progrock. De nieuwe nummers van t laatst verschenen album sorceres kwamen verrassend goed uit de verf. Akerfeldt maakte lekker wat grapjes tussendoor en zo verveelde je je tussen de nummers ook niet. Heb dus puur genoten van deze avond en dat was ook nog mede dankzij het voorprogramma, sahg, wat ook wel een prima metalbandje bleek te zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Placebo in Ziggo-Dome gisteren en het was echt ontzettend goed. Wat blijft dat toch een heerlijke band. En wat blijft de Ziggo-Dome ook een erg fijne zaal.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Danny Brown - Melkweg

Danny stond gisteren in de grote zaal waar het pas laat druk werd. Voorprogramma en leerling Zelooperz klinkt bizar gelijk aan het latere hoofdprogramma en weet een prima show te leveren. De beats zijn prima en de sfeer zit er prima in. Een ideaal voorprogramma voor Danny.

De zaal is inmiddels toch redelijk gevuld en Danny begint zijn set met veel oud materiaal van XXX. Hier gaat het om de teksten en de vrij minimale maar vaak scherpe beats. Niet mijn favoriete materiaal maar een prima begin. Het middenstuk wordt gevuld met de hits en materiaal van Old. Hier gaat de zaal flink los op Dope Song, Smokin & Drinkin, Dip en 25 Bucks. Overige uitschieters hierbij waren Float On en natuurlijk 'klassieker' Grown Up. Danny sluit zijn show af met 4 nummers van zijn geweldige laatste album. Deze nummers komen live geweldig uit de verf en het is dan ook te betreuren dat het bij 4 nummers van Atrocity EXhibition blijft. En dan eindigt de show plotseling na iets meer dan een uurtje. Blijkbaar duurt elk concert van Danny maar een uurtje wat ook te maken heeft met zijn veelal korte song maar toch voelde het einde een beetje koud aan.

Prima avond/concert met een sterk gestructureerde setlist. Had iets meer vuur verwacht vanuit Danny, en hopelijk volgende keer meer nieuw werk.

Verder een biertje gedaan met Luud. Leuk om weer iemand van het forum gesproken te hebben.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Placebo @ Ziggo Dome

Kwam helaas te laat binnen bij The Joy Formidable en heb hierdoor alleen het laatste nummer meegemaakt.
Placebo zelf was waanzinnig goed. Ze speelden natuurlijk alle bekende nummers: 'The Bitter End', 'Special K', 'Without You I'm Nothing', tja wat eigenlijk niet?
Aan het begin van het optreden werd er eerst nog een nummer gedraaid van Leonard Cohen en bij 'Without You I'm Nothing' verschenen er ook nog beelden van David Bowie op het scherm, wat een erg mooi gebaar was.

Een dikke Fuck You werd er ook nog gegeven aan iedereen die tijdens het optreden foto's aan het maken of aan het filmen was, vervolgens heb ik niemand meer zien filmen, heerlijk!
De setlist had gelukkig ook nog wat verassingen als 'Space Monkey', 'Exit Wounds' en 'Lady of the Flowers'.

Al met al een heel leuk "verjaardagsfeestje", zoals ze het zelf al noemden. Ook werd er nog gezegd dat ze terugkomen!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Placebo in Ziggo-Dome gisteren en het was echt ontzettend goed. Wat blijft dat toch een heerlijke band. En wat blijft de Ziggo-Dome ook een erg fijne zaal.

Inderdaad, ik heb ze zaterdag gezien in een (zo goed als) uitverkocht Sportpaleis: wat een wervelwind was dat! Strak gespeeld, Brian en Stefan die er heel veel zin in hadden... Ik zie ze graag deze zomer nog eens weer!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Placebo @ Ziggo Dome

Kwam helaas te laat binnen bij The Joy Formidable en heb hierdoor alleen het laatste nummer meegemaakt.
Placebo zelf was waanzinnig goed. Ze speelden natuurlijk alle bekende nummers: ‘The Bitter End’, ‘Special K’, ‘Without You I’m Nothing’, tja wat eigenlijk niet?

Meds, Taste in Men, Every you every me... Maar goed, doet niets af aan het fantastische optreden (Pure Morning en Nancy Boy na lange tijd!) en de inderdaad mooie eerbetonen hoor!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Ook zaterdag in Sportpaleis. Wat een strakke band is Placebo nog steeds en de overtuiging straalt er nog steeds vanaf. Tuurlijk spelen ze een paar hits niet, ze hebben er gewoon te veel. Daartegenover inderdaad wel een aantal verrassingen, met name van het debuutalbum.

Was 2 uur lang genieten, hoop dat Lowlands ze al vast heeft gelegd.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Straks geregisseerd ook: in Sportpaleis precies hetzelfde riedeltje tegen de foto's en filmpjes, 10x 'birthday party' en de opmerking dat ze terugkomen.

En de twee prachtige eerbetonen. Vooral die voor Bowie, kippenvel...
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Gisteren 22-11 naar Caravan Palace @ Paradiso geweest !

Laat ik voorop stellen dat het een verjaardagcadeau voor een vriendin van mij was die erg lyrisch was na het optreden op lowlands.
Maar dit is nou typisch zo'n band die als je het album luistert denkt van, wat is dit ??? Maar live zo'n ontzettend sterke performance neerzet.
De band heeft er vanaf minuut 1 ontzettend veel zin (en plezier) in en maken er echt wel een spektakel van.
De leadzangeres klinkt een beetje als Caro Emerald en is ontzettend actief en zingt gewoon goed, de zanger is dan precies het tegenover gestelde echt een geweldig contrast.

De overige bandleden spelen allemaal 2 of meer instrumenten en veelal up tempo nummers, het gaat van electro/house naar Reggea en van zelfs dubstep naar soort van Hiphop.
Ik geloof dat ze het zelf Swingdance noemen. Voeg daar een vleugje 50's aan toe en je hebt een geweldige formule !

Daarnaast word er ook veel gedanst op het poduim , wat zeker een toevoeging is.

Ja ik ben zeker overtuigd van deze act en zal dan ook iedereen aanraden om ze een keer te bezichtigen.

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Pixies – Heineken Music Hall - ****

In een uitverkocht HMH begonnen de Pixies meteen met Where Is My Mind? Dit leverde uiteraard positieve reacties op vanuit het publiek. Maar de band wilde hier een soort van stille hint geven: degene die alleen voor WIMM? komen mogen nu opflikkeren.
Vervolgens kwamen Nimrod’s Son en The Holiday Song en toen was een vliegende start gemaakt. Omdat ze vandaag geen echte greatest hits show speelden (overigens vind ik dit een goede zaak) zakte door vreemde songkeuzes het tempo wat in.
Toen Francis op een gegeven moment begon met de welbekende ‘schreeuw’ nummers bleek dat deze zeer goed in de smaak vielen bij het publiek. Ook daarna dutte de show ietwat in, maar via Gouge Away t/m Into the White kreeg de show toch nog een knallend einde.
Al met al een goede show, maar had het gevoel dat er meer in had gezeten door een iets andere song keuzes.

Voorprogramma FEWS was overigens een zeer aangename verrassing. Energieke show met goede songs. Verwacht dit wel op een BKS of misschien DTRH.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Prachtige week gehad. Dinsdag een ijzersterk Preoccupations in Tolhustuin gezien en gister erg genoten van Nicolas Jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken