Ik ben naar … geweest en het was …

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Ook ik was bij Biffy Clyro. Zeer goede strakke show. Lange setlist met vooral nieuwe nummers (9 van de 13 van Ellipses). Hiervan sprong vooral On a Bang en Wolves of Winter eruit, wat een fantastische set opener is. Naast het nieuwe werk hebben ze ook genoeg hits om op terug te vallen. Bubbles, Black Chandelier, Biblical, Many of Horror bijvoorbeeld. Ook van een van mijn favo albums Only Revolutions werd genoeg gespeeld. Wel weinig van hun eerste 3 albums, maar die ken ik ook minder goed. Het nummer wat ik wel had verwacht en een beetje miste was God & Satan.
Verder was het weinig auwhoeren maar gewoon goed spelen. Zo af en toe een onverstaanbaar schots zinnetje tussendoor. Goede afwisseling tussen het stevigere werk en de ingetogen nummers. Snap trouwens dat ze in de UK populair zijn, maar snap het niet dat het hier minder aanslaat. Deze band heeft toch echt de muziek en hits voor goede sub voor werchter of pinkpop, maar op de een of andere manier landt het hier niet goed.

Wat me wel opviel was dat het geluid ontzettend hard stond. Het valt me dan toch op hoe weinig mensen er oordoppen in hebben. Het kan haast niet anders of die moeten nu last van hun oren hebben,

Al met al, een van de beste concerten van 2016 gehad!

PS, ik vond het voorprogramma, Lonely the Brave, ontzettend zwak. De zanger een beetje een raar figuur die geen woord tegen het publiek zei en naar mijn idee vals zong.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
PS, ik vond het voorprogramma, Lonely the Brave, ontzettend zwak. De zanger een beetje een raar figuur die geen woord tegen het publiek zei en naar mijn idee vals zong.

Hier ben ik het echt helemaal mee eens ! Viel inderdaad erg tegen, behalve dat die niks tegen het publiek zei stond die een soort van met zijn armen over elkaar monotoom te zingen zonder een enkele beweging.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Ik was maandag ook bij Biffy Clyro en kan me volledig in jullie verhaal vinden. Heerlijk optreden, bijna twee uur lang nummers knallen en weinig geouwehoer.

Hoorde ik trouwens goed dat hij ergens richting het eind zei "you can get it back next year" toen hij die doek/shirt (ik zag niet wat het precies was) in zijn broek deed.

Het voorprogramma vond ik ook helemaal niks. Het leek wel alsof die gast een enorme kater had.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
PS, ik vond het voorprogramma, Lonely the Brave, ontzettend zwak. De zanger een beetje een raar figuur die geen woord tegen het publiek zei en naar mijn idee vals zong.

Viel inderdaad erg tegen, behalve dat die niks tegen het publiek zei stond die een soort van met zijn armen over elkaar monotoom te zingen zonder een enkele beweging.

Het voorprogramma vond ik ook helemaal niks. Het leek wel alsof die gast een enorme kater had.

Ik was er niet bij, maar heb Lonely the Brave al meerdere malen gezien. Die zanger is altijd zo. Hij is super verlegen, en staat daarom ook liever wat meer naar achter op het podium. Op de plaat klinken ze wat beter.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Hoorde ik trouwens goed dat hij ergens richting het eind zei “you can get it back next year” toen hij die doek/shirt (ik zag niet wat het precies was) in zijn broek deed.

Het was een hemd en ja dat hoorde je goed. "Fucking awfull. taking yhat shirt off. Poor lady behind you. You can come back and get it back next year. Till then I keep it in my pants." Dacht dat het iets in die strekking was, maar mijn Schots is niet zo best.



Ik was er niet bij, maar heb Lonely the Brave al meerdere malen gezien. Die zanger is altijd zo. Hij is super verlegen, en staat daarom ook liever wat meer naar achter op het podium. Op de plaat klinken ze wat beter.

