Ik ben naar … geweest en het was …

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Gister bij Sting geweest.
Was heerlijk concert en ik verheug me nu al op Bospop waar hij ook weer optreed.
Verder genieten vooral om zoon van mijn vriend.
Het was zijn eerste echte concert. Met zijn bijna 16 jaar stond hij mee te zingen en keek vol bewondering naar het optreden.
De zoon van Sting deed het voorprogramma en dat vond ik echt belabberd. Maarja dat mocht de pret niet drukken.
Sting is op zijn leeftijd nog prima in vorm.
 

Bijlagen

  • 20220325_204343.jpg
    20220325_204343.jpg
    636,5 KB · Weergaven: 6
  • 20220325_222222.jpg
    20220325_222222.jpg
    685,9 KB · Weergaven: 6
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Gisteren bij Sting geweest in AFAS live.
Wat een baas!
Hij begon met 'russians' met twee 2 Oekraïense cellisten, toen had ie het publiek al helemaal mee.

En het gaat hier op het forum wel eens over de aftakeling van oude artiesten. Nou daar is bij Sting met z'n 71 jaar weinig van te merken.
Persoonlijke hoogtepuntjes: Englishmen in new York, so lonely, fragile (als laatste nummer, wat een einde!)
Deftige start van het optreden, mooi!
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Woensdag naar Porridge Radio geweest in Merleyn. Na een wat aarzelend (dacht even 13 in een dozijn gitaarband) begin was ik toch wel zwaar onder de indruk van dit optreden. En dat kwam vooral door de zangeres. Wat een indrukwekkende stem, deed me enorm denken aan Sinead O'Connor, beetje PJ Harvey ook. Echt mooi.

Aanrader voor bezoekers van BKS!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.778
3.732
Woensdag naar Porridge Radio geweest in Merleyn. Na een wat aarzelend (dacht even 13 in een dozijn gitaarband) begin was ik toch wel zwaar onder de indruk van dit optreden. En dat kwam vooral door de zangeres. Wat een indrukwekkende stem, deed me enorm denken aan Sinead O'Connor, beetje PJ Harvey ook. Echt mooi.

Aanrader voor bezoekers van BKS!
Ik vrees wat voor een clash anders ga ik dat zeker checken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Pbuch1980

Playlistbediener
25 mrt 2022
18
5
Woensdag naar Lucy Dacus geweest zonder verwachtingen en me goed vermaakt. Komt live een stuk beter over bij mij dan op album.
Voor het eerst ooit voor mij dat een band vroeg of iedereen een mondkapje wil dragen. Mensen hier dat al vaker meegemaakt?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.679
2.329
Woensdag naar Lucy Dacus geweest zonder verwachtingen en me goed vermaakt. Komt live een stuk beter over bij mij dan op album.
Voor het eerst ooit voor mij dat een band vroeg of iedereen een mondkapje wil dragen. Mensen hier dat al vaker meegemaakt?
Dinsdag ook geweest in de Botanique, was inderdaad heel erg sterk. Voorprogramma Fenne Lily trouwens ook, echt heerlijke muziek is dat.

Wat betreft die mondkapjes: vorige week ook al meegemaakt bij The Weather Station. Heb de indruk dat vooral Noord-Amerikaanse bands daar voorlopig nog veel belang aan hechten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Pbuch1980

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Gisteren Ross From Friends in Doornroosje. Tof optreden, met enorme opstelling op het podium.
Inclusief twee live-artiesten. Was erg goed, ook mooie visuals. Mijn maat en ik waren wel twee keer zo oud als de rest van het publiek, dat was ook wel eens bijzonder. En veel mensen die met een grote groep waren en aan een stuk door stonden te ouwehoeren. Met de rug naar het podium soms. Het was voor hen gewoon een avondje in de club denk ik dan. Maar gelukkig was de muziek hard genoeg :)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Deze avond Skunk Anansie in de Lotto Arena gezien. Skin was spijtig genoeg ziek, wat je af en toe zeer erg hoorde. Al bij al nog wel degelijk dit in rekening genomen. Wel zeer spijtig, want zonder die stemproblemen was dit een echt topoptreden geweest. Dat hoorde je aan de nummers waarop ze er wel doorkwam
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Deze avond Skunk Anansie in de Lotto Arena gezien. Skin was spijtig genoeg ziek, wat je af en toe zeer erg hoorde. Al bij al nog wel degelijk dit in rekening genomen. Wel zeer spijtig, want zonder die stemproblemen was dit een echt topoptreden geweest. Dat hoorde je aan de nummers waarop ze er wel doorkwam
Da's wel jammer zeg.
Vorige week in de Afas had ze al last van keelpijn, maar haar bereik/stem was nog heel goed, 'n fantastisch optreden gezien!!!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Trentemoller in Paradiso gisteren. Pfoe, dat had ik mij toch eventjes anders voorgesteld zeg. The Last Resort album staat bij mij in de top10 albums all-time, en die nieuwste kan ik ook zeer goed waarderen. Maar live was het voor mij bijna tegen irritant aan. De hardere nummers waren gewoon keiharde ongeorganiseerde rocknummers geworden, en de nummers waar de vrouw in mee zong namen teveel tijd in beslag.

De 2 nummers van The Last Resort waren dan ook het best. Zo zonde en baal er enorm van, had echt een fantastisch optreden verwacht.
 
  • Wow
Waarderingen: mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
zaterdag 2 april naar Stahlzeit (Rammstein tribute) in Rodahal Kerkrade.

Mijn eerste concert sinds 29 november 2019.
Fijn om weer naar een 'normaal' concert te gaan, maar wel nog wat onwennig.

Wat een show, voor wie Rammstein kent, dat dus.... alleen dan wat Rammstein doet, maar dan op een podium formaat 1/4 en voor publiek a 2000 ipv 60.000.
Net zo goed met vuurwerk, vlammen en knallen! Daarbij, die zanger lijkt qua uiterlijk en stem op Till Lindemann.

Heerlijk om "na corona" weer zo de knaldrang weer op te pakken.

(foto van Peter Trompetter vanaf Facebook RodaHal staan er nog een paar fyi)

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/277575853_5001990903223236_2756165126314322680_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=rMU9JSHY1cMAX-nLqIQ&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8168ERS_W_OaoV7gfHFKg-6AMvMEUETJaEvcJMshwIkQ&oe=624F44EF
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Ik snap dat jullie allemaal heel nieuwsgierig zijn hoe het Startschot gala was en wat ik van Boh Foi Toch, Heino, Henk Wijngaard en Guusje vond. Nou, het bier was lekker ;)

Dat gevoel om weer eens een weide te betreden en lekker een biertje te halen aan de bar en met vrienden ouwhoeren tijdens muziek was onbetaalbaar. Heel onwerkelijk weer in het begin omdat je zolang afstand hebt bewaart en alles, maar de laatste tijd is dat sowieso wat losser (in de kroeg etc) dus het went ook snel. Wel fijn om zo weer een voorzichtige vuurdoop te hebben gehad voordat we afzakken naar Paaspop. Muzikaal gezien natuurlijk geen topdag. Boh Foi Toch kon niet boeien (coverband van the Doors echter wel grappig), Heino kon echt niet meer (Blau Blau Blau blüht der Einzian! 2x gespeeld in het halve uur dat hij optrad), Henk Wijngaard tja oke en Guus Meeuwis was de enige nog een beetje serieus te nemen act. Maar het belangrijkste was een en al gezelligheid gehad, hooghouden met lege bekertjes (record was 12, we waren best trots), polonaise lopen en 40 loempia's halen met de overgebleven en uitgespaarde muntjes. Top dag dus, laat het festivalseizoen beginnen!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Gisteren naar Fontaines DC in Doornroosje met als voorprogramma Just Mustard. Helaas de eerste 10 minuten gemist vanwege rij bij ingang. Ondanks dat overtuigde ze in het half uurtje dat ik ze zeg wel degelijk. Soort van industrial shoegaze met een engelen stem. Zware bass zorgde voor wapperende broekspijpen. Tip voor de BKS-gangers!
Daarna uiteraard Fontaines DC zelf. Ze begonnen lekker energiek met A Lucid Dream, vervolgens zakte de energie ietwat weg. Waarschijnlijk spaarde ze nog wat op om vanaf Chequeless Reckless de vlam in de pan te gooien. Het publiek kwam los en bleef dat ook tot aan het eind, op een kleine onderbreking na (dame was onwel geworden in het gebeuk voorin). Gelukkig deerde dit de band niet en werd Televised Mind nogmaals vanaf het begin ingezet en kon het stomende optreden weer verder. Ben blij dat ik ze nog in een zaaltje als Doornroosje heb kunnen meepakken, want denk na komende festivalronde (oa BKS) dat ze al minimaal AFAS live formaat worden (of inmiddels ook al zijn gezien de uitverkochte reeks in NL). Top optreden en hier gaan we nog veel van horen. Nieuwe album kijk ik ook al naar uit.
Trouwens heeft iemand ook nog het gevoel bij de intro van Skinty Fia dat het net lijkt of Bro Hymn van Pennywise wordt ingezet?

Afgelopen woensdag ook nog bij Porridge Radio geweest in Merleyn. Die begonnen ijzersterk met Born Confused met de semi-schreeuwende zin "thank you for making me happy". Ook bij dit concert zat toen even een kleinere dip, maar deze werd halverwege de set achter gelaten en de de encore wordt ingezet zonder het podium te verlaten. Met name de stem van de zangeres maakte indruk bij diverse uithalen. Vond het een soort van vrouwelijke Car Seat Headrest zang. Wederom een tip voor de BKS-ganger!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Ik zou gisteren ook naar Fontaines DC gaan, maar helaas grieperig.... Dus moeten skippen. Als ik bovenstaande lees, baal ik er extra van. Maar mooi dat het weer zo goed was.

Porridge Radio was ik ook bij vorige week. Van genoten.

Hopelijk knap ik vandaag voldoende op om naar Sisters of Mercy te kunnen gaan.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Brian

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Was gister ook bij Fontaines DC en dat was inderdaad echt te gek. Had een mooie plek vooraan en vooral de tweede helft van de reguliere set was energiek.

Vond het opvallend hoe jong en wat ouder deze band kan waarderen. Nieuw werk maakte ook een goede indruk. Knap hoe deze band in zo'n korte tijd al zo'n mooie setlist kan spelen.

Voorprogramma Just Mustard sterk.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Iets meer dan een weekje geleden naar Hans Zimmer geweest in de Ziggo. Wat een legende is dat.

Natuurlijk met meerdere hoogtepunten zoals Gladiator, Pirates of the Carribian,Inception, Lion King en Dark Knight.

Daarnaast redelijk wat nieuw werk zoals Wonder Women 1984, No Time To Die en Dune.

Ook was er geweldige podiumindeling en een grote lichtshow wat resulteerde in een enorme dynamische stage performance. Mocht je de kans hebben om een keer naar hem te gaan zou ik het zeker doen!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Gisteren Sisters of Mercy gezien in Doornroosje. Andrew Eldritch was gedurende mijn scholieren- en studententijd een echte muzikale held voor mij. Helemaal grijsgedraaid heb ik die albums. En nog steeds vind ik de muziek steengoed. Had ze echter nog nooit live gezien; gisteren was het dan eindelijk zover!

Maar de tering, hoe slecht was dit. Er klopte werkelijk niets aan het optreden. De zang was slecht, zacht en daardoor totaal niet verstaanbaar. Alle nummers werden vervormd tot lelijk lompe en hoekige rocknummers. Zelfs een waanzinnig nummer als Marian werd door de mangel gehaald. Vreselijk. Twee gitaristen die echt niet eens slecht waren, maar door hun sneue gemaakt stoere poses bijna lachwekkend werden. Het hele optreden werd inspiratieloos afgeraffeld. Hier stond een band die kwam cashen.

Wij waren met zijn zessen, maar iedereen was diep en diep teleurgesteld. Halverwege riep zelfs iemand uit het publiek vooraan dat het nergens op sloeg, dit optreden.

Misschien was het verwachtingspatroon te hoog (al wist ik dat ze live een op zijn minst wisselende reputatie hebben). Maar dit was ronduit kut.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.152
Gisteren Sisters of Mercy gezien in Doornroosje. Andrew Eldritch was gedurende mijn scholieren- en studententijd een echte muzikale held voor mij. Helemaal grijsgedraaid heb ik die albums. En nog steeds vind ik de muziek steengoed. Had ze echter nog nooit live gezien; gisteren was het dan eindelijk zover!

Maar de tering, hoe slecht was dit. Er klopte werkelijk niets aan het optreden. De zang was slecht, zacht en daardoor totaal niet verstaanbaar. Alle nummers werden vervormd tot lelijk lompe en hoekige rocknummers. Zelfs een waanzinnig nummer als Marian werd door de mangel gehaald. Vreselijk. Twee gitaristen die echt niet eens slecht waren, maar door hun sneue gemaakt stoere poses bijna lachwekkend werden. Het hele optreden werd inspiratieloos afgeraffeld. Hier stond een band die kwam cashen.

Wij waren met zijn zessen, maar iedereen was diep en diep teleurgesteld. Halverwege riep zelfs iemand uit het publiek vooraan dat het nergens op sloeg, dit optreden.

Misschien was het verwachtingspatroon te hoog (al wist ik dat ze live een op zijn minst wisselende reputatie hebben). Maar dit was ronduit kut.
Maar A.A. Williams was goed! (TSOM was precies hetzelfde verhaal in Paard).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Maar A.A. Williams was goed! (TSOM was precies hetzelfde verhaal in Paard).
Klopt, voorprogramma vond ik ok. Mooie zang, goede bassist ook. En als de nummers losgingen, vond ik het erg goed klinken. Wel veel nummers met dezelfde opbouw voor mijn gevoel.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Ik was zondag bij the Sisters. Een artiest hoeft wat mij betreft niet veel te praten, maar op het eind je eerste woorden zeggen tegen het publiek...
Oostepoort kwam qua zaal wel redelijk in beweging als kwam dat vooral door de vele Britten die er bij waren. Van de zang heb ik geen woord meegekregen.
Door omstandigheden alleen het laatste nummer van A.A. Williams gezien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken