Mooi geschreven. Ik heb precies dezelfde ervaring van de show in 013.De Staat in 013
Ik heb ze al heel vaak gezien, maar in een donkere zaal (zeker een middelgrote zoals deze) komen ze echt het beste tot hun recht, veel beter dan overdag op een festival. Geluid was perfect, nieuwe nummers doen het alweer heel goed live, maar ik wil vooral gezegd hebben: wat een fenomenale lichtshow. Ze zijn er altijd al goed in geweest, maar dit was echt Tame Impaliaans. De knipperlichten-climax aan het einde was echt hallucinant. Ik stond dan ook wel op de ideale positie om het te zien (precies in het midden op het begin van de trap, net boven de mensen uit).
Personal Trainer als voorprogramma was ook leuk trouwens.
Voor mij was dit de laatste show die ik dit jaar bijwoonde, heb zon 87 optredens gezien dit jaar en dit was een fantastische afsluiter van een imposant concertjaar.
Personal Trainer was lekker maf als opwarmertje. Ik had daarna hoge verwachtingen van De Staat, ik had ze dan weer nooit gezien en wilde dolgraag. Hun Lowlands headlineshow op YouTube beloofde al veel goeds.
Maar holy shit wat een productie, Torre is knettergek, de muziek is strak en die lichtshow is om je telkens over te verbazen.
Een onwijs geslaagde avond.