Ik ben naar … geweest en het was …

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
134
152
Woensdag naar The Chameleons / Ioana Iorgu in Paard geweest. Ik zag Ioana Iorgu voor de tweede keer (vorige keer in hun 'thuishonk' Vera), maar wat is zij een rockster zeg! En de combinatie met die drummer: grandioos. Ioana Iorgu is een beetje onderbelicht volgens mij (ik lees er weinig over), maar wat spelen ze lekker. Echt de moeite waard om te checken. Ze speelden ook nog een 'nieuw' nummer die op hun stiekem aangekondigde album (2025) komt te staan: Liar. Dat nummer knalt!

Daarna The Chameleons. Eerste nummer startte Mark Burgess wat aarzelend, maar daarna ging het anderhalf uur lekker los met deze ' oude rotten'. Lekkere lange 'post-punk'-nummers van vooral Strange Times en Script Of The Bridge. De encore met 5 nummers duurde, gechargeerd gezegd, bijna even lang als de reguliere set. Top concert!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en whitecoat

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.597
12 sep, Needtobreath, Melkweg

Eerlijk gezegd niet mijn keuze, maar meegesleept. Het voorprogramma was een typische singer songwriter Mosa Wild. Veel teksten, maar 4 nummers. Aandacht was er moeilijk bij te houden. Needtobreath zelf daarna hield het 2u vol. Ik had er nog nooit van gehoord maar de Melkweg was 2 avonden op rij uitverkocht. Het is een beetje country pop die erg veilig binnen de lijntjes kleurt. Opzich niet verkeerd, er wordt goed gezongen en gespeeld, maar ook nergens in vervoering gebracht. Het is allemaal wat braafjes. Ook hiervan een zanger die veel lulde en ook Jezus en aantal keer terug liet komen. Dat kwam vanuit de zaal het meeste reactie op. Ik ben dus voor het eerst naar een Christian rock band geweest. Het was leuker dan een kerkdienst.

13 sep, Strand of Oaks, metropool

Meteen mijn beurt om de ander weer mee te slepen ;). Dit keer ging de hele familie zelfs mee. Als gezin naar het concert gaan was best leuk dat het zo kan. Het voorprogramma hier was Ian Clement. Gewapend met elektrische gitaar en een drummer zat er al wat meer schwung dan normaal in bij een singer songwriter. Goed gespeeld, prima nummers, aardige jongen, leuke binnenkomer.

Strand of Oaks daarna was heel leuk. Ze lieten zich in deze samenstelling waar ze voor het eerst in speelden niet uit het veld slaan door een voor de helft gevulde zaal. De nummers hadden een lange opbouw, de tijd werd genomen, de communicatie op het podium en speelplezier erbij spatte eraf. Dit was wat experimenteler en dat ging er bij mij in als zoete koek. Korte maar oprechte bindteksten en ruim anderhalf uur gespeeld. De variatie viel mij op. Het ene moment bluesrock, dan jaren 80 synth, dan een beetje folky en dan wegdromen alsof je bij The War On Drugs staat. Oprecht een van de betere optredens van dit jaar. Als je nog de kans hebt om hem aankomende week te zien in Utrecht, Amsterdam of Groningen, doen!
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
233
170
Woensdag naar The Chameleons / Ioana Iorgu in Paard geweest. Ik zag Ioana Iorgu voor de tweede keer (vorige keer in hun 'thuishonk' Vera), maar wat is zij een rockster zeg! En de combinatie met die drummer: grandioos. Ioana Iorgu is een beetje onderbelicht volgens mij (ik lees er weinig over), maar wat spelen ze lekker. Echt de moeite waard om te checken. Ze speelden ook nog een 'nieuw' nummer die op hun stiekem aangekondigde album (2025) komt te staan: Liar. Dat nummer knalt!
Ioana Iorgu 🤟
Eens gezien in Simplon Groningen, waar ze als voorprogramma veel beter waren dan Queen's Pleasure. Hoop nog altijd dat ze eens afzakken naar het zuiden des lands voor een optreden
 
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Crack Cloud @ Tolhuistuin

'We're trying out some new songs tonight. Thank you for your patience.' En toen werd het achtste en laatste nummer van het onlangs verschenen Red Mile ingezet. Als ik me niet vergis, bestonden de vijf kwarier Crack Cloud gisterenavond uit een eerste blokje nieuw album, precies op volgorde, dan een blokje ouder werk, een tweede blok nieuw album en dan nog een blokje ouder werk met o.a. Drab Measure.

