Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren een mooie en energieke show gezien van Avantasia in de 013. Na verhalen van ene beperkte opkomst in België stond de zaal hier propvol, fijn voor de artiesten én de sfeer. Tobias was blij en had er zin in, maar het waren weeral vooral de gastartiesten die de show stalen. Dat geeft een show toch een extra laagje dynamiek en energie mee. De achtergrond zanger had ook een dijk van een stem en fijn dat die nu veel meer naar voren mocht, evenals beide zangeressen. Maar de winnaar van de avond en voor mij grootste verrassing was de frontman van HEAT. Wat een heerlijk blij figuur met aanstekelijke energie. Maar vooral wat een fenomenale stem en wat een bereik. Geef die man een fatsoenlijke band en het wordt een van mijn favo artiesten

Gisteren een mooie en energieke show gezien van Avantasia in de 013. Na verhalen van ene beperkte opkomst in België stond de zaal hier propvol, fijn voor de artiesten én de sfeer. Tobias was blij en had er zin in, maar het waren weeral vooral de gastartiesten die de show stalen. Dat geeft een show toch een extra laagje dynamiek en energie mee. De achtergrond zanger had ook een dijk van een stem en fijn dat die nu veel meer naar voren mocht, evenals beide zangeressen. Maar de winnaar van de avond en voor mij grootste verrassing was de frontman van HEAT. Wat een heerlijk blij figuur met aanstekelijke energie. Maar vooral wat een fenomenale stem en wat een bereik. Geef die man een fatsoenlijke band en het wordt een van mijn favo artiesten
Ja dat was zeker een mooie avond! De sfeer zat er goed in, af en toe een grapje op het podium met daaromheen een zeer volle en professionele productie!
Goede afwisseling met de gastartiesten erbij, wat voor heel wat afwisseling zorgde. Veel nummers van verschillende albums, waardoor er muzikaal ook veel variatie in zat!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik twijfel al 2 dagen voor een ticketswap voor Amenra vanavond, zijn al voor 19 euro te krijgen. Na al die positieve reacties op het forum doorheen de jaren zouden me moeten overtuigen maar geen idee of het echt iets voor mij is. Nummers als "A Solitary Reign" en "To Go On.: And Live With. Out." vind ik fantastisch, maar veel anderen toch iets te heftig naar mijn smaak. Maar hoe komt dat live over? Ik ben wel heel grote fan van bijvoorbeeld Explosions In The Sky live, maar weet niet of dat echt te vergelijken is?

Iemand die me kan overtuigen?

Ik twijfel al 2 dagen voor een ticketswap voor Amenra vanavond, zijn al voor 19 euro te krijgen. Na al die positieve reacties op het forum doorheen de jaren zouden me moeten overtuigen maar geen idee of het echt iets voor mij is. Nummers als "A Solitary Reign" en "To Go On.: And Live With. Out." vind ik fantastisch, maar veel anderen toch iets te heftig naar mijn smaak. Maar hoe komt dat live over? Ik ben wel heel grote fan van bijvoorbeeld Explosions In The Sky live, maar weet niet of dat echt te vergelijken is?

Laat je vooral verrassen, als je ASR tof vind, komt het wel goed

• Geweldig
Waarderingen: PimSp

Gewoon doen joh. Ik vind het juist leuk om avontuurlijk naar concerten te gaan, zeker als ze minder dan 20eu kosten.
In het ergste geval kom je tot de conclusie dat het niet je ding is en ga je wat eerder naar huis toch?

Dit soort bands werken altijd 10x beter live dan op de plaat vind ik. Ga erheen en laat de band zelf je overtuigen, zou ik zeggen!

Absoluut gaan!! Kon mij op plaat in eerste instantie niet boeien maar op RW gezien en sindsdien vind ik het echt heel tof!

ik had het zelfde
fan van ASR maar daarbuiten bwoa en dan eens op goedgeluk naar de show gegaan in koninklijk circus (2023)
direct verkocht en ze nog 2x gezien (2023 en 2024)

ik ga zaterdag en op wechter en waarschijnlijk graspop ook nog eens als het schema het toe laat.
zotte ervaring

live is de combo muziek, hard en zacht met de beelden die ze gebruiken pure klasse.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Was voor mij de eerste keer Avantasia en ik heb echt van begin tot eind genoten wat geresulteerd heeft in geen tot weinig stem nu haha. Ook leuk om een aantal Festileakers tegengekomen te zijn!🤘

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
ik had het zelfde
fan van ASR maar daarbuiten bwoa en dan eens op goedgeluk naar de show gegaan in koninklijk circus (2023)
direct verkocht en ze nog 2x gezien (2023 en 2024)

ik ga zaterdag en op wechter en waarschijnlijk graspop ook nog eens als het schema het toe laat.
zotte ervaring

live is de combo muziek, hard en zacht met de beelden die ze gebruiken pure klasse.
Amenra in de AB gisteren was fenomenaal! Snoeihard (en bij vlagen ook ijzig stil) maar juist die hogere intensiteit waarmee de nummers gebracht worden maakt de beleving nog zo veel groter.
Ook visueel en qua performance een waar spektakel.

Ik ga ze op Graspop zeker wéér zien!

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980 en johanra
Amenra in de AB gisteren was fenomenaal! Snoeihard (en bij vlagen ook ijzig stil) maar juist die hogere intensiteit waarmee de nummers gebracht worden maakt de beleving nog zo veel groter.

Ik ga ze op Graspop zeker wéér zien!
heel veel zin in zaterdag!
+ werchter want 2023 in de barn was ook van een andere orde.
hoe die tent stil viel en mee getransporteerd werd was van buitencategorie

de vooruit in 2024 was ook geweldig!
toffe zaal ook

• Leuk
heel veel zin in zaterdag!
+ werchter want 2023 in de barn was ook van een andere orde.
hoe die tent stil viel en mee getransporteerd werd was van buitencategorie

de vooruit in 2024 was ook geweldig!
toffe zaal ook
Toen eigenlijk niet goed meegekregen, maar vorig jaar op Pukkelpop ook tot tranen toe ontroerd door ze. Echt een band die beenhard en bloedmooi kan combineren.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Joslittel

De kans dat ze "To Go On.: And Live With. Out." spelen is quasi nul dat is voorbehouden voor de akoestische optredens. A Solitary Reign zat gisteren in de setlist en vermoed dat dit voor alle AB optredens wel zo zal blijven aangezien het toch het meest mainstream nummer is. De nieuwe songs Heden en Forlorn vind ik live ook erg goed werken. Ik ben zelf vandaag en morgen ook nog van de partij hopelijk brengen ze dus ook nog wat andere nummers dan gisteren.

Dat scherm waar ze een aantal nummers achter spelen ben ik niet echt fan van, dat neemt voor mij toch een klein stukje beleving weg. En de band staat daardoor ook tijdens de nummers waar het scherm er niet is toch een stuk verder van het publiek

• Geweldig
Waarderingen: Nutellica
Amenra staat ook op mijn lijstje voor RW, moet zeggen dat ik op ASR ook niet heel veel meer ken, maar mede door het enthousiasme hier op het forum ben ik toch heel benieuwd! Iemand nog tips wat ik in zou kunnen luisteren voor die show? Of is dat niet echt nodig en moet ik me laten verrassen?

Dat scherm waar ze een aantal nummers achter spelen ben ik niet echt fan van, dat neemt voor mij toch een klein stukje beleving weg. En de band staat daardoor ook tijdens de nummers waar het scherm er niet is toch een stuk verder van het publiek
Ik snap wat je bedoelt. Ik vond het zelf wel mooi, had idee dat de visuals soort van 3D waren en om de band heen zweefden.

Je hebt een punt met betrekking tot het creëren van afstand, maar omdat het extra scherm volgens maar bij 2 of 3 nummers gebruikt werd vond ik het kunnen.

Trouwens, hoe intens was die uitvoering van De Evenmens!? CHVE leek extatisch en nam me helemaal mee erin!

• On fire
Amenra staat ook op mijn lijstje voor RW, moet zeggen dat ik op ASR ook niet heel veel meer ken, maar mede door het enthousiasme hier op het forum ben ik toch heel benieuwd! Iemand nog tips wat ik in zou kunnen luisteren voor die show? Of is dat niet echt nodig en moet ik me laten verrassen?
De laatste 3 uitgebrachte nummers (Heden, Forlong en De Toorn) geven wel goed aan waar de band op dit moment staat.

Andere goeie tracks zijn Nowena 9.1, Boden en mijn favoriet, De Evenmens.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Net terug van een avondje Effenaar met L'Orne, Nouveau Vélo, Rats On Rafts en Dorpsstraat 3.

Wat een verrassend goede en lekkere band is dat Rotterdamse L'Orne zeg! Ik kende ze niet, maar is zeker een band om in de gaten te blijven houden. Komen dit jaar met een album. Lekkere post-rock/noise rock.

Nouveau Vélo kon mij niet echt bekoren. Het zal muzikaal wellicht prima in elkaar steken, maar mij pakken ze niet.

En dan Rats On Rafts. Daar kwam ik eigenlijk voor en ze stelden mij niet teleur. Sterker nog: wat een geweldige gig en wat zat het strak in elkaar. Veel nummers van het nieuwe album, die ik na het concert nog ff gekocht heb en heb laten signeren. Weer een topband uit Rotterdam.

Afsluiter Dorpsstraat 3 was een stuk beter dan de eerste keer dat ik ze zag en muzikaal is het allemaal prima, maar ik krijg de kriebels en jeuk van de zang.

Laatst bewerkt:
Net terug van een avondje Effenaar met L'Orne, Nouveau Vélo, Rats On Rafts en Dorpsstraat 3.

Wat een verrassend goede en lekkere band is dat Rotterdamse L'Orne zeg! Ik kende ze niet, maar is zeker een band om in de gaten te blijven houden. Komen dit jaar met een album. Lekkere post-rock/noise rock.

Nouveau Vélo kon mij niet echt bekoren. Het zal muzikaal wellicht prima in elkaar steken, maar mij pakken ze niet.

En dan Rats On Rafts. Daar kwam ik eigenlijk voor en ze stelden mij niet teleur. Sterker nog: wat een geweldige gig en wat zat het strak in elkaar. Veel nummers van het nieuwe album, die ik na het concert nog ff gekocht heb en heb laten signeren. Weer een topband uit Rotterdam.

Afsluiter Dorpsstraat 3 was een stuk beter dan de eerste keer dat ik ze zag en muzikaal is het allemaal prima, maar ik krijg de kriebels en jeuk van de zang.
Tof om te horen van L'orne. Kende ze gek genoeg als Rotterdammer ook niet. Totdat ze onlangs werden aangekondigd voor Bevrijdingsfestival, wat een ontdekking. Fijn om te horen dat ze live dus zo overtuigen!

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Tof om te horen van L'orne. Kende ze gek genoeg als Rotterdammer ook niet. Totdat ze onlangs werden aangekondigd voor Bevrijdingsfestival, wat een ontdekking. Fijn om te horen dat ze live dus zo overtuigen!
Dat je het van een bevrijdingsfestival moet hebben...

Ik heb wel het idee dat L'orne heel voorzichtig naam voor zichzelf aan het maken is. Helaas nog een lange weg te gaan (al is dat waarschijnlijk beter voor ons).

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Users who are viewing this thread

• Royke