Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Billie Eilish – Botanique Orangerie
Hoewel ik al zo vaak in de Botanique ben geweest, nog nooit in de grootste zaal een concert meegemaakt. Fijna zaal, al verkies ik toch nog steeds de Rotonde. De akoestiek en sfeer is daar gewoon een pak beter. Nu over het concert zelf, dat overigens eerst in de Rotonde en daarna in de Orangerie in een mum was uitverkocht. Het voorprogramma hebben we deze keer gewoon links laten liggen en kwamen dus een kwartiertje voor tijd aan. Aan het geschreeuw kon je al half vast stellen dat Billie ging beginnen. Ze begon heerlijk energiek en wisselt dynamische nummers perfect af met wat tragere songs. De overgang van haar Hotline Bling-cover naar Party Favor vond ik best geniaal, speelde perfect op elkaar in. Ik denk trouwens dat het al even was geleden dat ik nog een publiek zo heb weten meezingen. Letterlijk elk nummer werd luidkeels meegezongen. Minpuntje was wat ik eerder al aanhaalde, de akoestiek. Geen idee of het opzettelijk was maar ik kon mensen vanop de eerste rij dingen schreeuwen (foutje met de micro die dit ook opving?) Het geluid was vaak vrij rommelig en stoorde na een tijdje wel. Ze zingt fantastisch, is speels, energiek, betrekt het publiek erbij en danst er ook vaak nog ’s bij. Billie Eilish, hou ze aub in de gaten want ik zie ze zo groot worden als Lorde (waar haar stem wel wat van weg heeft soms).

Leuk!
Ik was zelf bij de show in de Melkweg. Fantastische stem en natuurlijk een heel toffe chick. Zeker een popartiest voor de komende jaren.
Aan het begin van de avond dacht ik dat ze in een kleine zaal speelde. Kwam er bij de Melkweg achter dat het toch echt om de grote zaal ging. Hoe is zij zo groot geworden vroeg ik me echt af. Groot deel van de fans was 16/17 jaar oud. Ik heb Billie nog nooit op de radio gehoord namelijk.

Kendrick was echt legendarisch.

Geen echte fan van dat nieuwe album maar wat kwam ie live goed tot z´n recht. Hoe reageerde t publiek op Blake?

Zo zo.

Vond Blake zelf ook niet heel tof. Stem was ook nauwelijks te verstaan over de bass.

Leuk!
Ik was zelf bij de show in de Melkweg. Fantastische stem en natuurlijk een heel toffe chick. Zeker een popartiest voor de komende jaren.
Aan het begin van de avond dacht ik dat ze in een kleine zaal speelde. Kwam er bij de Melkweg achter dat het toch echt om de grote zaal ging. Hoe is zij zo groot geworden vroeg ik me echt af. Groot deel van de fans was 16/17 jaar oud. Ik heb Billie nog nooit op de radio gehoord namelijk.
Dacht dat ze ook redelijk underground nog was maar nope. Schrok toch ook een beetje toen ik de zaal in kwam. Ook veel verloren papa's en mama's gezien die er heen gingen met hun dochter haha. Instagram voornamelijk, heeft ze echt een gigantisch aantal volgers.

Vond Blake zelf ook niet heel tof. Stem was ook nauwelijks te verstaan over de bass.
Was te denken dat Blake totaal ging verdrinken in zo'n gigantische zaal. Die man is geniaal maar zet 'm aub niet op een podium voor 20k mensen, gevalletje RW17.

James Blake kwam inderdaad niet echt tot zijn recht, zeker ook door het publiek wat er veel doorheen praatte. Dit lag echter al in de lijn der verwachtingen. Heb even goed genoten van zijn show. Qua visuals was het echt on point en op gegeven moment kwam ik er wel lekker in. Het was trouwens voor mij de vijfde keer dat ik Blake zag, maar voor het eerst dat hij staand een liedje zong. Ik vond dit echt een hele gekke gewaarwording :-P

Yannick wrote:
Billie Eilish – Botanique Orangerie
Hoewel ik al zo vaak in de Botanique ben geweest, nog nooit in de grootste zaal een concert meegemaakt. Fijna zaal, al verkies ik toch nog steeds de Rotonde. De akoestiek en sfeer is daar gewoon een pak beter. Nu over het concert zelf, dat overigens eerst in de Rotonde en daarna in de Orangerie in een mum was uitverkocht. Het voorprogramma hebben we deze keer gewoon links laten liggen en kwamen dus een kwartiertje voor tijd aan. Aan het geschreeuw kon je al half vast stellen dat Billie ging beginnen. Ze begon heerlijk energiek en wisselt dynamische nummers perfect af met wat tragere songs. De overgang van haar Hotline Bling-cover naar Party Favor vond ik best geniaal, speelde perfect op elkaar in. Ik denk trouwens dat het al even was geleden dat ik nog een publiek zo heb weten meezingen. Letterlijk elk nummer werd luidkeels meegezongen. Minpuntje was wat ik eerder al aanhaalde, de akoestiek. Geen idee of het opzettelijk was maar ik kon mensen vanop de eerste rij dingen schreeuwen (foutje met de micro die dit ook opving?) Het geluid was vaak vrij rommelig en stoorde na een tijdje wel. Ze zingt fantastisch, is speels, energiek, betrekt het publiek erbij en danst er ook vaak nog ’s bij. Billie Eilish, hou ze aub in de gaten want ik zie ze zo groot worden als Lorde (waar haar stem wel wat van weg heeft soms).

Leuk!

Had ook een reactie gepost maar kan hem niet terugvinden, raar. Ik ben ook in de Melkweg geweest, maar stoorden jullie je niet gigantisch aan die hoeveelheid telefoons het gehele concert? Nou is dat bij popartiesten wel iets wat vaker gebeurd maar ik vond het hier wel heel bizar, ook echt mensen voor me die het hele concert vast leken te leggen. Overigens, ik was er 4 maanden geleden bij toen ze in de Upstairs stond, en ze staat nu al in de MAX... Dat gaat wel heel snel! In dit tempo staat ze van de zomer in de AFAS hoor, zeker als ze ook nog eens door de radio opgepikt gaat worden!

Had ook een reactie gepost maar kan hem niet terugvinden, raar. Ik ben ook in de Melkweg geweest, maar stoorden jullie je niet gigantisch aan die hoeveelheid telefoons het gehele concert? Nou is dat bij popartiesten wel iets wat vaker gebeurd maar ik vond het hier wel heel bizar, ook echt mensen voor me die het hele concert vast leken te leggen. Overigens, ik was er 4 maanden geleden bij toen ze in de Upstairs stond, en ze staat nu al in de MAX… Dat gaat wel heel snel! In dit tempo staat ze van de zomer in de AFAS hoor, zeker als ze ook nog eens door de radio opgepikt gaat worden!

Waarom draait de radio dit nog niet dan? Nederland slaapt.
Zelf stond ik achteraan en ben ik groter dan het merendeel dus ik niet overdreven last gehad van die toestellen. Wel kan ik met m'n kop er niet bij waarom die meiden altijd zo moeten schreeuwen bij elke beweging van hun idool.

Wel kan ik met m’n kop er niet bij waarom die meiden altijd zo moeten schreeuwen bij elke beweging van hun idool.
Dit.

Stond ook vrij achterin maar heb niet echt veel problemen met mensen die hun telefoons gebruiken omdat ik 't zelf doe, maar alles heeft z'n grenzen vind ik. Als je het hele concert gaat zitten filmen, constant je Snapchat/Instagram updaten dan sorry, daar stoor ik me ook wel aan. Maar zo af en toe wat filmen of een foto, zie ik niet echt veel problemen in. Dat geschreeuw aan de andere kant.. Amai

Ry X in de AB gezien afgelopen zondagavond. Brengt live weinig extra's ondanks een erg knappe opstelling met een half orkest. Prima album voor een zondagvoormiddag, erg saaie bedoening live helaas. Geluid was wel erg goed, maar er werd nooit een versnelling hoger geschakeld.

Wessel wrote:
Wel kan ik met m’n kop er niet bij waarom die meiden altijd zo moeten schreeuwen bij elke beweging van hun idool.

Dit.

Stond ook vrij achterin maar heb niet echt veel problemen met mensen die hun telefoons gebruiken omdat ik ’t zelf doe, maar alles heeft z’n grenzen vind ik. Als je het hele concert gaat zitten filmen, constant je Snapchat/Instagram updaten dan sorry, daar stoor ik me ook wel aan. Maar zo af en toe wat filmen of een foto, zie ik niet echt veel problemen in. Dat geschreeuw aan de andere kant.. Amai

Ja dat snap ik ook hoor, dat mensen het leuk vinden af en toe een foto of filmpje te maken, maar een meisje voor me zat een halfuur lang een soort livestream op Instagram te houden, en toen ik er wat van zei was ze ook nog helemaal verbaasd dat ik het irritant vond. Gelukkig ben ik zelf ook vrij lang, dus kan het ook altijd wel aardig zien, maar voorin was het echt een drama met al die Iphones. Het geschreeuw was ook te gek voor woorden, met als dieptepunt toen iemand de stage kwam dweilen na het voorprogramma en het publiek reageerde of Billie hoogst persoonlijk iedereen een hand kwam geven.

Maar laat ik niet op de negatieve tour gaan, want het concert op zich was echt prima!

Kendrick Lamar in het Sportpaleis gezien en daar enorm van genoten. Ondanks de nogal slechte zitplek die ik had serieus zitten (en vooral staan) stelen met mijn ogen. Kung Fu Kenny is ondanks zijn lengte een charismatisch podiumbeest geworden. Veel nummers van die laatste plaat die erg goed werken in zo'n grote arena. DNA was wel heel goed met de deur in huis vallen zeg! En achteraf vind ik het een pak minder jammer dat ik Elbow hiervoor heb moeten missen (die waren, als ik het zo nalees, blijkbaar ook sterk).

Een artiest die op Pukkelpop straks ook indruk zal maken.

Eén kritiekpuntje: jammer dat hij zijn uitstekende band verstopte achter het (indrukwekkende) videoscherm. Er zijn al genoeg rappers die alle aandacht live willen opeisen, Kendrick heeft dat niet nodig.

Eén kritiekpuntje: jammer dat hij zijn uitstekende band verstopte achter het (indrukwekkende) videoscherm. Er zijn al genoeg rappers die alle aandacht live willen opeisen, Kendrick heeft dat niet nodig.

Langs de ene kant vind ik het wel geweldig hoe Kendrick zo'n groot podium op z'n eentje aankan, maar langs de andere kant is hij een artiest die altijd zo'n geweldige live band meeheeft dat dit inderdaad best zonde is.

Na alle reacties toch wel een beetje spijt dat ik niet ben gegaan, misschien toch een dagje Pukkelpop overwegen (extra motivatie om geen herexamens te proberen hebben)

Hier ook wat spijt voor het missen voor Kendrick. Maar én Roger Waters én Kendrick was wat te veel van goede een paar maanden terug. Kendrick is de laatste maanden (eigenlijk sinds Coachella) zó gegroeid. PKP zal hoe dan ook een spetterend slot krijgen, dat staat nu al vast.

Ik ben nu in mijn hele leven naar 766 shows gegaan en heb dat in een livelijst gedropt. Veel lokale bandjes maar ook Patti Smith, SBTRKT, Death Grips en Queen + Adam Lambert. Misschien vinden jullie het wel lachen om te zien. Zijn er hier meer mensen die dit op een bepaalde manier bijhouden?

Link: http://bit.ly/2odFT2U

@dennisdewaard check concertarchives, of klik op die link die onder elke post komt bij me. Ik ga wel nog niet zo lang naar concerten en festivals maar hou 't op deze manier bij. Zou wel is cool vinden om 't zo van iemand te zien die echt al 20/30 jaar ofso al zo'n dingen doen, weet zeker dat er hier een paar zitten met een gigantisch 'palmares'.

@dennisdewaard check concertarchives, of klik op die link die onder elke post komt bij me. Ik ga wel nog niet zo lang naar concerten en festivals maar hou ’t op deze manier bij. Zou wel is cool vinden om ’t zo van iemand te zien die echt al 20/30 jaar ofso al zo’n dingen doen, weet zeker dat er hier een paar zitten met een gigantisch ‘palmares’.
ik doe dat via setlist.fm
https://www.setlist.fm/concerts/Reaperken

Users who are viewing this thread