Ik ben naar … geweest en het was …

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.505
780
want op Square Hammer na vind ik die nummers niet veel aan.

Maar dit is dan ook gelijk het gruwelijkste nummer wat Ghost ooit gemaakt heeft! Mooi dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Mister and Mississippi - album release 'Mirage', de Helling Utrecht

Vorige week zag ik Mister and Mississippi al met hun try-out show in Middelburg en ik moest erg wennen aan het nieuwe geluid. Was het eerst indie/folk/pop, nu maken ze vooral synthpop en soms zelfs een beetje postpunk. Omdat het nogal een klap in het gezicht was, deze stijlverandering wist ik even niet wat ik er mee aan moest. Ook spelen ze bijna geen oude nummers meer, behalve Northern Sky (maar dan in het jasje dat nu beter bij hun stijl past) en Were The Wild Things Grow.

Nu een week later in de Helling valt het kwartje. De band is in mijn ogen juist gegroeid en maakt écht enorm goede muziek nu. Naast hier en daar wat popnummers zijn er ook echt keiharde electronische nummers zoals Pulsar en Interstellar Love Part II (waar zelfs een beetje techno in zit), die er enorm inhakken, zeker als er opeens drie synths op het podium staan. De vergelijking met Tame Impala die ik hier en daar al voorbij zag komen zijn terecht, soms hoor ik ook een beetje Quilt en Craft Spells erin.

Ik kijk al weer uit naar volgende week naar hun show op Paaspop!
 

Dirk1617899583

Playlistbediener
14 feb 2017
17
0
The Lemon Twigs in Paradiso Noord.

Vrijdag was het dan eindelijk zo ver. Ik kende de Twigs pas twee weken, maar was gelijk vanaf de eerste noot verliefd. Met invloeden van The Beach Boys, The Beatles, Bowie en vele andere grootheden, speelde vrijdag The Lemon Twigs voor de tweede keer in Nederland.

Als support act stond daar Lo Moon. Een band afkomstig uit L.A. met een wat sombere uitstraling en een nog net iets sombere muziek. Voor mij geen probleem, heb er zeker van genoten. Alleen aan het geluid was nog veel te bewerken. Na een minuut of twintig was dan ook eindelijk het goede geluid gevonden, maar waren we alweer bij het laatste nummer van hun set.

Na een snelle opruiming van kabels en versterkers was het na een half uurtje eindelijk tijd voor The Lemon Twigs. De twee broers Michael en Brian weten gelijk de zaal in te pakken. Iedereen beweegt gedurfd de heupjes op de sfeervolle muziek van deze twee broers. Ongeveer halverwege de set wisselen de broers van instrumenten. Er is gelijk een duidelijk verschil van speelstijl. Michael (de jongste van de twee) speelt met iets meer ADHD gitaar dan zijn broer. Veel verwijzingen naar The Who zie je terug in heel de show. De laatste noot word dan ook liggend op het podium, terwijl hij omhoog springt, gespeeld. Michael heeft veel weg van de speelstijl van Pete Townshend en Keith Moon (wanneer op drums). Maar ook de muzikaliteit van broer Brian is ongekend. En zeker niet te vergeten zijn de twee mede muzikanten, Danny en Megan, die met de broers mee spelen.

Van de eerste tot de laatste noot heb ik erg genoten van dit concert en zal dit zeker aanraden wanneer ze weer richting Nederland komen. Is er iemand anders die ze al eens heeft gezien en een andere mening heeft? :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Temples

Toch blij om geweest te zijn! Was een leuk optreden met nog best veel nummers van Sun Structures.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Amber Arcades en Moss in doornroosje. De eerste was wisselvallig, maar wel een band met perspectief. Zeker de nummers met wat meer tempo klonken goed. Grappige vrouw ook wel; met de nodige humor.

Moss was erg goed. Klonken fris en stevig. Ze speelden ook met het nodige plezier. Blij dat ik geweest ben.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Ik ben gisteren naar de album releaseshow van STUFF. geweest in Gent en het was geweldig!

Voorprogramma was Hiele. Ik ben totaal niet familiair met het genre, maar ik vond het best interessant. Hij had een tafel vol met rare apparatuur en allemaal draden waarmee hij op 1 of andere manier muziek maakte. Verrassend goede opener. Daarna in de foyer nog even staan kijken naar een gek jazzduo.

STUFF. dan! Door de hype rond Gorillaz is de albumrelease van Old Dreams, New Planets een beetje in de schaduw geraakt, maar voor mij was dit een belangrijke release gisteren. Ik had me al een beetje ingeluisterd, wat uiteindelijk niet echt nodig bleek aangezien STUFF. altijd compleet andere versies speelt live. Uiteindelijk kregen we een energieke set met alleen maar nieuw werk (behalve een bisnummer van het eerste album). De bandleden gaan als gekken tekeer en zorgen voor heel veel onverwachte muzikale verrassingen en genresprongen. Ik wist dat STUFF. geen standaard jazzmuziek was, maar op sommige momenten stond de hele zaal te headbangen op zware elektronische tracks die zelfs zouden werken in een club om 4h 's nachts. Verrassend, clever, dansbaar en groovy, STUFF. was het allemaal!

Voor wie nog niet overtuigd zou zijn, lees gerust eens de reviews online van het album en de shows, of ga gewoon zelf eens naar een concert. Het is zeker een aanrader!
 

Dirk1617899583

Playlistbediener
14 feb 2017
17
0
Zondag naar Thee Oh Sees met 5(!) support acts in de Maassilo.

De middag begon met Charlie & The Lesbians. Die had ik nog nooit gezien, maar erg tof bandje. De zanger was erg energiek en de band leek het ook prima naar hun zin te hebben. Daarna even gekeken bij zZz. Vond ik persoonlijk wat eentonig dus toen maar een biertje gehaald en naar Harry Merry gekeken.

Toen was het de beurt aan J.C. Thomaz & The Missing Slippers. Hele vette set. De scheidingslijn tussen publiek en band was ver te zoeken. Overal werden nog wat mensen gepropt. Dat gaf ook zeker mee aan de sfeer en hoorde naar mijn mening ook zeker bij de muziek. Korfbal stond tegelijkertijd te spelen. Deze heb ik helaas niet kunnen zien.

Toen was het rond 22:00 tijd voor Thee Oh Sees. Vorig jaar op Lowlands ook gezien, maar weet ik helaas niet meer zo veel van. Heel tof concert, super energiek en ze speelden niet de aangegeven 1 uur, maar een kleine 1,5 uur!! Dat was een zeer aangename verrassing. Voor iedereen die Thee Oh Sees nog niet heeft gezien: zeker een keer gaan!

 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Ik zie dat er al drie recensies zijn van Ghost op 6 april. Ik kan ook alleen maar bevestigen dat het geweldig was. Was inmiddels al de vijfde keer dat ik ze zag, (eerder Pinkpop, Melkweg, Tivoli en 013). Het blijft vet. Concert in Tivoli was de beste van de vijf, wellicht omdat dat op 5 december was ;)
De eerste keer in een relatief grotere zaal afgelopen maand ging ze erg goed af imo. Aanrader voor iedereen!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Kraftwerk was echt geweldig! Topshow. En erg blij met alle nummers van Trans Europe Express die gespeeld zijn. En ook met de vroege tijden; lekker op tijd thuis.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.939
6.181
Kraftwerk - The Man Machine Show
Wat een sterke show zeg, geweldig dat ze nummers hebben herwerkt en zelfs een soort van techno insteek gaven zoals bij Tour De France bv. Je merkt dat ze zichzelf, ondanks hun verouderde sound toch proberen vernieuwen. De akoestiek en het geluid was gewoon perfect. Ik had eigenlijk nog wat meer moeten geven denk ik voor de plaatsen die we uiteindelijk maar hebben gekregen. We zaten op het eerste balkon maar wel op rij F aka helemaal achterin, wat toch een beetje teleurstellend was maar afin die 2u zijn voorbij gevlogen en het was tot in de puntjes in orde!
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Gisteravond naar White Lies geweest.
Het was voor het eerst dat ik in het nieuwe gebouw van poppodium Victorie in Alkmaar was.
Het is een vrij kleine zaal en dat geeft een beetje een intiemere sfeer.

Het was een prima optreden voor deze locatie, ik blijf de zanger van White Lies vocaal niet heel sterk vinden.
Daarmee bedoel ik dat op bepaalde momenten de zang niet boven de muziek uitkomt.
Ik vind het een leuke band voor dit soort optredens het duurde nog geen anderhalf uur en dan vind ik het ook wel prima.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Eerder deze week al zeer onder de indruk geweest van Kraftwerk natuurlijk, maar de rest van de week stelt ook niet teleur.

Gisteren Portugal. The Man gezien! Paar toffe covers tussendoor van oa Metallica en Pink Floyd. Alle toffe nummers van Evil Friends kwamen langs en live spelen ze alles net wat anders en snel achter elkaar door waardoor het best een indrukwekkende show tot gevolg heeft.

Vandaag naar Eindhoven Psych Lab geweest (John nog geweest? Die hoor ik hier vaak over!). Headliner Föllakzoid was werkelijk geweldig. Wat een enorm gave liveset! Thuis kan ik ook wel van hun muziek genieten, maar dit is een heel ander niveau. De verschillende 'voorprogrammas' waren ook de moeite, vooral Traams!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vandaag naar Eindhoven Psych Lab geweest (John nog geweest? Die hoor ik hier vaak over!). Headliner Föllakzoid was werkelijk geweldig. Wat een enorm gave liveset! Thuis kan ik ook wel van hun muziek genieten, maar dit is een heel ander niveau. De verschillende ‘voorprogrammas’ waren ook de moeite, vooral Traams!
Nee helaas niet. En ook erg jammer dat ze vanavond veel te laat spelen op London Calling anders was ik daar wel even gaan kijken. Nog wat van The Lucid Dream gezien?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Gisteren Portugal. The Man gezien! Paar toffe covers tussendoor van oa Metallica en Pink Floyd. Alle toffe nummers van Evil Friends kwamen langs en live spelen ze alles net wat anders en snel achter elkaar door waardoor het best een indrukwekkende show tot gevolg heeft.

Fuck, hier wilde ik dus ook heen, maar is na de aankondiging volledig aan mijn aandacht ontglipt... Lees ik het nou goed dat ze 3 covers en twee nummers twee keer gespeeld hebben? Dat vind ik best vreemd voor een band met genoeg eigen werk...

Vandaag naar Eindhoven Psych Lab geweest (John nog geweest? Die hoor ik hier vaak over!). Headliner Föllakzoid was werkelijk geweldig. Wat een enorm gave liveset! Thuis kan ik ook wel van hun muziek genieten, maar dit is een heel ander niveau. De verschillende ‘voorprogrammas’ waren ook de moeite, vooral Traams!
Traams was in het voorprogramma van CSH in Paradiso ook al heel prima! Terwijl ik het op plaat echt niet zo boeiend vind. Toffe live act.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Black Lies wrote:
Vandaag naar Eindhoven Psych Lab geweest (John nog geweest? Die hoor ik hier vaak over!). Headliner Föllakzoid was werkelijk geweldig. Wat een enorm gave liveset! Thuis kan ik ook wel van hun muziek genieten, maar dit is een heel ander niveau. De verschillende ‘voorprogrammas’ waren ook de moeite, vooral Traams!

Nee helaas niet. En ook erg jammer dat ze vanavond veel te laat spelen op London Calling anders was ik daar wel even gaan kijken. Nog wat van The Lucid Dream gezien?

Jep, was ook wel leuk! Ga je nog wel naar London Calling?



Black Lies wrote:
Gisteren Portugal. The Man gezien! Paar toffe covers tussendoor van oa Metallica en Pink Floyd. Alle toffe nummers van Evil Friends kwamen langs en live spelen ze alles net wat anders en snel achter elkaar door waardoor het best een indrukwekkende show tot gevolg heeft.

Fuck, hier wilde ik dus ook heen, maar is na de aankondiging volledig aan mijn aandacht ontglipt… Lees ik het nou goed dat ze 3 covers en twee nummers twee keer gespeeld hebben? Dat vind ik best vreemd voor een band met genoeg eigen werk…

Vandaag naar Eindhoven Psych Lab geweest (John nog geweest? Die hoor ik hier vaak over!). Headliner Föllakzoid was werkelijk geweldig. Wat een enorm gave liveset! Thuis kan ik ook wel van hun muziek genieten, maar dit is een heel ander niveau. De verschillende ‘voorprogrammas’ waren ook de moeite, vooral Traams!


Traams was in het voorprogramma van CSH in Paradiso ook al heel prima! Terwijl ik het op plaat echt niet zo boeiend vind. Toffe live act.

3 Covers en twee nummers twee keer klopt wel, maar het is live heel anders dan je zou denken als je zo de setlist ziet. Ze spelen vrijwel alles in één keer achter elkaar door. Zo was de eerste Purple Yellow Red & Blue meer een soort outro van een ander nummer en waren vrijwel al die covers ook meer bedoeld als intro's / outro's. Heel gaaf.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Eddie Vedder - AFAS live

Gisteravond bij Eddie geweest in de AFAS Live. Ondanks de (erg) hoge ticketprijs erg genoten en erg blij dat ik geweest ben. Hij speelde lekker veel Pearl Jam covers. Daarnaast was ie wel in voor een praatje en de nodige grapjes. Hij maakte twee keer een foutje en daar was hij duidelijk gefrustreerd over, maar dat maakte het optreden des te menselijker. De toevoeging van het Red Limo String Quartet was ook best aangenaam voor een aantal nummertjes. Toch mooi dat die gasten de EU tour mee mogen.
Hoogtepunten waren Man of the Hour, Off He Goes (had volgens mij met Chris te maken), Porch, Society, Hard Sun, Come Back, Songs of Good Hope en Walking the Cow. Genoeg moois dus! Overigens was de rest ook meer dan top. Klein minpuntje: vond alleen het 'wazige' gezang voor Hard Sun onnodig en te lang.
Eindoordeel: topconcert!!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik was er gisteren bij!!

Ik ben het uiteraard helemaal je eens. Eddie is een topgozer met misschien wel de beste stem van de wereld.
Hij zat er ook vanavond een paar keer naast maar dat past dan wel weer bij een solo-show van Eddie. Vooral het einde was geweldig mede door het fenomenale voorprogramma Glen Hansard. Die duetjes waren echt top! Jammer dat Glen eigenlijk niet langer de tijd kreeg als voorprogramma. Kritiekpuntje: iets teveel 'harde' PJ songs. Die kleine nummertjes waren zoveel magischer dan de rauwe nummers. Hoogtepuntjes voor mij waren Society, I Am A Patriot, Falling Slowly en Masters of War!!!
Toch ben ik wel een beetje jaloers op de setlist van de maandag. Elderly Woman en Man Of The Hour zijn echt pareltjes.

Al met al geweldig om Eddie weer gezien te hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken