Het zal vast niemand interesseren, maar toch. Ik heb de bandjes gisteren even omgeruild voor wat Hardstyle dj’s. Namelijk gisteren naar de 013 geweest voor festival Reactivate. Ik luisterde in mijn puber jaren naar dit soort muziek, en ik wilde altijd al eens hardstyle legends TNT zien (Technoboy samen met Tuneboy), en dat was me destijds nooit gelukt.
Ook was het een soort classic festival, maar eerlijk gezegd was er nog vrij veel “na mijn tijd”. Enfin.
A-Lusion, Josh & Wesz, The Pitcher (Live), Frontliner, Avio (Alphaverb vs. Intractable One), TNT, Adaro, Noisecontrollers, Ran-D, Chain Reaction vs. Crypsis, Dj Thera, Geck-O, Deetox, Wavolizer, Deetox en Chris One gezien. Best wat afgependeld.
Maar tofste sets kwamen voor mij van Josh & Wesz en ja TNT vandaan. Ran-D en Frontliner waren matig.
Helaas was het minder oldschool dan verwacht, want veel was afkomstig uit de tijd dat ik het al niet meer luisterde. Maar ik kon me muzikaal gezien nog best goed vermaken. Goed geluid overigens ook. Alleen de mensen…. Er hing echt een vervelende sfeer. Veel opgefokte types in ontbloot bovenlijf terwijl het buiten nog net niet staat de vriezen. Geen gesprek met een vreemde voelde als prettig. Het ging maar steeds over sleuteltjes, snuiven, en dat soort onzin. Ook als je naar het toilet de cliché geintjes als “je kan ook binnen snuiven” etc. En ik ben vast een vreemde dude die voor de muziek komt, dus voor mij hoeft dat allemaal niet zo… en zeker niet om zo opschepperig over te doen. Voelde gewoon niet fijn, jammer gewoon. Dit was in “mijn tijd” echt wel minder en niet zo massaal.