Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
It It Anita @ Podium de Klomp, Ovezande

Onwijs gaaf. Snoeiharde noiserock van vier gasten die ten tijde van het einde van het optreden niet meer op het podium staan. Drumstel en al werd midden in de zaal gezet en vervolgens door spelen. Stukje verder in het nummer het drumstel nog verder in de zaal zetten en weer door rammen met gitaristen om de drummer heen.

Ze komen volgend jaar naar Grasnapolsky, echt een aanrader!

Architects, Stick To Your Guns & Bury Tomorrow in de Melkweg afgelopen dinsdag. Hemels.
Bury Tomorrow moeten missen omdat we heel lang in de regen in de rij stonden dus dat was wel jammer. Stick To Your Guns heb ik zelf niet heel veel mee maar moet zeggen dat het wel tof was. En Architects heb ik echt geen woorden voor. Dit is toch echt wel mijn favoriete band op dit moment. Ik heb er elke seconde van genoten.

Echt he. Ik keek ook al maanden uit naar deze gig, ondanks dat ik ze ook al in de 013 en op Rock am Ring zag dit jaar. Speciaal ervoor zelfs naar Antwerpen getrokken om Architects daar te zien. De dag erna door naar Amsterdam. Allebei onvergetelijke shows. In Antwerpen was de sfeer echter veel specialer door het dolenthousiaste publiek en de flashmobs die georganiseerd waren om de band te steunen na het overlijden van gitarist en oprichter Tom Searle. Toen bij Gone With the Wind al die A4tjes omhooggingen met boodschappen en zanger Sam die huilend een speech hield kon ik het ook bijna niet drooghouden. De dag erna nog steeds van slag van hoe bijzonder dit optreden was. De show erna in de Melkweg was ook geniaal, maar was qua sfeer wat minder memorabel dan het optreden in Antwerpen. Desondanks twee shows voor de eindejaarslijstjes, onvergetelijk. Stick to Your Guns was ook steeds on fire, een van de betere moderne hardcorebands imo.

Romy wrote:
Architects, Stick To Your Guns & Bury Tomorrow in de Melkweg afgelopen dinsdag. Hemels.
Bury Tomorrow moeten missen omdat we heel lang in de regen in de rij stonden dus dat was wel jammer. Stick To Your Guns heb ik zelf niet heel veel mee maar moet zeggen dat het wel tof was. En Architects heb ik echt geen woorden voor. Dit is toch echt wel mijn favoriete band op dit moment. Ik heb er elke seconde van genoten.

Echt he. Ik keek ook al maanden uit naar deze gig, ondanks dat ik ze ook al in de 013 en op Rock am Ring zag dit jaar. Speciaal ervoor zelfs naar Antwerpen getrokken om Architects daar te zien. De dag erna door naar Amsterdam. Allebei onvergetelijke shows. In Antwerpen was de sfeer echter veel specialer door het dolenthousiaste publiek en de flashmobs die georganiseerd waren om de band te steunen na het overlijden van gitarist en oprichter Tom Searle. Toen bij Gone With the Wind al die A4tjes omhooggingen met boodschappen en zanger Sam die huilend een speech hield kon ik het ook bijna niet drooghouden. De dag erna nog steeds van slag van hoe bijzonder dit optreden was. De show erna in de Melkweg was ook geniaal, maar was qua sfeer wat minder memorabel dan het optreden in Antwerpen. Desondanks twee shows voor de eindejaarslijstjes, onvergetelijk. Stick to Your Guns was ook steeds on fire, een van de betere moderne hardcorebands imo.

Niks meer aan toe te voegen. Wat een geweldige show was dat. Stick To Your Guns verraste me ook met hun energie...was zeker een van de beste concerten van Architects

Frank Carter in de Dynamo, Eindhoven.

Na het afzeggen van de John Coffey homecoming gig en Lowlands eindelijk Frank Carter kunnen zien. En zelfs nog beter dan verwacht. De set beginnen met je 2 dikste nummers 'Fangs' en 'Trouble' en daarna eigenlijk gewoon dat niveau de rest van de set vasthouden. Op plaat kent Blossom volgens mij nog wat inkakmomentjes maar daar was gisteren geen spijt van. Beautiful Death werd prachtig ingeluid en Frank is echt een topgozer. Volgend jaar misschien iets voor Paaspop?

Rufus Du Sol (& supp. KLLO) in de kleine zaal van Trix (18-10)
Was nog nooit in de kleine zaal geweest en eerlijk gezegd heb ik liever zo'n zaaltje voor een optreden dan zo'n grote zaal, de casual laidback look van het zaaltje + de hoeveelheid maar van het volk (200 mensen ofso?) was echt goed, omdat er dan genoeg plaats is en je dan weet dat iedereen ook gewoon echt voor de artiest/band komt en je niet Bazart-toestanden krijgt.. Anyways, de support act kende ik al van het volgen van enkele muziekkanalen en ookal waren ze zichtbaar nog wat onwennig vond ik hun muziek best chill, niet echt dansbaar maar.. oké
Had niet gedacht dat Rufus in zo'n kleinschalige set up ging spelen, een iemand bij keyboard en drumpads, een met drumstel en dan een iemand met gitaar, hun muziek ken ik enkel van te luisteren en wist dus niet dat ze maar zo weinig nodig hadden voor hun muziek te maken.. Brachten alle hits van 'Bloom' naar voor zoals Like An Animal bv. Ze brachten een uitgebreide bijna techno achtige edit van de titeltrack (geweldig!) en sloten royaal af met 'You Were Right'..
Geweldig concert en hopelijk komen ze een EU tour doen deze zomer op de festivals :)

Gisteren naar Wilco in de AB in Brussel geweest en heb een topavond gehad.

Naar het voorprogramma William Tyler was ik op voorhand erg benieuwd. Doordat hij op Le Guess Who? staat, had ik zijn album Modern Country al vaker opgezet en was benieuwd hoe dat live zou overkomen. Hij maakt instrumentale dromerige folk/country. Hij begon zijn set op de akoestische gitaar (gaap) om de laatste nummers op de elektrische gitaar te spelen. Dat klonk al een stuk beter en bij vlagen best interessant. Als geheel was het echter niet heel bijzonder om naar te kijken/luisteren.

Wilco begon met 2 tracks van Schmilco, waaronder If I Ever Was a Child, voor mij het beste nummer van de plaat. De rest van de set was een mengelmoes van 9 verschillende albums, maar het geraamte bestond uit tracks van Yankee Hotel Foxtrot en Schmilco. Het mooie van het oeuvre van Wilco is, is dat je er een perfect gevarieerde set mee kunt maken. Impossible Germany als melancholische publiekslieveling, Random Name Generator om het tempo op te voeren om vervolgens te temporiseren met tracks van Schmilco.

Ook de wisselwerking tussen publiek en band was top gisteren. Het publiek was muisstil wanneer het moest, maar enthousiast en meezingend wanneer het moest.

Thanks voor de gezelligheid @thooomash!

Ik ben wel nog nooit zo erg geschrokken bij een concert als afgelopen donderdag. Bij het nummer “Via Chicago” kwam er een of andere achterlijke drumsolo, doordat ik de drummer niet zag en het nummer niet kende dacht ik in een split-second aan Bataclan, ik vond het echt nergens op slaan maar goed.

Wilco is live fenomenaal, maar begrijp wel wat je bedoelt. Vind dat soort stukken ook beetje onnodig.
Ben Ben benieuwd hoe ze 9 november zijn. Kan eigenlijk alleen maar goed komen als ik video van Brussel zag.

Paar optredens gehad de laatste tijd.

Dubliners, Metropool
De Ierse folk legendes. De slijt zit erop bij de mannen maar dat is niet gek voor een band die is opgericht in 1962. Ze zongen en speelden nog behoorlijk. De muziek is sfeervol en met een hele zaal vooral gezellig. Jammer dat ze alle bekende nummers als laatste achter elkaar speelden en niet een paar tussen de rest door.

Indian Askin, Metropool
Mooie kleine zaal waar ze beter tot hun recht kwamen dan op appelpop waar ik ook een gedeelte van de set had gezien. Het voorprogramma was niet wat al kan dat ook komen doordat de gitarist ontbrak vanwege "auto-panne". Indian Askin speelde iets ruiger en rommeliger dan ik had verwacht. Dat maakte het wel lekker. Ook mooi dat ze de nummers niet exact spelen zoals ze op de plaat zijn. Vooral Answer werd van 3 minuten goed en gevarieerd uitgerekt naar 15 minuten. De toegift bestond uit 2 nummers waarvan ze de eerste gaan uitbrengen in december (klonk goed, Drinking heette die volgens mij) en eentje die ze nooit zouden uitbrengen. Goed optreden. Deze band zou nog wel kunnen doorgroeien al hoop ik dat hun sound dan behouden blijft.

