Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren naar een uitverkochte Pul (in Uden) geweest voor Anneke van Giersbergen en band. Het voorprogramma, Ebony Buckle, was niet mijn ding: qua stem zeker wel passend als voorprogramma voor Anneke, maar zo mierzoet dat het glazuur bijna spontaan van m’n tanden barstte.
Anneke daarentegen rockte weer ouderwets lekker, ook dankzij een prima band (7 personen groot). Een mooie en afwisselende set, 1 uur 40 minuten lang, met zichtbaar veel plezier gespeeld. Die spontaniteit van Anneke is zo ontwapenend! Ik had de indruk dat haar stem in het begin nog wat moest opwarmen, maar het tweede deel van de set was erg goed. Viool en sax gingen af en toe ook lekker los, zoals bij Strange Machines. Ik kijk nu al uit naar haar reünie met The Gathering in Doornroosje!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en johanra
The Reytons @ AB

Wat. Een. Feest.
Holy shit. Set duurde maar een goeie 70 minuten, maar het was echt een meedogenloze set met de ene banger na de andere. Zweet was zo mogelijk nog meer aanwezig dan meezingers, als dat mogelijk was. De perfecte feestband. Geen hoogstaand entertainment, maar wel doelgerichte snipers in wat ze doen. Ze beloofden alvast op festivals hier te staan, laten we hopen dat ze hun woord houden, want dit was echt zo leuk. Lang gelden dat ik zo'n sfeer en energie heb gevoeld op een show.

Laatst bewerkt:
Hier ook via TS voor 2 tientjes een kaart op de kop getikt. Wat een geweldige show was het. Die heeft het afgelopen jaar het gaspedaal wel weten te vinden zeg. Op enig moment wel 7-8 nummers achter elkaar waar het onmogelijk was om stil te blijven staan. Hoogtepuntje misschien wel Obsessed, met alle dansers er ook bij.
Ik had overigens ook erg veel last van een ontzettend lompe bass, zelfs met op maat gemaakte oordoppen. Was bang dat mn oordoppen aan vervanging toe zijn, maar blijkbaar stond t geluid gewoon achterlijk hard?
Geluid stond hard, stond zelf redelijk achterin met staanplaatsen maar ik vond t soms wel lomp hard ook idd. Ben wat gewend zoals rammstein;

Maar verder niet onprettig in de zin van slecht geluid. T kon net.

Warrior t openingsnummer was 1 van de beste direct; en princes, james en joachim waren ook heerlijk.

Op spotify geef ik zn nrs een 6 of 7, live een 8 of 9.

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en gguuss
Negative Approach, Circle Jerks, Descendents @ de effenaar flinke dosis bejaarden punk voor de zondag avond. Negative Aproach eens in Haarlem gezien en toen was het vreselijk maar ondanks dat John Brannon er nog meer uit ziet als een vogelverschrikker nu klonk hij hier gelukkig wel prima en die +40 jaar oude NA tracks knallen er lekker in. Beetje misplaatst op het gigantische effenaar podium maar toch blij om ze weer eens gezien te zien. Circle Jerks waren de hoofdreden dat ik ging; OFF! meerdere keren gezien en zelfs Flag! op groezrock maar nooit Keith Morris langstlevende band, veel pauzes en (komisch) gepreek van Keith tussen nummers(zoals altijd) maar hij is er ook eerlijk over dat hij het nodig heeft op adam te komen. Nummers in blokken van 3 tot 5 en het klonk uitstekend zeker omdat ze nu ook Joey Castillo(voormalig van o.a queens of the tone age) op drums hebben en die zet een flink blok energie achter de oudere gasten. Heel Group sex en ongeveer 15 andere nummers, Keith haalt niet alle uithalen meer van die eerste plaat maar het klinkt allemaal erg goed voor iemand van 69 met zwaar astma en een leven dat sporen heeft achtergelaten. Descendents tjah, het was Descendents; vroeger de helden van groezrock en sindsdien is er niet veel meer veranderd behalve dat ze nog wat grijzer zijn geworden. Ik heb weinig met de reunie platen en live klinken die nummers mij vaak ook wat te gezappig(met wat uitzonderingen) maar alles tot ALL klinkt nog steeds super en Milo was weer een stuk meer bewegelijk dan de laatste keer dat ik ze zagen. Na 40-45 minuten heb ik het wel wat gezien en bijna 70 minuten is wat te veel van de goede maar de eindeloze (gefaalde) stagedives laat duidelijk zien dat het publiek hiervoor kwam. Leuke mix in publiek ook; de jaren 80 punks, met dochter of zoon helft van de tijd, de mid 30ers/vroege 40ers(waar ik nu ook onder val jammer genoeg) die nog van het einde van de groezrock generatie zijn en dan een heel blik van jeugd in Knocked Loose en andere shirts. Toffe avond maar ook een beetje een bejaarden circus kwa bands.

• Leuk
Waarderingen: Lion
Black Hole presents Stardust Odyssey
Afgelopen vrijdag mijn eerste showtje mee gepakt van dit jaar. Helaas staat het op een laag pitje dit jaar vanwege privé omstandigheden. Maar nu kon ik gelukkig een avondje weg met me 2 beste kameraden naar een heerlijk ouderwets trance feest in de Mezz Breda, nog lekker dicht bij huis dus ook.

Gestart Daniel Wanrooy. Heeft een van de laatste In Search Of Sunrise compilaties mogen mixen en deed dat enorm sterk. Echte trance uit de ouderwetse Black Hole stijl, een heerlijke opwarmer van de avond.

Daarna was het de beurt aan Avis Vox. Deed me niet gelijk een lichtje branden toen ik de nam zag. Maar bleek uiteindelijk een vocaliste te zijn die ook nog een plaatje draaien, en uiteindelijk ken ik dan ook van wat oude releases van Moonbeam die ik ook nog daadwerkelijk in mijn platenbak heb zitten. Live was allemaal niet echt wow, en ze stond ook anderhalf uur op het podium. Dan had ik liever meer tijd gezien van Daniel Wanrooy maar toch.

Toen was het de beurt aan een oude klassieker, niemand minder dan Johan Gielen die onder zijn alias Airscape aanwezig was. En dat was echt anderhalf uur aan de lopende band genieten van de trance klassiekers van weleer. Mixing was niet echt bijster super, maar goed daar heeft Gielen nooit echt bekend om gestaan. Gewoon een heerlijk setje nostalgie dus.

De volgende tijdslot was toebedeeld aan Solarstone, ook weer een echte klassieker uit o.a. de Black Hole stal. En de set was ook compleet daar op gebaseerd. Echt heerlijk want het was wel allemaal de muziek uit "mijn tijd" toen ik echt nog into deze muziek was. Later nog wel een paar nieuwe nummers en die klonken wel ok, maar het kan toch niet op tegen het oude werk.

De avond afgesloten met Orjan Nilsen & Mark Sixma pres. Nilsix. Oef die zijn wel een beetje een andere kant op gegaan, met een paar remixes van tracks die van mij niet zo meten (Adagio For Strings is wel eens beter geremixed geweest). En ze wilde een beetje "knallen" had ik het idee. Nja het was niet je van het.

Al bij al een leuk avondje vol met trance klassiekers, Sfeer was wel klein beetje matigjes, maarja was vooral weer blij om even weg te kunnen.

The Reytons @ AB

Wat. Een. Feest.
Holy shit. Set duurde maar een goeie 70 minuten, maar het was echt een meedogenloze set met de ene banger na de andere. Zweet was zo mogelijk nog meer aanwezig dan meezingers, als dat mogelijk was. De perfecte feestband. Geen hoogstaand entertainment, maar wel doelgerichte snipers in wat ze doen. Ze beloofden alvast op festivals hier te staan, laten we hopen dat ze hun woord houden, want dit was echt zo leuk. Lang gelden dat ik zo'n sfeer en energie heb gevoeld op een show.

Mooi om te lezen, hopelijk doen ze dit in Tivoli nog eens dunnetjes over volgende week.

En interessant wat ze zeggen over de festivals, dan zou m'n theorie over Rock Werchter misschien nog uit kunnen komen. Al zijn er natuurlijk nog genoeg andere festivals die hun line up nog niet compleet hebben.

Mooi om te lezen, hopelijk doen ze dit in Tivoli nog eens dunnetjes over volgende week.

En interessant wat ze zeggen over de festivals, dan zou m'n theorie over Rock Werchter misschien nog uit kunnen komen. Al zijn er natuurlijk nog genoeg andere festivals die hun line up nog niet compleet hebben.

Ik zie het nog wel gebeuren, als invaller allicht. Zeker om de dag van Sam Fender kan dat daar toch echt heel goed werken.

Users who are viewing this thread