Ik ben naar … geweest en het was …

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Over goed bij stem gesproken. Lzzy Hale van Halestorm gisteren. Voorprogramma van Alter Bridge. WAT EEN KANON! En Myles Kennedy zelf scoort op dat gebied ook altijd een dikke voldoende. Het was even zoeken naar de juiste afstemming omdat het volume van de muziek in het begin teveel boven de stemmen uit kwam, maar daarna werd het een heerlijk avondje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Beetje laat maar ook ik was er bij zondag bij nightwish, was voor mij vijfde keer nightwish alweer. Dit was toch echt de mooiste.
Allereerst het voorprogramma kon voor mij niet beter.
Turmion katilot
Ik ken ze al sinds me elfde, mijn metaloom nam altijd als hij langs kwam allerlei gebrande cds mee en ook vaak van onbekende bands daar was dit er een van .
Dus ik had mijn jeugdsentiment momentje. Bij het tweede nummer met me beste vriend luidkeels meegezongen. We stonden bijna vooraan. En we kregen toch meerde blikken van hoe kennen hun dit.

Daarna mijn danschoenen aangedaan voor beast in black. Wat kan die Yannis zingen zeg en dan rent hij ook nog de marathon op het podium. Bij graspop word het weer vooraan staan.

Nightwish zelf
Veeg me maar op. Wat een emotie , wat een kracht wat een show. Niet te zuinig
Duurde me een week om iets te schrijven maar meer dan dit komt er niet uit. Dat wordt gewoon bluray aanschaffen, tapje huren en premiere party bij mij thuis organiseren denk ik
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Over goed bij stem gesproken. Lzzy Hale van Halestorm gisteren. Voorprogramma van Alter Bridge. WAT EEN KANON! En Myles Kennedy zelf scoort op dat gebied ook altijd een dikke voldoende. Het was even zoeken naar de juiste afstemming omdat het volume van de muziek in het begin teveel boven de stemmen uit kwam, maar daarna werd het een heerlijk avondje!
Hoe was de show en het publiek. Ik was net voor alles naar headline zaalsporten van halestorm geweest. Inderdaad een power strot maar ik miste toch wel wat magie ofzo. Ben heel, benieuwd hoe ze op graspop zijn
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Hoe was de show en het publiek. Ik was net voor alles naar headline zaalsporten van halestorm geweest. Inderdaad een power strot maar ik miste toch wel wat magie ofzo. Ben heel, benieuwd hoe ze op graspop zijn
Show met weinig poespas, gewoon goede lichten en prima geluid. Geen vervelende afleidingen op het scherm, alleen een logo wat op de beat van kleur versprong. Wel nog een drumsolo die eindigde met een gimmick toen de drummer overging op drumstokken van het formaat slagboom. En tussendoor een paar zeer rake a capella uithalen. Ik miste eigenlijk totaal geen magie, ze gaven gewoon een strakke set weg zoals een voorprogramma een zaal hoort op te warmen.

Het publiek voorin was uitbundig. Zaal was nagenoeg even vol als tijdens hoofdact Alter Bridge. Achterin de zaal wel de beruchte Hollandse ziekte van het overal doorheen lullen, maar dat was gedurende de hele avond zo, zowel bij Halestorm als bij AB. Stukje verder naar voren lopen en het probleem was verholpen...
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Over goed bij stem gesproken. Lzzy Hale van Halestorm gisteren. Voorprogramma van Alter Bridge. WAT EEN KANON! En Myles Kennedy zelf scoort op dat gebied ook altijd een dikke voldoende. Het was even zoeken naar de juiste afstemming omdat het volume van de muziek in het begin teveel boven de stemmen uit kwam, maar daarna werd het een heerlijk avondje!
Helemaal mee eens! Lzzy Hale is echt een podiumbeest en ze heeft een waanzinnige stem. Ik ging gisteren vooral voor Mammoth WVH maar vond Halestorm met afstand het beste van de avond. Wel jammer dat ze weinig écht sterke nummers hebben, dat staat de grote doorbraak (die ze op basis van Lzzy's stem en performance wel verdienen) nog steeds een beetje in de weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
€ 3,80 voor een bekertje cola in de Lotto en € 7 voor een kluisje. Ik vind het een dure zaal, maar tis vele malen dichterbij dan de Ziggo voor mij.

Vooral die locker is fel overdreven.
In de AB en Het Depot 1 euro, of zijn die ook duurder geworden daar?

Staan die lockers bij de Lotto Arena nog altijd buiten?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Vooral die locker is fel overdreven.
In de AB en Het Depot 1 euro, of zijn die ook duurder geworden daar?

Staan die lockers bij de Lotto Arena nog altijd buiten?
Ik kom zelf uit Nederland en voor mij is AB bijvoorbeeld te ver (Antwerpen half uurtje met de auto). Dus over andere zalen kan ik niks zeggen.

Maar mn jas was lekker koud na afloop van Nightwish ja .. gelukkig warm ik snel op maar comfortabel is het allerminst niet. Mag vele malen beter voor die prijs.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Show met weinig poespas, gewoon goede lichten en prima geluid. Geen vervelende afleidingen op het scherm, alleen een logo wat op de beat van kleur versprong. Wel nog een drumsolo die eindigde met een gimmick toen de drummer overging op drumstokken van het formaat slagboom. En tussendoor een paar zeer rake a capella uithalen. Ik miste eigenlijk totaal geen magie, ze gaven gewoon een strakke set weg zoals een voorprogramma een zaal hoort op te warmen.

Het publiek voorin was uitbundig. Zaal was nagenoeg even vol als tijdens hoofdact Alter Bridge. Achterin de zaal wel de beruchte Hollandse ziekte van het overal doorheen lullen, maar dat was gedurende de hele avond zo, zowel bij Halestorm als bij AB. Stukje verder naar voren lopen en het probleem was verholpen...

Ik was er niet bij gisteren (was bij de buren met Powerwolf), maar ben in totaal twee keer bij Halestorm geweest en op basis daarvan vind ik niet per se dat er iets van magie ontbreekt bij Halestorm en ze hebben gewoon prima nummers, maar ik mis toch wel wat show elementen tijdens het optreden. Ze geven een concert en spelen hun nummers, maar inderdaad weinig extra's, af en toe een beetje praten en een drumsolo, maar voor mij persoonlijk ontbreekt het aan dat soort extra's wat voor mij net het verschil kan maken.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Maar mn jas was lekker koud na afloop van Nightwish ja .. gelukkig warm ik snel op maar comfortabel is het allerminst niet. Mag vele malen beter voor die prijs.

Nog altijd hetzelfde dus.
Laatste keer dat ik er was moest je uw jas/trui buiten in de locker opbergen en dan opnieuw, rillend in de koude in T-shirt, een wachtrij volgen om binnen te mogen gaan... 🤨

Hebben precies het principe locker/vestiaire niet goed gesnapt daar...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nog altijd hetzelfde dus.
Laatste keer dat ik er was moest je uw jas/trui buiten in de locker opbergen en dan opnieuw, rillend in de koude in T-shirt, een wachtrij volgen om binnen te mogen gaan... 🤨

Hebben precies het principe locker/vestiaire niet goed gesnapt daar...
Met Nightwish voor het eerst geweest daar maar wat een achterlijk systeem. Vooral in de winter.
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke en Raoul

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Met Nightwish voor het eerst geweest daar maar wat een achterlijk systeem. Vooral in de winter.
Ja ook gewoon die hele marathon die je moet rondstrompelen om tot aan het sportpaleis te geraken. Op zich geen probleem, maar duurt zo lang omdat het gewoon 1 grote bottleneck is, waardoor je amper vooruit geraakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ja ook gewoon die hele marathon die je moet rondstrompelen om tot aan het sportpaleis te geraken. Op zich geen probleem, maar duurt zo lang omdat het gewoon 1 grote bottleneck is, waardoor je amper vooruit geraakt
Wat bedoel je precies?
Sportpaleis en Lotto hebben toch afzonderlijke ingangen?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Gisteren naar Powerwolf geweest, eerste keer Warkings, Dragonforce en Powerwolf. En wat een shows heb ik gezien!

Heerlijke setlist van Powerwolf en ze hadden elke seconde mijn aandacht! Heerlijke avond gehad
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos

whosvegas

Playlistbediener
23 aug 2022
38
13
Afgelopen woensdag naar Evanescence in het Ziggo dome geweest (met Within Temptation).
Ik had sterk de indruk dat de zang van Amy Lee een beetje hulp van software had, met name op de momenten dat er alleen piano was als muziek. of geen muziek.
Als ik de filmpjes van Youtube voor me haal, zingt ze niet altijd zuiver (op z'n zachts gezegd :) )
Woensdag was er echter geen valse noot te horen, het klonk mij iets te perfect / gelikt
Jammer, de charme van een live optreden is, dat de zang niet altijd perfect is.

Als ik kijk, wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is met software, dan lijkt het aannemelijk dat ze hulp heeft van software. dat ze wel live zingt, maar dat de software de zang beter laat klinken. Of ze heeft natuurlijk zanglessen genomen :)

Is jullie dit wel eens opgevallen?

Geluid was verder prima in Ziggo dome
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
A.A. Williams en Karin Park, Blå, 5 december
Van tevoren wist je eigenlijk dat dit een heerlijk concert zou vinden. Karin Parks nieuwe album Private Collection kwam goed uit de verf. Tokyo By Night en Opium zijn dijken van nummers. Eindigen met Blue Roses is prachtig. Misschien wel het beste optreden dat ik van d'r heb gezien.

Datzelfde geldt voor A.A. Williams. Met As the Moon Rests heeft ze haar beste werk tot nu toe afgeleverd en dat geldt ook voor de liveshow. Heel het album (integraal?) gespeeld met wat aanvulling. Stond als een huis.

Enige jammere was dat het pas om 21.30 begon i.p.v. 20.00, aangezien ze zelf pas om 20.45 de zaal binnen kwamen lopen vanwege het feit dat ze panne hadden en daaronder langs de weg stonden.

Dit affiche staat nog 21 december in Patronaat 013 hebben ze al achter de rug, maar Haarlem moet dus nog platgespeeld worden. Doe even een kaartje kopen. Doei.

P.S.: Deze kwamen allebei geheid m'n lijst van beste optredens van dit jaar inrollen op hoge posities, maar daar is het niet te laat voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Afgelopen woensdag naar Evanescence in het Ziggo dome geweest (met Within Temptation).
Ik had sterk de indruk dat de zang van Amy Lee een beetje hulp van software had, met name op de momenten dat er alleen piano was als muziek. of geen muziek.
Als ik de filmpjes van Youtube voor me haal, zingt ze niet altijd zuiver (op z'n zachts gezegd :) )
Woensdag was er echter geen valse noot te horen, het klonk mij iets te perfect / gelikt
Jammer, de charme van een live optreden is, dat de zang niet altijd perfect is.

Als ik kijk, wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is met software, dan lijkt het aannemelijk dat ze hulp heeft van software. dat ze wel live zingt, maar dat de software de zang beter laat klinken. Of ze heeft natuurlijk zanglessen genomen :)

Is jullie dit wel eens opgevallen?

Geluid was verder prima in Ziggo dome

Er loopt een track mee, maar Amy zingt de lijnen wel live. Ondertussen is ze ziek geworden en heeft ze bvb de concerten in Polen moeten annuleren ( Enkel Smash into Pieces en Within Temptation treden daar op.)

Als je de beelden ziet vanuit Leipzieg was dat echt de enige optie, ziet er echt fysiek pijnlijk uit om zo te performen.

 

misjaz

Playlistbediener
2 jul 2019
30
16
Gisteren geweest bij bonnie prince billy in doornroosje. Broeder Dieleman was leuk als voorprogramma. Will kwam op in een totaal wit pak met capuchon nog op en begon meteen te spelen, doodse stilte. Wauw hij weet echt met met alleen zijn stem en gitaar het hele publiek te bezweren. Dit was het stilste publiek wat ik ooit heb mogen mee maken. je kon letterlijk een speld horen vallen. Leuk waren ook de mantra nummers, die erop gemaakt waren zodat het publiek de tekst kon leren. Hij speelde een mix van vooral nieuwe dingen en wat oude nummers (niks van i see darkness helaas). Na het concert bleef hij zelfs nog praten en signeren bij de merch tafel. Iedereen die in Paradiso gaat, veel plezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Gebruikers die dit onderwerp bekijken