Nathaniel Rsteliff & the Night Sweats, Tivoli Vredenburg
Ooit iemand tijdens een optreden een tamboerijn zien kapot slaan tijdens het bespelen? Zo veel zin had Nathaniel erin. Speelde goed met een ijzersterke band achter zich. Het was een bijzondere avond waar op het ene moment een heerlijk swingend blues nummer werd gespeeld en het andere moment een gospel stuk werd gezongen. S.O.B. is een ijzersterke catchy afsluiter die tot ver na het optreden nog werd gezongen door de hele zaal. Ronda blijft naar mijn mening trouwens een van de mooiste zalen.

Beerland, Metropool
Met oa Peter Pan Speedrock, Claw Boys Claw en Drive Like Maria. Kon gratis naar een indoorfestivalletje dus waarom niet. Paar kleine harde bandjes die wel oké klonken (Magnetic Spacemen & Cocaine Piss). Monomyth was heel gaaf. Had nog nooit van de band gehoord dus wist niet wat ik moest verwachten, maar werd overrompeld. Instrumentale hypnotiserende rock, zeer strak uitgevoerd. Drive Like Maria speelde strak en gaf een goede show weg. Claw Boys Claw viel tegen. Geen beleving op het podium en dat sloeg snel over naar het publiek. Peter Pan Speedrock speelde goed, maar het is niet helemaal mijn ding. Na een half uurtje weg gegaan want anders wordt het na mijn gevoel wel veel van hetzelfde.

Slaves in de Melkweg
Was vet, en ik had van tevoren een meet & greet (mocht mee met een vriend van me die het had gewonnen).
De meet & greet was wel kort maar ze waren super aardig en we hebben een coole foto gemaakt.
Bovendien ging het natuurlijk vooral om het optreden, wat weer heel tof was!
Het publiek viel me ook alles mee! En het feit dat veel mensen verkleed waren had ook wel iets.
Kortom het was een leuke avond :)

Ik was er ook. Het was inderdaad tof, alleen een beetje jammer dat die gasten steeds het podium op gingen. Maar strak optreden.

Gisteren een Warpaint in zeer goede vorm gezien in Paradiso. De dames zijn na veel touren ontzettend goed op elkaar ingespeeld en brengen zowel de oudere songs als het nieuwe werk moeiteloos live. Heerlijk om de solo wat tegenvallende Jennylee weer te zien wiegen en grooven op de basgitaar, het hart van vele Warpaint songs. En de twee dames op de voorgrond zijn, naast dat het geen straf is om naar te kijken, vocaal ook nog gegroeid, zo lijkt het.

Wat deze set nog een stuk beter maakte dan de laatste keer dat ik ze zag (na release van 'Warpaint', album 2) is dat de nieuwe songs meer dynamiek bevatten dan die op het tweede album, welke bijna volledig op een mid-tempo groove was gestoeld. Daarnaast werden ook maar liefst 3 tracks van debuut-EP Exquisite Corpse gespeeld. Dit zorgde voor meer tempowisselingen, zowel binnen de songs als over het geheel genomen, en een welkom contrast tussen de dreigende en de wat meer luchtige tracks.

Kortom: ik vond het een erg sterke, evenwichtige show en aan de reactie van het publiek te merken, waren velen het met me eens.

Nog andere mensen van dit forum aanwezig geweest?

Ik was er ook. Het was inderdaad tof, alleen een beetje jammer dat die gasten steeds het podium op gingen. Maar strak optreden.

Die stagedivers bedoel je? Draagt juist bij, mag vaker gebeuren in Nederland.

Hmm crowdsufen vind ik prima, maar ook de twee bandleden leken er wel echt genoeg van te hebben dat ze steeds weer het podium op klommen. Ik vind dat je de muzikanten niet moet storen. Wat mij betreft had de man die ze wegstuurde dat wel wat eerder mogen doen, mij stoorde het en volgens mij stoorde het Slaves ook en dat moet niet imo.

Gisteren een Warpaint in zeer goede vorm gezien in Paradiso. De dames zijn na veel touren ontzettend goed op elkaar ingespeeld en brengen zowel de oudere songs als het nieuwe werk moeiteloos live. Heerlijk om de solo wat tegenvallende Jennylee weer te zien wiegen en grooven op de basgitaar, het hart van vele Warpaint songs. En de twee dames op de voorgrond zijn, naast dat het geen straf is om naar te kijken, vocaal ook nog gegroeid, zo lijkt het.

Wat deze set nog een stuk beter maakte dan de laatste keer dat ik ze zag (na release van ‘Warpaint’, album 2) is dat de nieuwe songs meer dynamiek bevatten dan die op het tweede album, welke bijna volledig op een mid-tempo groove was gestoeld. Daarnaast werden ook maar liefst 3 tracks van debuut-EP Exquisite Corpse gespeeld. Dit zorgde voor meer tempowisselingen, zowel binnen de songs als over het geheel genomen, en een welkom contrast tussen de dreigende en de wat meer luchtige tracks.

Kortom: ik vond het een erg sterke, evenwichtige show en aan de reactie van het publiek te merken, waren velen het met me eens.

Nog andere mensen van dit forum aanwezig geweest?
Ik was er ook en het was inderdaad erg goed. Ik merkte wel wat extra enthousiasme bij de aankondiging van New Song, ik hoop echt niet dat ze meer van dit soort nummers gaan maken. Gelukkig kwam het live niet eens zo heel vervelend over en waren de rest van de nummers in de set wel gewoon erg goed. Die meerstemmigheid in de nummers is ook zo fijn om te luisteren.
Een van de betere concerten van dit jaar voor mij.

Warhola + Title, AB box
Ondanks het ongeïnteresseerde publiek voor de support act die duidelijk kwamen omdat Oliver deel uitmaakt van Bazart en niet voor de act itself Warhola, was het echt een geweldig concert. Las enkele goede recensies en ik kan enkel beamen (klein beetje jammer van het ietwat kleine repertoire maar daar wordt vast aangewerkt)

Flume + Bonzai + HWLS, Vorst
Voorprogramma was ondanks het te stille geluid bij HWLS echt wel fijn, vooral Bonzai maakte het publiek lekker wakker. Zag haar deze zomer tesamen met Mura Masa optreden op Werchter waarbij ze me minder overtuigde, nu was dat anders, klonk echt wel goed ookal kende ik van haar eigen werk nagenoeg niks.
Het doek leek maar niet te vallen ookal was 'Helix' al bijna afgelopen maar een ietwat langgerekt wist Harley z'n publiek te bespelen zoals ie dat als de beste kan. Het feit dat het gisteren z'n verjaardag was maakte het voor beide kanten wss nog iets specialer :) Als encore Tiny Cities met daarop volgend de You & Me remix van Disclosure maakte de avond wel af, zeker omdat Tiny Cities toch wel één van m'n favoriete nummers van het album is en het tijdens de festivaltour niet aan bod kwam..

Ik ben naar Kings of Leon in het Oude Luxor Theater geweest en het was wel aardig.
Het geluid stond (vooral de eerste 2 nummers) bagger, verder is het wel apart om zo’n “grote” band in zo’n kleine zaal te zien. Ik houd het kort:
– Het was de €5,- wel waard.
– Het was de 4-4,5 uur reizen niet waard.

Hoe lang duurde de show?

Hmmm, de setlist is niet heel geweldig zo te zien....
Maar zag dat Festileaks weer gezellig samen gepilst heeft dus dat is mooi!

Hmmm, de setlist is niet heel geweldig zo te zien….
Maar zag dat Festileaks weer gezellig samen gepilst heeft dus dat is mooi!

Het pilsen was het beste van de avond, jij bent ook altijd uitgenodigd Wessel. Daarnaast twee gratis drankjes gefixt en Kings of Leon voor 5 euro. Ben snel tevreden want vond het optreden en geluid niet heel erg goed ofzo.

Het pilsen was het beste van de avond, jij bent ook altijd uitgenodigd Wessel. Daarnaast twee gratis drankjes gefixt en Kings of Leon voor 5 euro. Ben snel tevreden want vond het optreden en geluid niet heel erg goed ofzo.

Ja weet ik!
Ik had ook kaartjes moeten fixen eigenlijk. Maar dacht voor 5 euro zal wel paar nummers zijn voor leuke beelden, ook komt dat zo last minute nooit zo lekker uit merk werk enzo helaas.... :(

Ik ben gisteren naar Biffy Clyro geweest in de Tivoli ! Ik vond het een erg strakke Show en ik heb echt genoten. Licht en geluid was perfect op elkaar afgestemd en de vele lichten maakten er echt een vette show van.
Was voor mij de eerste show die ik heb gezien van Biffy, dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar vond het echt top.
Klein nadeel, ik kom toch echt met zeer veel regelmaat in de tivoli, maar vond het eigenlijk voor de eerste keer echt druk ! Stonden echt elkaar in de nek te hijgen haha..

Ben het dan ook wel eens met het stuk van oor.
http://www.oor.nl/#!/articles/de_perfecte_rockshow_van_biffy_clyro-1/concert

Users who are viewing this thread