Ik ben naar … geweest en het was …

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik zal er nog uitgebreid op terug komen, maar Sigur Rós heeft vanavond mijn hart gestolen.
Ik zou er nog op terug komen, maar hierboven is er al bijna alles over gezegd. Visueel erg sterk, muzikaal perfect en recht in de emotie. Ik verstond geen woord en er was geen publieksinteractie (op het einde na natuurlijk), maar ik heb dat geen moment als gemis ervaren.

Het is wel een show voor iemand met de lange adem. Ik was ook blij met de pauze (want moest naar de wc en wou nieuw bier, maar geen moment missen). Het was even een moment van rust en bezinking wat heel lekker viel. Na de pauze zat ik er ook weer meteen in. De lange adem bedoel ik trouwens positief. Het is geen gemakkelijke muziek (en eigenlijk kende ik zo goed als niks) waardoor het lang aanvoelde op een goede manier als dit ergens opslaat.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: WAUW, wat was dit goed en intensief!

Leuk om dit samen met @RubenFrusciante te hebben meegemaakt, volgens mij hadden we goede steun aan elkaar ;) Daarnaast ook opgetrokken met enkele mede kinkers. Als je altijd bekenden tegenkomt, is alleen een concert bezoeken al helemaal een goede optie.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik zou er nog op terug komen, maar hierboven is er al bijna alles over gezegd. Visueel erg sterk, muzikaal perfect en recht in de emotie. Ik verstond geen woord en er was geen publieksinteractie (op het einde na natuurlijk), maar ik heb dat geen moment als gemis ervaren.

Het is wel een show voor iemand met de lange adem. Ik was ook blij met de pauze (want moest naar de wc en wou nieuw bier, maar geen moment missen). Het was even een moment van rust en bezinking wat heel lekker viel. Na de pauze zat ik er ook weer meteen in. De lange adem bedoel ik trouwens positief. Het is geen gemakkelijke muziek (en eigenlijk kende ik zo goed als niks) waardoor het lang aanvoelde op een goede manier als dit ergens opslaat.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: WAUW, wat was dit goed en intensief!

Leuk om dit samen met @RubenFrusciante te hebben meegemaakt, volgens mij hadden we goede steun aan elkaar ;) Daarnaast ook opgetrokken met enkele mede kinkers. Als je altijd bekenden tegenkomt, is alleen een concert bezoeken al helemaal een goede optie.
Zo'n optreden doet je inderdaad steil achterover slaan, of was het meer voorover?

Maar inderdaad, echt een 5-sterren concert in al z'n facetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en wenteldave

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik zat gelukkig. Wel een heerlijk plekje, recht in het midden op de tweede ring helemaal vooraan. Het geluid was ook echt prima daarboven. Benieuwd hoe dat vanavond is in de Ziggo Dome, ook nog nooit tweede ring gezeten daar.

Maar even dit: What the fuck is het voor achterlijk gedrag van AFAS dat gisteren de lockers 6 euro + 2 euro borg waren, en tijdens Moderat 4 euro + 2 euro borg. Sowieso echt belachelijk veel geld natuurlijk voor een locker voor een paar uurtjes, maar hoezo een verschil in events? Publiek afhankelijk?
Edit: Oh volgens mij wel 6 euro bij Moderat. Naja, dan nog, wat belachelijk veel geld voor een locker in een concerthal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
Ik zat gelukkig. Wel een heerlijk plekje, recht in het midden op de tweede ring helemaal vooraan. Het geluid was ook echt prima daarboven. Benieuwd hoe dat vanavond is in de Ziggo Dome, ook nog nooit tweede ring gezeten daar.

Maar even dit: What the fuck is het voor achterlijk gedrag van AFAS dat gisteren de lockers 6 euro + 2 euro borg waren, en tijdens Moderat 4 euro + 2 euro borg. Sowieso echt belachelijk veel geld natuurlijk voor een locker voor een paar uurtjes, maar hoezo een verschil in events? Publiek afhankelijk?
Volgens mij was het bij Lorde eerder dit jaar ook 6 euro. Bizarre prijs voor een locker, zeker aangezien de rij naderhand om je 2 euro borg terug te krijgen zolang is dat je bijna een trein later moet pakken. Gisteren mijn jas maar gewoon bij me gehouden omdat we toch zaten. Normaal gesproken vind ik het die 2 of 3 euro wel makkelijk waard als je daardoor niet met je jas hoeft te zeulen. 6 euro en een irritant systeem daarentegen...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en Lion

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Even een tegengeluid hiero op al dat positieve.

Band of Horses in Paradiso. Volgens mij had hij iets met zijn stem. Het kwam er iig niet lekker uit altijd. Ook de mix was niet top en geluid te hard. Uiteindelijk een krappe voldoende, had er meer van verwacht.

In de trein nog even wat gesproken met bon iver concert gangers. Nu ben ik jaloers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Bon Iver was waanzinnig goed, alles klopte. Hoogtepunten voor mij waren re: stacks, Hey, Ma en Holocene. Ook weer een prima stil publiek, dat vind ik echt wel fijn. Met het voorprogramma had ik wel echt veel moeite, dat was niet mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Black Lies

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Twee prachtige muziekavonden gehad, allebei buitencategorie.

Na de emotionele achtbaan van Sigur Rós gisteren dan eindelijk Bon Iver (de kaarten lagen als sinds september 2019 klaar), en wat was het weer mooi. Het geluid was prima, de belichting was prachtig. Geen projecties dit keer, maar een lichtinstallatie om de muzikanten heen, met bewegende spiegels boven het podium.

Maar vooral: wat een intens mooie muziek. Setlist kende een mooie verdeling over de verschillende albums, met maar liefst 4 nummers van For Emma, Forever Ago. Hoogtepunten genoeg (Creeks, Holocene of afsluiten met Beth/Rest bijvoorbeeld). Maar vooral een bloedmooi Re:Stacks waarbij je een speld kon horen vallen; zo stil was het publiek.

De muziek van Bon Iver zou eigenlijk niet moeten kunnen werken in een grote hal als de Ziggo Dome, maar deed het dus wel. In deze vorm zeker is Bon Iver zeker weer headlinewaardig.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Brian en Black Lies

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ik was ook bij Bon Iver. Misschien nog in de stemming van het concert, maar denk wel het beste concert dat ik dit jaar heb gezien, top 3 in ieder geval!

Morgen meer ;).
Top 3 op dit moment (in willekeurige volgorde): Nick Cave, Sigur Ros en Bon Iver!
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Na het 'pareltje' van Sigur Ros zijn we nu getrakteerd op een steengoed optreden van Bon Iver. Stem was goed, band was top, visuals waren schitterend. Ook met een ingetogen set weten ze probleemloos het publiek te vermaken. Wat ernaar uitzag in een vrijwel uitverkochte Ziggo Dome.

Al het goede komt in drieën zeggen ze. Nu al benieuwd naar de show van Porcupine Tree. Wat een verwennerij zo na die magere coronajaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Processierups

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ja ik vond Bon Iver ook erg sterk gisteren. Heel creatief gedaan tijdens bijvoorbeeld het tweede nummer met licht en spiegeltechniek. Daar ga ik altijd wel lekker op. Ook heel erg blij dat ze veel nummers van de eerste 2 platen speelden, stuk voor stuk hele fijne nummers. Volgens mij deden die het ook het best in de zaal, en vooral re;stacks inderdaad. De stilte in de Ziggodome gaf mij kippenvel. Met dat experimentele geneuzel van de laatste 2 platen vond ik een paar nummers die ze deden tof, maar ook een 3tal nummers echt enorm slecht en gewoon irritant. Vooral dat nummer met die paars/groene lichten, weet zo niet hoe die heet.

Moet wel zeggen dat sigur ros mij wel echt veel meer geraakt heeft. Tijdens Bon Iver zat ik daar nogsteeds aan te denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Processierups

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Gister ook bij Bon Iver geweest. Bijzonder mooi en intens. Enorme stap vooruit na zijn laatste optreden in Tivoli.

Alleen de toegift deed me helemaal niets. Twee niemendalletjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Gister ook bij Bon Iver geweest. Bijzonder mooi en intens. Enorme stap vooruit na zijn laatste optreden in Tivoli.

Alleen de toegift deed me helemaal niets. Twee niemendalletjes.
Oh ik vond Beth/Rest wel mooi juist! Maar ik had liever Creature Fear oid als afsluiter gezien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • piep