Nu dat augustus zo stilaan op z’n einde loopt, komt ook een einde aan de festivalzomer. Wat waren jullie beste, meest memorabele optredens die jullie hebben gezien? Of wat was juist een heel slecht optreden? Je kan het kort vermelden maar er kan ook een verhaal achter hangen waarom je die artiest ging zien of waarom je naar dat bepaalde festival ging. Ik ben is benieuwd hoe jullie zomer was en wat er uitsprong voor jullie;
Beste
Death Grips op Lowlands - Zo buitenaards goed, vooraan (geplet tegen de hekken) kon ik helemaal opgaan in het optreden. Het was zo vet om te zien hoe alle drie de leden helemaal los gingen. Ik twijfel nog steeds of dit niet het beste optreden van m'n leven is, die eer gaat nog steeds naar John Coffey in Café de Vrijbuiter in Goes.
Patti Smith op OLT Rivierenhof - Ik ben liefhebber van zowel haar boeken als haar muziek en om ze dan eindelijk te zien was echt geweldig. Ze is ook zo heerlijk down to earth en je hart smelt dan ook als ze doodziek op het podium staat en zich veronderschuldigt dat ze heel slecht zingt, maar ze wilde gewoon niet cancellen. 'Gloria' was gewoon springen met je blije hoofd.
WHITE op Vestrock - Hun debuut is zo'n beetje mijn Summer Jam geworden en de hype naar het optreden was dan ook real. Eerst mocht ik ze in maart voor 3voor12 interviewen, op het festival speelden ze akoestisch in de Basiliek van Hulst, vervolgens de volgende ochtend op de camping, later in de stad zelf en de vierde keer dat ik ze zag speelden ze de tent KAPOT. Er moest een beveiliger tegen de boxen leunen omdat ze anders van het podium vielen, zo hard stonden de mensen op de vloer te dansen/springen/door elkaar te vliegen. Ik had voor de sfeer nog 20 confettikanonnen afgeschoten met een vriend van me.
Treehook op Klomppop - Een lokaal bandje waar nog niemand van had gehoord (op een festival waar jullie waarschijnlijk ook nog nooit van hebben gehoord
) sloopte het festival lekker vroeg in de middag. Snoeiharde stonerrock met een drummer die ergens in het publiek eindigde en daar verder speelde, ondersteund door een dj. Ze zijn geselecteerd voor de Popronde, ga ze zeker een keer kijken.
Slechtste
The Amazons op Paaspop - Ze hadden goede singles, ik houd erg van 'Black Magic' en 'Little Something' maar live komt het iets te gelikt en saai over. Het viel zo ontzettend tegen, de zanger kan live niet echt goed zingen en het lijkt er een beetje op dat ze hard willen spelen, maar ondertussen ook nog vriendelijk genoeg voor de meisjes willen klinken.
Jebroer op Klomppop - Ik had echt de allerlaagste verwachtingen, en zelfs die kon hij niet waarmaken. Kutoptreden. Zelfs ironisch losgaan was niet eens leuk.
Tash Sultana op Lowlands - Ik had een gat in mijn programma dus ik besloot even te kijken, ik hoorde veel mensen er positief over dus was best benieuwd. Maar het viel me erg tegen. Het optreden leek op een bijeengeraapte zooi van ideeën die los van elkaar wel oké zijn, maar die dan één minuut duren en dan weer stoppen. Dan gaat mevrouw weer iets anders doen, en na een minuut stopt ze daar ook weer mee. Na een minuut of twintig het op een zuipen gezet.