Ik ben naar … geweest en het was …

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Nice! Ben vrijdag bij Nicolas Jaar geweest in Utrecht, maar dat viel enorm tegen.
Wat een gigantisch kutpubliek, daar had ik onvoldoende rekening mee gehouden. Al stond ik ook niet echt handig, redelijk achterin de zaal.

Qua performance vond ik het best tof, alleen kwam ik er maar matig in omdat ik gesprekken om me heen bijna letterlijk mee kon volgen.

Voor dit jaar nog maar 2 concerten staan, wat voornamelijk sociale avonden zullen zijn. Of zie ik nog toffe dingen over het hoofd in December?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Nice! Ben vrijdag bij Nicolas Jaar geweest in Utrecht, maar dat viel enorm tegen.
Wat een gigantisch kutpubliek, daar had ik onvoldoende rekening mee gehouden. Al stond ik ook niet echt handig, redelijk achterin de zaal.
Qua performance vond ik het best tof, alleen kwam ik er maar matig in omdat ik gesprekken om me heen bijna letterlijk mee kon volgen.
Ik las het ja, en ik had mij ook wel voorbereid op het ergste. Ook in Paradiso was het totaal niet stil maar ik heb me er gelukkig niet veel aan lopen ergeren, het geluid stond gelukkig ook hard genoeg. En op het tweede balkon had ik ook niet veel last van vervelende mensen om me heen. Ik vond de lichtshow ook erg tof in combinatie met zo veel rook. Ik kwam Paradiso binnen lopen en heel ze zaal stond compleet blank van de rook.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Voor dit jaar nog maar 2 concerten staan, wat voornamelijk sociale avonden zullen zijn. Of zie ik nog toffe dingen over het hoofd in December?
Niet echt heel veel speciaals, dat wordt weer wachten tot februari/maart voordat de leuke optredens weer komen.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Uncle G wrote:
Nice! Ben vrijdag bij Nicolas Jaar geweest in Utrecht, maar dat viel enorm tegen.
Wat een gigantisch kutpubliek, daar had ik onvoldoende rekening mee gehouden. Al stond ik ook niet echt handig, redelijk achterin de zaal.
Qua performance vond ik het best tof, alleen kwam ik er maar matig in omdat ik gesprekken om me heen bijna letterlijk mee kon volgen.

Ik las het ja, en ik had mij ook wel voorbereid op het ergste. Ook in Paradiso was het totaal niet stil maar ik heb me er gelukkig niet veel aan lopen ergeren, het geluid stond gelukkig ook hard genoeg. En op het tweede balkon had ik ook niet veel last van vervelende mensen om me heen. Ik vond de lichtshow ook erg tof in combinatie met zo veel rook. Ik kwam Paradiso binnen lopen en heel ze zaal stond compleet blank van de rook.

Ja, dat was wel gaaf gedaan. Lekker rood lampje (Pomgranates reference?) om een beetje sfeer te creëren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.191
Eden - Majik / Botanique (Rotonde)
Om te beginn was ik nog nooit in de Botanique geweest en.. wat een leuke zaal is dat?! Echt leuke akoestiek en je creëert een soort 1 op 1 tussen publiek en artiest, idk ik vond dat al vet haha. Ik was niet zo bekend met Eden's werk, een vriend vroeg me mee en ik had al even een aantal EPs van 'm opgezet en klonken echt niet mis. Het concert zelf was echt geweldig en ik zie 'm echt nog verder uitgroeien, hij is een one man show en doet alles zelf en dat maakt het misschien allemaal nog een tikkeltje beter. De sfeer, het publiek, alles zat mee en het was een geweldige avond.

Oscar & The Wolf - Warhola / Ancienne Belgique
Tegenover een aantal weken terug klonk Warhola dit keer een beetje duffer dan ervoor en zorgde voor iets hardere bassen die de synths nog harder beklemtoonden, of er kon ook wat mis zijn geweest met m'n oren. Bracht er gewoon z'n EP maar ook niet meer dan dat. Heb OATW nog nooit gezien, wel stukjes van op PKP deze zomer maar dat was af. Qua danspasjes en zang doet ie me echt soms denken aan Prince. De geilheid druipt gewoon van het podium af en je kan niet anders dan meegaan in zijn verhaal. Daarnaast bracht hij ook 2 nieuwe nummers, eentje leek wel een nummer dat van The 1975 zou kunnen zijn met Oscar die de lyrics dan zingt ipv Matty en een ander nummer dat ook na een dikke minuut meezingbaar was. Overall echt een vet optreden, misschien zorgde de grootte van de zaal en hoeveelheid van het publiek er ook wel voor dat 't zo vet was. Ik kan me niet voorstellen dat ie zo'n sfeer in het Sportpaleis gedaan krijgt, maar afin

Vanavond: Above & Beyond - Fehrplay / Ancienne Belgique, wat dan ook het laatste concert zal zijn van het jaar voor me.. Kan daarna lekker beginnen blokken. :cry:
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Rico / Sticks & Typhoon @ Ziggo dome. Vrijdag 9 december.

Als dertiger mijn helden mogen bewonderen in de Ziggo dome !
Over de jaren heen, heb ik zowel Opgezwolle als Typhoon heel wat keren gezien. Van de clubs tot de festivals en van de Pul in uden tot de HMH.
Elke keer weer ben ik met een glimlach op mijn gezicht naar huis gegaan en dat was dit keer niet anders.

De Show begon direct met Rico/Sticks & Typhoon waarbij ze wat gezamenlijke nummers deden. Dit alles met een groot led scherm op de achtergrond.
Na dit eerste blok, ging het scherm omhoog en stond daar de liveband van Typhoon. Uiteraard doet de hele familie ook weer mee. Blaxter is aanwezig, Odog is aanwezig en zijn zoon rapt uiteraard ook nog even een nummertje mee.
Dan is het weer de beurt voor het nieuwe werk van Opgezwolle, hoe meer je praat en breedbeeldvisie (Inclusief Freez). Dan word er door Typhoon een duet gezongen met Liesbeth List, maar dit is wel echt een flinke inkakker in de Show. Dat merk je ook aan alle mensen om je heen. Dan komt er nog een Duet met Pascal Jacobs van Blof als ode aan Thé Lau die zichtbaar aangeslagen is en wat echt een hoogtepunt was. Daarna wat nieuw werk van Typhoon. Dan mag Rico even wat nummers van zijn album IRIE spelen met de liveband van Typhoon. Uiteraard komt Dazzled sticks nog even voorbij met Dans & Tunnel. Dan hebben we nog een uitgebreide versie van DOAG met de complete Great minds groep om vervolgens nog even los te gaan op een Technoset van Kubus. Ook Postmen komt nog even langs en Drummakid krijgt ook nog even zijn momentje.
Dan zit er ondertussen een dikke 2 uur op en gaan we richting het einde waarbij natuurlijk alle knallers voorbij komen zoals Hoedenplank , Zandloper & Verre oosten.

Al met al een zeer goede show, met goed geluid en veel gast artiesten.
Wat me wel heel erg opviel was dat je het publiek echt kon opsplitsen in twëeen. De groep van mid dertigers (voornamelijk mannen) die echt voor het betere werk van Opgezwolle kwamen en de jeugd (Vooral meisjes) die voor Typhoon kwamen. Waardoor sommige momenten best awkward waren .

Gelukkig geen Sitdowns of dergelijke, maar gewoon een Ramvolle show van 3 uur lang!

Voor mij een mooie afsluiting van mijn Nederhop liefde.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
The Amity Affliction, Northlane, Stray From The Path, Wage War @ Melkweg

Fucking vet was dit. Vooral ook erg enthousiast over Wage War en Northlane, alhoewel ik vond dat bij Northlane de mic wat te zacht afgesteld stond. Verder echt een topavond gehad, mooie afsluiter van dit jaar :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Zojuist thuis van St Tropez... in Heerlen, de Nieuwe Nor.
WAT een sound! WAT een energie!
Fantastisch!!
Naar mijn idee was het veel te kort, avond was eigenlijk te snel om. Heb een bak stevige lekkere gitaar muziek om mijn oren gekregen, lekker.

Helaas dat de opkomst wat gering was, maar maakte het enthousiasme van de heren er volgens mij niet minder om.

Voorprogramma van The Ten Bells was ik ook zeer positief verrast over. Heel goeie show neergezet. Lekkere harde gitaren, goeie zang, catchy nummers.. Ja, beviel me heel goed.

Kortom, gewoon ontzettend geslaagde avond.
The Ten Bells en St Tropez zeker eens checken als ze bij jou in de buurt zijn... (mits het je muziek is uiteraard, zijn allebei op Spotify te vinden voor de globale check ;) )

Binnenkort komt de volgende EP uit van St Tropez. Als ik het goed begrijp heeft die een politiek randje, maar wil je dus iets Wilders, die luisteren dus :mrgreen:
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Gisteren naar Dropkick Murphys in de HMH/AFAS geweest :)

Man oh Man, wat een verademing met de laatste 2 keer dat ik ze heb gezien op festivals.
Zoveel beter geluid. Zoveel beter publiek en wat speelden ze de pannen van het dak !
Dat nieuwe album geeft echt wat heerlijke rustmomentjes in de set en daar laten ze ook gewoon zien een goede band te zijn i.p.v. een festivalband die 60 min lang het publiek op elkaar laat beuken.
Natuurlijk waren er flink wat beukpartijen waaraan ik weer wat blauwe plekken heb overgehouden. Maar behalve Rose Tattoo waren Blood , Paying my way & 4-15-13 echt hoogtepuntjes in de set !
Ik heb in ieder geval genoten en hoop stiekem toch dat ze dit jaar weer naar Lowlands komen.

Als extratje kregen we vooraf nog Slap Shot & Skinny Lister en erna nog Drunken Dolly , Dus nog waar voor je geld ook .
Slap shot vond ik echt helemaal niks, maar Skinny Lister is zeker een band met potentie.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zojuist thuis van St Tropez… in Heerlen, de Nieuwe Nor.
WAT een sound! WAT een energie!
Fantastisch!!
Naar mijn idee was het veel te kort, avond was eigenlijk te snel om. Heb een bak stevige lekkere gitaar muziek om mijn oren gekregen, lekker.

Helaas dat de opkomst wat gering was, maar maakte het enthousiasme van de heren er volgens mij niet minder om.

Voorprogramma van The Ten Bells was ik ook zeer positief verrast over. Heel goeie show neergezet. Lekkere harde gitaren, goeie zang, catchy nummers.. Ja, beviel me heel goed.

Kortom, gewoon ontzettend geslaagde avond.
The Ten Bells en St Tropez zeker eens checken als ze bij jou in de buurt zijn… (mits het je muziek is uiteraard, zijn allebei op Spotify te vinden voor de globale check )

Binnenkort komt de volgende EP uit van St Tropez. Als ik het goed begrijp heeft die een politiek randje, maar wil je dus iets Wilders, die luisteren dus

Goed om te horen Dennis!!

Ik heb ze een keertje gezien in Eindhoven en gun deze gasten zoveel meer. Ze mogen naar SXSW als ik me niet vergis dus dat is heel tof.
Ik helaas alle datums in Brabant niet... hopelijk snel weer op tour!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
The Pretty Reckless in Tivoli.

Ik vond het een gematigd optreden. Ten eerste was het publiek alsof je bij 1Direction stond, verschrikkelijk met al dat gegil en die mobieltjes. Je merkt tijdens het optreden het grote verschil tussen de nieuwe en oude nummers. De nieuwe nummers hebben veel meer "diepgang" (bij gebrek aan een beter woord). Tijdens die nummers wordt je aandacht opgezogen door de band en hebben ze een hypnotiserend effect. Helaas speelden ze daar maar 3 of 4 nummers van. De rest van de set kabbelde de hele tijd voort op hetzelfde tempo. Helaas mijn favo the Devil's Back werd ook niet gedaan.

Toch leuk om het eerste (gratis, kaartjes gewonnen :) !) concert weer gehad te hebben.

 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Ook ik was bij The Pretty Reckless;
Voorprogramma was matig , een nieuwe band van 2 leden van Heavens Basement .
The Pretty Reckless was prima maar inderdaad de crowd was net 1D. Zelf vond ik het fijn dat ze meer nummers speelde van de eerste 2 albums ( m'n favourite). Nieuwe nummers kwamen er ook goed uit. 7/10 voor het eerste concert van 2017
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.894
1.827
Gister eerste keer Green Day in de Ziggo Dome. Was echt geweldig om mee te maken. We stonden namelijk 3/4 rijen van de loper voor het podium vandaan en konden alles zeer goed zien vanaf onze plek. Muzikaal was het volgensmij best goed, maar de energie was gewoon echt fantastisch om mee te maken en compleet uit je dak te gaan.
Helemaal geinig als je de gozer die Longview mocht zingen kent.

Hoeft van mij niet per sé weer binnenkort, maar ik houd er toch echt hele goede herinneringen aan over.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.894
1.827
Gisteravond naar de Sugarfactory geweest voor Thomas Azier. Nieuwe nummers komen er erg goed uit en muzikaal is het gewoon allemaal heel erg goed. Over het licht bij de show is echt heel goed nagedacht, het was echt gewoon een volwaardige show en ik heb van begin tot einde genoten. Persoonlijke contender voor de naam beste concert 2017 denk ik.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Vitalic @ AB (26/01/2017)

Had er op voorhand niet zo veel van verwacht, zijn laatste cd vind ik matig.
Maar wat voor een show! :) Zalig. Ook was er super veel sfeer:
https://www.youtube.com/watch?v=pNTycTV_xO0

Het laatste beeld van dit filmpje geeft weer hoe het er aan toe ging na het bisnummer, jankend voor nog ene, en die dan ook krijgen.
Prachtig! :)
Cool als een artiest een extra onvoorzien bisnummer doet!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.894
1.827
Gisteren naar the Orwells geweest, was hartstikke leuk, alleen viel de frontman op een gegeven moment in het publiek omdat hij te zat was en heeft hij volgensmij gekotst net voordat de encore begon (die overigens maar anderhalve minuut duurde, daarna was het concert voorbij)

Niet echt de behoefte om ze nog een keer te zien nu, maar was we leuk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.191
Netsky LIVE - Jauz + Hush Hefner / Sportpaleis
Hush Hefner draaide lekkere house plaatjes en bracht ons in de juiste sfeer, daarna kwam Jauz die als een echte The Chainsmoker tekeer ging achter zijn draaitafel. De verwachting was dat (waarom hij gekend is) dikke dubstep gemixt met wat dnb ging draaien maar niets was minder waar. Daft Punk, Coldplay, The Chainsmokers, Major Lazer en andere commerciële bullshit gemixt met rock nummers met als drop telkens vettige dubstep. (oh god de Sweet Child Of Mine of Fix You remix bespaar ik u maar..) Moest je The Chainsmokers en deze Jauz naast mekaar leggen qua setlist krijg je ongeveer hetzelfde, wat een armoe als opwarmer na die leuke houseplaatjes.. Anyways, part of the plan waarschijnlijk zodat het verschil tussen opwarmer en main act des te groter te maken? Dat weet ik niet.. Set begon echt fantastisch met een aantal gasten gedurende de hele show (Sara Hartman, Emili Sandé, Pajie etc) Maakte volgens mij de perfecte combinatie tussen vocal-tracks en pure dnb-tracks van (vooral) zijn eerste 2 platen. Detonate, Everyday Remix en Higher (Ft. Jauz) kwamen echt geweldig tot zijn recht live. Geweldig optreden, en ik denk dat Boris nog net ietske meer onder de indruk was. Stiekem hoop ik dat hij op een festival verschijnt deze zomer ^^
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Vrijdag bij SURVIVE geweest in Bitterzoet: echt te gek optreden. Behoorlijk hard, strak en indringend. Geen praatjes tussendoor, alleen wat licht qua show en geen toegift. Precies een uur gespeeld en het was precies goed zo. Geen inkakmomenten zoals de avond ervoor bij Weval in Doornroosje. Dat was ook een strak optreden, maar bij vlagen bleek de spanningsboog een probleem. Al vroeg in de show het hoogtepunt, daarna beduidend minder. Pas tegen het einde ging het niveau weer omhoog. Als zij zich hadden beperkt tot een uur, was het denk ik fantastisch geweest.

Maar wel vertrouwen in hun optreden op Down The Rabbit Hole, zit genoeg potentie in.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Drive-By Truckers – Paradiso – ****1/2
Gisteren aanwezig geweest bij een southern rock show van formaat. Het was op basis van recente optredens dit jaar al duidelijk dat het nieuwe album American Band centraal staat in deze tour. Dit is mijn inziens zeker geen straf, aangezien ik het album hoog heb zitten.
Ze trapten dan ook meteen af met Ramon Casiano, persoonlijk een van de hoogtepunten van hun laatste album. De toon was dus meteen goed gezet en bij Where The Devil Don’t Stay werd het eerste hoogtepunt al bereikt. Ook hierna bleef het niveau hoog. Volgende hoogtepunt was vervolgens Let There Be Rock, dit was ook een van de eerste keren dat het, ietwat ‘oudere’, publiek zich geen roeren. Vol overgave gooide Patterson zijn perfomance skills in de strijd. Vanaf dit moment werd er volgens mij het volume ook een tikje opgeschroefd om als klap op de vuurpijl te eindigen met laatste hoogtepunt Rockin’ in the Free World. Dit nummer kan gewoon nooit fout gaan, en dat ging het deze keer ook zeker niet!
Conclusie, heerlijke rock avond gehad met een topband die bij vlagen wat bewust gruizig overkomt om vervolgens met een klap te eindigen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken