Ik ben naar … geweest en het was …

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Wat een verwennerij in onze kikkerlandjes, binnen twee weken tijd Placebo, Porcupine Tree, Sigur Ros en Bon Iver op bezoek. Daarom die laatste twee geskipt, Amsterdam is nu niet bepaald om de hoek. Kost veel tijd en geld om er te geraken, en vooral om weer thuis te geraken. Maar toch spijt dat ik - vooral - Bon Iver niet heb gezien, vind vooral het eerste album goed en daar wordt vaak niet zoveel van gespeeld, maar nu dus wel. Nou ja, misschien komen ze nog eens naar Best Kept Secret of zo...
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
777
1.610
Wat een verwennerij in onze kikkerlandjes, binnen twee weken tijd Placebo, Porcupine Tree, Sigur Ros en Bon Iver op bezoek. Daarom die laatste twee geskipt, Amsterdam is nu niet bepaald om de hoek. Kost veel tijd en geld om er te geraken, en vooral om weer thuis te geraken. Maar toch spijt dat ik - vooral - Bon Iver niet heb gezien, vind vooral het eerste album goed en daar wordt vaak niet zoveel van gespeeld, maar nu dus wel. Nou ja, misschien komen ze nog eens naar Best Kept Secret of zo...
Hetzelfde probleem hier. In een periode van twee weken naar Amsterdam heen en weer voor Dinosaur Jr, Porcupine Tree, Sigur Ros, Pavement en The Mountain Goats. Allemaal prachtige concerten, en nu dan toch balen Bon Iver gemist te hebben... Ik hoop ook ze nog op een festival te zien komende jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.593
597
Het is inderdaad toch wel bizar hoeveel concerten er dagelijks in NL zijn. Sowieso ontbreekt ook bijna nooit NL in EU-tours van artiesten. Ook vaak dubbel of driedubbel uitverkochte venues als Ziggo Dome en Arena.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hetzelfde probleem hier. In een periode van twee weken naar Amsterdam heen en weer voor Dinosaur Jr, Porcupine Tree, Sigur Ros, Pavement en The Mountain Goats. Allemaal prachtige concerten, en nu dan toch balen Bon Iver gemist te hebben... Ik hoop ook ze nog op een festival te zien komende jaar.
Pavement en The Mountain Goats, nog twee zulke prachtige namen...

En dan volgens mij ook nog Stereolab binnenkort?

Het jammere is dat ik om 22:30 uit Paradiso of 22:50 uit de Ziggo/Afas moet vertrekken voor de laatste trein, dat is net krap. Vaak kan ik wel met iemand meerijden maar anders is het accepteren om eerder te moeten vertrekken of een auto huren (en dat is dan toch rustig weer +70 euro op het kaartje)...
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
777
1.610
Pavement en The Mountain Goats, nog twee zulke prachtige namen...

En dan volgens mij ook nog Stereolab binnenkort?

Het jammere is dat ik om 22:30 uit Paradiso of 22:50 uit de Ziggo/Afas moet vertrekken voor de laatste trein, dat is net krap. Vaak kan ik wel met iemand meerijden maar anders is het accepteren om eerder te moeten vertrekken of een auto huren (en dat is dan toch rustig weer +70 euro op het kaartje)...
Klopt, over 2,5 week Stereolab en drie dagen later ook nog The Cure. :)

Dat je eerder bij een concert moet vertrekken is wel heel vervelend… Dan kun je ook niet met een gerust gevoel een concert beleven lijkt me.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Podium wat naar voren geschoven, eerste en tweede ring dichtst bij het podium tot op bepaalde hoogte ook afgesloten. Niet helemaal uitverkocht dus. Al zit 't bakje intussen wel goed vol voor Bon Iver.
17000 man uiteindelijk. Ik vind dat voor ons klein landje een stevig aantal.

Voor Muse op de zaterdag van RW? Bij zonsondergang? Dromen mag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
We zien de verslagen straks wel tegemoet, maar ik ga er vanuit dat jullie een even goede tijd hebben gehad als ik een week geleden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Net terug van Placebo in Köln… Het klinkt allemaal wel erg gelikt in vergelijking met een aantal jaren geleden. Nummers (11?!?!? van het laatste album en dan niet het pareltje The Prodigal spelen) komen in een rap tempo voorbij.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Net terug van Placebo in Köln… Het klinkt allemaal wel erg gelikt in vergelijking met een aantal jaren geleden. Nummers (11?!?!? van het laatste album en dan niet het pareltje The Prodigal spelen) komen in een rap tempo voorbij.
Vond ik ook, The Prodigal is een topnummer

Porcupine Tree was leuk vanavond maar ben niet echt omver geblazen wat ik een beetje wel had gehoopt
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Goed concert van Porcupine Tree; een van de betere die ik van ze gezien heb. Vooral de nieuwe nummers doen het live opvallend goed. Muzikaal zat het allemaal goed in elkaar en ook de lichtshow zag er prima uit. Maar toch, we zijn verwend afgelopen weken, en ik miste net dat stukje magie, en zeker in het tweede deel miste ik een beetje een lijn in de setlist. Daardoor net als Black Lies net niet omver geblazen, maar het was wel "gewoon" erg goed.

Eerste keer dat ik ze zag was nog in de oude (lang niet uitverkochte) Tivoli en heb ze daarna stapsgewijs zien doorgroeien. Nooit gedacht dat ze ooit voor zo'n groot publiek zouden staan, maar het is ze gegund.

Balans van afgelopen 2 weken: een tegenvallend Placebo, goed Porcupine Tree, maar vooral magistrale concerten van Sigur Ros en Bon Iver.

Opvallend trouwens hoe fijn het publiek bij deze concerten was. Bij the War on Drugs eerder in diezelfde Ziggo Dome was de 'dutch disease' terug, maar bij de laatste concerten was het publiek toch vooral met de muziek bezig.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Ook ik heb enorm genoten van Porcupine Tree. Eerst stond het me een beetje tegen dat ze de hele nieuwe plaat speelden maar daar kom ik van terug. Dat is echt een groeiplaat en met name Dignity vind ik een machtig sterk nummer dat zich kan meten met het beste wat ze hebben uitgebracht. Maar ook een Harridan is erg goed live. Verder een mooi gevarieerde setlist met Anesthetize als absoluut hoogtepunt voor mij. Heel fijn om die in de volledige 17 minuten versie te horen.

Ik merk zelf alleen dat ik steeds minder blij word van die grote zalen, gelukkig vrij goed getroffen met het publiek om ons heen. En Jamel weer gezien! Gedurende de tweede helft wel een stel stomdronken gasten achter ons en toen maar een andere plek gezocht.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
777
1.610
Ik ben ook naar Porcupine Tree geweest en heb me goed vermaakt!

Steven Wilson is een vermakelijke frontman die niet bang is een beetje te stoken. Lekker lange show waar alle nieuwe nummers gespeeld werden en het toch een gevarieerde setlist was. De nieuwe nummers kwamen goed tot hun recht, vooral Chimera's Wreck als laatste nummer voor de pauze. Ik vond ook alle nummers van Fear Of A Blank Planet fantastisch. Publiek rond mij was ook wel prettig, weinig Nederlanders merkte ik, wel Spaans en Frans.

Verder leuk dat de show is gefilmd, hoop dat hij uitkomt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies en Brian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken