Yannick wrote:
Billie Eilish – Botanique Orangerie
Hoewel ik al zo vaak in de Botanique ben geweest, nog nooit in de grootste zaal een concert meegemaakt. Fijna zaal, al verkies ik toch nog steeds de Rotonde. De akoestiek en sfeer is daar gewoon een pak beter. Nu over het concert zelf, dat overigens eerst in de Rotonde en daarna in de Orangerie in een mum was uitverkocht. Het voorprogramma hebben we deze keer gewoon links laten liggen en kwamen dus een kwartiertje voor tijd aan. Aan het geschreeuw kon je al half vast stellen dat Billie ging beginnen. Ze begon heerlijk energiek en wisselt dynamische nummers perfect af met wat tragere songs. De overgang van haar Hotline Bling-cover naar Party Favor vond ik best geniaal, speelde perfect op elkaar in. Ik denk trouwens dat het al even was geleden dat ik nog een publiek zo heb weten meezingen. Letterlijk elk nummer werd luidkeels meegezongen. Minpuntje was wat ik eerder al aanhaalde, de akoestiek. Geen idee of het opzettelijk was maar ik kon mensen vanop de eerste rij dingen schreeuwen (foutje met de micro die dit ook opving?) Het geluid was vaak vrij rommelig en stoorde na een tijdje wel. Ze zingt fantastisch, is speels, energiek, betrekt het publiek erbij en danst er ook vaak nog ’s bij. Billie Eilish, hou ze aub in de gaten want ik zie ze zo groot worden als Lorde (waar haar stem wel wat van weg heeft soms).
Leuk!
Ik was zelf bij de show in de Melkweg. Fantastische stem en natuurlijk een heel toffe chick. Zeker een popartiest voor de komende jaren.
Aan het begin van de avond dacht ik dat ze in een kleine zaal speelde. Kwam er bij de Melkweg achter dat het toch echt om de grote zaal ging. Hoe is zij zo groot geworden vroeg ik me echt af. Groot deel van de fans was 16/17 jaar oud. Ik heb Billie nog nooit op de radio gehoord namelijk.