Ik ben naar … geweest en het was …

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Is toch helemaal niks mis met die reactie van Dave? Hij had het gezien en zijn reactie op het optreden was lol, want hij vond het een wanvertoning. Moet kunnen toch. Blijkbaar was hij in Tivoli heel slecht en in Kortrijk niet.
 
  • On fire
Waarderingen: Verwijderd lid 37800

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
@Martijn als ik me niet vergis.
Ja, klopt. Vanuit een interesse voor Korea en een fascinatie voor de wijze hoe de muziekindustrie daar werkt wilde ik zo'n een keer meemaken.
Ik heb een prima, bij vlagen hysterische popshow gezien die leentjebuur speelt bij de grote muzikale trends van de afgelopen jaren. Uiteindelijk lag de show net te vaak stil om goed de vaart in de show te houden: het duurde bijvoorbeeld een kwartier voordat de dames terugkwamen voor de toegift met Last Christmas. Verder de duurste merchandise die ik ooit heb gezien (75 euro voor het hamertje dat de fans meezeulen) en minstens veertig euro voor een t-shirt. Ik ben benieuwd of ze bij een volgend album de poging gaan wagen om net als BTS stadions uit te verkopen, want daarna zal het wel klaar zijn.
 
Laatst bewerkt:

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gisteravond bij Stippenlift geweest in Merleyn. Wist niet goed wat ik moest verwachten, maar het was echt verrassend leuk. Vooral lekkere uptempo nummers, met een enorm jaren 80 Depeche Mode sfeertje. En zijn teksten zijn heerlijk depri. Maar hij is ook ontzettend droogkomisch in de manier waarop hij zijn optreden aan mekaar praatte.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
De kop is er af. Net terug van Rufus Wainwright spelend met Amsterdam Sinfonietta. Mooi rustig begin van het jaar. Veel strijkers viool, Cello en contra bas een drumstel, percussie en uiteraard een piano.
Naast de weinig eigen nummers die hij zong (Argentina, Arachna en Going to a Town) ook wat opera van Wagner. Het concert begon met een cover van Prince (Raspberry Beret). Daarnaast ook covers van Paul Simon (American Tune) en van zijn moeder Kate McGarrigle en vader Louden Wainwright III.Mooi om te zien hoe pop en klassiek samenkomt.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
We zijn weer begonnen dit jaar! Al naar een komische show geweest van Steven en Jamie Kazan maar gisteren het eerste concert van dit jaar.

Julian Sas in Gebouw-T. Fijne bluesrock, voor de liefhebbers van Joe Bonamassa, King King, ZZ Top. Hij speelt de komende tijd nog in Zoetermeer, Dordrecht, Eefde, Drachten, Eindhoven, Goes en Haarlem en ook nog een sloot Duitse shows.

Gast speelt met passie en gaat er helemaal voor. Heel relaxte avond, lekker staan genieten met een lekker glaasje bier.

Ik zeg: lets go, op naar nog veel meer moois in 2023!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik begin het jaar lekker met een aparte.

Ik ben voor de eerste keer in mijn leven naar een opera geweest. Die Zauberflöte van Mozart. Ik ga al vaker naar een klassiek concert en vind het prachtig om zo'n orkest te zien optreden. Ze zaten op het podium ipv in de orkestbak omdat er problemen waren waardoor er geen decor en kostuums waren. Jammer, maar de muziek bleef overeind. De zang is wel wennen hoor. Ondanks dat ik redelijk Duits ken, verstond ik weinig. Gelukkig was er boventiteling. Maar de kracht zit hem in herhaling en lange uitgerekte noten, Het verhaal was.... bijzonder en natuurlijk in een heel ander tijdsbeeld. Maar die muziek gespeeld door zo'n orkest is toch wel echt heerlijk hoor.

Kortom, bijzondere ervaring en ik sluit niet uit dat ik ook af en toe weer nar een opera ga. 1x per jaar lijkt me een prima dosering.

Volgende is weer gewoon een concertje ipv theater ;)
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Raoul, Bert en Timmetje

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Vorige week nog afgesloten met WC Experience. Tsja, boerenrock en ordinair bier drinken maar wel keigezellig.

Nu ook weer een mooi weekend achter de rug.

Afgetrapt met een Legends of Rock Tribute avond van Lenny Kravitz, Bruce Springsteen en Tina Turner.

De Springsteen tribute sprong er helemaal uit, die ging er echt 100% voor qua show. Muzikaal zaten de andere 2 groepen ook goed inelkaar maar was de beleving een stuk minder.

Zondag het weekend afgesloten met TINA de musical over Tina Turner. Helemaal wauw gewoon. Zat ook lekker rij 5 dus kon alles mooi zien, geluid was top (wel hard) maar die performances en vooral van "Tina Turner" ofwel Nyassa Alberta. Haar spel maar ook haar stem waren echt niet normaal.

Helaas te jong (van 1995) om Tina Turner zelf eens te zien maar als ik deze show vergelijk met YT videos van concerten gaat het niet meer beter dan dit worden.

Nu op naar Robbie Williams en ook Discophonic Orchestra komende donderdag en vrijdag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Gisteren Loyle Carner in de AB. Was 1 grote triomftocht. Ik vermoed dat de bindteksten en dergelijke niet origineel waren, maar ze kwamen wel oprecht en dankbaar over.
Ook leuk hoe die tour is aangepakt, hele crew, band en podium in dat Hugo thema. Er zit een idee achter. Beetje zelfde vibe als Tame Impala in 2015 toen plots de crew die labojassen droeg. Kan ik wel appreciëren. En je voelde dat de band plots enorme stappen had gezet.

Kan een hoge tentspot aan op eender welk festival komende zomer. En zal in de toekomst wel nog doorgroeien.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: mattman en simonbolivar

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Robbie Williams in het Sportpaleis.
Oorspronkelijk lang getwijfeld om tickets te kopen in VVK, en nu uiteindelijk lastminute via Ticketswap.

Vooreerst: fantastisch goed geluid. Moet zeker één van de betere concerten zijn dat ik ooit in het Sportpaleis gezien heb, waarbij werkelijk niks op aan te merken viel geluidtechnisch.
Ook support Lufthaus hadden een zeer goed geluid, maar waarschijnlijk zat hier dezelfde crew achter de knoppen.
Ook goed dat de support act niet zo maar weggeduwd werd in een hoekje, maar ook al een groot stuk van de stage en de screens kon gebruiken. Zo zou het altijd moeten zijn. Ze vormden mooi één geheel met de main act.

Concert zelf vond ik vrij goed, opgevat als een carrière-overzicht.
Durf me zelf geen fan te noemen, maar de setlist kwam bij mij vrij gebalanceerd over.

Zeer sterke band, met 3 backings en dito blazers.
Alleen jammer dat er vrij veel nummers met strijkers in de set zaten, en die stonden op tape en werden zelfs geprojecteerd op het scherm. Dat deed eigenlijk afbreuk aan het live gevoel en zette de band wat in een slecht daglicht, wat jammer is, want de muzikanten waren echt wel goed.

Stage was vrij sober opgevat, geen megaproductie zoals hij wel eens in de stadions gedaan heeft.
Echter niks op aan te merken, alles was heel stijlvol gedaan en de lasers tijdens de rustige nummers brachten echt wel sfeer.

Robbie dik 2 uur uitmuntend bij stem, dient zeker vermeld te worden.

Zoals te verwachten wel vrij afgelikt zonder scherpe randjes.
Wat mij betreft hadden die muzikanten nog meer mogen uithalen of soleren, maar dat gebeurde niet. Het was tussen de lijntjes en braaf, maar wel goed gekleurd.

Persoonlijk had ik wel een aantal nummers uit het big band/crooner repertoire verwacht, want zo heb ik RW eigenlijk leren kennen en kreeg ik er respect voor. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Zeker geen spijt van deze avond en ook fijne contacten gelegd met de omstaande bezoekers.

Zie ik dit eventueel werken op Werchter?
De set kan zeker strakker voor een festival, maar ik denk dat de ingetogenheid niet tot zijn recht zou komen ...
Dubbeltje op zijn kant...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lufthaus is oa Robbie zelf toch? Deed die ook in zn eigen voorprogramma al even mee?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Gisteren bij Elephant geweest in Doornroosje. Erg leuke band met veel potentie. Durf ze zelfs een beetje de Wilco van de lage landen te noemen. Benieuwd naar nieuw album welke kant ze dan op gaan of dat ze zelfde lijn doortrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Robbie Williams in het Sportpaleis.
Oorspronkelijk lang getwijfeld om tickets te kopen in VVK, en nu uiteindelijk lastminute via Ticketswap.

Vooreerst: fantastisch goed geluid. Moet zeker één van de betere concerten zijn dat ik ooit in het Sportpaleis gezien heb, waarbij werkelijk niks op aan te merken viel geluidtechnisch.
Ook support Lufthaus hadden een zeer goed geluid, maar waarschijnlijk zat hier dezelfde crew achter de knoppen.
Ook goed dat de support act niet zo maar weggeduwd werd in een hoekje, maar ook al een groot stuk van de stage en de screens kon gebruiken. Zo zou het altijd moeten zijn. Ze vormden mooi één geheel met de main act.

Concert zelf vond ik vrij goed, opgevat als een carrière-overzicht.
Durf me zelf geen fan te noemen, maar de setlist kwam bij mij vrij gebalanceerd over.

Zeer sterke band, met 3 backings en dito blazers.
Alleen jammer dat er vrij veel nummers met strijkers in de set zaten, en die stonden op tape en werden zelfs geprojecteerd op het scherm. Dat deed eigenlijk afbreuk aan het live gevoel en zette de band wat in een slecht daglicht, wat jammer is, want de muzikanten waren echt wel goed.

Stage was vrij sober opgevat, geen megaproductie zoals hij wel eens in de stadions gedaan heeft.
Echter niks op aan te merken, alles was heel stijlvol gedaan en de lasers tijdens de rustige nummers brachten echt wel sfeer.

Robbie dik 2 uur uitmuntend bij stem, dient zeker vermeld te worden.

Zoals te verwachten wel vrij afgelikt zonder scherpe randjes.
Wat mij betreft hadden die muzikanten nog meer mogen uithalen of soleren, maar dat gebeurde niet. Het was tussen de lijntjes en braaf, maar wel goed gekleurd.

Persoonlijk had ik wel een aantal nummers uit het big band/crooner repertoire verwacht, want zo heb ik RW eigenlijk leren kennen en kreeg ik er respect voor. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Zeker geen spijt van deze avond en ook fijne contacten gelegd met de omstaande bezoekers.

Zie ik dit eventueel werken op Werchter?
De set kan zeker strakker voor een festival, maar ik denk dat de ingetogenheid niet tot zijn recht zou komen ...
Dubbeltje op zijn kant...
Mooi verteld, ik heb ook genoten gisteren.

Mooi om een hele zaal zo mee te horen zingen, hoe hij flirt met de dames, grapjes maakt.

2e keer dat ik hem zag. Was 7,5 jaar geleden. Dit blies Pinkpop 2015 helemaal omver (en die was ook heel goed). Genoten van podiumbeest Robbie!
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Gisteren Discophonic Orchestra in de 013.

Zaal was niet te vol (tribunes dicht), gezellig druk. Mooi geluid en goede lichtshow eromheen. Aangenaam sfeertje in de zaal. Zoals altijd was de 013 logistiek weer super geregeld.

Avond begon dus al positief. Maar man toen dat orkest begon! 30 muzikanten op een podium die de hele avond disco knallers spelen. Een groot live spektakel. Blazers, strijkers, drums, piano, basgitaar, gitaar. Mooi om de muziek van "toen" zo tot leven te zien komen!

Begon met een stuk uit Saturday Night Fever waar het orkest gelijk konden laten horen waar ze van gemaakt waren. Dan kwamen de zangers en zangeressen, waar de zangeressen vooral de show stalen met hun disco outfits en hun stem. Onwijs strak gespeeld en heel goed gezongen. Dit was een avond waar je niet stil kon blijven staan.

Special guest Shirma Rouse kwam nog een paar liedjes zingen, was een mooie toevoeging aan de avond.

Dit was puur genieten!

Man wat is het jammer dat ik de tijd van de disco hoogtijdagen nooit zelf heb meegemaakt ...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Het zal vast niemand interesseren, maar toch. Ik heb de bandjes gisteren even omgeruild voor wat Hardstyle dj’s. Namelijk gisteren naar de 013 geweest voor festival Reactivate. Ik luisterde in mijn puber jaren naar dit soort muziek, en ik wilde altijd al eens hardstyle legends TNT zien (Technoboy samen met Tuneboy), en dat was me destijds nooit gelukt.

Ook was het een soort classic festival, maar eerlijk gezegd was er nog vrij veel “na mijn tijd”. Enfin.

A-Lusion, Josh & Wesz, The Pitcher (Live), Frontliner, Avio (Alphaverb vs. Intractable One), TNT, Adaro, Noisecontrollers, Ran-D, Chain Reaction vs. Crypsis, Dj Thera, Geck-O, Deetox, Wavolizer, Deetox en Chris One gezien. Best wat afgependeld.
Maar tofste sets kwamen voor mij van Josh & Wesz en ja TNT vandaan. Ran-D en Frontliner waren matig.

Helaas was het minder oldschool dan verwacht, want veel was afkomstig uit de tijd dat ik het al niet meer luisterde. Maar ik kon me muzikaal gezien nog best goed vermaken. Goed geluid overigens ook. Alleen de mensen…. Er hing echt een vervelende sfeer. Veel opgefokte types in ontbloot bovenlijf terwijl het buiten nog net niet staat de vriezen. Geen gesprek met een vreemde voelde als prettig. Het ging maar steeds over sleuteltjes, snuiven, en dat soort onzin. Ook als je naar het toilet de cliché geintjes als “je kan ook binnen snuiven” etc. En ik ben vast een vreemde dude die voor de muziek komt, dus voor mij hoeft dat allemaal niet zo… en zeker niet om zo opschepperig over te doen. Voelde gewoon niet fijn, jammer gewoon. Dit was in “mijn tijd” echt wel minder en niet zo massaal.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
Het zal vast niemand interesseren, maar toch. Ik heb de bandjes gisteren even omgeruild voor wat Hardstyle dj’s. Namelijk gisteren naar de 013 geweest voor festival Reactivate. Ik luisterde in mijn puber jaren naar dit soort muziek, en ik wilde altijd al eens hardstyle legends TNT zien (Technoboy samen met Tuneboy), en dat was me destijds nooit gelukt.

Ook was het een soort classic festival, maar eerlijk gezegd was er nog vrij veel “na mijn tijd”. Enfin.

A-Lusion, Josh & Wesz, The Pitcher (Live), Frontliner, Avio (Alphaverb vs. Intractable One), TNT, Adaro, Noisecontrollers, Ran-D, Chain Reaction vs. Crypsis, Dj Thera, Geck-O, Deetox, Wavolizer, Deetox en Chris One gezien. Best wat afgependeld.
Maar tofste sets kwamen voor mij van Josh & Wesz en ja TNT vandaan. Ran-D en Frontliner waren matig.

Helaas was het minder oldschool dan verwacht, want veel was afkomstig uit de tijd dat ik het al niet meer luisterde. Maar ik kon me muzikaal gezien nog best goed vermaken. Goed geluid overigens ook. Alleen de mensen…. Er hing echt een vervelende sfeer. Veel opgefokte types in ontbloot bovenlijf terwijl het buiten nog net niet staat de vriezen. Geen gesprek met een vreemde voelde als prettig. Het ging maar steeds over sleuteltjes, snuiven, en dat soort onzin. Ook als je naar het toilet de cliché geintjes als “je kan ook binnen snuiven” etc. En ik ben vast een vreemde dude die voor de muziek komt, dus voor mij hoeft dat allemaal niet zo… en zeker niet om zo opschepperig over te doen. Voelde gewoon niet fijn, jammer gewoon. Dit was in “mijn tijd” echt wel minder en niet zo massaal.

Volgens mij waren er Indianen op scalptocht tijdens het feestje... Klinkt zo te lezen niet als het leukste feestje.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Gebruikers die dit onderwerp bekijken