Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren naar een uitverkochte Pul (in Uden) geweest voor Anneke van Giersbergen en band. Het voorprogramma, Ebony Buckle, was niet mijn ding: qua stem zeker wel passend als voorprogramma voor Anneke, maar zo mierzoet dat het glazuur bijna spontaan van m’n tanden barstte.
Anneke daarentegen rockte weer ouderwets lekker, ook dankzij een prima band (7 personen groot). Een mooie en afwisselende set, 1 uur 40 minuten lang, met zichtbaar veel plezier gespeeld. Die spontaniteit van Anneke is zo ontwapenend! Ik had de indruk dat haar stem in het begin nog wat moest opwarmen, maar het tweede deel van de set was erg goed. Viool en sax gingen af en toe ook lekker los, zoals bij Strange Machines. Ik kijk nu al uit naar haar reünie met The Gathering in Doornroosje!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en johanra
The Reytons @ AB

Wat. Een. Feest.
Holy shit. Set duurde maar een goeie 70 minuten, maar het was echt een meedogenloze set met de ene banger na de andere. Zweet was zo mogelijk nog meer aanwezig dan meezingers, als dat mogelijk was. De perfecte feestband. Geen hoogstaand entertainment, maar wel doelgerichte snipers ik wat ze doen. Ze beloofden alvast op festivals hier te staan, laten we hopen dat ze hun woord houden, want dit was echt zo leuk. Lang gelden dat ik zo'n sfeer en energie heb gevoeld op een show.

Hier ook via TS voor 2 tientjes een kaart op de kop getikt. Wat een geweldige show was het. Die heeft het afgelopen jaar het gaspedaal wel weten te vinden zeg. Op enig moment wel 7-8 nummers achter elkaar waar het onmogelijk was om stil te blijven staan. Hoogtepuntje misschien wel Obsessed, met alle dansers er ook bij.
Ik had overigens ook erg veel last van een ontzettend lompe bass, zelfs met op maat gemaakte oordoppen. Was bang dat mn oordoppen aan vervanging toe zijn, maar blijkbaar stond t geluid gewoon achterlijk hard?
Geluid stond hard, stond zelf redelijk achterin met staanplaatsen maar ik vond t soms wel lomp hard ook idd. Ben wat gewend zoals rammstein;

Maar verder niet onprettig in de zin van slecht geluid. T kon net.

Warrior t openingsnummer was 1 van de beste direct; en princes, james en joachim waren ook heerlijk.

Op spotify geef ik zn nrs een 6 of 7, live een 8 of 9.

• Leuk
Waarderingen: gguuss

Users who are viewing this thread