Ik ben naar … geweest en het was …

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Pavement in Carre was waanzinnig. Ondanks dat het in Carre was. Eerste twee nummers werd er nog netjes gezeten in de stoelen, daarna was het klaar en stond iedereen. Hopelijk doen ze deze zomer een festivaltour.
Was inderdaad fantastisch! Zo blij dat ik ze gezien heb. Ondanks alle treinperikelen op de heen- en terugweg een mooie avond.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Pavement was inderdaad fantastisch. Ik had mooie zitplekjes op rij 2 precies in het midden, maar dat werden inderdaad al gauw staanplaatsen.

Heerlijk om klassiekers als Gold Soundz live gezien te kunnen hebben.

De show vloog trouwens voorbij, moest even de tijd checken toen ze het podium afliepen of het wel klopte. Maar dat kwam misschien door die andere reünie-show van gisteren.

ED6CF201-27C1-4FCA-A680-F38C16384F6F.jpeg
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Pavement was inderdaad fantastisch. Ik had mooie zitplekjes op rij 2 precies in het midden, maar dat werden inderdaad al gauw staanplaatsen.

Heerlijk om klassiekers als Gold Soundz live gezien te kunnen hebben.

De show vloog trouwens voorbij, moest even de tijd checken toen ze het podium afliepen of het wel klopte. Maar dat kwam misschien door die andere reünie-show van gisteren.

Bekijk bijlage 2975
Ha, dan zat/stond ik precies 4 rijen achter je.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ben nog even aan het bijkomen. Zojuist afscheidsconcert van Peter Frampton gezien de Royal Albert Hall in Londen.

Eerst het voorprogramma Cardinal Black uit Wales. Nooit van gehoord en vind voorprogramma’s vaak tijdverlies. Het onverwachte gebeurde want wat een band was dat zeg. Een meester gitarist en fantastische zanger. Opvallend was dat hij even zonder microfoon de zaal toezong en het was muisstil. Sowieso prettig publiek en geen sprake van de Dutch Desease.

Toen Peter Frampton. Ik weet dat hij ziek is maar wist niet dat hij amper meer kan lopen. Jullie voelen hem al aankomen, een zittend concert. Vanaf noot een tot de laatste imponerend. Alle klassiekers en tijdens All I Wanne Be brak ik zelfs als ouwe lul. Na Do You Feel Like We Do een staande ovatie van minutenlang!!!

Het duurde 2,5 uur en heb niet eens wat te drinken gehaald tussendoor. Zo boeiend.

Het bijzondere van het verhaal is dat na bekendmaking tour, hij 3 concerten zou geven als Farewell Tour in Europa. Gelijk kaarten, vlucht en hotel geboekt.

Wat denk je: komen 5 concerten bij in Europa. Uitgerekend in mijn woonplaats en geboortestad Haarlem komt hij nu ook……

Ja daar heb ik kaartjes voor 😉
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Placebo Sportpaleis.

Je moet het maar doen...op voorhand vragen om geen phones te gebruiken aan het publiek..vanwege de connectie tussen band en publiek, en dan vrij afstandelijk staan spelen en in het geval van Molko geen woord reppen tegen de crowd.

Je moet het maar doen, je setlist volstoppen met elf nieuwe nummers aangevuld met nummers als scene of the crime en Bionic die niet echt grote crowdpleasers zijn. Afsluiten met twee covers en klassiekers als Special K, Pure Morning, Taste in men, Every me...etc niet spelen.

Dat alles en toch nog een goed concert geven? Je moet het maar doen. Placebo doet dat.D
Placebo Sportpaleis.

Je moet het maar doen...op voorhand vragen om geen phones te gebruiken aan het publiek..vanwege de connectie tussen band en publiek, en dan vrij afstandelijk staan spelen en in het geval van Molko geen woord reppen tegen de crowd.

Je moet het maar doen, je setlist volstoppen met elf nieuwe nummers aangevuld met nummers als scene of the crime en Bionic die niet echt grote crowdpleasers zijn. Afsluiten met twee covers en klassiekers als Special K, Pure Morning, Taste in men, Every me...etc niet spelen.

Dat alles en toch nog een goed concert geven? Je moet het maar doen. Placebo doet dat.
Het was allemaal op de automatische piloot. Sinds begin Oktober exact dezelfde nummers. Het ene nummer is nog niet voorbij en de volgende wordt al ingezet.

Kings of Leon dit jaar in Weert had meer improvisatie dan dit Placebo.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Ben nog even aan het bijkomen. Zojuist afscheidsconcert van Peter Frampton gezien de Royal Albert Hall in Londen.

Eerst het voorprogramma Cardinal Black uit Wales. Nooit van gehoord en vind voorprogramma’s vaak tijdverlies. Het onverwachte gebeurde want wat een band was dat zeg. Een meester gitarist en fantastische zanger. Opvallend was dat hij even zonder microfoon de zaal toezong en het was muisstil. Sowieso prettig publiek en geen sprake van de Dutch Desease.

Toen Peter Frampton. Ik weet dat hij ziek is maar wist niet dat hij amper meer kan lopen. Jullie voelen hem al aankomen, een zittend concert. Vanaf noot een tot de laatste imponerend. Alle klassiekers en tijdens All I Wanne Be brak ik zelfs als ouwe lul. Na Do You Feel Like We Do een staande ovatie van minutenlang!!!

Het duurde 2,5 uur en heb niet eens wat te drinken gehaald tussendoor. Zo boeiend.

Het bijzondere van het verhaal is dat na bekendmaking tour, hij 3 concerten zou geven als Farewell Tour in Europa. Gelijk kaarten, vlucht en hotel geboekt.

Wat denk je: komen 5 concerten bij in Europa. Uitgerekend in mijn woonplaats en geboortestad Haarlem komt hij nu ook……

Ja daar heb ik kaartjes voor 😉
Dat moet wel indrukwekkend zijn geweest daar in de Albert Hall. En blij om te lezen dat het een imponerend concert is geweest. Dat gun je hem van harte.
Ik kan niet wachten op zondag. De setting in het Concertgebouw in Haarlem lijkt me ook fantastisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Placebo Sportpaleis.

Je moet het maar doen...op voorhand vragen om geen phones te gebruiken aan het publiek..vanwege de connectie tussen band en publiek, en dan vrij afstandelijk staan spelen en in het geval van Molko geen woord reppen tegen de crowd.

Je moet het maar doen, je setlist volstoppen met elf nieuwe nummers aangevuld met nummers als scene of the crime en Bionic die niet echt grote crowdpleasers zijn. Afsluiten met twee covers en klassiekers als Special K, Pure Morning, Taste in men, Every me...etc niet spelen.

Dat alles en toch nog een goed concert geven? Je moet het maar doen. Placebo doet dat.
Wat een fantastisch optreden opnieuw van Placebo, dju toch, hoe goed was dit!
En exact wat @parelconfituur zegt
En hoe quasi perfect was het geluid, hard maar loepzuiver, zelden meegemaakt in het Sportpaleis en wat een contrast met het geluid bij AF onlangs in de zelfde zaal.
Op een week tijd mogen genieten van én Sigur Ros én Placebo, men kan het slechter treffen!
Fijn om meer positief geluid te horen over Placebo! Ik was erbij in Amsterdam maar sluit me geheel aan bij @parelconfituur
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Ben nog even aan het bijkomen. Zojuist afscheidsconcert van Peter Frampton gezien de Royal Albert Hall in Londen.

Eerst het voorprogramma Cardinal Black uit Wales. Nooit van gehoord en vind voorprogramma’s vaak tijdverlies. Het onverwachte gebeurde want wat een band was dat zeg. Een meester gitarist en fantastische zanger. Opvallend was dat hij even zonder microfoon de zaal toezong en het was muisstil. Sowieso prettig publiek en geen sprake van de Dutch Desease.

Toen Peter Frampton. Ik weet dat hij ziek is maar wist niet dat hij amper meer kan lopen. Jullie voelen hem al aankomen, een zittend concert. Vanaf noot een tot de laatste imponerend. Alle klassiekers en tijdens All I Wanne Be brak ik zelfs als ouwe lul. Na Do You Feel Like We Do een staande ovatie van minutenlang!!!

Het duurde 2,5 uur en heb niet eens wat te drinken gehaald tussendoor. Zo boeiend.

Het bijzondere van het verhaal is dat na bekendmaking tour, hij 3 concerten zou geven als Farewell Tour in Europa. Gelijk kaarten, vlucht en hotel geboekt.

Wat denk je: komen 5 concerten bij in Europa. Uitgerekend in mijn woonplaats en geboortestad Haarlem komt hij nu ook……

Ja daar heb ik kaartjes voor 😉
Wat vet dat Cardinal Black met Peter Frampton meegaat. Die gitarist Chris Buck is echt absurd goed. Mocht je daar nog van willen nagenieten heeft hij een youtube kanaal (https://www.youtube.com/user/ChrisBuckGuitar).
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Dat moet wel indrukwekkend zijn geweest daar in de Albert Hall. En blij om te lezen dat het een imponerend concert is geweest. Dat gun je hem van harte.
Ik kan niet wachten op zondag. De setting in het Concertgebouw in Haarlem lijkt me ook fantastisch.
Het is Philharmonie en de stoelen worden eruit gehaald. Hoop echt dat niet iedereen er doorheen gaat ouwehoeren want dat verdient hij niet. Wel een prachtige zaal overigens en stijf uitverkocht.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ken een aantal fans van Placebo die ze net als mij nog hebben meegemaakt eind jaren ‘90. Die zijn tegen beter weten in gaan kijken, en na een zielloze Bionic doorgegaan. Het is echt voorbij vonden ze.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Ken een aantal fans van Placebo die ze net als mij nog hebben meegemaakt eind jaren ‘90. Die zijn tegen beter weten in gaan kijken, en na een zielloze Bionic doorgegaan. Het is echt voorbij vonden ze.
Sinds ze gestopt zijn met drugs is het muzikaal achteruit gegaan.
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Ken een aantal fans van Placebo die ze net als mij nog hebben meegemaakt eind jaren ‘90. Die zijn tegen beter weten in gaan kijken, en na een zielloze Bionic doorgegaan. Het is echt voorbij vonden ze.
Meen je dat nu ? Vind ik persoonlijk toch wat kortzichtig van die mensen. Ok het was geen best-off setlist, maar dat wist iedereen toch op voorhand ? Ze hebben in elk interview dit jaar benadrukt dat ze dit niet gingen doen en vooral nummers uit het nieuwe album gingen spelen. En persoonlijk vind ik dat nieuwe album meer aanleunen bij hun oude sound dan de voorgaande. Bijna alle nieuwe nummers hebben echt die typische Placebo sound en staan live als een huis, leuk om deze te ontdekken in feite. En nog persoonlijk vond ik Bionic echt wel mega gisteren.

Soit, ik heb ze, ook sinds de tweede helft van de jaren 90, al een keer of 15 gezien denk ik en elke keer opnieuw ga ik met een super gevoel naar huis.

Jammer dat ze het niet hebben uitgehouden want het tweede deel van de set zou hen waarschijnlijk wel meer hebben kunnen bekoren vermoed ik.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Meen je dat nu ? Vind ik persoonlijk toch wat kortzichtig van die mensen. Ok het was geen best-off setlist, maar dat wist iedereen toch op voorhand ? Ze hebben in elk interview dit jaar benadrukt dat ze dit niet gingen doen en vooral nummers uit het nieuwe album gingen spelen. En persoonlijk vind ik dat nieuwe album meer aanleunen bij hun oude sound dan de voorgaande. Bijna alle nieuwe nummers hebben echt die typische Placebo sound en staan live als een huis, leuk om deze te ontdekken in feite. En nog persoonlijk vond ik Bionic echt wel mega gisteren.

Soit, ik heb ze, ook sinds de tweede helft van de jaren 90, al een keer of 15 gezien denk ik en elke keer opnieuw ga ik met een super gevoel naar huis.

Jammer dat ze het niet hebben uitgehouden want het tweede deel van de set zou hen waarschijnlijk wel meer hebben kunnen bekoren vermoed ik.
Ging niet over de muziek, want ze zijn net gaan zien omdat ze het nieuwe album nog is ok vinden, maar ze hadden TW Classic ook al gezien, en dat vonden ze nog meer gedreven dan gisteren. Het ging over de beleving. Het was te routineus. Alsof die gewoon hun centjes komen binnenrijven en klaar.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Ging niet over de muziek, want ze zijn net gaan zien omdat ze het nieuwe album nog is ok vinden, maar ze hadden TW Classic ook al gezien, en dat vonden ze nog meer gedreven dan gisteren. Het ging over de beleving. Het was te routineus. Alsof die gewoon hun centjes komen binnenrijven en klaar.
Klopt wat je hier zegt. Alle nummers werden afgeraffeld....
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Afgeraffeld, zo kun je het noemen. Er speelt een band, die speelt liedjes. De liedjes worden strak en goed gebracht, visuals in orde, nieuwe nummers goed live. Nee, geen participatie maar wel goede muziek, waar het toch vooral om draait.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.177
Klopt wat je hier zegt. Alle nummers werden afgeraffeld....
Niet akkoord met die vrienden van Jimmy en Gloaming. Het is niet omdat Molko weinig/geen interactie had in spraak, dat het een 'afgeraffeld' concert was. Strak, dat was het zeker wel. En het is niet zo dat Molko zijn plezier en dankbaarheid niet uitte: lichaamstaal, bedankt met de handpalmen tegen elkaar. Olsdal heeft een publiek wel een aantal keer aangesproken. Voelde voor mij helemaal niet aan als 'centen binnenrijven en klaar'.

Ook: nog nooit zulk zuiver geluid geweten in het Sportpaleis (we stonden op het middenplein).

Die covers, die hoefden wel niet voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies en Cisseman

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.177
Ze zijn natuurlijk wars van het grote publiek bedienen met zulke setlist, dus of het in de toekomst dergelijke grote zalen kunnen blijven, daar stel ik mij vragen bij (ook of dat dit dan de bedoeling van hen is/blijft)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken