Ik ben naar … geweest en het was …

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
65
66
Gisteren Sigur Rós in Vorst. Wat was dat briljant goed! Goed geluid, mooie lichtshow, hele fijne mooie momentjes met z'n 4en dichtbij elkaar op het podium, de fantastische opbouw van de nummers, de heerlijke geweldsuitbarstingen. Heerlijke aandurende stiltes in de nummers en frappant hoe ongemakkelijk mensen stiltes vinden (of dat nou in m'n werk of bij een concert is, laat een stilte vallen van +6 seconden en er komt een reactie). Genoten van Gold2 en untitled #7 en fantastisch Gong eens live te horen. En toch vond ik het ontzettend jammer dat het "voor mijn comfort" een zittend concert was geworden. Ik voel me als ik zit een toeschouwer (en blijkbaar die mevrouw die een rij voor mij een reusachtige hotdog met zuurkool ging eten ook) terwijl ik, als ik in de menigte mag staan, een deelnemer ben. Vanaf Festival ging iedereen staan en naar voren en werd de beleving voor mij nog intenser. Heerlijk afgesloten met Untitled #8 dat door Jónsi en Kjartan samen werd gezongen. Briljant kippenvel. Jónsi heeft trouwens gisteren meer gesproken dan in alle 5 voorgaande keren dat ik ze zag bij elkaar. Echt een top show!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Alles is er al gezegd over, maar wanneer ik voor de eerste keer mijn favoriete band zie kan ik natuurlijk niet niets schrijven. Sigur Rós in Vorst was simpelweg episch! Er is geen band ter wereld die mij zo kan meenemen in een verhaal en mij zo kan emotioneren. Gedurende 2,5 uur waande ik mij in een fantasiewereld waar geen eind aan kwam. De schitterende visuals, het samenspel, de ingetogenheid, de uitbarstingen, alles klopte aan deze show! Dit was voor mij persoonlijk niet de beste show van het jaar, maar gewoonweg de beste show die ik ooit heb gezien! Takk Jónsi, Kjartan og Georg. Takk Sigur Rós!
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Last minute besloten om via ticketswap alsnog een kaartje te kopen voor Sigur Rós in Vorst Nationaal en geen seconde spijt gehad! Voor mij was dit alweer de 6e keer dat ik ze aan het werk zag maar dit was veruit de strafste passage. Hard en intens, ingetogen en klein. Deze show had alles. Ik word na al die jaren niet snel nog eens van mijn sokken geblazen maar deze heeft indruk gemaakt. Takk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en MarkD

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Mijn top 3 wordt aangevuld met James Blake eerder dit jaar. Dat was ook magistraal in een zaal die nog stiller was als bij Sigur Ros. Dit jaar sowieso bijzonder veel goede optreden gezien moet ik zeggen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ik sluit me aan bij de berichten hierboven: Bon Iver was echt geweldig. Re:stacks was misschien wel mijn mooiste concertervaring ooit. Die laatste verse alleen zingen, niet eens meer de gitaar. Je kon me echt opvegen daarna, zo mooi. Stuk voor stuk echt top nummers gespeeld. Zeker het beste concert van dit jaar voor mij, misschien wel het mooiste concert waar ik ooit ben geweest.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.216
4.471
Eigenlijk kan ik alleen aansluiten bij de superlatieven over Bon Iver, ronduit fantastisch. Het voorprogramma niet meegepikt en wat later binnengekomen, dacht ik nog heel even, misschien was een kleinere zaal beter, maar dit was maar heel kort. Geweldige setlist, heel fijn publiek (nauwelijks gekletst en weinig telefoons in de lucht) en Justin Vernon en co in vorm! Al een paar keer genoemd maar mijn hoogtepunt was ook re:stacks.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Brian en nitotheno

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Podium wat naar voren geschoven, eerste en tweede ring dichtst bij het podium tot op bepaalde hoogte ook afgesloten. Niet helemaal uitverkocht dus. Al zit 't bakje intussen wel goed vol voor Bon Iver.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Podium wat naar voren geschoven, eerste en tweede ring dichtst bij het podium tot op bepaalde hoogte ook afgesloten. Niet helemaal uitverkocht dus. Al zit 't bakje intussen wel goed vol voor Bon Iver.
Ze hebben ongeveer 1 vak aan beide kanten afgenomen. Ik denk ook ongeveer maximale capaciteit van 18000 vanavond.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Is niet gebeurd. Extreem hard balen maar door overmacht niet tot in Antwerpen geraakt. Verdomme.
De goden verzoeken... balen man. Godver, dat was dan 1 van de beste shows van dit jaar. Enfin, er zijn ergere dingen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480

Was andermaal top. The Wolves! Ik vrees altijd dat hij het niet gaat spelen en totnu altijd sjanse gehad. Geweldig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken