Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Was dit toevallig links achterin? Zij met, als ik het me goed herinner, een donkere paardenstaart en jij wat langer met kort haar? Zo ja, dan heb ik haar naar de bar gebracht (niet wetende dat haar vriend net achter me liep).

Ik vond het ook erg goed gisteren, en dan met name het middenstuk van Dis-moi tu m'aimes t/m La symphonie des eclairs. De toegift met 3 covers vond ik zelf wat minder interessant, maar wel leuk om een keer een artiest een heel rondje Ronda-balkon te zien maken. :)
Ja! Veel dank daarvoor. Ze zei dat ze wat water ging halen en toen ik omkeek zag ik haar inderdaad met jou dus naar de bar lopen, haha. Bleek een combi te zijn van weinig eten en het heel warm hebben. Ging gelukkig na wat eten en drinken snel weer weg:)

• Leuk
Waarderingen: piep en Raskolnikov
Wij hebben gisteravond ook genoten van een leuk concert bij Zaho. Mooie, afwisselende nummers en alles perfect gezongen. Soms had het praatje tussendoor wat korter gemogen, maar haar enthousiasme en oprechtheid maakten dat goed. En wat ons ook opviel: het personeel bij Tivoli is altijd zo vriendelijk. Je voelt echt dat muziek daar centraal staat.

Ja! Veel dank daarvoor. Ze zei dat ze wat water ging halen en toen ik omkeek zag ik haar inderdaad met jou dus naar de bar lopen, haha. Bleek een combi te zijn van weinig eten en het heel warm hebben. Ging gelukkig na wat eten en drinken snel weer weg:)
Graag gedaan, fijn dat het snel weer beter ging!

Terug van een tripje naar Frankrijk om 2x Porridge Radio te zien in Nantes en La Roche-sur-yon. Ik heb deze band pas vorig jaar ontdekt. Hun laatste album haalde mijn top 5 van 2024 en de twee platen daarvoor vind ik net zo goed, zo niet beter. EP van dit jaar ook super mooi. Vond het dus erg spijtig te horen dat ze ermee gaan stoppen en aangezien er geen NL datum op de agenda staat voor hun laatste tour maar dit tripje gepland. Geen spijt van! Live staat het als een huis en de meeste nummers krijgen echt iets extra's live. Weinig wisseling in de setlist maar vond het prima om de tweede avond (in een net niet uitverkochte zaal met capaciteit van 200) weer het gros van het laatste album en laatste EP live te horen! Echt jammer dat ze er mee stoppen. Hopelijk duikt er toch nog een NL-se datum op, dan ga ik nog een (laatste) keer!

Gisteren avondje Paard in Den Haag.

Voorprogramma Mat Ball kon geen van ons echt bekoren. Hij stond/zat alleen op het podium, sloeg wat akkoorden aan op zijn gitaar, en de reverb en feedback moest de rest doen. Leuk voor de intro van een nummer, vette sound, maar na een half uur intro is de show voorbij zonder dat er ooit een nummer uit voortgekomen is. Een soort slap aftreksel van Sunn O))) zonder ooit bij dat niveau van intensiteit en gelaagdheid in de buurt te komen.

Gelukkig kwamen we voor Godspeed You! Black Emperor, wat om te beginnen al iets meer bandleden op het podium heeft om de boel interessanter te maken: maar liefst 8 stuks! Drie gitaristen, twee bassisten (waarvan een de basgitaar afwisselt met contrabas), twee drummers (die af en toe wisselden van kit), en een violiste. De uitverkochte zaal was aandachtig stil (op een korte verstoring na die snel opgelost werd) dus kreeg de band alle ruimte de muziek te laten spreken. Dat gebeurde dan ook volledig, de muziek is instrumentaal en er is geen woord tegen het publiek gezegd. Dat was ook nergens voor nodig, want er viel niks toe te voegen. Ondersteund door analoge videoprojecties bouwt de muziek op en neemt je mee, je vraagt je soms af waarheen, totdat er opeens een wonderschoon melodielijntje doorbreekt en alles op zijn plek valt. Perfectie. Ik heb enorm genoten!

Digitalism gisteren in de Oz, Melkweg was echt boven verwachting goed. Voorprogramma was eigenlijk al best raak, maar Digitalism knalde je trommelvliezen er op een goede manier uit hoor. Energiek, goede zang, heerlijke mixes en een goede setlist. Idealism toch meer geluisterd 15 jaar geleden dan ik dacht... Dit gaat wel zeer goed werken op festivals, zal mij niet verbazen dat we ze dit jaar ergens zien staan.

• Leuk
Waarderingen: mees
Fink in Spot/Oosterpoort.
Hoe drie man met een basgitaar, gitaar en een gitaar spelende drummer een zaal in betovering kan brengen

FIEP in de Doka. Allerzins een leuk bandje met goede energie. Deed me beetje aan Dry Cleaning of Wet Leg. Goed vermaakt. Plaat en t-shirt meegenomen. top avond

• Leuk
Waarderingen: gretz
Daar is niks aan gelogen. Wat een optreden! Ook eindelijk Basement kunnen zien, beetje de vreemde eend op de lineup, maar was een heerlijk optreden. Hopelijk gaan die nog een headline tour doen dit jaar.
Viel inderdaad een beetje erbuiten maar supertof! Ik verbaasde me over hoeveel mensen zeker de helft van de nummers prima mee kon zingen, wist niet dat ze zo bekend waren.

Daar is niks aan gelogen. Wat een optreden! Ook eindelijk Basement kunnen zien, beetje de vreemde eend op de lineup, maar was een heerlijk optreden. Hopelijk gaan die nog een headline tour doen dit jaar.
Beetje de vreemde eend inderdaad, maar vond het toch ook wel weer passen zo. Misschien niet zo hard als de rest, maar wel een hele aanstekelijke energie. En vond het ook wel weer even een mooie palate cleanser zo na de lompheid van Harms Way, voordat KL de tent ging slopen.

Pest Control overigens ook heel erg van genoten. Harms Way vond ik vooral de laatste drie nummers heel tof.

Gisteren Oscar and the Wolf gezien in de ziggo, last minute (goedkopere) kaartjes gehaald maar was elke euro waard! je moet houden van zn zweverige stem, maar wat een vette show. Lasers, effecten, het had tomorrowland vibes soms. Geluid was erg hard maar wel goed, beleving van de muziek was top.

Voor pinkpop is t wel de vraag of hij in daglicht net zo tot zn recht gaat komen. zonder die effecten verdwijnt wel een belangrijk deel van de show imo.

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en Joslittel
Gisteren Oscar and the Wolf gezien in de ziggo, last minute (goedkopere) kaartjes gehaald maar was elke euro waard! je moet houden van zn zweverige stem, maar wat een vette show. Lasers, effecten, het had tomorrowland vibes soms. Geluid was erg hard maar wel goed, beleving van de muziek was top.

Voor pinkpop is t wel de vraag of hij in daglicht net zo tot zn recht gaat komen. zonder die effecten verdwijnt wel een belangrijk deel van de show imo.
Als Noord-afsluiter toch redelijk in de schemer en de laatste songs in het (bijna) donker.

• Leuk
Waarderingen: legenden
Beetje de vreemde eend inderdaad, maar vond het toch ook wel weer passen zo. Misschien niet zo hard als de rest, maar wel een hele aanstekelijke energie. En vond het ook wel weer even een mooie palate cleanser zo na de lompheid van Harms Way, voordat KL de tent ging slopen.

Pest Control overigens ook heel erg van genoten. Harms Way vond ik vooral de laatste drie nummers heel tof.
krijg toch een beetje spijt zo dat ik hem heb gemist omdat ik niet veel heb met Knocked Loose maar pest control en basement beide wel erg tof vindt.

Hier ook via TS voor 2 tientjes een kaart op de kop getikt. Wat een geweldige show was het. Die heeft het afgelopen jaar het gaspedaal wel weten te vinden zeg. Op enig moment wel 7-8 nummers achter elkaar waar het onmogelijk was om stil te blijven staan. Hoogtepuntje misschien wel Obsessed, met alle dansers er ook bij.
Ik had overigens ook erg veel last van een ontzettend lompe bass, zelfs met op maat gemaakte oordoppen. Was bang dat mn oordoppen aan vervanging toe zijn, maar blijkbaar stond t geluid gewoon achterlijk hard?

• Leuk
Waarderingen: legenden
Gisteren naar Kelly Lee Owens gegaan in de Annabel. Bij lange na niet uitverkocht waardoor je prima ruimte had om te dansen. Wel t idee dat t geluid achterlijk hard stond dus ben uiteindelijk een stuk naar achteren gaan staan.

Opkomen met Dreamstate en t gas niet meer loslaten, wat ontzettend lekker was dat zeg! Veel stampende hits van t nieuwe album gemixt met wat meer ingetogen nummers. Alleen wel jammer dat tijdens de rustigere nummers alleen de zang live werd gedaan en de rest van de muziek van een bandje kwam. Ik heb wel zo ongeveer alle elektronische genres voorbij zien komen denk ik, van rustige kabbelelektro naar stampende hardtechno en een intermezzo met allemaal jungle/UKG breakbeats 😁

Gisteren naar Kelly Lee Owens gegaan in de Annabel. Bij lange na niet uitverkocht waardoor je prima ruimte had om te dansen. Wel t idee dat t geluid achterlijk hard stond dus ben uiteindelijk een stuk naar achteren gaan staan.

Opkomen met Dreamstate en t gas niet meer loslaten, wat ontzettend lekker was dat zeg! Veel stampende hits van t nieuwe album gemixt met wat meer ingetogen nummers. Alleen wel jammer dat tijdens de rustigere nummers alleen de zang live werd gedaan en de rest van de muziek van een bandje kwam. Ik heb wel zo ongeveer alle elektronische genres voorbij zien komen denk ik, van rustige kabbelelektro naar stampende hardtechno en een intermezzo met allemaal jungle/UKG breakbeats 😁
Ik blijf de Annebel ook gewoon niet zo fijne zaal vinden maar omdat het inderdaad rustig was het prima te doen. Geluid was niveautje club en ik was blij dat ik oordoppen bij had maar het past eigenlijk ook wel bij de beukende art-techno-pop(?) van de laatste plaat. Rustige nummers zijn altijd veel backing track geweest toen ik haar zag touren voor haar eerste plaat is het meeste wat ze deed aan wat knoppen boven-op de midi-controllers draaien en een drumpad aanslaan soms. Als het bij de muziek past, zoals hier, vindt ik het persoonlijk prima en de hardere nummers waren wel behoorlijk live. Helpt er ook bij dat daardoor de live-mix zo onzettend goed is en de eindeloze genre wissels zo makkelijk gemaakt kunnen worden en godver wat klinken die nieuwe nummers fijn.

• Leuk
Waarderingen: Nizjni en BeWario

Users who are viewing this thread