Ik kende de band ook, vooral van het nieuwe album Things Will Matter. Vind die plaat best aardig. De preformance hoeft van mij niet top te zijn. Dat de zanger verlegen is en op een andere plek staat is voor mij oke. Ik vond het echter wel jammer dat er heel weinig tot geen contact met het publiek was. Wat ik vooral zonde vond was dat de zang niet zuiver was, maar gewoon heel vals. Misschien was het gewoon een off-day en spelen (of speelden) ze vanavond wel weer goed.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Wilco - Tivoli, Ronda - *****

Gisteravond bij Wilco aanwezig mogen zijn. Het was een fantastisch optreden! Beginnen met Ashes of American Flags (meteen lekker een ontwricht einde) om meteen maar in te haken op de Amerikaanse verkiezingsuitslag. Het moge duidelijk zijn dat Tweedy geen fan is van Trump. Volgens hem is het een 'motherfucker' en ze zullen allemaal dood gaan, en wij zijn met meer.
Los van het uiten van het ongenoegen richting Trump staat de show als een huis.
Nieuwe nummers van het album Schmilco komen goed uit de verf, met name Locator live was een aangename verrassing. Daarnaast de verwachtte hoogtepunten Art of Almost, Impossible Germany (fantastisch die Nels Cline), Spiders (Kidsmoke). Ook erg tof om een keer California Stars live te mogen aanschouwen.
Moet zeggen dat mijn hoge verwachtingen volledig zijn ingelost en kan niet wachten op een nieuwe show in de toekomst.

Wat me overigens ook opviel was dat ze bij letterlijk elk nummer van gitaar wisselde. Gelukkig zorgde dit niet voor vervelende pauzes tussen de nummers door, want ze speelden gewoon meteen vlot door.

Voorprogramma ook nog even meegepikt. Klonk niet slecht, maar ook niet echt bijzonder. Gewoon wat instrumentaal gitaarspel.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Daar sluit ik mij wel bij aan. Voorprogramma vond ik wel wat hebben, maar met een akoustisch en een elektrisch nummer had je alles wel gehoord.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Yep, Biffy was weer on fire!
Die zijn helemaal klaar voor het festivalseizoen.
Prettig verrast om toch nog favorietje Machines aan het einde te horen omdat ik deze niet verwacht had. Dit is de 3e keer dat ik ze dit jaar zie en kan toch concluderen dat ook weer het nieuwe album ook weer toevoegt aan een lange zaalshow. Enkele uitzonderingen daargelaten.

Lonely The Brave bleef goed overeind als voorprogramma ben ik van mening. De zanger staat inderdaad altijd op de achtergrond maar de introverte frontman wordt altijd gecompenseerd door de rest van de band. Ze hebben leuke nummers en zijn live weer wat beter dan 2 jaar geleden dus dat is leuk om te zien.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
Levek 42 @ Metropool.
Opvallend veel energie nog over voor een band die hun hoogtepunt had in begin jaren 80. Ze hadden een blazersectie mee die het sfeervol maakten en de muziek wat interessanter. Ik was alleen even vergeten dat deze muziek wel wat verder weg van mij staat dan wat ik dacht. Maar toch best vermakelijk. Natuurlijk de grote hits gespeeld, Hot Water, Running in the Family en Lessons in Love.

Maar het belangrijkste van de avond, mijn vader had een leuk verjaardagscadeau :)
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Zojuist thuis gekomen van een avond Bring Me The Horizon in Forest National te Brussel.
Show van BMTH was super, show was goed, geluid was super, het was lekker druk en t voorprogramma ging ermee door maar wat was dat een vreselijke zaal als je de Ziggo dome of Lanxess Arena bent gewend.
Het begon al met de auto parkeren, nergens stond wat aangegeven dus het is maar zoeken ergens in de wijk waar een plekje vrij is.
Eenmaal binnen sta je te kijken waar de garderobe is, we stonden een half uur in de rij om een kluisje te pakken want dat was de enige mogelijkheid om je jas ergens kwijt te komen.
Drinken bij de bar was een drama, van de lijst met frisdrank hadden ze alleen maar cola en verder wist het bar personeel nergens wat vanaf.
De merchandising was direct bij de ingang waar je tevens ook de zaal in liep en was dus een grote puinhoop kwa drukte.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik was ook naar The Cure in het Sportpaleis!
Geweldig concert inderdaad, ook ik was één van de jongste in de voorste rijen.
Goeie set van 2,5 uur met als hoogtepunten 'A Forest', 'Fascination Street' 'Lullaby' en mijn absolute hoogtepunt 'One Hundred Years'.

Voor de mensen die vanavond naar de Ziggo Dome gaan: Doe jezelf een plezier en sla The Twilight Sad over. Wat een kutband was dat zeg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Geweldig optreden gezien van The Cure. Pure klasse. Die stem van Robert Smith is inderdaad nog geen fractie veranderd en ook vanavond werden we getrakteerd op indrukwekkende uithalen. Daarnaast viel het me op hoe goed Smith met de gitaar overweg kon. In feite is hij -en niet Reeves Gabrels- vaak de lead gitarist.

Ook de setlist viel me goed mee, al vond ik Shake Dog Shake geen ideale opener. Dan indedaad liever het toverachtige Plainsong, zoals Thomas hier al aanhaalde. A Night Like This, 2 nummers later in de set, was voor mij een vroeg hoogtepunt. Klassesong. Daarna zorgden Push en In Between Days voor een eerste feestje en zorgden Sinking en Pictures Of You voor kippevel... vooral die laatste song raakte me echt gisterenavond. Tijdens Just Like Heaven zag ik voor de eerste keer dat het publiek in de tribunes spontaan rechtveerde en dat gebeurde nogmaals tijdens die heerlijke hitmarathon in de laatste bis (Lovecats-Lullaby-Hot Hot Hot-Friday I'm In Love-Boys Don't Cry-Close To Me-Why Can't I Be You). Wat een feest was dat laatste half uurtje.

A Forest geraak ik ook nooit beu trouwens.

Al bij al vond ik deze passage stukken beter dan die op RW 4 jaar geleden (al vond ik die toen ook al niet slecht). Deze keer zat de setlist gewoon meer in balans en de extra visuals voegden echt ook iets toe. Al was het voorprogramma op Werchter (Elbow) een stuk minder kut dan The Twlight Sad...

Ik ben nog aan het na-buzzen. :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Ook naar The Cure geweest.

Ik vond The Lovecats wel goed uitgevoerd hoor! Maar wat een optreden, inderdaad!

Mooie visuals, met Simon Gallup één van de beste en meest charismatische bassisten ter wereld, Robert Smith zeer goed bij stem...

Wel een wat alternatievere setlist dan bij de meeste shows, maar dat vond ik niet erg! Ik miste wel wat songs van Disintegration, maar goed, ze veranderen hun setlist steeds, dat weet je bij The Cure. Klasseband!
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.235
Naar BMTH gegaan. We stonden uiteindelijk een uur lang in de rij voor de deur. Basement gemist. Kut.

Dan maar de jas even naar de gardarobe brengen, gewoon naar m'n standaard gardarobe boven, aangezien die rustiger is. Hier kan je vandaag geen jassen afleveren, dat moet toch beneden. Kut.

In de tussentijd was While She Sleeps alweer bezig, maar wij staan nog lekker in de rij voor de jassen. Uiteindelijk jas kwijtgeraakt, biertje gehaald. Eindelijk kunnen we de zaal in. "This is our last song". Kut.

Bring Me The Horizon zelf was fantastisch, jammer dat het niet meer zo'n kleine is als de Melkweg, maar de visuals enzo waren echt goed gedaan. Ook geen stem meer over.

Maar nu komt het leuke: Er waren zakenrollers actief, dus na 3 nummers merkte ik al dat mijn zak opeens leeg was, even op de grond kijken, ligt natuurlijk niks. Ondertussen zijn er steeds meer mensen die geen mobiel meer hebben. Gaat er dus op lijken dat ze lekker opzettelijk gejat zijn. Na afloop kon ik dus gezellig door naar de kassa bij de ingang om een formulier in te vullen. Op dat moment waren er al rond de 80 ingevuld. Lekker fijn.

Overigens ving ik samen met een andere gozer een drumstok, deze wouden we dus delen, alleen we kregen hem allebei niet door midden. Dus uiteindelijk bood hij zijn BMTH muts aan voor de drumstok. Dus nu heb ik geen koude oren meer in deze barre winterstemperaturen buiten. :)

Al met al vond ik het een geslaagde avond, dankzij de goede show van BMTH, maar alles er omheen was gewoon ronduit kut.
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Skillet @ 013 - Donderdag 10 Oktober
4e keer dat ik Skillet heb gezien, en ze blijven een goede show geven. Het nieuwe album vind ik persoonlijk een heel lekker album. Ze speelde daarom ook veel nummers van hun nieuwe album Unleashed. Veder miste ik nog 1 of 2 wat oudere nummers van het album Collide. De sfeer was goed en de zaal in tivoli was ook groot genoeg ( uitverkocht). Af en toe wel wat mankemantjes met de apparatuur, maar dat werd goed opgelost door te communiceren met het publiek. Geslaagde avond gehad dus.

Bring Me The Horizon - Zondag 13 Oktober
Waren om 4 uur al in Amsterdam en er stond al een hele lange rij!! Zijn niet in de rij gestaan toen al, mensen zijn echt gek om met dit weer om 8 uur smorgens al in de rij te gaan zitten. Hebben een uurtje gewacht in de rij en kwam halverwege Basement binnen. Uit While She Sleeps kwam veel meer energie en je kon merken dat veel mensen alleen voor BMTH kwamen..vooral de fangirls. Stonden een paar meiden voor mij die alleen 1 liedje door 3FM kende en daardoor naar de show gingen. Zoiets vind ik dan wel weer jammer, maarja je houdt het niet tegen. BMTH zelf speelde echt heel lekker. Af en toe hoorde je Oli minder goed vooral bij de wat hardere nummers ( of het moet aan mij gelegen hebben). De lichtshow eromheen was mooi opgezet. 1e keer BMTH gezien en voor herhaling vatbaar!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Naar BMTH gegaan. We stonden uiteindelijk een uur lang in de rij voor de deur. Basement gemist. Kut.

Dan maar de jas even naar de gardarobe brengen, gewoon naar m’n standaard gardarobe boven, aangezien die rustiger is. Hier kan je vandaag geen jassen afleveren, dat moet toch beneden. Kut.

In de tussentijd was While She Sleeps alweer bezig, maar wij staan nog lekker in de rij voor de jassen. Uiteindelijk jas kwijtgeraakt, biertje gehaald. Eindelijk kunnen we de zaal in. “This is our last song”. Kut.

Bring Me The Horizon zelf was fantastisch, jammer dat het niet meer zo’n kleine is als de Melkweg, maar de visuals enzo waren echt goed gedaan. Ook geen stem meer over.

Maar nu komt het leuke: Er waren zakenrollers actief, dus na 3 nummers merkte ik al dat mijn zak opeens leeg was, even op de grond kijken, ligt natuurlijk niks. Ondertussen zijn er steeds meer mensen die geen mobiel meer hebben. Gaat er dus op lijken dat ze lekker opzettelijk gejat zijn. Na afloop kon ik dus gezellig door naar de kassa bij de ingang om een formulier in te vullen. Op dat moment waren er al rond de 80 ingevuld. Lekker fijn.

Overigens ving ik samen met een andere gozer een drumstok, deze wouden we dus delen, alleen we kregen hem allebei niet door midden. Dus uiteindelijk bood hij zijn BMTH muts aan voor de drumstok. Dus nu heb ik geen koude oren meer in deze barre winterstemperaturen buiten.
1f642.svg


Al met al vond ik het een geslaagde avond, dankzij de goede show van BMTH, maar alles er omheen was gewoon ronduit kut.

Was een flinke groep Oostblokkers actief. Eentje had zelfs twee broeken aan, volgeladen met telefoons. Die dude is wel gepakt, dus zou even contact opnemen met HMH.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Was een flinke groep Oostblokkers actief. Eentje had zelfs twee broeken aan, volgeladen met telefoons. Die dude is wel gepakt, dus zou even contact opnemen met HMH.

Aldus rechercheur Gloeilamp >.<

Haha, ken iemand die er werkt en die was er de hele avond druk mee. Ik heb vooral bezig gehouden met de bar en het vloeibare goud.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.235
ostblokkers actief. Eentje had zelfs twee broeken aan, volgeladen met telefoons.

Ik heb een formulier ingevuld en aangifte gedaan bij de politie. Zal nog wel even de HMH mailen. Thanks man!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gisteren ook naar de show van Bring Me The Horizon geweest.

Voor de show lekker vroeg in de rij gaan staan en mezelf goed aangekleed omdat ik natuurlijk later op de avond nog moest 'werken'.
Zelf niet zo fan van BMTH maar de vele fans hebben natuurlijk allemaal een duur telefoontje bij.

Tijdens Basement was het nog een beetje rustig en heb ik helaas maar een mobieltje of 10 te pakken kunnen krijgen. Ook stonden de lampen voor mijn mening iets teveel op het publiek gericht waardoor ik mijn werk maar moeilijk kon doen.

Gelukkig hoefden we niet lang op de show van Bring Me The Horizon te wachten. Helaas weinig tijd gehad om veel van de show te volgen maar ik had het idee dat er aandachtig geluisterd en meegezongen werd. Tegen de tijd van de grote hit Throne had ik mijn nektasje en binnenste broek al flink gevuld (ik had twee broeken aan zodat ik de binnenste kon vullen met de mobieltjes). Tijdens Throne werd er flink gebuikt en lagen ze zelfs voor het oprapen! Eventjes vanuit de rand van de pit toekijken en dan lekker toeslaan. Helaas eentje met een gebroken scherm.

Al met al toch wel een productieve avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Daarna buiten nog eventjes gemeet met mijn vrienden Olek, Josep en Vladimir.
Dat kaartje van de prijs dubbel en dwars waard!! Een waardevolle avond met een eindescore van 47 stuks.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En wat was de eindscore bij The Cure?!

Viel tegen.
Fans van The Cure hebben alleen huistelefoon ofzo.
Niet meer dan 2 vieze zakdoeken, half rolletje mentos, 5 tandenstokers en een oude Nokia die ik terug heb gestopt.

Nee man, goeie gig!!
The Cure is echt nog steeds een briljante livebands.
Vroeg in de set Pictures of You wat voor mij toch wel een van mijn favoriete tracks is. Daarna werden die geweldige sfeervolle donkere tracks afgewisseld met de bekende hits.
Ten slotte natuurlijk 3 maal een encore waarvan die 3e voor een grandioos einde zorgde. The Cure blijft gewoon een band die ook tot zijn laatste dagen vol met plezier dit soort sets blijft spelen.
Muzikaal zo goed als verwacht, maar de energie en het plezier van de band (vooral Robert) maakte deze avond nog een stukje beter. Leuk om ze nog eens te zien!! Nogmaal thanks voor de tickets haha.

Encore 3:
Lullaby
The Walk
Friday I'm in Love
Boys Don't Cry
Close to Me
Why Can't I Be You?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken