Gisteren Sigur Rós in Vorst. Wat was dat briljant goed! Goed geluid, mooie lichtshow, hele fijne mooie momentjes met z'n 4en dichtbij elkaar op het podium, de fantastische opbouw van de nummers, de heerlijke geweldsuitbarstingen. Heerlijke aandurende stiltes in de nummers en frappant hoe ongemakkelijk mensen stiltes vinden (of dat nou in m'n werk of bij een concert is, laat een stilte vallen van +6 seconden en er komt een reactie). Genoten van Gold2 en untitled #7 en fantastisch Gong eens live te horen. En toch vond ik het ontzettend jammer dat het "voor mijn comfort" een zittend concert was geworden. Ik voel me als ik zit een toeschouwer (en blijkbaar die mevrouw die een rij voor mij een reusachtige hotdog met zuurkool ging eten ook) terwijl ik, als ik in de menigte mag staan, een deelnemer ben. Vanaf Festival ging iedereen staan en naar voren en werd de beleving voor mij nog intenser. Heerlijk afgesloten met Untitled #8 dat door Jónsi en Kjartan samen werd gezongen. Briljant kippenvel. Jónsi heeft trouwens gisteren meer gesproken dan in alle 5 voorgaande keren dat ik ze zag bij elkaar. Echt een top show!