Vergeleken bij mijn twee eerdere keren Crack Cloud, beide op Best Kept Secret, voelde dit optreden ook inderdaad wat meer als een try-out dan als de geöliede livemachine die ik kende van BKS. En toch vond ik het al een behoorlijk goed en fijn optreden, want Red Mile is het eerste album dat ik ook erg graag thuis draai. Het is wat diverser, heeft wat meer 'liedjes' en die werden allemaal prima tot goed gebracht. Er is alleen nog niet echt een coherente live-set van gemaakt en de band voelde onderling en richting het publiek ook wat onwenniger aan dan ik me van twee keer BKS kan herinneren. Op BKS '23 stonden ze er met een 'koor' van drie zangers/zangeressen, dat voegde toen niet heel veel toe. Nu, met Red Mile op zak, denk ik dat naast een saxofoon nog een of twee blazers en/of een viool erbij wel nog wat toe kunnen voegen. Anderzijds bekroop me gisteren, in een nog niet half gevulde Tolhuistuin, ergens ook het gevoel dat de nieuwe afslag ook wel eens een exit voor de band of voor sommige bandleden zou kunnen betekenen. Ik hoop van niet, want langzaam maar zeker begint Crack Cloud steeds wat meer een van mijn (live)favorieten te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.841
12.586
Heel soms sta je bij een echt uniek goed concert. En er zijn van die enkele keren dat je naar iets staat te kijken waarvan je weet dat je dit nooit meer nog een keer zal meemaken. Epica was zo'n ervaring. Wat een unieke en zaligmakende ervaring was deze show met orkest en koor. Werkelijk prachtig. En dat nieuwe werk, ze speelden 3 nummers, hoorden tot de hoogtepunten van de show. Wat bizar goed.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.691
848
Heel soms sta je bij een echt uniek goed concert. En er zijn van die enkele keren dat je naar iets staat te kijken waarvan je weet dat je dit nooit meer nog een keer zal meemaken. Epica was zo'n ervaring. Wat een unieke en zaligmakende ervaring was deze show met orkest en koor. Werkelijk prachtig. En dat nieuwe werk, ze speelden 3 nummers, hoorden tot de hoogtepunten van de show. Wat bizar goed.
Volledig eens, a once in a lifetime experience, en in mijn opninie was dit eigenlijk zoals hun 20th anniversary show had moeten zijn.
De visuals, de belichting, de muziek en uiteraard de zang, alles klopte gewoon.
Ik had vandaag gepland om de nieuwe Nightwish te beluisteren, maar ik merk dat die CD mij momenteel niet kan boeien, na die show van gisteren
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
280
209
Vandaag naar Hour of Power by Moby geweest. Een beetje verrast hoe de klassiekers worden gespeeld.

Wel veel last gehad van pratende mensen. Wij stonden helemaal linksvoor bij het scherm.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.736
9.117
Heel soms sta je bij een echt uniek goed concert. En er zijn van die enkele keren dat je naar iets staat te kijken waarvan je weet dat je dit nooit meer nog een keer zal meemaken. Epica was zo'n ervaring. Wat een unieke en zaligmakende ervaring was deze show met orkest en koor. Werkelijk prachtig. En dat nieuwe werk, ze speelden 3 nummers, hoorden tot de hoogtepunten van de show. Wat bizar goed.

Hebben ze er iets over los gelaten of deze shows gefilmd zijn voor een dvd?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Voor mij was het een mooie week met unieke live muziek!

Afgelopen woensdag naar de 'An Evening With' show van Haken in Tivoli geweest. En dat was zeer goed! De set was opgedeeld in twee delen: het eerste gedeelte bestond uit een integrale uitvoering van hun nieuwste album, Fauna. En die set sloten ze vervolgens af met het magnifieke 'Crystallised'. En het tweede gedeelte van de set was een greep uit het rijke oeuvre van de Britten, met enkele van mijn favorieten als Puzzle Box, Cockroach King en het machtige Visions.

Voor mij was het de derde keer Haken. De voorgaande twee keren was ik wat teleurgesteld door de geluidsafstelling. Op album ben ik echter wel fan van de band, dus ik wilde ze graag toch nog een keer de kans geven om me live ook te overtuigen. Tickets gekocht zowat in het midden van de zaal, enkele meters naast de geluidstafel (het was een volledig zitconcert), om niets aan het toeval over te laten. Geen voorprogramma, een zaal als Tivoli waar ik het geluid eigenlijk altijd wel goed vind. Dus al met al kon het niet misgaan, zou je zeggen.. Wel dus, want het geluid was gewoon niet goed tijdens de eerste set. De gitaren stonden te schel en de gehele mix was naar mijn smaak veel teveel gericht op het ritmische gedeelte van de muziek, waardoor de meer melodieuze, subtiele stukjes zang, gitaar en keyboard regelmatig verdronken in de mix. Het was geen dramatische mix, dus een gedeelte van mijn gezelschap had er een stuk minder last van. Maar ik ben wat dat betreft gewoon een pietlut. Ik verwacht in dergelijke omstandigheden gewoon een perfecte mix, met de hedendaagse techniek.

Maar goed, verder was het wel een heel aangename set. Fauna is een album met veel hoogtepunten en ook wel wat fillers. Maar voor mij al met al wel boeiend genoeg om me een dik uur mee te vermaken. Zeker als die eerste set van afgesloten wordt met Crystallised. Ik kan pagina's vol schrijven over wat ik van dat nummer vindt. Voor mij is dit het perfecte prognummer. Muzikaal, thematisch, qua lyrics, de opbouw. Echt alles is spot on in die 20 minuten. Ik heb het nummer al talloze keren geluisterd en het is me nog nooit gelukt om er niet door geraakt te worden. Dus om de makers van dit nummer hun creatie live te zien en horen spelen voelde als een voorrecht, emotioneerde me en maakte het elke cent al waard.

Dat er een pauze van 25 minuten in de set zat, vond ik om meerdere redenen echt ideaal. Zo kon ik even m'n benen strekken, wat ik na anderhalf uur zitten wel kan waarderen. Ook een luchtje scheppen op het balkon van Tivoli vond ik aangenaam. Het stelde me in staat om even de emoties te verwerken die Crystallised bij me op had geroepen. Maar bovenal zorgde het ervoor dat de geluidsmensen wat aan de mix konden doen, want bij aanvang van de tweede set merkte ik tot mijn verbazing en aangename verrassing al direct al een groot verschil met de eerste anderhalf uur. Dat had ik echt niet meer verwacht, maar maakte me wel heel blij. Hierdoor werd het een tweede set wat werkelijk waar voorbij vloog en voordat ik het wist de band al begonnen was met de toegift Visions. Een monster van een track, die je in 22 minuten volledig in vervoering kan brengen. Perfecte afsluiter van een toch wel heerlijke avond!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Twee dagen later reisde ik af naar Amsterdam om mijn geliefde Epica hun langverwachte 'Symphonic Synergy' te zien uitvoeren. Een zeer speciale show, waar de band voor de gelegenheid op het podium vergezelgd zou gaan worden door een volledig koor, een symfonieorkest en nog een aantal special guests. Epica is een band die ik de afgelopen bijna 20 jaar al meer dan 30 keer live aan het werk heb gezien. Vaak bewust opgezocht, omdat ze weer eens een albumpresentatie of een jubileumshow deden. Soms ook wat minder bewust, omdat ze werden aangekondigd voor een festival waar ik toch al zou zijn. En altijd steengoed en vol overgave.

Vrijdagavond dacht ik terug aan die avond, zo'n 20 jaar geleden, toen ik knetterstoned bij mijn beste maat op zijn zolderkamertje MTV Rocks zat te kijken en betoverd werd door de clips van 'The Phantom Agony' en 'Feint' die achter elkaar werden vertoond. Mijn gedachten gingen terug naar Bevrijdingsdag 2005, waar Epica optrad in nota bene Middelburg, waar mijn vader net naartoe was verhuisd. En waar ik na Epica hun set uitgebreid heb kunnen staan praten met alle bandleden. Ik herinnerde me afgelopen vrijdag hoe trots ik was toen ik Epica in 2006 een volle Alpha tent op Lowlands omver zag blazen. Ik moest denken aan Trailerpop 2007, waar Epica met slechts één gitarist en een invalzanger optrad, omdat Mark aan het fietsen was voor het goede doel. Hoe ik later dat jaar zo trots was als een pauw met mijn backstage bandjes voor Wallenpop in mijn eigen Hellevoetsluis, omdat ik één van de organisatoren getipt had over Epica en zij uiteindelijk geboekt waren als headliner.

Ik moest denken aan alle 8 albums die de band heeft uitgebracht en die allen nummers bevatten die tot mijn favorieten behoren. De tientallen shows die ik in de afgelopen jaren verder nog heb mogen zien. Van de kleinste zaaltjes tot de grootste podia. Mijn tijd op het Epica forum, waar de bandleden gewoon lid waren en regelmatig kijkjes achter de schermen gaven. Hoe ik vreesde voor het voortbestaan van de band toen Simone en Mark uit elkaar gingen, of toen enkele bandleden de band verlieten. Hoe mijn Hyves vriend Arien opeens de vaste drummer van de band werd. Of Rob, de man waar je in Rotterdam tijdens diverse metalevenementen zelfgemaakte sambal van kan kopen, werd aangekondigd als nieuwe bassist.

Het voelde afgelopen vrijdag alsof al die herinneringen uiteindelijk hebben geleid tot de show van vrijdagavond. Alles kwam samen op die avond. Een heerlijke plek met perfect zicht in het voorste vak. Een bijzonder fijn gezelschap. Een briljante geluidsmix. Een band in topvorm. Een setlist met nummers van alle 8 de albums en ook nog werk van twee EP's en liefst drie nieuwe nummers. Een visueel spektakel, met uiteraard het gebruikelijke vuur, maar ook een prachtige ledwand achterop het podium. Maar bovenal natuurlijk het volledige koor, orkest, een kinderkoor en drie achtergrondzangeressen. Het is veel te duur om dit structureel te doen, maar dit was het ultieme Epica. Dat wat hen zo ongelooflijk uniek maakt: de proggy metal, met invloeden van death en black in combinatie met fenomenale (neo)klassieke muziek.

Dit was één van de beste shows waar ik ooit ben geweest.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Gisteren avond naar Within Temptation geweest @013. Een goede anderhalf week geleden wilde ik een optreden inplannen en toen kwam ik bij Within Temptation uit. Altijd een leuke band gevonden, en ik had ze een flinke poos niet meer gevonden. Het was uitverkocht maar via Ticketmaster een resale ticket kunnen kopen voor de normale prijs.

Setlist was aardig, al blijft het jammer dat hun OG track Ice Queen ontbrak, maar er staan natuurlijk genoeg andere parels tegenover. Sharon blijft een waanzig sterke goede vocalisten, en de band is ook gewoon erg sterk. Einde zaten wel de hits, erg naar mijn zin gehad.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.736
9.117
Gisteren avond naar Within Temptation geweest @013. Een goede anderhalf week geleden wilde ik een optreden inplannen en toen kwam ik bij Within Temptation uit. Altijd een leuke band gevonden, en ik had ze een flinke poos niet meer gevonden. Het was uitverkocht maar via Ticketmaster een resale ticket kunnen kopen voor de normale prijs.

Setlist was aardig, al blijft het jammer dat hun OG track Ice Queen ontbrak, maar er staan natuurlijk genoeg andere parels tegenover. Sharon blijft een waanzig sterke goede vocalisten, en de band is ook gewoon erg sterk. Einde zaten wel de hits, erg naar mijn zin gehad.

Van @PimSp begrepen dat er heel strak gespeeld werd, maar dat het wat ontbrak aan showelementen ten opzichte van eerdere shows. Hoe heb jij dat ervaren? (als je ze al vaker hebt gezien?)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.597
Gisteren bij Heilung geweest en ik ben teleurgesteld thuisgekomen van de avond.

Ten eerste het publiek, kunnen we daar alsjeblieft wat aan doen? Iets meer awareness kweken ofzo? Het draait niet om jou, het draait om de band. Als jij de hele show wil filmen koop dan een dvd en ga met je telefoon thuis voor de tv zitten. Als jij de hele avond wil praten, ga lekker naar je vaste stamkroeg. Als jij tussendoor de hele tijd dierengeluiden wil maken (wtf, hoezo respectloos), ga dan lekker naar de dierentuin.

Ten tweede de zaal. Ik vind Afas eigenlijk gewoon niet leuk. Sfeerloos, maar nog belangrijker. Ik heb bijna nooit goed zicht. En dat is best raar, want ik kom boven de 1,90m uit. Anderen (kleinere mensen) hebben gewoon echt niks van de set gezien, terwijl visuals een belangrijk onderdeel van de show zijn. Daarnaast vind ik eruit komen altijd gekut. Veel te smal, toiletten onhandig geplaatst en natuurlijk te weinig voor de dames. Lockers staan ook onhandig, maar die waren deze avond op de onpraktische plek (de smalle gang naar de uitgang, wie heeft dat bedacht) gelukkig dicht.

Ten derde de band zelf. Als je er niet bij in trans komt door bovenstaande punten, is het best wel eentonig. 2u is dan ook veel te lang. De set op LL vorig jaar van 5 kwartier vond ik veel sterker. Het laatste nummer was een van de weinige epische momenten op de avond. Voor de rest vooral drums in een ritme en niet zo mooi gegrunt gehoord.

Gelukkig was de avond niet een geheel fiasco en dat was te danken aan Zeal & Ardor. En 45min durende retegoede mix van metal, gospel,blues en ik weet niet wat meer. Lichten, show, nummers, alles was hoofdact waardig en uiteindelijk waren ze dat ook voor me. Genoten.

(Vorige keer bij een concert in Amsterdam hoorde ik een preek aan van hoe goed Jezus en God waren. Nu begon een nummer met de tekst "the only good God is a dead one". Contrastje. Vraag me af hoeveel mensen zowel Needtobreath en Zeal & Ardor hebben gezien in die anderhalve week tijd. Gok vrij weinig.)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.636
7.615
Ten tweede de zaal. Ik vind Afas eigenlijk gewoon niet leuk. Sfeerloos, maar nog belangrijker. Ik heb bijna nooit goed zicht. En dat is best raar, want ik kom boven de 1,90m uit. Anderen (kleinere mensen) hebben gewoon echt niks van de set gezien, terwijl visuals een belangrijk onderdeel van de show zijn.
Precies dit! Daarom ga ik tegenwoordig in Afas sowieso altijd maar meteen op zoek naar een mooi plekje op de tribune. Dan heb je in elk geval iets van overzicht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Van @PimSp begrepen dat er heel strak gespeeld werd, maar dat het wat ontbrak aan showelementen ten opzichte van eerdere shows. Hoe heb jij dat ervaren? (als je ze al vaker hebt gezien?)
Ja dat was wel wat minder, maar daar had ik eerlijk gezegd ook wel rekening mee gehouden in de 013. Dus ik was daar niet zo zeer verbaast over als ik eerlijk ben. De full experience krijg je ze inderdaad te zien in een headline show.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Gisteren bij Heilung geweest en ik ben teleurgesteld thuisgekomen van de avond.

Ten eerste het publiek, kunnen we daar alsjeblieft wat aan doen? Iets meer awareness kweken ofzo? Het draait niet om jou, het draait om de band. Als jij de hele show wil filmen koop dan een dvd en ga met je telefoon thuis voor de tv zitten. Als jij de hele avond wil praten, ga lekker naar je vaste stamkroeg. Als jij tussendoor de hele tijd dierengeluiden wil maken (wtf, hoezo respectloos), ga dan lekker naar de dierentuin.

Ten tweede de zaal. Ik vind Afas eigenlijk gewoon niet leuk. Sfeerloos, maar nog belangrijker. Ik heb bijna nooit goed zicht. En dat is best raar, want ik kom boven de 1,90m uit. Anderen (kleinere mensen) hebben gewoon echt niks van de set gezien, terwijl visuals een belangrijk onderdeel van de show zijn. Daarnaast vind ik eruit komen altijd gekut. Veel te smal, toiletten onhandig geplaatst en natuurlijk te weinig voor de dames. Lockers staan ook onhandig, maar die waren deze avond op de onpraktische plek (de smalle gang naar de uitgang, wie heeft dat bedacht) gelukkig dicht.

Ten derde de band zelf. Als je er niet bij in trans komt door bovenstaande punten, is het best wel eentonig. 2u is dan ook veel te lang. De set op LL vorig jaar van 5 kwartier vond ik veel sterker. Het laatste nummer was een van de weinige epische momenten op de avond. Voor de rest vooral drums in een ritme en niet zo mooi gegrunt gehoord.

Gelukkig was de avond niet een geheel fiasco en dat was te danken aan Zeal & Ardor. En 45min durende retegoede mix van metal, gospel,blues en ik weet niet wat meer. Lichten, show, nummers, alles was hoofdact waardig en uiteindelijk waren ze dat ook voor me. Genoten.

(Vorige keer bij een concert in Amsterdam hoorde ik een preek aan van hoe goed Jezus en God waren. Nu begon een nummer met de tekst "the only good God is a dead one". Contrastje. Vraag me af hoeveel mensen zowel Needtobreath en Zeal & Ardor hebben gezien in die anderhalve week tijd. Gok vrij weinig.)
Jammer zeg! Heilung is inderdaad typisch zo'n band waarbij je in een trans moet komen om het volledig te kunnen waarderen. Dan ben je inderdaad afhankelijk van factoren waar je zelf geen invloed op hebt, zoals het overige publiek en de venue. Zonde dat het voor jou wat dat betreft allemaal tegenzat.

Z&A is inderdaad geweldig en zeker live, dus mooi dat je hen wel goed mee hebt kunnen pakken. De band was trouwens vrijdagavond al in de Afas, om de show van Epica mee te pakken. Daardoor Manuel, de zanger, nog even kort kunnen spreken en met hem mijn vrienden jaloers kunnen maken door een selfie van ons in de groep te sturen, haha.

Ik vind de Afas ook niet de fijnste zaal, maar ik had vrijdagavond wel wat pluspunten. Sowieso hadden wij golden circle kaarten, dus tien minuten voor aanvang van de show gemakkelijk naar voren kunnen lopen naar een uitstekende plek op rij 6, met genoeg ruimte om ons heen en nog belangrijker: van de eerste tot de laatste minuut geen last gehad van Dutch Disease. En zelfs het aantal filmende mensen viel heel erg mee. Dan kun je er lekker in komen. En verder vind ik die Talent Stage wel echt heel erg tof, dat je na afloop van een concert nog even een onbekend Nederlands bandje kunt gaan bekijken. Ook al was de band die wij hadden niet erg goed, desondanks vind ik dat wel heel erg mooi dat zo'n zaal de kans biedt aan Nederlands talent.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
936
825
Moby, het concert waar ik het hardst naar uitkeek dit jaar maar dat nooit echt helemaal van de grond kwam uiteindelijk. Het was heel goed hè, fantastische muzikanten, maar soms rare keuzes in de set - die bizarre versie van Life Me Up onder andere - en publiek dat stoicijns stil stond/bleef zitten zorgden ervoor dat het toch geen echt magische avond werd. Jammer wel, maar toch heel blij dat ik geweest ben.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.597
Precies dit! Daarom ga ik tegenwoordig in Afas sowieso altijd maar meteen op zoek naar een mooi plekje op de tribune. Dan heb je in elk geval iets van overzicht.
Wouden wij ook maar blijkbaar (geen moment tijdens proces van aankoop aan gedacht) had je zit en staplaatsen apart. Voor Vampire Weekend ga ik lekker weer zitten.
Jammer zeg! Heilung is inderdaad typisch zo'n band waarbij je in een trans moet komen om het volledig te kunnen waarderen. Dan ben je inderdaad afhankelijk van factoren waar je zelf geen invloed op hebt, zoals het overige publiek en de venue. Zonde dat het voor jou wat dat betreft allemaal tegenzat.

Z&A is inderdaad geweldig en zeker live, dus mooi dat je hen wel goed mee hebt kunnen pakken. De band was trouwens vrijdagavond al in de Afas, om de show van Epica mee te pakken. Daardoor Manuel, de zanger, nog even kort kunnen spreken en met hem mijn vrienden jaloers kunnen maken door een selfie van ons in de groep te sturen, haha.

Ik vind de Afas ook niet de fijnste zaal, maar ik had vrijdagavond wel wat pluspunten. Sowieso hadden wij golden circle kaarten, dus tien minuten voor aanvang van de show gemakkelijk naar voren kunnen lopen naar een uitstekende plek op rij 6, met genoeg ruimte om ons heen en nog belangrijker: van de eerste tot de laatste minuut geen last gehad van Dutch Disease. En zelfs het aantal filmende mensen viel heel erg mee. Dan kun je er lekker in komen. En verder vind ik die Talent Stage wel echt heel erg tof, dat je na afloop van een concert nog even een onbekend Nederlands bandje kunt gaan bekijken. Ook al was de band die wij hadden niet erg goed, desondanks vind ik dat wel heel erg mooi dat zo'n zaal de kans biedt aan Nederlands talent.
Talent stage wel benieuwd naar, maar nog nooit geweest. Wil meestal wel redelijk vlot naar huis. Vooral omdat ik nu nog eerst iemand in Raalte moest afzetten duurt de terugrit wel 2u, dus skip ik die maar.

Z&A ga ik ook zeker eens een losse show van meepakken. Lang geleden dat het voorprogramma zo boven het hoofd programma uitsteeg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken