Ik ben naar … geweest en het was …

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
De Staat in 013

Ik heb ze al heel vaak gezien, maar in een donkere zaal (zeker een middelgrote zoals deze) komen ze echt het beste tot hun recht, veel beter dan overdag op een festival. Geluid was perfect, nieuwe nummers doen het alweer heel goed live, maar ik wil vooral gezegd hebben: wat een fenomenale lichtshow. Ze zijn er altijd al goed in geweest, maar dit was echt Tame Impaliaans. De knipperlichten-climax aan het einde was echt hallucinant. Ik stond dan ook wel op de ideale positie om het te zien (precies in het midden op het begin van de trap, net boven de mensen uit).

Personal Trainer als voorprogramma was ook leuk trouwens.
Mooi geschreven. Ik heb precies dezelfde ervaring van de show in 013.

Voor mij was dit de laatste show die ik dit jaar bijwoonde, heb zon 87 optredens gezien dit jaar en dit was een fantastische afsluiter van een imposant concertjaar.

Personal Trainer was lekker maf als opwarmertje. Ik had daarna hoge verwachtingen van De Staat, ik had ze dan weer nooit gezien en wilde dolgraag. Hun Lowlands headlineshow op YouTube beloofde al veel goeds.

Maar holy shit wat een productie, Torre is knettergek, de muziek is strak en die lichtshow is om je telkens over te verbazen.

Een onwijs geslaagde avond.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en Bato_V

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Wat heb je dit hierboven leuk geschreven. Je beschrijft perfect wat een avond (of meerderen in dit geval) met De Dijk inhoudt.

Niet voor niks mijn favoriete concert geweest van dit jaar afgelopen zomer!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Daniel Norgren, Tivoli, 20 december
Wat een grap. Meer hoef je niet te weten. Ik wil m'n geld terug, haha.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ja, verklaar je nader! Las in het RW topic dat het op een andere avond geweldig was.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Vertel eens wat meer.
Die vent speelt verdorie akkoorden die jij en ik zonder enkele ervaring nog kunnen spelen, gepingel om niks dat ook nog eens niet bij de nummers past, volgens mij had ie aardig wat op aan z'n gebrabbel naast de muziek, maar ook z'n teksten en articulatie te horen, veel herhaling, eerste twintig minuten met je rug naar het publiek zitten zonder een woord te zeggen. Om maar wat te noemen... Wel een bijzondere stem om er toch iets positiefs uit te slingeren. Maar goed, blijkbaar vonden velen het fantastisch.

Zal vast ook voor een gedeelte aan mij liggen, maar toch, ik vond het redelijk apart. Had bijvoorbeeld ook een volledige band verwacht, zoals bij eerdere concerten, maar toen kwam ie in z'n uppie.
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Die vent speelt verdorie akkoorden die jij en ik zonder enkele ervaring nog kunnen spelen, gepingel om niks dat ook nog eens niet bij de nummers past, volgens mij had ie aardig wat op aan z'n gebrabbel naast de muziek, maar ook z'n teksten en articulatie te horen, veel herhaling, eerste twintig minuten met je rug naar het publiek zitten zonder een woord te zeggen. Om maar wat te noemen... Wel een bijzondere stem om er toch iets positiefs uit te slingeren. Maar goed, blijkbaar vonden velen het fantastisch.

Zal vast ook voor een gedeelte aan mij liggen, maar toch, ik vond het redelijk apart. Had bijvoorbeeld ook een volledige band verwacht, zoals bij eerdere concerten, maar toen kwam ie in z'n uppie.
Slaat weinig tot nergens op. Zelf gezien in Kortrijk en is gewoon een enorm timide man die geen voorstander is van veel interactie. Er stond ook duidelijk aangegeven dat deze tour een solo tour was, dus had je jezelf maar beter moeten informeren.

VOORAL aan jou gelegen zal dus inderdaad de correcte conclusie zijn, want bij ons stond de zaal recht voor een staande ovatie!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Slaat weinig tot nergens op. Zelf gezien in Kortrijk en is gewoon een enorm timide man die geen voorstander is van veel interactie. Er stond ook duidelijk aangegeven dat deze tour een solo tour was, dus had je jezelf maar beter moeten informeren.

VOORAL aan jou gelegen zal dus inderdaad de correcte conclusie zijn, want bij ons stond de zaal recht voor een staande ovatie!
Voel je je nou aangevallen vanwege mijn beleving? Dat is tamelijk bijzonder...

Tivoli, de zaal in Utrecht, heeft nergens aangegeven dat hij solo kwam, dus is het ook niet meer dan logisch dat ik ervan uitging dat ie met een band kwam net zoals hij dat eerder heeft gedaan. Dat dat in Antwerpen toevallig zo is, heb ik niks mee te maken hè.

Je hoeft ook niet te veel interactie te hebben, daar ben ik sowieso nooit een voorstander van. Wat je wel kan doen, is even hallo zeggen. Meer is niet nodig. Bij ons vond de rest van de zaal het ook prachtig hoor, maar ik kwam gewoon van een ijskoude kermis thuis. Die heeft de prijs voor slechtste act die ik live heb gezien overgenomen van Kaleo, en dat zegt wat want die was vals als de neten.

In ieder geval, je bent niet ingegaan op m'n punt dat ie akkoorden speelt die jij en ik ook kunnen spelen en het onnodig en niet passend bij het nummer pingelen en het halfdronken op het podium staan. Maar prima, hoeft ook niet, alleen zo fel van leer trekken is nergens voor nodig :)
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Voel je je nou aangevallen vanwege mijn beleving? Dat is tamelijk bijzonder...

Tivoli, de zaal in Utrecht, heeft nergens aangegeven dat hij solo kwam, dus is het ook niet meer dan logisch dat ik ervan uitging dat ie met een band kwam net zoals hij dat eerder heeft gedaan. Dat dat in Antwerpen toevallig zo is, heb ik niks mee te maken hè.

Je hoeft ook niet te veel interactie te hebben, daar ben ik sowieso nooit een voorstander van. Wat je wel kan doen, is even hallo zeggen. Meer is niet nodig. Bij ons vond de rest van de zaal het ook prachtig hoor, maar ik kwam gewoon van een ijskoude kermis thuis. Die heeft de prijs voor slechtste act die ik live heb gezien overgenomen van Kaleo, en dat zegt wat want die was vals als de neten.

In ieder geval, je bent niet ingegaan op m'n punt dat ie akkoorden speelt die jij en ik ook kunnen spelen en het onnodig en niet passend bij het nummer pingelen en het halfdronken op het podium staan. Maar prima, hoeft ook niet, alleen zo fel van leer trekken is nergens voor nodig :)
Ik voel mij allesbehalve aangevallen hoor, maar een lol op een mening wordt hier eerder als kinderachtig beschouwd.

Puntje twee: zie bijlage.

Bij ons in Kortrijk (nee, niet Antwerpen) werd er pas ook na het 2de of 3de nummer wat gepraat naar de zaal toe. Perfect oké imo.

Akkoorden MEH, not feeling it. Te Kortrijk was 60% piano + vocals and I loved it. Perfecte combo tussen vloeiende klank en emotionele zang. Enige waar ik je misschien wel kan in vinden is the sideways die hij soms nam op (elektrische) gitaar, maar ook dit vond ik verfrissend en passend.

Laat ons zeggen dat je commentaar moet kunnen ontvangen als je zelf maar met een triestige reactie reageert.

AMEN
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-12-22-14-24-57-13_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-12-22-14-24-57-13_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    621,7 KB · Weergaven: 42

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ik voel mij allesbehalve aangevallen hoor, maar een lol op een mening wordt hier eerder als kinderachtig beschouwd.

Puntje twee: zie bijlage.

Bij ons in Kortrijk (nee, niet Antwerpen) werd er pas ook na het 2de of 3de nummer wat gepraat naar de zaal toe. Perfect oké imo.

Akkoorden MEH, not feeling it. Te Kortrijk was 60% piano + vocals and I loved it. Perfecte combo tussen vloeiende klank en emotionele zang. Enige waar ik je misschien wel kan in vinden is the sideways die hij soms nam op (elektrische) gitaar, maar ook dit vond ik verfrissend en passend.

Laat ons zeggen dat je commentaar moet kunnen ontvangen als je zelf maar met een triestige reactie reageert.

AMEN
Ik dacht dat ik vrolijk in de reacties mee kon gaan die ik zo vaak verafschuw ;)

Vind m'n reactie niet zo triestig, hooguit die lol, maar voor de rest leg ik precies uit wat me niet trok. Prima, even goede vrienden...

Uit die tekst van de bijlage kan ik nog steeds niet halen of ie solo of met band zou komen?
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Ik dacht dat ik vrolijk in de reacties mee kon gaan die ik zo vaak verafschuw ;)

Vind m'n reactie niet zo triestig, hooguit die lol, maar voor de rest leg ik precies uit wat me niet trok. Prima, even goede vrienden...

Uit die tekst van de bijlage kan ik nog steeds niet halen of ie solo of met band zou komen?
Je reactie was ook eerst de lol hé.

Beter kijken vriend!
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
@wenteldave Ik wil eigenlijk alleen ingaan op het punt van de akkoorden: waarom maakt dat een optreden slecht? Er zijn zat (bekende) nummers die erg simpel zijn, die ik eenieder zonder ervaring zou kunnen leren op de gitaar binnen 1 dag. Ik ken de muziek verder niet, maar dat lijkt me wel iets wat je op voorhand kon weten dat de muziek 'makkelijk' te spelen is. Of waren het makkelijke improvisaties die jou niet konden bekoren?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Die vent speelt verdorie akkoorden die jij en ik zonder enkele ervaring nog kunnen spelen, gepingel om niks dat ook nog eens niet bij de nummers past, volgens mij had ie aardig wat op aan z'n gebrabbel naast de muziek, maar ook z'n teksten en articulatie te horen, veel herhaling, eerste twintig minuten met je rug naar het publiek zitten zonder een woord te zeggen. Om maar wat te noemen... Wel een bijzondere stem om er toch iets positiefs uit te slingeren. Maar goed, blijkbaar vonden velen het fantastisch.

Zal vast ook voor een gedeelte aan mij liggen, maar toch, ik vond het redelijk apart. Had bijvoorbeeld ook een volledige band verwacht, zoals bij eerdere concerten, maar toen kwam ie in z'n uppie.
Een vriend mij is daar ook geweest, en hij vond het ook bijzonder slecht en ook hij was verbaasd over de hoeveelheid mensen die het wel echt geweldig vonden. Sunde.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
@wenteldave Ik wil eigenlijk alleen ingaan op het punt van de akkoorden: waarom maakt dat een optreden slecht? Er zijn zat (bekende) nummers die erg simpel zijn, die ik eenieder zonder ervaring zou kunnen leren op de gitaar binnen 1 dag. Ik ken de muziek verder niet, maar dat lijkt me wel iets wat je op voorhand kon weten dat de muziek 'makkelijk' te spelen is. Of waren het makkelijke improvisaties die jou niet konden bekoren?
Ze waren én makkelijk én konden me inderdaad niet bekoren. Ik vind één album helemaal geweldig, de rest van z'n werk ken ik een heel stuk minder, maar zoiets valt wel gewoon op. Tuurlijk, maakt het niet per se slecht, maar kan me wel gelijk een heel stuk minder bekoren.
Een vriend mij is daar ook geweest, en hij vond het ook bijzonder slecht en ook hij was verbaasd over de hoeveelheid mensen die het wel echt geweldig vonden. Sunde.
Amen...? Nee ja, ach, zoiets gebeurt me nu één keer. Wel goed om te zien dat we niet de enige waren, want begon al te twijfelen of het volledig aan mij lag.
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Jouw reactie zo eindigen is zeker niet triest?
Billy Crystal Reaction GIF by MOODMAN
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Slaat weinig tot nergens op. Zelf gezien in Kortrijk en is gewoon een enorm timide man die geen voorstander is van veel interactie. Er stond ook duidelijk aangegeven dat deze tour een solo tour was, dus had je jezelf maar beter moeten informeren.

VOORAL aan jou gelegen zal dus inderdaad de correcte conclusie zijn, want bij ons stond de zaal recht voor een staande ovatie!
Soms denk ik oprecht dat een verplichte toets 'hoe om te gaan met andere meningen' geen slecht idee is, voordat mensen zich kunnen registreren. :unsure:
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Iemand op dit forum zou naar het Blackpink concert gaan toch? Ben nu wel erg benieuwd naar de ervaring!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken